Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 1 april 2021, 21:39

Hoop88 schreef:
1 april 2021, 18:20
Irisbloem , super dat de echo goed was! Het komt zeker en vast goed met je kleine meid!
Hier vandaag ook monitor gehad en echo. Alles was goed. 3kg400 al op 38w + 1d. Het hoofdje ligt al goed naar beneden wat zorgt voor druk. Ik voelde gisteren al wat ongemakkelijke krampen maar kon niet goed zeggen wat het was. Vanaf nu ga ik menstruatiepijnen voelen en kan ontsluiting vlug komen, al denkt de gynaecoloog van mij nog te zien op 12 april (uitgerekend 14 april). Hij weet het zelf niet echt meer nu denk ik.
Vroeg of ik de bevalling zie zitten en tranen schoten mij weer omhoog. Paniek en link naar de endometriose pijn. Gyn zegt dat ik moet proberen om niet te nerveus te zijn als het begint en mensen met endo meestal hoge pijngrens hebben en er zich vlotter doorslaan. Was toch een emotionele dag vandaag. Dat het maar allemaal vlug gepasseerd is voor mij...
Mijn rechtse hand slaapt ook zo enorm. Bijna ganse dag door.

Ocharme zoemers... lijkt mij ook wel helemaal normaal. We hebben ook allen veel meegemaakt he.
Spannend :D Is echt wel aftellen nu...
Wat de bevalling betreft, werkt de pijnbestrijding dan niet als je endometriose hebt? (Heb er ook geen ervaring mee).
Of zou je liever zonder willen bevallen?

Ik duim alvast, voor iedereen hier, voor een vlotte bevalling. Dat we nu snel onze wondertjes mogen te zien krijgen.

Had nog een vraagje over slapende handen... van wat komt dat? Heb er (voorlopig) nog geen last van gehad...

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 1 april 2021, 21:43

zoemers schreef:
1 april 2021, 13:37
Oh toch wel goed nieuws irisbloem!! Ik ben blij het te lezen!

Ik heb hier thuis intussen al enorm veel kraamtranen gelaten. De reality check na het coconnetje in het ziekenhuis kwam hard aan!
Dikke knuffel... ook al gehoord dat dat er zou bij horen :(
Krijg je wat hulp thuis?

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 1 april 2021, 21:46

SilentHeyoka schreef:
1 april 2021, 18:36
Ooo, al een effectieve einddatum 😬🤗🤗
Dat maakt het weer reëel! En idd, ben je al 38 weken, wat zot goed zou zijn!
Hoeveel weegt ze nu?

Ik hoop morgen ook op echo te mogen, deze week nog geen gehad. Nu ik hier toch praktisch woon, mag een extra echootje wel 😜

Ik ben tevreden dat we 1 april bijna voorbij zijn. vanaf 24u mag ze komen wanneer ze wil 😁
SilentHeyoka, ze houden je dan toch de hele tijd in het ziekenhuis? Of mag je nog naar huis?

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 2 april 2021, 7:36

zonnetje75 schreef:
1 april 2021, 21:46
SilentHeyoka schreef:
1 april 2021, 18:36
Ooo, al een effectieve einddatum 😬🤗🤗
Dat maakt het weer reëel! En idd, ben je al 38 weken, wat zot goed zou zijn!
Hoeveel weegt ze nu?

Ik hoop morgen ook op echo te mogen, deze week nog geen gehad. Nu ik hier toch praktisch woon, mag een extra echootje wel 😜

Ik ben tevreden dat we 1 april bijna voorbij zijn. vanaf 24u mag ze komen wanneer ze wil 😁
SilentHeyoka, ze houden je dan toch de hele tijd in het ziekenhuis? Of mag je nog naar huis?
Ja, is vandaag mijn 15e dag in het ziekenhuis.
Als ik morgen goed ben, mag ik naar huis tot zondagavond, hurray! Maar dan terug binnen.

Van slapende handen heb ik ook geen last, maar het komt ook door vochtophoping. Door de zwelling kan je zenuw geklemd geraken, waardoor je dat slapend gevoel krijgt.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 2 april 2021, 12:17

Silent Heyoka: ik vermoed dat het idd voorweeën zijn dat hij bedoelt die nu zullen komen...
Waarom moet jij zondag dan al terug binnen? Amai je zal het ziekenhuis goed gezien hebben :roll: :P
Irisbloem: is idd een goeie tip. Ik zal het proberen...
Kan jij je wat rustig houden? Naar het schijnt komen baby's goed aan als de mama veel kan ontspannen...
Zonnetje75: de epidurale zal idd de pijn wel wegnemen. Tgaat vooral over de uren ervoor waar ik wat bezorgd over ben :wink:
Ik kreeg trouwens last rond week 37 van die slapende handen. Hopelijk blijven jullie er van bespaard. Het doet zelfs soms zeer om mijn broek af en aan te doen.
Hoeveel weegt jouw baby dan nu? Dus je zal dan toch later bevallen i.p.v. vroeger?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 2 april 2021, 12:40

Hoop88 schreef:
2 april 2021, 12:17
Silent Heyoka: ik vermoed dat het idd voorweeën zijn dat hij bedoelt die nu zullen komen...
Waarom moet jij zondag dan al terug binnen? Amai je zal het ziekenhuis goed gezien hebben :roll: :P
Irisbloem: is idd een goeie tip. Ik zal het proberen...
Kan jij je wat rustig houden? Naar het schijnt komen baby's goed aan als de mama veel kan ontspannen...
Zonnetje75: de epidurale zal idd de pijn wel wegnemen. Tgaat vooral over de uren ervoor waar ik wat bezorgd over ben :wink:
Ik kreeg trouwens last rond week 37 van die slapende handen. Hopelijk blijven jullie er van bespaard. Het doet zelfs soms zeer om mijn broek af en aan te doen.
Hoeveel weegt jouw baby dan nu? Dus je zal dan toch later bevallen i.p.v. vroeger?
Ik probeer mij zo rustig mogelijk te houden en zoveel mogelijk te ontspannen omdat ik weet dat het belangrijk is Restauratiewerk ben ik fysiek gestopt, enkel mijn Admin doe ik nog, offertes, telefoons maar als er klanten met stoelen aan mijn poort staan zonder afspraak terwijl we aan het eten zijn of de brutaliteit hebben de poort te ontgrendelen en zelfs onze voordeur open te trekken (iets wat al jaren gebeurt tot grote ergernis) dan stresseer ik mij enorm Ook de de maatregelen die weer strenger zijn en waardoor ik de toekomst van onze horecazaak niet erg rooskleurig zie, toch niet meer voor dit jaar, bezorgt mij kopzorgen

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 2 april 2021, 17:10

Zo, vandaag zeer goede monitoring gehad en hele korte echo en zoals verwacht ligt ze nog helemaal gedraaid. Datum keizersnede is vastgelegd eind april en de 14e heb ik nog een laatste groei echo om nog ns alles in kaart te brengen en meer info te krijgen over de keizersnede.
Wel raar dat ik het nu letterlijk in mn agenda heb gezet maar volgens dokter moet ik om 7u binnen, tussen 7u en 8u wordt ik klaargemaakt (ruggeprik, blaassonde, infuus, antibiotica) en om 8u beginnen ze eraan en om 9u ben ik op de kamer. Heel gek allemaal dat het zo een schema is maar ik heb er vrede mee 😊

Mn bloeddruk was ook terug laag (9/5) en urine was goed dus infectie van vorige week is geweken en mag stoppen met de antibiotica. Wel elke avond “gebonk” in mn hoofd. Maar al zeker niet door n té hoge bloeddruk 🤷🏽‍♀️

Fijn paasweekend allemaal en hou het rustig!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 2 april 2021, 17:27

Babske84 schreef:
2 april 2021, 17:10
Zo, vandaag zeer goede monitoring gehad en hele korte echo en zoals verwacht ligt ze nog helemaal gedraaid. Datum keizersnede is vastgelegd eind april en de 14e heb ik nog een laatste groei echo om nog ns alles in kaart te brengen en meer info te krijgen over de keizersnede.
Wel raar dat ik het nu letterlijk in mn agenda heb gezet maar volgens dokter moet ik om 7u binnen, tussen 7u en 8u wordt ik klaargemaakt (ruggeprik, blaassonde, infuus, antibiotica) en om 8u beginnen ze eraan en om 9u ben ik op de kamer. Heel gek allemaal dat het zo een schema is maar ik heb er vrede mee 😊

Mn bloeddruk was ook terug laag (9/5) en urine was goed dus infectie van vorige week is geweken en mag stoppen met de antibiotica. Wel elke avond “gebonk” in mn hoofd. Maar al zeker niet door n té hoge bloeddruk 🤷🏽‍♀️

Fijn paasweekend allemaal en hou het rustig!
Dan hebben we beiden een datum 😊 en ik hoop dat ik deze haal en niet vroeger moet Ik ga ook eens vragen naar zo'n uurschema Bij mij hebben ze wel niet gesproken over antibiotica, zolang het via infuus is geen probleem want anders ben ik er ziek van
Ik zou bijna vergeten dat het Pasen is maar waar ik woon is het voor de meeste geen Pasen als deze samenvalt met hun wielerhoogdag Zal zondag hier weer gonzen van de helikopters ...

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 3 april 2021, 17:50

Oh wat leuk om lezen allemaal!
Ik kan het niet meer bijhouden nu om dagelijks eens bij te lezen, baby vraagt veel aandacht 😅

Het moment dat ik thuiskwam was gewoon even zien : alles ligt hier nog zoals ik het achtergelaten had, en ineens is je hele leven verandert met je baby in je armen, en toch loopt alles door (zo mijn werklaptop zien staan bv. deed me ineens beseffen dat ik hem binnen 4 maanden moet achterlaten). Het was echt ook confronterend om zo alles dat ik kaargezet had voor de baby ineens te moeten gebruiken. Zo ineens was het echt. En zo bedenken dat je niet meer 24/7 alleen met de baby kan bezig zijn laar dat er andere dingen ook moeten gebeuren (was, koken, administratie,....)

Ik ben wel hopeloos verliefd op mijn baby. Gisteren zei ik ‘maar ik wil hem gewoon de hele dag vasthouden en niet meer loslaten’. Zo’n wonder.

Mijn mama slaapt al bij mij sinds de eerste dag thuiskomst.
Ik heb intussen een goeie infectie in mijn knip opgelopen, en de vroedvrouw zei dat ik misschien maandag toch nog eens op controle moet naar het ziekenhuis, we zullen maandag moeten afwachten....

Ik vind het zo leuk om te lezen dat bij jullie ook het einde nadert, en ik duim voor ieder van jullie om op dezelfde roze wolk terecht te komen. En zonder complicaties ❤️
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 3 april 2021, 19:09

Oooh klinkt zo zalig dat verliefde gevoel zoemers!!
En dat van die andere dingen die moeten gebeuren in combinatie met je baby... is waarschijnlijk even een berg waar je niet over ziet. Kan er helemaal in komen.
Zo tof dat je mama de hele tijd bij jou is. Zal wel een goede ondersteuning zijn.
Ik ben nu echt aan het aftellen... die laatste 1.5 week zitten koekeloeren is er precies teveel aan :)
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 3 april 2021, 21:23

zoemers schreef:
3 april 2021, 17:50
Oh wat leuk om lezen allemaal!
Ik kan het niet meer bijhouden nu om dagelijks eens bij te lezen, baby vraagt veel aandacht 😅

Het moment dat ik thuiskwam was gewoon even zien : alles ligt hier nog zoals ik het achtergelaten had, en ineens is je hele leven verandert met je baby in je armen, en toch loopt alles door (zo mijn werklaptop zien staan bv. deed me ineens beseffen dat ik hem binnen 4 maanden moet achterlaten). Het was echt ook confronterend om zo alles dat ik kaargezet had voor de baby ineens te moeten gebruiken. Zo ineens was het echt. En zo bedenken dat je niet meer 24/7 alleen met de baby kan bezig zijn laar dat er andere dingen ook moeten gebeuren (was, koken, administratie,....)

Ik ben wel hopeloos verliefd op mijn baby. Gisteren zei ik ‘maar ik wil hem gewoon de hele dag vasthouden en niet meer loslaten’. Zo’n wonder.

Mijn mama slaapt al bij mij sinds de eerste dag thuiskomst.
Ik heb intussen een goeie infectie in mijn knip opgelopen, en de vroedvrouw zei dat ik misschien maandag toch nog eens op controle moet naar het ziekenhuis, we zullen maandag moeten afwachten....

Ik vind het zo leuk om te lezen dat bij jullie ook het einde nadert, en ik duim voor ieder van jullie om op dezelfde roze wolk terecht te komen. En zonder complicaties ❤️
Hey Zoemers

Ik hoop dat je snel van de infectie af bent. Dan lijkt me allesbehalve tof.

Ik had het niet gered zonder kraamhulp en dan nog bleef het er ontploft uitzien hier in huis.

Hasse is morgen 3 weken oud en nu pas begint het er terug ok uitzien. De berg verdwijnt maar helaas niet als sneeuw voor de zon :wink: .

Het is inderdaad vervelend dat je je baby niet gewoon heel de dag kan vasthouden. Ik ga zo blij zijn als we van die spruw vanaf zijn... ik ben gewoon al uren iedere dag bezig met steriliseren.

Ik duim dat je snel van je infectie af bent!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 5 april 2021, 18:14

Hoi Zoemers en Sara,

Klein (mss dom vraagje): moeten jullie snachts ook een borstvoedingsbh dragen? Indien ja, zijn dat dezelfde als overdag (ik draag er al geruime tijd met beugel aangezien mn maat op een gegeven moment gestabiliseerd is) of zijn dat er andere voor snachts? Kunnen jullie een merk aanraden? Dan moet ik die nog gaan kopen. Ik draag nu overdag Noppies en die zitten zalig.

Zoemers: ik hoop dat je infectie niet té erg wordt zodat je geen antibiotica moet nemen. Maar idd beter n keer te veel dan te weinig laten checken!

Sara: hoe vervelend die spruw! Hoe loop je dat op? Heeft Hasse er veel last van of is het voor haar pijnloos? Ik heb dat ook al gehad na het innemen van antibiotica, maar met medicatie was ik er snel vanaf. Hopelijk jullie beiden ook! Take care!

Morgen nog 3 weken! Zooo spannend en sinds dit weekend lig ik elke nacht 1-2u wakker terwijl ik normaal van niets wakker word. Tis niet door de baby, eerder door mn hoofd dat ik niet uitgeschakeld krijg 😏
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 5 april 2021, 19:21

Babske84 schreef:
5 april 2021, 18:14
Hoi Zoemers en Sara,

Klein (mss dom vraagje): moeten jullie snachts ook een borstvoedingsbh dragen? Indien ja, zijn dat dezelfde als overdag (ik draag er al geruime tijd met beugel aangezien mn maat op een gegeven moment gestabiliseerd is) of zijn dat er andere voor snachts? Kunnen jullie een merk aanraden? Dan moet ik die nog gaan kopen. Ik draag nu overdag Noppies en die zitten zalig.

Zoemers: ik hoop dat je infectie niet té erg wordt zodat je geen antibiotica moet nemen. Maar idd beter n keer te veel dan te weinig laten checken!

Sara: hoe vervelend die spruw! Hoe loop je dat op? Heeft Hasse er veel last van of is het voor haar pijnloos? Ik heb dat ook al gehad na het innemen van antibiotica, maar met medicatie was ik er snel vanaf. Hopelijk jullie beiden ook! Take care!

Morgen nog 3 weken! Zooo spannend en sinds dit weekend lig ik elke nacht 1-2u wakker terwijl ik normaal van niets wakker word. Tis niet door de baby, eerder door mn hoofd dat ik niet uitgeschakeld krijg 😏
Ik draag voor mijn comfort een borstvoedingsbeha. Ik heb nu maat 70 I en zelfs die is eigenlijk te klein. Voor 's nachts draag je best zonder beugels want anders kan je melkkanalen afknellen. Mocht je op een bepaald moment lekken, dan gaat het zeker nodig zijn.

Er zijn heel wat mogelijkheden hoe we de spruw hebben opgelopen. Het kan overgedragen worden bij een vaginale bevalling, slechte handhygiëne,... Helaas doet het pijn bij de kindjes zelf. Daarom wou Hasse ook niet meer aanhappen. We hebben nu dactarin gel, hopelijk is ze er binnenkort vanaf. Ik heb zelf geen last meer, dus ik denk dat ik er ver vanaf ben...

Voor jou begint het ook te korten he!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 5 april 2021, 20:13

2 van mijn 3 kindjes hebben spruw gehad.

De dochter gekregen via een vriendin (die zelf geen kinderen heeft) die met haar vinger in mijn dochter haar mondje had gezeten. Ook Daktarin gel gegeven, maar zij reageerde er allergisch op, ze kreeg etterende eczeem. Na een week mocht ik stoppen en was de spruw ook weg en na 24h was de huiduitslag ook al bijna verdwenen.

Bij de tweeling waren we op stap met wat vrienden, allemaal jonge ouders, en toen gingen we samen iets eten en eentje had onze zoon vast en verkondigde dat hij honger had want hij sabbelde op haar vinger. Ik kookte van binnen en ja hoor enkele dagen later had hij het zitten en ik dan ook, maar het is niet overgegaan op onze dochter.

Ik zat nooit met mijn vingers in een babytje zijn mond en sinds ik mama ben al zeker niet.

Ook een tip die ik kreeg van een andere (prematuren)mama, in het begin nooit iemand je kindje een kusje laten geven op een plaats waar je kindje met zijn handjes aan kan, zoals wangen, neusje,...want het kindje kan erover wrijven en dan nadien op zijn handjes sabbelen en zo een infectie krijgen, op het voorhoofd kan wel.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 6 april 2021, 0:06

Straf... van mijn vroedvrouw moet ik testen of Hasse honger heeft door met een vinger in haar mond te zitten. M.a.w. als ik toch een plekje heb gemist met het inzepen... dan heb ik mijn eigen kind besmet...

Hasse had als eerste symptomen en ik nadien, dus ik hga ervan uit dat iemand haar besmet heeft en zij nadien mij...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten