Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 23 september 2020, 14:21

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 23 september 2020, 14:25

Bij mij zijn er bijna altijd 2 teruggeplaatst en gezien het lange parcours hoopten we op een tweeling. Bij de eerste zwangerschap had ik redelijk hoge waarden, niet extreem, maar er waren toen toch wel wat dames op het forum die dachten dat het er 2 waren.
Uiteindelijk was het er eentje, in eerste instantie even teleurgesteld, maar dan heel vlug het besef dat we eindelijk zwanger waren.

De laatste keer had ik heel hoge waarden, 4x hoger dan bij mijn dochter, dus een zwaar vermoeden dat het er 2 waren en op 6w2d 2 hartjes gezien.
Het was toen echt geen verrassing, eerder bevestiging.

De zwangerschap was wat zwaarder, een tweeling is soms wat meer organiseren, maar ik zou het zo opnieuw doen.

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 23 september 2020, 14:43

Mitte schreef:
23 september 2020, 14:21
Mijn baby lijkt het goed te stellen. Ik heb zo slecht geslapen de afgelopen dagen, echt hele nare dromen. Wel een goed gesprekje met de gyn gehad daarnet, ik mag volgende week terug gaan. Ik kan het eigenlijk nog altijd niet geloven en het voelt zo onecht. Ik ben ook bijna niet meer misselijk en mijn borsten zijn soms totaal niet meer gespannen (vooral 's morgens en dan begint de stress al..)
Lief dat jullie meedenken wat die doptone betreft trouwens, heb dat zelf ook al bedacht maar is idd nu nog veel te vroeg hoor. Zelfs op 12w niet altijd even vlot te vinden. Ik vermoed dat ik het wel in huis haal maar ga er nog even mee wachten.

Ik hoop dat we allemaal door die eerste 3 maanden raken. Ik ben vandaag 8w5d.
Ooh zo goed nieuws Mitte! Echt blij voor jou! Ik heb ‘s morgens ook minder last van mijn borsten. Dus stelt me wel gerust dat het niet alleen bij mij zo is.
Wat lief van jouw gynaecoloog dat je volgende week nog eens mag gaan! Zal je dan toch weer eens geruststellen als je ziet dat alles goed gaat met jou baby’tje!

Ik zou vandaag 5w5d moeten zijn, dan schelen wij exact 3w. Maar miss dat het nog veranderd als de echo geweest is. Ik ben zooooo hard aan het aftellen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 23 september 2020, 15:06

@Mitte, ik hoop dat je toch weer een beetje gerustgesteld bent en de komende week beter doorkomt dan afgelopen week.

Die gespannen borsten blijven ook niet duren, gelukkig maar ;) Bij mijn eerste zwangerschap had ik daar enorm veel last van, het was echt pijnlijk, ik lag er 's nachts wakker van.
Dan 's nachts begonnen met sportbeha's te dragen, dit hielp vrij goed, maar het is pas beter gegaan vanaf ik ze ben beginnen insmeren. De pijn kwam blijkbaar van de huid die aan het oprekken was, ook die spanning kwam daardoor.

De laatste keer ben ik beginnen smeren vanaf ik vond dat de spanning te veel werd, dit was op 4 weken ofzo, de eerste keer ben ik pas op 7w begonnen denk ik.

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Melissa00 » 23 september 2020, 15:22

Fijn om te lezen dat het hier allemaal goed loopt!
Ik mag me gelukkig prijzen dat ik niet meer zo misselijk ben, eerder een zware maag als ik ‘s avonds nog iets eet. Borsten zijn ook niet meer zo gevoelig als in het begin. Maar aan men tepels voel ik nog wel dat ze licht gevoelig zijn. De vermoeidheid staat momenteel wel op nr 1. Ben echt een wrak soms.
Maak jullie geen dus zorgen en probeer die stress wat los te laten. Ik duim voor jullie allemaal hard mee 💞!

In het weekend tegen onze dochter verteld, ze is 7 nu. Nooit verwacht dat ze zó positief zou zijn 🥰. Ze kijkt er enorm naar uit en heeft een duidelijke voorkeur voor een meisje haha! Ze heeft een kaartje geschreven waarop stond dat ze hoopt dat alles in orde komt met de baby. Ik smelt er nog van als ik er aan denk ☺️.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 23 september 2020, 15:23

mich75 schreef:
23 september 2020, 15:06
@Mitte, ik hoop dat je toch weer een beetje gerustgesteld bent en de komende week beter doorkomt dan afgelopen week.

Die gespannen borsten blijven ook niet duren, gelukkig maar ;) Bij mijn eerste zwangerschap had ik daar enorm veel last van, het was echt pijnlijk, ik lag er 's nachts wakker van.
Dan 's nachts begonnen met sportbeha's te dragen, dit hielp vrij goed, maar het is pas beter gegaan vanaf ik ze ben beginnen insmeren. De pijn kwam blijkbaar van de huid die aan het oprekken was, ook die spanning kwam daardoor.

De laatste keer ben ik beginnen smeren vanaf ik vond dat de spanning te veel werd, dit was op 4 weken ofzo, de eerste keer ben ik pas op 7w begonnen denk ik.
Ja die gespannen borsten is lastig. Zeker voor een buikslaper als ik...tis beetje zoeken hoe ik moet slapen omdat ze pijn doen als ik op mn buik slaap.
Mag ik vragen met wat je je borsten ingesmeerd hebt? Ik heb Bio-oil gekocht voor binnenkort mn buik in te smeren, helpt dit ook tegen pijnlijke borsten?

@Mitte: ‘s ochtends heb ik er ook geen last van, maar tegen de avond wel 🤷🏽‍♀️
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 23 september 2020, 15:40

Babske84 schreef:
23 september 2020, 15:23
Mag ik vragen met wat je je borsten ingesmeerd hebt? Ik heb Bio-oil gekocht voor binnenkort mn buik in te smeren, helpt dit ook tegen pijnlijke borsten?
Ik gebruikte babyolie of amandelolie, bio-oil mag ook als je die wil gebruiken.

Je mag trouwens nu al met je buik beginnen, je moet niet wachten tot die gespannen staat of wanneer je denkt striemen te zien. Zorg maar dat je huid nu al goed gevoed en soepel is.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 23 september 2020, 17:56

De voorbije jaren heb ik door het behandelingstraject bijna constant last gehad van pijnlijke borsten dus dat is iets wat voor mij meevalt. Het enige moment dat ik er wel erg last van heb is 's nachts als ik mij draai is het altijd van au au :D
en als ik over een verkeersdrempel rij …
Ik ben nu 8 weken en de klachten variëren van dag tot dag, de enige rode draad is de extreme vermoeidheid en mijn brandend maagzuur. Als ik eens een dag minder steekjes voel ben ik ook bang dat het niet goed is.

Ik hoop ook van harte dat we allemaal een blijvende gezonde zwangerschap mogen hebben.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 23 september 2020, 18:06

Waar ik ook veel last van heb is geuren, het is inderdaad zo dat al wat je daarvoor graag rook nu vaak walgelijk lijkt zoals bij mij versgebakken wafels, vers brood, koffie, een bepaalde soort thee, bepaalde kazen, …

Hoe is dat bij jullie?

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 23 september 2020, 19:05

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 23 september 2020, 19:11

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 23 september 2020, 21:35

Hey allemaal,
Ik heb mij wat afzijdig gehouden maar dat wil niet zeggen dat ik niet met jullie mee leef.
Ze hebben me altijd verteld dat eens je dat baby’tje in je armen houdt alle miserie vergeten is. Daar probeer ik mij maar aan op te trekken. En verder probeer ik vooral niet al te veel na te denken (al lukt dat niet echt heel goed 😂)

Wij hebben vrijdag opnieuw een echo. Als die opnieuw goed is is dat voor ons het verste dat we al ooit geraakt zijn. Hopelijk ga ik vanaf dan ook terug wat meer kunnen ontspannen. Ik heb nu wel last van al die kwaaltjes die jullie ook beschrijven. Dat had ik de vorige keren niet, dus ik probeer het maar te zien als een goed teken.

Verder hier vanavond toch ook weer een kleine mijlpaal: voor de laatste keer utrogestan opsteken :D Met de spuitjes moet ik wel nog blijven doorgaan, maar ben toch al blij dat die bollen wegvallen.

Ik duim mee voor allemaal goede echo’s! 🍀

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 23 september 2020, 21:37

irisbloem schreef:
23 september 2020, 18:06
Waar ik ook veel last van heb is geuren, het is inderdaad zo dat al wat je daarvoor graag rook nu vaak walgelijk lijkt zoals bij mij versgebakken wafels, vers brood, koffie, een bepaalde soort thee, bepaalde kazen, …

Hoe is dat bij jullie?
@irisbloem, hier ook. Super vreemd!
Gekookte aardappelen kan ik niet meer ruiken, maar een gekookt ei vind ik plots super heerlijk ruiken... :lol:


@Mich, thx voor de info ivm de olie. Ook voor mij heel nuttig

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 24 september 2020, 10:17

zonnetje75 schreef:
23 september 2020, 21:35
Hey allemaal,
Ik heb mij wat afzijdig gehouden maar dat wil niet zeggen dat ik niet met jullie mee leef.
Ze hebben me altijd verteld dat eens je dat baby’tje in je armen houdt alle miserie vergeten is. Daar probeer ik mij maar aan op te trekken. En verder probeer ik vooral niet al te veel na te denken (al lukt dat niet echt heel goed 😂)

Wij hebben vrijdag opnieuw een echo. Als die opnieuw goed is is dat voor ons het verste dat we al ooit geraakt zijn. Hopelijk ga ik vanaf dan ook terug wat meer kunnen ontspannen. Ik heb nu wel last van al die kwaaltjes die jullie ook beschrijven. Dat had ik de vorige keren niet, dus ik probeer het maar te zien als een goed teken.

Verder hier vanavond toch ook weer een kleine mijlpaal: voor de laatste keer utrogestan opsteken :D Met de spuitjes moet ik wel nog blijven doorgaan, maar ben toch al blij dat die bollen wegvallen.

Ik duim mee voor allemaal goede echo’s! 🍀
Hallo zonnetje,

Hoever ben jij dan? Ik neem ook crinone (zelfde als utrogestan) naast inprosub, ik zou vanaf week 11 mogen afbouwen als intussen alles goed blijft gaan want nu zit ik nog maar in week 8

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 24 september 2020, 10:18

zonnetje75 schreef:
23 september 2020, 21:37
irisbloem schreef:
23 september 2020, 18:06
Waar ik ook veel last van heb is geuren, het is inderdaad zo dat al wat je daarvoor graag rook nu vaak walgelijk lijkt zoals bij mij versgebakken wafels, vers brood, koffie, een bepaalde soort thee, bepaalde kazen, …

Hoe is dat bij jullie?
@irisbloem, hier ook. Super vreemd!
Gekookte aardappelen kan ik niet meer ruiken, maar een gekookt ei vind ik plots super heerlijk ruiken... :lol:


@Mich, thx voor de info ivm de olie. Ook voor mij heel nuttig
gekookte aardappelen staan bij mij voorlopig niet op mijn walglijst :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten