Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 27 januari 2022, 19:26

Hey!

Het is hier ook vollop genieten van de snelle veranderingen. Kruipen, rechtstaan, brabbelen, tweede tandje die zit te duwen. Hoewel ik soms een lichte heimwee voel naar dat klein hulpeloos glimlachend wezentje in mn armen 😋.

Ja, wij hebben ook nog 3 cryotjes, potentiële zusjes of broertjes... maar we zijn echt wel gelukkig nu met ons dochtertje, dus houden we het nu nog in gedachten bij eentje.
Er zal wel een tijd komen dat het misschien zal kriebelen?
Maar de 7 jaar heeft ook wel fysiek en mentaal zijn tol geëist. Ik mag er niet aan denken terug in die situatie terecht te komen. Nee, waarom ons huidig geluk doorbreken...

Het verdriet van een miskraam kan ik me niet voorstellen, zonnetje, maar het lijkt me enorm zwaar.
Maar toch kan ik het alleen maar toejuichen en meeduimen met wie de keuze maakt voor nog een kindje erbij te hebben. 😊
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 28 januari 2022, 2:05

Hasse is ondertussen 10.5 maand oud. Ze schuift op haar kontje rond en laadt alle speelgoedbakken leeg. Tandjes zijn er ook al volop: 2 beneden en 4 boven. Staan vindt ze nog maar net interessant, k denk niet dat ze snel gaat zijn met stappen. Haar fijne motoriek is dan weer helemaal ok: ze zet 2 blokjes op elkaar, steekt smartmax magneten in elkaar en begin deze week draaide ze de tandpasta open.

Het is wel eventjes zwaar. We hebben voor de 2de keer covid. Eerste keer was 1 december en toen was ze flink ziek. Deze keer weer, ik vermoed oorontsteking. Het is zo zielig om te zien... Vandaag heb ik echt een partner gemist... Het huishouden kan ook niet eeuwig blijven liggen en zij heeft dan koorts en pijn. Ze zou extra moeten drinken maar wil niet want slikken doet pijn.

Ik heb het even gehad met covid...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 11 februari 2022, 21:26

Lieve dames!
Hoe gaat het met jullie?
Het is een hele tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb. De tijd vliegt zo enorm snel voorbij, zeker omdat het toch wel druk is op het werk.
Wij hebben toch wel lastige eerste maanden gehad omdat ons zoontje last heeft van reflux. Gelukkig met de vaste voeding veel verbetert. Nu nog proberen van die medicatie af te geraken, dat is tot nu toe nog niet gelukt.
Ikzelf heb het ook heel lastig gehad, een enorme weerslag gekregen van ons traject na de bevalling.
Maar ondertussen genieten we volop van onze zoon.
Een vrolijk kereltje dat al rollend de wereld ontdekt en vooral een echt karaktertje aan het krijgen is 😂
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 12 februari 2022, 14:02

Hey

Ik ben stilaan het afkolven aan het afbouwen. Ik vries nog steeds een hoop in dus zelfs wanneer ik gestopt ben, kan ze nog een hele tijd mamamelk drinken.

Sinds de 2de ronde covid slaapt Hasse 's nachts niet zo goed. Ze komt om de 3u voor melk en soms denkt ze dat het ochtend is. Niet fijn voor mij, en ook niet voor haar want dan is ze 's morgens niet uitgeslapen.

Bijkomen is nog steeds niet haar sterkste kant. Deze week bij een andere kinderarts geweest. Die zegt dat ze het goed doet, en dat ik haar gewicht los moet laten. Rare is dat ze na zo een nazicht een paar dagen kei veel eet. Precies of ze verstaat het?

Voor de rest blijft ze het goed doen. Nog steeds poepschuiven maar ze komt overal waar ze wil zijn. Meestal met 2 speelgoedjes in haar handen en een 3de vooruit schuivend met haar voeten. Helaas denkt ze dat ze dat ook kan en mag met andere kindjes...

Nog een maand en ze is een jaar! Stilaan maar een feestje plannen!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 25 februari 2022, 11:32

Hey Sara,

Hopelijk goed hersteld van de Covid? Is toch niet te onderschatten zo alleen. Hier ook een redelijk heftige periode achter de rug: onze kleine man heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met een zware luchtweginfectie en is dan naar huis gekomen met het rotavirus :( En omdat hij met al dat ziek zijn zo weinig gegeten had, moest hij daarna natuurlijk zijn schade terug inhalen: opnieuw 3 à 4 x wakker 's nachts... :roll: Toch blij dat ik er toen niet alleen voor stond. Ondertussen begint het beetje bij beetje terug te beteren en lukt het sinds eergisteren terug met maar 1 extra flesje meer 's nachts. Maar ook wij kijken heel erg uit naar de lente en de zon (en het einde van heel dat COVID gedoe)

Voor de rest blijf ik mij elke dag verbazen hoe "groot" hij wel al niet is. Gisteren zat hij in de crèche met een ander kindje te spelen op de mat. Het gaat echt wel snel! Ook hier langzaam aan het nadenken over een verjaardagsfeestje. Benieuwd wat jullie plannen?

Aan alle dames: werken jullie trouwens voltijds? Ik kreeg de laatste tijd een aantal keer de vraag (typisch wel, alleen ik en niet mijn partner 8) ) en daardoor toch aan het nadenken over een 90%. Maar weet niet of ik dat echt wil of dat ik gewoon nood heb aan een aantal dagen vakantie (en zon ;-) )

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 25 februari 2022, 22:39

zonnetje75 schreef:
25 februari 2022, 11:32
Hey Sara,

Hopelijk goed hersteld van de Covid? Is toch niet te onderschatten zo alleen. Hier ook een redelijk heftige periode achter de rug: onze kleine man heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met een zware luchtweginfectie en is dan naar huis gekomen met het rotavirus :( En omdat hij met al dat ziek zijn zo weinig gegeten had, moest hij daarna natuurlijk zijn schade terug inhalen: opnieuw 3 à 4 x wakker 's nachts... :roll: Toch blij dat ik er toen niet alleen voor stond. Ondertussen begint het beetje bij beetje terug te beteren en lukt het sinds eergisteren terug met maar 1 extra flesje meer 's nachts. Maar ook wij kijken heel erg uit naar de lente en de zon (en het einde van heel dat COVID gedoe)

Voor de rest blijf ik mij elke dag verbazen hoe "groot" hij wel al niet is. Gisteren zat hij in de crèche met een ander kindje te spelen op de mat. Het gaat echt wel snel! Ook hier langzaam aan het nadenken over een verjaardagsfeestje. Benieuwd wat jullie plannen?

Aan alle dames: werken jullie trouwens voltijds? Ik kreeg de laatste tijd een aantal keer de vraag (typisch wel, alleen ik en niet mijn partner 8) ) en daardoor toch aan het nadenken over een 90%. Maar weet niet of ik dat echt wil of dat ik gewoon nood heb aan een aantal dagen vakantie (en zon ;-) )
We blijven wat met een hoestje zitten. Vooral 's nachts. Hasse komt iedere nacht nog tot 3 keer of meer voor lait. Meestal rond 22u, 1u en 4u30. Allemaal niet zo erg als ze nadien direct in slaap valt. Maar dat loopt tegenwoordig steeds vaker mis. Ik ben het nu wat in het oog aan het houden. Het lijkt samen te hangen met de groenten onder haar patatjes...

We vieren haar verjaardag de zaterdag ervoor. Ik wil 's middags iedereen mer pistolets en sandwiches ontvangen en nadien taart. Voor Hasse ijs van mamamelk. Ik ben er niet zo voor om ze nu al kennis te laten maken met gebak.

Vind het alleen raar. Er heeft nog niemand gereageerd op onze uitnodiging...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 11 maart 2022, 19:34

Hey iedereen

Superlang geleden! Even een korte schets hoe het hier geweest is. Rond 4maanden gesukkeld met reflux bij ons ventje. Uiteindelijk omeprazole genomen en rond 8-9maand volledig afgebouwd. Sinds eind oktober is hij wel non stop ziek. Is nog maar 2 volle weken nr de crèche kunnen gaan sindsdien. Buikgriep x2, keel en oorontstekingen, luchtwegen... intussen heeft hij ook buisjes in zijn oren. Deze week 2e week op rij koorts en zelfs tot 41 graden. Nu opnieuw aan de antibiotica. Deze week een serieuze dip gehad op het werk puur van vermoeidheid. Hier ook een poepschuiver. Hij is mega gefrustreerd op zijn buik dus dat lukt niet. 4 tandjes aan het doorkomen hier (eindelijk). Is bijna 11 maanden.
@ zonnetje: wij gaan idd terug opstarten in jette. Wel met een heel dubbel angstig gevoel. Ik probeer er niet teveel op door te denken eigenlijk. Probeer me wat te focussen op het werk.
Amai klinkt ook als een lastige periode bij jullie !!
Ik werk trouwens 4/5 met tijdskrediet en zeer blij met die keuze. Vooral met zijn veel ziek zijn.
@ Sara: zo heavy zeg nog zoveel Opstaan. Ik mag er niet aan denken...
@ Silent Heyoka. Heb ook hetzelfde gevoel rond het nu gelukkig zijn maar ik wil ook niet te lang wachten omdat het ook allemaal lang kan duren en wij ook al niet meer super piep jong zijn.
@YDV: knuffel! Neem maar je tijd...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 11 maart 2022, 21:57

Hoi iedereen

Mirgen en overmorgen vier ik Hasse haar eerste verjaardag. Ongelooflijk hoe snel dat jaar voorbij is gegaan!

Hasse begint nu interesse te krikgen in 'tappe tappe'. Ze duwt zich dan recht tegen mij aan of op mijn handen en wijst dan naar waar ze wil. Zelf recht komen of recht trekken aan bv speelgoed ofzo lukt nog niet.

Sinds begin deze week is tand nr 7 erdoor. 4 bovenaan en 3 onderaan. Regelmatig ziet er een kaak vuurrood en de andere niet, dus er is nog meer onderweg. Ik geniet wel even van de rust want ze slaapt toch iets beter. Ze drinkt nog een fles als ik rond 22u ga slapen, dan rond 4u en dan 7u. Dus dat is maar 1 keer opstaan.

Het kolven ben ik aan het minderen. Nu nog 2 keer per dag met bijna 600ml opbrengst. Mijn kabouter drinkt plots meer dan dat dus voor het eerst de melkvoorraad aan het gebruiken. Kom ik er nu achter dat dd vormojes die ik heel wat maanden heb gebruikt te groot zijn voor de flesjes🤦‍♀️. Ach ja, dat weet ik dan voor als ik aan nr 2 begin.

Ik zou graag tegen dat Hasse naar school gaat, in november 2023, een 2de kindje op de wereld zetten. Iets meer tijd dan ik eerst in gedachten had, maar na 2 keer covid en heel wat slapeloze nachten wil ik toch even kunnen genieten van een peuter in huis voordat er een baby bij komt.

Tegen dan ben ik er 36. Jakkie, wat klinkt dat oud... Ik denk dat mijn kinderwens dan wel vervuld zal zijn...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 16 mei 2022, 21:37

Hoi hoi!
Hoe gaat het nog met iedereen?
Hier is het volop genieten van ons ventje. Hij veranderd zo snel! 😱
Vorige week is hij 1 jaar geworden en dit weekend hebben we met onze familie gevierd.
Een kleine twee maand geleden is ons zoontje begonnen met sluipen en ondertussen trekt hij zich recht aan de trap op zijn knietjes. Zo grappig om te zien. Hij kruipt overal op en onder maar het echte kruipen vindt hij precies niet nodig. 🤪
Reflux is nu goed onder controle, krijgt al 2 maand geen omeprazole meer. Nu de laatste ‘stap’ nog en dat is overschakelen naar een gewone opvolgmelk. Spannend!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 18 mei 2022, 19:52

Hoikes

Hasse is nu 14 maanden. Ze tatert op los en af en toe versta ik ook iets. Na lang poepschuiven kruipt ze ook. Stappen lukt nog net niet, maar ze oefent veel.

Nog eventjes en we gaan op reis naar Italië. Met mijn ouders mee met de mobilhome. In juni gaan we een weekendje proef-kamperen. Ik ben benieuwd!

Hasse krikgt nog steeds moedermelk, maar nu van de diepvriesvoorraad. Ik vond het wel genoeg, ik heb meer dan een jaar gekolfd. En eens het tegen begon te steken, ging het snel.

Groetjes

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 20 mei 2022, 22:19

Sara1987 schreef:
18 mei 2022, 19:52
Hoikes

Hasse is nu 14 maanden. Ze tatert op los en af en toe versta ik ook iets. Na lang poepschuiven kruipt ze ook. Stappen lukt nog net niet, maar ze oefent veel.

Nog eventjes en we gaan op reis naar Italië. Met mijn ouders mee met de mobilhome. In juni gaan we een weekendje proef-kamperen. Ik ben benieuwd!

Hasse krikgt nog steeds moedermelk, maar nu van de diepvriesvoorraad. Ik vond het wel genoeg, ik heb meer dan een jaar gekolfd. En eens het tegen begon te steken, ging het snel.

Groetjes

Sara
Toch leuk hè hoe ze zo veranderen en evolueren. Elias heeft nu ook gevonden dat hij op zijn beentjes kan staan. Hij steunt dan met zijn elleboogjes als hij hem heeft rechtgetrokken. Nog heel wankel allemaal maar zo tof om te zien hoe hij alles ontdekt. ☺️
Amai chapeau dat je je dochter nog zo lang borstvoeding kan geven! Dat is iets wat ik nog altijd heel jammer vind dat het niet gelukt is. Achteraf gezien had ik het helemaal anders willen aanpakken maarja. Wie weet als er nog een tweede zou komen dat het dan wel lukt. We zien wel. 🙂
Ooh amai, voor je het weet zal ze er ineens mee weg zijn en mag je erachter crossen. 🤣
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten