Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 21 september 2020, 10:19

irisbloem schreef:
21 september 2020, 9:54
@mitte
@silentheyoka
Sorry, het is vanaf 10 weken zie deze link https://www.bol.com/nl/p/baby-hartslagm ... country=BE
Ik wil even verwittigen dat de uitleg niet helemaal klopt. Er staat dat je de hartslag makkelijk kan meten, makkelijk(er) eens je de 14 weken voorbij bent (bij twins iets sneller, daarvoor is het echt niet zo makkelijk. Je baarmoeder zit dan nog echt in je bekken en je moet serieus hard duwen en vlak boven je schaambeen, tussen de liezen zoeken.
Maar daar lopen ook grote slagaders waardoor je gemakkelijker jouw hartslag hoort dan die van je kindje. Die van het kindje is 140-180, dus je hoort het verschil wel, tenzij je net een zware inspanning hebt gedaan of hypernerveus bent :lol:

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Jido » 21 september 2020, 12:03

Ik wil hier ook even waarschuwen dat deze apparaten heel moeilijk zijn om het hartje mee te meten. Zeker voor 12 en soms zelfs nog voor 16 weken.
Wij hebben er ook zo eentje en ik weet zo nog ongeveer van mijn vorige kindje waar ik moet 'zoeken', maar we hebben ook al eens de hartslag niet terug gevonden.
Ik kon daar wel mee omgaan en probeerde dan een paar dagen later nog eens.
Maar ik kan me voorstellen, als je luistert om gerust gesteld te worden en je dan niets kan terugvinden dat de paniek nog groter zal zijn.
Goed afwegen dus en goed in uw achterhoofd houden dat deze apparaatjes minder gevoelig en goed zijn dan een doppler van de vroedvrouwen of bij de gynaecoloog.

Veel succes meiden!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 21 september 2020, 20:13

Hm, twijfelgeval.
Ik was nu ook niet van plan om het nu al aan te schaffen, maar eerder ná de 12 weken.
Maar had eerlijk gezegd nog niet bedacht dat ik het hartje eens niet zou vinden, zou inderdaad wel paniek zijn...

Ik zie nog, eerst de kaap van 12 weken. :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 21 september 2020, 21:07

Dag dames!

Ik kom mij hier ook (voorzichtig) aansluiten bij jullie. Na een terugplaatsing van 2 5daagse embryo’s hadden we de langverwachte positieve test in handen. We zijn er nog niet gerust in, maar tot nu toe zijn de HCG-waarden goed aan het verdubbelen (tot nu toe 3 bn gehad), dus dat stelt toch al een beetje gerust.
Ik ben uitgerekend voor mei en volgende week staat de eerste echo gepland. Daar tellen we nu naar af! Hopelijk krijgen we een mooi kloppend hartje te zien/horen! Ook enorm benieuwd of er 1 of 2 zijn blijven plakken.
Verder heb ik niet zoveel last van ‘kwaaltjes’. Heel moe en veel plassen en een paar keer misselijk geweest (maar dat is precies de laatste dagen overgegaan).
Benieuwd om samen met jullie te kunnen aftellen naar dat langverwachte wondertje! 🥰
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 22 september 2020, 10:57

Welkom in ons clubje 🤩 samen tellen we af nr april/mei

Hebben jullie ook zoveel last van puistjes? Mn rug/decolleté staan vol 😏 dat is geleden van mn puberteit 😁
Gisteren naar de dokter gegaan omdat ik bleef last hebben van maagpijn, ook met de Navalit. Blijkbaar heb ik een maagontsteking dus heeft niets met de zwangerschap te maken 🤷🏽‍♀️
Hopelijk snel opgelost nu!

Ik tel af nr de echo maandag...dan ben ik weer gerust dat alles goed gaat.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 22 september 2020, 17:37

Welkom YDV.

Ik ben vandaag naar een vroedvrouw geweest voor een 1e prenatale les (Er zijn er 3 voorzien vanuit het ziekenhuis). Toen ik ons traject schetste werd ik weer overspoeld van verdriet. Een herhaling van vorige week maandag dus. Ik verschiet telkens van mezelf hoe hoog mijn verdriet nog zit...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 22 september 2020, 19:34

Hoop88 schreef:
22 september 2020, 17:37
Welkom YDV.

Ik ben vandaag naar een vroedvrouw geweest voor een 1e prenatale les (Er zijn er 3 voorzien vanuit het ziekenhuis). Toen ik ons traject schetste werd ik weer overspoeld van verdriet. Een herhaling van vorige week maandag dus. Ik verschiet telkens van mezelf hoe hoog mijn verdriet nog zit...
Wat houden die prenatale lessen in en vanaf wanneer begin je ermee? Ik ben wel nog maar bijna 8 weken.
Ja zelf heb ik ook al een lang en emotioneel traject achter de rug maar de dokter zei daarnet tegen mij dat ik nu naar voor moet kijken.

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 23 september 2020, 8:07

@Babske84: van puistjes heb ik (voorlopig) nog geen last. Wel ben ik bijna 2kg vermagerd, grote hoeveelheden eten is echt een probleem geworden. Hoop dat ik snel terug wat bijkom!

@Hoop88: als je een lang/moeilijk traject achter de rug hebt is het logisch dat je daar een weerbots van krijgt he. Dit weekend ben ik ook ineens beginnen huilen. Ben enorm angstig dat nu het eindelijk weer gelukt is het dan ook weer gaat mislopen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 23 september 2020, 9:55

Puistjes heb ik niet. En de kilo's... ik ben er drie bijgekomen sinds augustus :oops:

Lijkt me ook niet meer dan normaal dat er nog heel wat emoties hun weg moeten vinden. Ergens kunnen we ze nog niet loslaten omdat we nog in het eerste trimester zijn? Of zal de opluchting er pas bij de geboorte zijn...
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 23 september 2020, 10:28

Puistjes heb ik ook niet maar als puber heb ik er ook amper gehad. Ik moet wel oppassen van huidvlekken. Ik moet jaarlijks een melanoomcontrole laten uitvoeren en nu loop ik meer risico.

Dat we angstig zijn dat is normaal en dat huilen ook. Ik heb regelmatig huilbuien die komen en gaan, die hormonen he :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb betreffende mijn gewicht, heb mij al lang niet meer gewogen. Ik heb veel last van brandend maagzuur en van heel wat geuren krijg ik braakneigingen. Mijn eten smaakt mij meestal ook niet en ik heb vlugger genoeg maar zolang ik voldoende kan eten en alles binnen blijft ben ik tevreden. Ik ben wel ontzettend moe. Ik had gisteravond nog een vergadering en men zei dat ik er kapot uitzag.
Lang in de auto zitten is ook een marteling, heb veel last van groeipijnen, maar dat komt wellicht omdat mijn baarmoeder vlugger groeit omdat het er 2 zijn.

Het hoort er allemaal bij en ook al is het niet prettig we krijgen er iets moois voor terug.
Laatst gewijzigd door irisbloem op 23 september 2020, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 23 september 2020, 10:31

irisbloem schreef:
23 september 2020, 10:28
Puistjes heb ik ook niet maar als puber heb ik er ook amper gehad. Ik moet wel oppassen van huidvlekken. Ik moet jaarlijks een melanoomcontrole laten uitvoeren en nu loop ik meer risico.

Dat we angstig zijn dat is normaal en dat huilen ook. Ik heb regelmatig huilbuien die komen en gaan, die hormonen he :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb betreffende mijn gewicht, heb mij al lang niet meer gewogen. Ik heb veel last van brandend maagzuur en van heel wat geuren krijg ik braakneigingen. Mijn eten smaakt mij meestal ook niet en ik heb vlugger genoeg maar zolang ik voldoende kan eten en alles binnen blijft ben ik tevreden. Ik ben wel ontzettend moe. Ik had gisteravond nog een vergadering en men zei dat ik er kapot uitzag. Het hoort er allemaal bij en ook al is het niet prettig we krijgen er iets moois voor terug.
Dat gevoel ken ik...maagzuur, geen zin in eten en bepaalde geuren kan ik absoluut niet verdragen. Wel heb ik heel veel zin in koud fruit. Zolang het bij een gezonde goesting blijft is het goed he ;-)
Moe zijn is bij mij met momenten...meestal na de lunch wel een kloppke en in het weekend ook nood aan dutjes. Normaal zou dit beteren vanaf het tweede trimester dus we kunnen aftellen.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 23 september 2020, 10:40

Een tweeling zeg irisbloem. Toch ook wel speciaal he :-). Zijn het je 1e kindjes?
Die prenatale lessen gaan over voeding, kwaaltjes, toxoplasmose en cmv, borstvoeding en de uiteindelijke bevalling. Niet echt veel opgestoken na 1e les maar was wel een deugddoende babbel.
Fruit smaakt mij ook :-). Ik zou wel 5 stukken eten op een dag. De gewone maaltijden smaken ook niet echt...
Doet goed om te weten dat jullie ook allemaal nog wat angstig zijn en emotioneel met momenten. Het is voor iedereen hier heavy geweest he. Vrijdag heb ik terug een controle. Weeral blij om te mogen gaan.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 23 september 2020, 11:22

irisbloem schreef:
23 september 2020, 10:28
Puistjes heb ik ook niet maar als puber heb ik er ook amper gehad. Ik moet wel oppassen van huidvlekken. Ik moet jaarlijks een melanoomcontrole laten uitvoeren en nu loop ik meer risico.

Dat we angstig zijn dat is normaal en dat huilen ook. Ik heb regelmatig huilbuien die komen en gaan, die hormonen he :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb betreffende mijn gewicht, heb mij al lang niet meer gewogen. Ik heb veel last van brandend maagzuur en van heel wat geuren krijg ik braakneigingen. Mijn eten smaakt mij meestal ook niet en ik heb vlugger genoeg maar zolang ik voldoende kan eten en alles binnen blijft ben ik tevreden. Ik ben wel ontzettend moe. Ik had gisteravond nog een vergadering en men zei dat ik er kapot uitzag.
Lang in de auto zitten is ook een marteling, heb veel last van groeipijnen, maar dat komt wellicht omdat mijn baarmoeder vlugger groeit omdat het er 2 zijn.

Het hoort er allemaal bij en ook al is het niet prettig we krijgen er iets moois voor terug.
Wow 2! Super zeg! ☺️
Bij ons is het nog spannend. Wij hebben deze keer 2 embryo’s laten terugplaatsen. Dus we zijn enorm benieuwd wat de echo zal zeggen! Maar het maakt eigenlijk allemaal niet uit zolang alles goed mag lopen en het gezond is!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 23 september 2020, 13:51

YDV schreef:
23 september 2020, 11:22
irisbloem schreef:
23 september 2020, 10:28
Puistjes heb ik ook niet maar als puber heb ik er ook amper gehad. Ik moet wel oppassen van huidvlekken. Ik moet jaarlijks een melanoomcontrole laten uitvoeren en nu loop ik meer risico.

Dat we angstig zijn dat is normaal en dat huilen ook. Ik heb regelmatig huilbuien die komen en gaan, die hormonen he :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb betreffende mijn gewicht, heb mij al lang niet meer gewogen. Ik heb veel last van brandend maagzuur en van heel wat geuren krijg ik braakneigingen. Mijn eten smaakt mij meestal ook niet en ik heb vlugger genoeg maar zolang ik voldoende kan eten en alles binnen blijft ben ik tevreden. Ik ben wel ontzettend moe. Ik had gisteravond nog een vergadering en men zei dat ik er kapot uitzag.
Lang in de auto zitten is ook een marteling, heb veel last van groeipijnen, maar dat komt wellicht omdat mijn baarmoeder vlugger groeit omdat het er 2 zijn.

Het hoort er allemaal bij en ook al is het niet prettig we krijgen er iets moois voor terug.
Wow 2! Super zeg! ☺️
Bij ons is het nog spannend. Wij hebben deze keer 2 embryo’s laten terugplaatsen. Dus we zijn enorm benieuwd wat de echo zal zeggen! Maar het maakt eigenlijk allemaal niet uit zolang alles goed mag lopen en het gezond is!
Ik weet niet hoever jij bent maar op 6 weken zagen ze er maar 1 en pas een week later zagen ze het tweede Dat was dus wel schrikken maar het is blijkbaar normaal dat je ze in het begin niet allebei ziet Wegens mijn leeftijd en lange traject was 2 standaard bij mij maar had nooit verwacht dat ze beiden zouden blijven plakken Ben nu wel dubbel ongerust ...

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 23 september 2020, 14:12

irisbloem schreef:
23 september 2020, 13:51
Ik weet niet hoever jij bent maar op 6 weken zagen ze er maar 1 en pas een week later zagen ze het tweede Dat was dus wel schrikken maar het is blijkbaar normaal dat je ze in het begin niet allebei ziet Wegens mijn leeftijd en lange traject was 2 standaard bij mij maar had nooit verwacht dat ze beiden zouden blijven plakken Ben nu wel dubbel ongerust ...
Vrijdag zal het normaal 6w zijn (gerekend van de dag vd punctie), dus de echo is op 6w3d.
Kan mij voorstellen dat even schrikken is en dat je ongerust bent!
Hopelijk mag alles vlot verlopen!
Wij hebben die ‘schrik’ van 2 al eens meegemaakt vorig jaar, dus voor ons maakt het allemaal niet uit. We zijn al blij dat ik terug zwanger kán geraken.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten