Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 24 september 2020, 10:55

irisbloem schreef:
24 september 2020, 10:17

Hallo zonnetje,

Hoever ben jij dan? Ik neem ook crinone (zelfde als utrogestan) naast inprosub, ik zou vanaf week 11 mogen afbouwen als intussen alles goed blijft gaan want nu zit ik nog maar in week 8
Hey irisbloem, als we deze week doorkomen dan ben ik dit weekend 10w. Ik zou de utrogestan niet goed opnemen vandaar dat ik er mee mocht stoppen. Inprosub mag ik afbouwen vanaf w12, opnieuw, als alles goed blijft gaan.
Zal zo blij zijn als we niet meer met 2 woorden moeten spreken. Heb voor mezelf de grens op 12w gelegd. Als die echo goed is ga ik toch proberen om de angst wat los te laten, ook al weet ik dat het daarna ook nog mis kan gaan.
Bij jou is het dubbel spannend :-) Wanneer mag jij terug op controle gaan?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 24 september 2020, 11:21

Dan ben je anderhalve week verder dan ik Ja het zijn spannende weken, daarbij komen nog alle kwaaltjes en dan het werk nog Je kan het niet iedereen vertellen maar de mensen merken dat er wat scheelt Men verwacht ook dat je prestaties hetzelfde zijn als anders, ik ben zelfstandig, ik zit met deadlines, reservaties, vele zaken staan of vallen zonder mij Als je je erop kan voorbereiden is dat doenbaar maar nu is het allemaal tamelijk onverwacht, ik had niet gedacht dat ik het in het eerste trimester al rustiger aan zou moeten doen Ik had enkele dagen geleden een echo en zou nu 3 weken moeten wachten 🙁 ik hoop ertussen nog 1 te kunnen krijgen

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 24 september 2020, 19:07

We zijn week 8 goed ingegaan, met een bevestigende echo vandaag. :)
Goede nieuws is dat ik vanaf morgen mag afbouwen met medicatie (utrogestan, inprosub en progynova). Nog een week en alles is gestopt. Zal ook wel een grote opluchting zijn.
Wel waarschuwing, grote kans op ontwikkelen van zwangerschapsdiabetes. Vandaar dus de kilootjes die eraan vliegen... hopelijk dus geen insuline in de plaats.
Ah, niks verkeerd met gezonder eten. ;)

Ik weet ook niet goed hoe ik het draaiende zal houden op het werk. Deze week ben ik nog in verlof, maar dan is het weer op volle toeren...
Zorgen voor maandag.

Bedankt voor de tip om al olie in te wrijven!
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 24 september 2020, 19:40

SilentHeyoka schreef:
24 september 2020, 19:07
We zijn week 8 goed ingegaan, met een bevestigende echo vandaag. :)
Goede nieuws is dat ik vanaf morgen mag afbouwen met medicatie (utrogestan, inprosub en progynova). Nog een week en alles is gestopt. Zal ook wel een grote opluchting zijn.
Wel waarschuwing, grote kans op ontwikkelen van zwangerschapsdiabetes. Vandaar dus de kilootjes die eraan vliegen... hopelijk dus geen insuline in de plaats.
Ah, niks verkeerd met gezonder eten. ;)

Ik weet ook niet goed hoe ik het draaiende zal houden op het werk. Deze week ben ik nog in verlof, maar dan is het weer op volle toeren...
Zorgen voor maandag.

Bedankt voor de tip om al olie in te wrijven!
Amai leuk voor jou dat jij al mag afbouwen, de dokter had ook eerst gezegd dat ik vanaf week 7 bepaalde dingen ging mogen stoppen maar nu alles tot week 11 wellicht omdat het er 2 zijn Ik krijg wel steeds meer last van geuren en braakneigingen en hoop dat ik niet zal moeten braken want ik vrees dan voor de werking van mijn medicatie Heb jij daar last van?

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 24 september 2020, 22:33

irisbloem schreef:
24 september 2020, 19:40

Amai leuk voor jou dat jij al mag afbouwen, de dokter had ook eerst gezegd dat ik vanaf week 7 bepaalde dingen ging mogen stoppen maar nu alles tot week 11 wellicht omdat het er 2 zijn Ik krijg wel steeds meer last van geuren en braakneigingen en hoop dat ik niet zal moeten braken want ik vrees dan voor de werking van mijn medicatie Heb jij daar last van?

De geur van utrogestan ruik ik soms door mn broek heen, verschrikkelijk. Ik moet er ook 4 opsteken per dag.
Braken moet ik niet. Dus de drie progynova pillekes bleven mooi in mn maag.
Ik weet dus niet wat je moet doen als je moet overgeven net na inname van pil. Lijkt me logisch een nieuwe te nemen, als het er vlak na is. Maar weet ook de gevolgen niet van teveel hormonen binnen te hebben.
Anderen ervaring mee?

Echt misselijk en overgeefachtig ben ik niet. Maar geuren zijn veel sterker. Hoe beschamend het ook klinkt, die mondmaskers zijn verschrikkelijk. Mn man heeft geroken aan mn adem, beweert dat mijn adem niet stinkt, maar toch verga ik van de geur, ook met kauwgum, regelmatig poetsen en mondspoeling. Fijn verpleegkundige te zijn in deze tijden :oops: :roll:
In stoffen maskers is het wel minder, maar die mogen we op het werk niet gebruiken.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 25 september 2020, 6:26

SilentHeyoka schreef:
24 september 2020, 22:33
De geur van utrogestan ruik ik soms door mn broek heen, verschrikkelijk. Ik moet er ook 4 opsteken per dag.
Braken moet ik niet. Dus de drie progynova pillekes bleven mooi in mn maag.
Ik weet dus niet wat je moet doen als je moet overgeven net na inname van pil. Lijkt me logisch een nieuwe te nemen, als het er vlak na is. Maar weet ook de gevolgen niet van teveel hormonen binnen te hebben.
Anderen ervaring mee?

Echt misselijk en overgeefachtig ben ik niet. Maar geuren zijn veel sterker. Hoe beschamend het ook klinkt, die mondmaskers zijn verschrikkelijk. Mn man heeft geroken aan mn adem, beweert dat mijn adem niet stinkt, maar toch verga ik van de geur, ook met kauwgum, regelmatig poetsen en mondspoeling. Fijn verpleegkundige te zijn in deze tijden :oops: :roll:
In stoffen maskers is het wel minder, maar die mogen we op het werk niet gebruiken.
Ik gebruik amelgen nu samen met inprosub. Die amelgen vind ik goed meevallen van geur en is toch iets minder een boeltje ook. Die moet ik ook maar 2x/d opsteken en is een hogere dosis dan als ik 3x/d utrogestan moest opsteken. Nadeel is dat het duurder is.
Geuren zijn bij mij ook sterker geworden. Maar wordt er niet misselijk van. En die mondmaskers dat herken ik ook! Ben ook verpleegkundige en heb ook het gevoel de hele dag mijn mond te ruiken!
Maar mij hoor je niet klagen. Ben al blij dat we zo ver zijn en hopelijk mag alles goed verlopen! Te beginnen met de eerste echo! 🥰
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 25 september 2020, 8:50

SilentHeyoka schreef:
24 september 2020, 22:33
irisbloem schreef:
24 september 2020, 19:40

Amai leuk voor jou dat jij al mag afbouwen, de dokter had ook eerst gezegd dat ik vanaf week 7 bepaalde dingen ging mogen stoppen maar nu alles tot week 11 wellicht omdat het er 2 zijn Ik krijg wel steeds meer last van geuren en braakneigingen en hoop dat ik niet zal moeten braken want ik vrees dan voor de werking van mijn medicatie Heb jij daar last van?

De geur van utrogestan ruik ik soms door mn broek heen, verschrikkelijk. Ik moet er ook 4 opsteken per dag.
Braken moet ik niet. Dus de drie progynova pillekes bleven mooi in mn maag.
Ik weet dus niet wat je moet doen als je moet overgeven net na inname van pil. Lijkt me logisch een nieuwe te nemen, als het er vlak na is. Maar weet ook de gevolgen niet van teveel hormonen binnen te hebben.
Anderen ervaring mee?

Echt misselijk en overgeefachtig ben ik niet. Maar geuren zijn veel sterker. Hoe beschamend het ook klinkt, die mondmaskers zijn verschrikkelijk. Mn man heeft geroken aan mn adem, beweert dat mijn adem niet stinkt, maar toch verga ik van de geur, ook met kauwgum, regelmatig poetsen en mondspoeling. Fijn verpleegkundige te zijn in deze tijden :oops: :roll:
In stoffen maskers is het wel minder, maar die mogen we op het werk niet gebruiken.
Ik heb het meest last van misselijkheid s avonds maar ik kan doorheen de hele dag last hebben hiervan door geuren Gisteravond werd ik nog misselijker toen ik even een mondmasker moest dragen, ik had behoefte aan frisse lucht Door de hormonen heb ik ook al tamelijk duizelig gelopen en als ik een tijd met een mondmasker aan loop wordt dat erger Heb in de winkel al moeten gaan zitten hierdoor Gelukkig mag je nu terug iemand meenemen want ik durf nu alleen niet meer gaan Is allemaal niet evident he

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door OpUitkijk » 25 september 2020, 13:00

Hej iedereen,

Ik lees hier al een tijdje stilletjes mee, in de hoop dat ik mij toch ook kon vervoegen bij de groep. Na woensdag een goeie 12 weken echo te hebben gekregen, moet ik er toch ook stilletjes in geloven dat dit klein ukje het goed aan het doen is. Mijn uitgerekende datum is 3 april 2021, dus ik behoor nog net tot dit groepje.

Ik leef met iedereen enorm mee en hoop dat jullie allemaal alleen maar positief nieuws kunnen krijgen. En vooral ook gerustgesteld geraken en er in beginnen te geloven, want dat is toch niet zo evident als er een geschiedenis aan vast hangt.

Veel succes iedereen!
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 25 september 2020, 16:00

Waw proficiat opuitkijk!
Hier vandaag ook een goeie 11 weken echo gehad.
Baby is bijna 10 cm in totaal :).
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 26 september 2020, 18:29

Proficiat OpUitKijk en welkom! :D
@Hoop, 10cm is toch al echt de moeite! 🤩 Straf eigenlijk hoe snel het nu ineens gaat. Jij hebt dan binnenkort ook al je 12 weken echo?
@Irisbloem, hoop dat je nog een echo hebt kunnen regelen? 3 weken zou ik ook echt wel lang vinden...
Hier werd de echo uitgesteld naar maandag... als alles goed gaat wordt dat echt de allerlaatste keer op fertiliteit. Onze arts heeft er wel vertrouwen in. Ik blijf toch heel onzeker...
Ook het zoeken naar een nieuwe gynaecoloog ging bij ons niet echt vlot, maar ondertussen hebben we toch een afspraak voor de 12 weken echo.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 27 september 2020, 13:31

Ik ben daarnet onverwachts naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Ik zat deze morgen met heel veel pijn, en heb er nu nog last van, en was ongerust. Het zou van mijn darmen komen in combinatie met toch want bandenpijn. Het probleem is dat ik nog bloed zitten heb dat eruit moet dus als ik pijn heb en verlies tegelijk weet ik niet zeker of er iets ergs aan de hand is. Gelukkig waren beiden oke. Ik ben vandaag 8 weken en 4 dagen en het ene was 1,96 cm en het andere 1,89 cm, blijkbaar dus wel volgens schema. Ik neem wel al een week omnibionta pro natal. Men heeft gezegd dat dit erg op maag en darmen kan werken en ze dit pas geven vanaf week 12. Het kan zijn dat dit de reden is van mijn erge darmklachten en ik moet er even mee stoppen. Iemand nog ervaringen op vlak van pijn en darmen?

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Melissa00 » 27 september 2020, 13:48

Goed dat je je even hebt laten nakijken. Ben nu 10 weken en af en toe geconstipeerd. Heb wel van een vriendin gehoord, die verder is en ook omnibionta nam, dat zij zich daar ook slecht van voelde. Haar vroedvrouw zei dat het een bekend ‘probleem’ was en zij neemt nu andere vitamienen. Misschien even aankaarten bij de gyn/vroedvrouw? 😊
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 27 september 2020, 15:03

Melissa00 schreef:
27 september 2020, 13:48
Goed dat je je even hebt laten nakijken. Ben nu 10 weken en af en toe geconstipeerd. Heb wel van een vriendin gehoord, die verder is en ook omnibionta nam, dat zij zich daar ook slecht van voelde. Haar vroedvrouw zei dat het een bekend ‘probleem’ was en zij neemt nu andere vitamienen. Misschien even aankaarten bij de gyn/vroedvrouw? 😊
Bedankt voor je reactie Melissa Ik heb van nature al gevoelige darmen, als kind ben ik vaak geconstipeerd geweest, en nu heb ik af en toe last van spastische darmen, als het een gekend probleem is dan verwondert het mij niet dat ik er last van heb Het verwondert mij wel dat mijn huisarts mij deze heeft voorgeschreven terwijl hij weet dat ik daar gevoelig ben De gynaecoloog in het ziekenhuis zei dat mijn folavit voorlopig voldoende was, ik neem 4 mg voor de tweeling, maar misschien moet ik eens naar mijn fertiliteitsarts mailen voor een andere optie

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 27 september 2020, 15:48

Hoop88 schreef:
25 september 2020, 16:00
Waw proficiat opuitkijk!
Hier vandaag ook een goeie 11 weken echo gehad.
Baby is bijna 10 cm in totaal :).
Amai dat is groot 😮

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 27 september 2020, 15:59

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten