Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 9 april 2021, 12:59

Hoop88 schreef:
9 april 2021, 11:48
Nee 14 april... maar ik hoop nog altijd dat het er voor is 8)
Spannende dagen 😉

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 9 april 2021, 13:06

Oei zonnetje: actie zou ik zo zeggen ! Haha :D. Welke datum is dat dan?
Nog niets gezegd over inleiden. Maandag terug controle. Hij dacht dat ik nog niet bevallen zou zijn tegen dan...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 9 april 2021, 13:30

Hoop88 schreef:
9 april 2021, 13:06
Oei zonnetje: actie zou ik zo zeggen ! Haha :D. Welke datum is dat dan?
Nog niets gezegd over inleiden. Maandag terug controle. Hij dacht dat ik nog niet bevallen zou zijn tegen dan...
:lol:
Als je een trukje zou vinden om het natuurlijk in gang te krijgen, laat het dan weten :D
Weet niet meer wat ze zo allemaal zeggen, over kasseien gaan rijden, in de tuin werken,...
Als er niets veranderd, hier zondag 18/04 coronatest en dan ‘s avonds binnen (en hopelijk lukt het dan op maandag en blijft het niet tot dinsdag duren... 🙈🙏🏼)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 9 april 2021, 14:13

zonnetje75 schreef:
9 april 2021, 13:30
Hoop88 schreef:
9 april 2021, 13:06
Oei zonnetje: actie zou ik zo zeggen ! Haha :D. Welke datum is dat dan?
Nog niets gezegd over inleiden. Maandag terug controle. Hij dacht dat ik nog niet bevallen zou zijn tegen dan...
:lol:
Als je een trukje zou vinden om het natuurlijk in gang te krijgen, laat het dan weten :D
Weet niet meer wat ze zo allemaal zeggen, over kasseien gaan rijden, in de tuin werken,...
Als er niets veranderd, hier zondag 18/04 coronatest en dan ‘s avonds binnen (en hopelijk lukt het dan op maandag en blijft het niet tot dinsdag duren... 🙈🙏🏼)
Ik las ergens dat het vaak s nachts start omdat je dan meer ontspannen en op je gemak bent Ik zou dus zeggen doe zoveel mogelijk dingen die jou ontspannen

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 9 april 2021, 17:19

Bedankt voor alle info ivm de borstvoedingbh’s. Ik ga er me 2 aanschaffen zonder beugel voor ‘snachts zodat ik ze in huis heb indien nodig (lekken). Lijkt me ook iets comfortabelere gezien ze alleen nog maar groter gaan worden ☺️
Volgende week mn laatste week werken (of course nog steeds fulltime van thuis uit) en dan een weekje rust voor de bevalling. Ik weet wel niet wat ik in die week ga doen want alles is nog toe (kapper, schoonheidsinstituut,...) en iedereen moet werken maar zal wel iets vinden om te doen.
Daarstraks nog gaan zwemmen en dat ging nog goed ☺️ Ik hoop het vol te houden tot de laatste dag zodat mn lichaam “snel” herstelt van de keizersnede.
Ik heb wel heel veel last van tintelende vingers/slapende handen. Zowel overdag als snachts. Ik weet dat het erbij hoort en dat het na de bevalling zal over zijn maar ik heb zo weinig gevoel in mn rechterhand dat ik vaak dingen laat vallen 🙈 hopelijk de baby niet 😁

En ik ben er nog altijd niet uit welke naam mn kleine meid zal hebben. Eeeuwige twijfel pfff.

Fijn weekend dames!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 9 april 2021, 18:03

Babske84 schreef:
9 april 2021, 17:19
Bedankt voor alle info ivm de borstvoedingbh’s. Ik ga er me 2 aanschaffen zonder beugel voor ‘snachts zodat ik ze in huis heb indien nodig (lekken). Lijkt me ook iets comfortabelere gezien ze alleen nog maar groter gaan worden ☺️
Volgende week mn laatste week werken (of course nog steeds fulltime van thuis uit) en dan een weekje rust voor de bevalling. Ik weet wel niet wat ik in die week ga doen want alles is nog toe (kapper, schoonheidsinstituut,...) en iedereen moet werken maar zal wel iets vinden om te doen.
Daarstraks nog gaan zwemmen en dat ging nog goed ☺️ Ik hoop het vol te houden tot de laatste dag zodat mn lichaam “snel” herstelt van de keizersnede.
Ik heb wel heel veel last van tintelende vingers/slapende handen. Zowel overdag als snachts. Ik weet dat het erbij hoort en dat het na de bevalling zal over zijn maar ik heb zo weinig gevoel in mn rechterhand dat ik vaak dingen laat vallen 🙈 hopelijk de baby niet 😁

En ik ben er nog altijd niet uit welke naam mn kleine meid zal hebben. Eeeuwige twijfel pfff.

Fijn weekend dames!
Amai dat je dat nog kan doen, ik heb tegenwoordig bijna elke ochtend en voormiddag last van flanellen benen en appelflauwtes en de misselijkheid wordt s avonds ook weer erger Ik voel mij echt nutteloos de laatste weken Last aan mijn handen ken ik van mijn restauratiewerk, heb daar nu enkel soms s nachts last van en is met de zwangerschap eigenlijk beter omdat ik dat zwaar fysieke werk nu niet meer doe Probeer repetitieve belastende bewegingen en houdingen te vermijden, ook aan de pc, en je bloeddoorstroming in je handen te bevorderen door regelmatige gevarieerde bewegingen

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 9 april 2021, 20:53

Wauw, wat een dagje. Bij de echo bleek ons meiske niet meer gegroeid te zijn en zit ze nu op percentiel 14.
Zondagnacht zullen ze starten met in te leiden, met het idee dat ze dinsdag geboren zal zijn. Momenteel is ze nog niet ingedaald, is er geen opening, ook geen rijpheid, zeer ongunstig zoals ze zeggen.

Ergens besef ik nu pas dat ik het zo moeilijk kan geloven dat mn bewegende buik ons dochtertje zou zijn.
Maar tegen dinsdag is ze daar al...


Mijn ventje heeft ook nog twijfels bij de naam. Soms hoor je wel dat een hond zo genoemd wordt en dat zint hem niet. Pas op, mij ook niet, maar alsk daar niet aan denk vind ik het echt een toffe naam.
Hopelijk kan hij er hem toch volledig in vinden, en als hij het niet kan mag hij met een wel zeer goed alternatief komen 😂

We gaan onze voorlaatste rustige nacht in voor een aantal weken!
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 9 april 2021, 21:06

SilentHeyoka schreef:
9 april 2021, 20:53
Wauw, wat een dagje. Bij de echo bleek ons meiske niet meer gegroeid te zijn en zit ze nu op percentiel 14.
Zondagnacht zullen ze starten met in te leiden, met het idee dat ze dinsdag geboren zal zijn. Momenteel is ze nog niet ingedaald, is er geen opening, ook geen rijpheid, zeer ongunstig zoals ze zeggen.

Ergens besef ik nu pas dat ik het zo moeilijk kan geloven dat mn bewegende buik ons dochtertje zou zijn.
Maar tegen dinsdag is ze daar al...


Mijn ventje heeft ook nog twijfels bij de naam. Soms hoor je wel dat een hond zo genoemd wordt en dat zint hem niet. Pas op, mij ook niet, maar alsk daar niet aan denk vind ik het echt een toffe naam.
Hopelijk kan hij er hem toch volledig in vinden, en als hij het niet kan mag hij met een wel zeer goed alternatief komen 😂

We gaan onze voorlaatste rustige nacht in voor een aantal weken!
Aiaiai klinkt niet zo positief maar goed dat ze geen risico’s nemen. Hopelijk duurt het allemaal niet te lang want als alles kunstmatig op gang moet komen, zouden dat idd wel vele uren kunnen worden 😏
Oei! Een hondennaam, nu ben ik benieuwd 😂

Heel veel succes en probeer je voldoende te ontspannen zodat je niet constant pijn hebt. Take care
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 10 april 2021, 9:10

SilentHeyoka schreef:
9 april 2021, 20:53
Wauw, wat een dagje. Bij de echo bleek ons meiske niet meer gegroeid te zijn en zit ze nu op percentiel 14.
Zondagnacht zullen ze starten met in te leiden, met het idee dat ze dinsdag geboren zal zijn. Momenteel is ze nog niet ingedaald, is er geen opening, ook geen rijpheid, zeer ongunstig zoals ze zeggen.

Ergens besef ik nu pas dat ik het zo moeilijk kan geloven dat mn bewegende buik ons dochtertje zou zijn.
Maar tegen dinsdag is ze daar al...


Mijn ventje heeft ook nog twijfels bij de naam. Soms hoor je wel dat een hond zo genoemd wordt en dat zint hem niet. Pas op, mij ook niet, maar alsk daar niet aan denk vind ik het echt een toffe naam.
Hopelijk kan hij er hem toch volledig in vinden, en als hij het niet kan mag hij met een wel zeer goed alternatief komen 😂

We gaan onze voorlaatste rustige nacht in voor een aantal weken!
Oei niet meer gegroeid Wat betekent percentiel 14? Ik dacht dat het met keizersnede zou zijn bij jou maar goed dat natuurlijke bevalling kan Het allerbeste x

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 10 april 2021, 9:14

Babske: welkom in de club van de slapende handen :D. Het helpt bij mij wel voor een groot stuk om met een polsbeschermer te slapen aan mijn ene hand. Is te zien hoe erg je er last van hebt.
Silent Heyoka: wow amai de bevalling is plots vlug in het vooruitzicht.... ik duim dat alles goed mag verlopen. Ook benieuwd naar die naam... :lol:
Hier nog geen schot in de zaak...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 10 april 2021, 9:50

Percentiel 14 wil zeggen da 14% van kleiner is en 86% groter.

Meestal zet de vergiftiging plots in, waardoor ze snel moeten handelen en keizersnee doen.
Omdat ik zo stabiel blijf hoeft het niet zo snel te gaan en willen ze het vaginaal proberen.
Sowieso wist ik wel dat ze zou komen op week 37, en dat is volgende week woensdag. Maar nu is het wel zeer reëel 😬

De hele familie en vrienden zijn dus superenthousiast terwijl ik vanbinnen toch bibber voor de zware dagen die volgen. Efkes van zondagnacht tot dinsdag bevallen is niet niks toch... Momenteel kan ik nog niet verder kijken dan dat...

Btw, ik had zonet menstruatiepijn, is dat een teken dat ze aan het indalen is?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 10 april 2021, 10:18

Dat is inderdaad een teken dat het hoofdje goed naar beneden ligt en zorgt voor druk. Heb er vandaag ook redelijk van...
Ik begrijp je helemaal. Ik heb ook schrik voor als die voorweeën zullen omzetten naar echte weeën. Mijn man verlangt zich te pletter naar die kleine terwijl ik voor mezelf eerst over die hindernis moet van die bevalling. Kan dus ook nog niet verder kijken. We steunen elkaar!! Het positieve nieuws is wel dat je de hele tijd onder toezicht zal zijn van de vroedvrouwen daar in het ziekenhuis en volgens mij ook vrij snel epidurale zal kunnen vragen (werkt heel goed volgens iedereen).
Ben ook nog niet goed mee in die 14%. Wat betekent het juist?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 10 april 2021, 11:09

Spannend voor jullie allebei! Hoop dat het goed verloopt. Gaat mij ook wat vertrouwen geven, want nu het werk is weggevallen begin ik precies toch ook wat nerveuzer te worden. :mrgreen:

Ik begrijp perfect wat je bedoelt @SilentHeyoka. Hier ook moeite om mij voor te stellen dat het gewriemel in mijn buik over een week weg gaat zijn en we dan een plots een echt babietje gaan kunnen vasthouden. 😝
Al vind ik het gewriemel nu best wel leuk. Als we een voetje of een handje kunnen vinden, komt er echt reactie.

@Hoop88, wat de percentielen betreft: ze nemen het geschatte gewicht van alle babietjes van dezelfde termijn en dat zetten ze dan op een curve (een Gauss curve als je dat nog iets zegt :) jammer dat je hier geen grafiekjes kunt plaatsen). Met P14 zit je lager dan wat je op die termijn zou verwachten voor een gemiddelde baby. Wij zaten zelf op een bepaald moment aan P93. Dus aan de hoge kant. Gelukkig (vooral voor mij :D ) zijn we nu terug gezakt naar meer gemiddelde afmetingen. Woensdag doen ze nog een nieuwe meting. Zeer benieuwd wat dat nog gaat zeggen...

Veel succes nog allebei!
Ps. @SilentHeyoka, niks van aan trekken dat naam ook voor hond voorkomt. Sommige mensen geven gewoon hele mooie namen aan hun hond 😉

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 10 april 2021, 13:11

Ja die curve ken ik, bij mij is ze 5 weken geleden qua gewicht onder de curve gevallen vandaar de nauwe opvolging, de gyne heeft wel nooit cijfers gebruikt Een goede week geleden zat ze even ver onder de curve als 2 weken ervoor dus dan was ze 'normaal aangekomen Ben nu benieuwd voor volgende week donderdag
Wat die bewegingen betreft zijn die stampjes en het lichte gewriemel wel leuk maar ze kan heel hard porren tegen mijn darmen dat ik roep van de pijn Ook heb ik een plaats aan mijn ribben die soms toch ook pijnlijk is, heeft mij vorige nacht toch wat wakker gehouden
Over de naam zijn mijn man en ik het gelukkig eens en we gebruiken hem ook al maanden als we over en tegen haar spreken, maakt het toch wat echter Maar het is inderdaad ongelooflijk wat wij in onze buik dragen he, zijn jullie ook zo benieuwd hoe ze eruit gaat zien? Ik vraag mij ook af welke haarkleur ze zou hebben, ook al weet ik dat dat nog wat verandert

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 10 april 2021, 15:47

Aah ok mijn frank is gevallen! Er staat zo een curve op die echo blaadjes. Hier was het bij ons eerst tegen de bovengrens van het gemiddelde en dan een beetje gezakt. Hebben jullie nog wat tips rond weeën opvangen? Intussen al 100 keer gelezen dat je zoveel mogelijk moet proberen te ontspannen en er niet tegen vechten...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten