Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door malu » 30 maart 2021, 19:32

@ Irisbloem, misschien hebben ze het je al verteld of zelfs voorgesteld, maar weet dat je kan vragen om op voorhand een gesprek te hebben met een neonatoloog of om de afdeling al eens te zien. Voor sommige toekomstige mama's werkt het geruststellend dat ze weten wat er met hun kindje gebeurt na de bevalling als ze er zelf niet kunnen bijzijn.

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 31 maart 2021, 7:49

malu schreef:
30 maart 2021, 19:32
@ Irisbloem, misschien hebben ze het je al verteld of zelfs voorgesteld, maar weet dat je kan vragen om op voorhand een gesprek te hebben met een neonatoloog of om de afdeling al eens te zien. Voor sommige toekomstige mama's werkt het geruststellend dat ze weten wat er met hun kindje gebeurt na de bevalling als ze er zelf niet kunnen bijzijn.
Wij hebben een kijkje mogen gaan nemen op neo. Het was met prikkende ogen, maar we voelen ons nu idd wel goed voorbereid.

Tegen alle verwachtingen in zijn we nu toch aan week 35 geraakt! We doen verder, dag per dag 😊
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 31 maart 2021, 8:49

malu schreef:
30 maart 2021, 19:32
@ Irisbloem, misschien hebben ze het je al verteld of zelfs voorgesteld, maar weet dat je kan vragen om op voorhand een gesprek te hebben met een neonatoloog of om de afdeling al eens te zien. Voor sommige toekomstige mama's werkt het geruststellend dat ze weten wat er met hun kindje gebeurt na de bevalling als ze er zelf niet kunnen bijzijn.
Ik heb een infobrochure gekregen over de neonatologie, ze hebben niet over een mogelijk bezoek gesproken dus misschien kan dit nu niet wegens de covidsituatie want de hygiënemaatregelen zijn in normale tijden uiteraard al hoog

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 31 maart 2021, 8:50

SilentHeyoka schreef:
31 maart 2021, 7:49
malu schreef:
30 maart 2021, 19:32
@ Irisbloem, misschien hebben ze het je al verteld of zelfs voorgesteld, maar weet dat je kan vragen om op voorhand een gesprek te hebben met een neonatoloog of om de afdeling al eens te zien. Voor sommige toekomstige mama's werkt het geruststellend dat ze weten wat er met hun kindje gebeurt na de bevalling als ze er zelf niet kunnen bijzijn.
Wij hebben een kijkje mogen gaan nemen op neo. Het was met prikkende ogen, maar we voelen ons nu idd wel goed voorbereid.

Tegen alle verwachtingen in zijn we nu toch aan week 35 geraakt! We doen verder, dag per dag 😊
Ik heb morgen echo en hoop dat ik dan goed nieuws krijg We doen samen verder 👊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 1 april 2021, 13:05

Mijn echo was goed, ze is voldoende aangekomen en de navelstreng doet zijn werk Ze is weer gedraaid, heb het gevoeld, en ligt weer in stuit anders was een natuurlijke bevalling misschien toch nog mogelijk geweest Ik heb in de komende weken nog diverse keren monitor en binnen 2 weken nog een echo en als dat allemaal goed gaat staat er al een keizersnede gepland voor 23 april Als ik dat haal en ze blijft zo aankomen dan moet ze misschien niet of maar kort in de couveuse, duimen 🙏 Ze gaan mij toch nog longrijping geven voor zekerheid

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 1 april 2021, 13:37

Oh toch wel goed nieuws irisbloem!! Ik ben blij het te lezen!

Ik heb hier thuis intussen al enorm veel kraamtranen gelaten. De reality check na het coconnetje in het ziekenhuis kwam hard aan!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 1 april 2021, 13:48

zoemers schreef:
1 april 2021, 13:37
Oh toch wel goed nieuws irisbloem!! Ik ben blij het te lezen!

Ik heb hier thuis intussen al enorm veel kraamtranen gelaten. De reality check na het coconnetje in het ziekenhuis kwam hard aan!
Naar het schijnt is dat normaal door de val van de hormonen, de vrouw van een collega van mijn man heeft veel geweend op dag 4 na de bevalling Hoe gaat het anders?

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 1 april 2021, 15:59

zoemers schreef:
1 april 2021, 13:37
Oh toch wel goed nieuws irisbloem!! Ik ben blij het te lezen!

Ik heb hier thuis intussen al enorm veel kraamtranen gelaten. De reality check na het coconnetje in het ziekenhuis kwam hard aan!
Irisbloem, blij te lezen dat je positief nieuws hebt gekregen. Als ze nu nog in de verkeerde richting is gedraaid, kan ze nog steeds in de juiste richting terug draaien, niet? Ook voldragen kindjes doen dit soms, mijn broer was er ook zo ene, dus wie weet...

Zoemers, het is niet min alleen thuis zijn met je kindje. Ik had eerlijk gezegd meer rust thuis dan in het ziekenhuis. Maar heb dan ook veel kraamhulp en heb het bij hen eenvoudiger om hulp te vragen dan in het ziekenhuis.

Ik heb zelf geen last gehad van de babyblues maar weet dat het perfect normaal is om 'kraamtranen' te laten.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 1 april 2021, 18:20

Irisbloem , super dat de echo goed was! Het komt zeker en vast goed met je kleine meid!
Hier vandaag ook monitor gehad en echo. Alles was goed. 3kg400 al op 38w + 1d. Het hoofdje ligt al goed naar beneden wat zorgt voor druk. Ik voelde gisteren al wat ongemakkelijke krampen maar kon niet goed zeggen wat het was. Vanaf nu ga ik menstruatiepijnen voelen en kan ontsluiting vlug komen, al denkt de gynaecoloog van mij nog te zien op 12 april (uitgerekend 14 april). Hij weet het zelf niet echt meer nu denk ik.
Vroeg of ik de bevalling zie zitten en tranen schoten mij weer omhoog. Paniek en link naar de endometriose pijn. Gyn zegt dat ik moet proberen om niet te nerveus te zijn als het begint en mensen met endo meestal hoge pijngrens hebben en er zich vlotter doorslaan. Was toch een emotionele dag vandaag. Dat het maar allemaal vlug gepasseerd is voor mij...
Mijn rechtse hand slaapt ook zo enorm. Bijna ganse dag door.

Ocharme zoemers... lijkt mij ook wel helemaal normaal. We hebben ook allen veel meegemaakt he.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 1 april 2021, 18:36

irisbloem schreef:
1 april 2021, 13:05
Mijn echo was goed, ze is voldoende aangekomen en de navelstreng doet zijn werk Ze is weer gedraaid, heb het gevoeld, en ligt weer in stuit anders was een natuurlijke bevalling misschien toch nog mogelijk geweest Ik heb in de komende weken nog diverse keren monitor en binnen 2 weken nog een echo en als dat allemaal goed gaat staat er al een keizersnede gepland voor 23 april Als ik dat haal en ze blijft zo aankomen dan moet ze misschien niet of maar kort in de couveuse, duimen 🙏 Ze gaan mij toch nog longrijping geven voor zekerheid
Ooo, al een effectieve einddatum 😬🤗🤗
Dat maakt het weer reëel! En idd, ben je al 38 weken, wat zot goed zou zijn!
Hoeveel weegt ze nu?

Ik hoop morgen ook op echo te mogen, deze week nog geen gehad. Nu ik hier toch praktisch woon, mag een extra echootje wel 😜

Ik ben tevreden dat we 1 april bijna voorbij zijn. vanaf 24u mag ze komen wanneer ze wil 😁
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 1 april 2021, 18:44

Hoop88 schreef:
1 april 2021, 18:20
Irisbloem , super dat de echo goed was! Het komt zeker en vast goed met je kleine meid!
Hier vandaag ook monitor gehad en echo. Alles was goed. 3kg400 al op 38w + 1d. Het hoofdje ligt al goed naar beneden wat zorgt voor druk. Ik voelde gisteren al wat ongemakkelijke krampen maar kon niet goed zeggen wat het was. Vanaf nu ga ik menstruatiepijnen voelen en kan ontsluiting vlug komen, al denkt de gynaecoloog van mij nog te zien op 12 april (uitgerekend 14 april). Hij weet het zelf niet echt meer nu denk ik.
Vroeg of ik de bevalling zie zitten en tranen schoten mij weer omhoog. Paniek en link naar de endometriose pijn. Gyn zegt dat ik moet proberen om niet te nerveus te zijn als het begint en mensen met endo meestal hoge pijngrens hebben en er zich vlotter doorslaan. Was toch een emotionele dag vandaag. Dat het maar allemaal vlug gepasseerd is voor mij...
Mijn rechtse hand slaapt ook zo enorm. Bijna ganse dag door.

Ocharme zoemers... lijkt mij ook wel helemaal normaal. We hebben ook allen veel meegemaakt he.
De laatste loodjes wegen echt het zwaarst...
Endometriose heb ik nooit gehad, dus de pijn daarvan ken ik niet. Mss is het wel waar wat de gyn zegt, je kent een hevige pijn, mss dat het je helpt de weeën beter op te vangen dan een andere vrouw zou doen.

Die menstruatiepijnen, zijn dat dan voorweeën?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 1 april 2021, 18:47

zoemers schreef:
1 april 2021, 13:37

Ik heb hier thuis intussen al enorm veel kraamtranen gelaten. De reality check na het coconnetje in het ziekenhuis kwam hard aan!
Lijkt me ook normaal, maar niet fijn natuurlijk.
Is het vooral de vermoeidheid? Of wat bedoel je juist met reality check?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 1 april 2021, 18:58

Hoop88 schreef:
1 april 2021, 18:20
Irisbloem , super dat de echo goed was! Het komt zeker en vast goed met je kleine meid!
Hier vandaag ook monitor gehad en echo. Alles was goed. 3kg400 al op 38w + 1d. Het hoofdje ligt al goed naar beneden wat zorgt voor druk. Ik voelde gisteren al wat ongemakkelijke krampen maar kon niet goed zeggen wat het was. Vanaf nu ga ik menstruatiepijnen voelen en kan ontsluiting vlug komen, al denkt de gynaecoloog van mij nog te zien op 12 april (uitgerekend 14 april). Hij weet het zelf niet echt meer nu denk ik.
Vroeg of ik de bevalling zie zitten en tranen schoten mij weer omhoog. Paniek en link naar de endometriose pijn. Gyn zegt dat ik moet proberen om niet te nerveus te zijn als het begint en mensen met endo meestal hoge pijngrens hebben en er zich vlotter doorslaan. Was toch een emotionele dag vandaag. Dat het maar allemaal vlug gepasseerd is voor mij...
Mijn rechtse hand slaapt ook zo enorm. Bijna ganse dag door.

Ocharme zoemers... lijkt mij ook wel helemaal normaal. We hebben ook allen veel meegemaakt he.
Als de pijn van de weeen komen denk dan aan je baby die je daarna in je armen mag houden, focus je op de liefde voor je kleintje

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 1 april 2021, 19:00

SilentHeyoka schreef:
1 april 2021, 18:36
irisbloem schreef:
1 april 2021, 13:05
Mijn echo was goed, ze is voldoende aangekomen en de navelstreng doet zijn werk Ze is weer gedraaid, heb het gevoeld, en ligt weer in stuit anders was een natuurlijke bevalling misschien toch nog mogelijk geweest Ik heb in de komende weken nog diverse keren monitor en binnen 2 weken nog een echo en als dat allemaal goed gaat staat er al een keizersnede gepland voor 23 april Als ik dat haal en ze blijft zo aankomen dan moet ze misschien niet of maar kort in de couveuse, duimen 🙏 Ze gaan mij toch nog longrijping geven voor zekerheid
Ooo, al een effectieve einddatum 😬🤗🤗
Dat maakt het weer reëel! En idd, ben je al 38 weken, wat zot goed zou zijn!
Hoeveel weegt ze nu?

Ik hoop morgen ook op echo te mogen, deze week nog geen gehad. Nu ik hier toch praktisch woon, mag een extra echootje wel 😜

Ik ben tevreden dat we 1 april bijna voorbij zijn. vanaf 24u mag ze komen wanneer ze wil 😁
1700, nog niet veel maar er is toch 400 gram bij op 2 weken wat wel goed is
Ik hoop dat jij ook nog enkele weken verder kan Volgende week dinsdag heb ik terug monitor

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 1 april 2021, 21:32

irisbloem schreef:
1 april 2021, 19:00
1700, nog niet veel maar er is toch 400 gram bij op 2 weken wat wel goed is
Ik hoop dat jij ook nog enkele weken verder kan Volgende week dinsdag heb ik terug monitor
Oooh Irisbloem, zo goed nieuws! Dat is echt een mooie stijging. Wil ook zeggen dat de kans heel groot is dat ze boven de 2kg gaat uitkomen!

Vandaag ook terug echo gehad en hier zou er op 3 weken 640gr bij zijn. En bij ons was het een grote baby. (Komen van percentieel 93 🙈). Maar zoals ze verwacht hadden begint de groei nu iets terug te vallen. Doorbloeding zou wel nog goed zijn. Volgende week ook aan de monitor en dan binnen 2 weken nog eens een echo en dan zal ook de bevallingsstrategie bepaald worden...

Normaal val ik dan met jou in dezelfde week :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten