Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 26 augustus 2021, 12:58

Babske84 schreef: ↑
25 augustus 2021, 21:06
SilentHeyoka schreef: ↑
25 augustus 2021, 21:00
Nee, geen πŸ’©pampers hier. Lijkt me idd niet het ideale moment, zo midden in de nacht. πŸ˜…
Ik doe ook nog geen aardappelen bij het papje. Enkel de groente. Jullie wel?
Yes, 1/2 aardappel en 2/3 groente. Vandaag heeft mn papa nieuwe wortelpap gemaakt en ook broccolipap. Benieuwd of ze dat gaat lusten. Op site van K&G heb ik een gratis handige poster besteld waar alles op staat wat ze van welke leeftijd mogen eten. Staan groenten op die ik zelf niet eet πŸ˜‚
Die poster heb ik ook, bij kind en gezin gekregen Inderdaad er staan groenten op die ik zelf nog niet heb gegeten Hier vandaag begonnen met een wortelpapje (ook 1/3 aardappel en 2/3 groente) Emma trok een vies gezicht, ze vond het duidelijk niet lekker, ze keek dan naar de papa met een gezicht van help moet ik dat echt eten, wel grappig πŸ˜„ ik heb dan zelf met een klein lepeltje ervan gegeten en dan begon ze tegen mij te babbelen Ze liet het toe om nog te proberen maar vond het toch maar niets Benieuwd voor morgen

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 27 augustus 2021, 7:37

Hasse eet bij mijn moeder vrij vlot patatjes. Hier in huis was het noppes. Of toch bijna... Nochtans moeten ze lekker geweest zijn, de kat heeft de rest met smaak opgegeten...

Hasse heeft juist minder kakapampers sinds we gestart zijn met vaste voeding. Wel andere samenstelling...

Gisteren zijn we naar mijn werk geweest. Contract voor mijn nieuwe job gaan tekenen :D . Nog 4 dagen thuis en dan mag ik terug gaan werken! Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar het is tijd...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 29 augustus 2021, 17:33

Vandaag is Emma voor de eerste keer van haar buik naar haar rug gerold Zo fier op haar 😊

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 29 augustus 2021, 20:24

Tof hé! Vorige week hier van rug naar buik 😁
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 29 augustus 2021, 23:09

Leuk om te zien hè! Hasse doet alle moeite om van haar plek te raken. Tot haar grote frustratie tot hiertoe zonder succes.

Maar recht zitten gaat steeds vlotter. Ook haar patatjes gaan beter binnen. Helaas weer 3 dagen geen ontlasting dus ik ga vast voedsel maar weer pauzeren. Eerst zien dat haar darmpjes op hun plooi raken...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 29 augustus 2021, 23:29

Oh zalig πŸ˜„
Vanaf wanneer begint een baby met kruipen?

Zou ik ook doen, of gewoon de groente, zonder aardappelen?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 30 augustus 2021, 13:06

Hier gooit ze haar beentjes omhoog en draait ze op haar zij maar verder geraakt ze nog ni πŸ˜‚ op haar buik moet ze nog haar evenwicht zoeken.

Zullen we Hasse en Juliette samenvoegen om tot voldoende πŸ’© te komen? Hier nog steeds n 8x per dag,
Incl nachten 😴😴

Vandaag halve dag creche! Wat was ze flink en 2u geslapen zonder in slaap gewiegd te worden. Zou ze het dan toch gewoon zijn bij mij πŸ€·πŸ½β€β™€οΈ Ze hebben bedjes met wieltjes en zo rollen ze ermee en moeten ze de baby’s niet overleggen als ze slapen, slim he! Mama en Juliette waren wel aant wenen deze morgen maar na een uurtje belde ik en zeiden ze dat ze sliep, zalig! Morgen nog n half dagje en woe hele dag want dan begin ik terug te werken.

Ze slaapt nu en had gehoord dat er een grotere kans is op wiegendood als ze starten id creche omdat ze zoooo veel prikkels moeten verwerken, dus hou ze extra int oog. Niet dat er een verhoogd risico is, maar als ze het me zeggen wil ik het niet negeren.

Schattig he die kleine patatjesvreters. Zo een gekke gezichten dat ze trekken. Broccoli was geen succes, wortel en courgette wel! Benieuwd wat het morgen is in de creche.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 5 september 2021, 21:10

Juliette gaat deze nacht voor het eerst in haar eigen kamertje slapen. Paar slechte nachten achter de rug en ze weet dat ik bij haar ben dus tijd om te verhuizen. Hopelijk haalt ze me niet te veel uit bed. De cosleeper werd ook wat te klein want ze botste met armen altijd tegen de rand. (Ze ligt graag breed πŸ˜‚)
Het zal raar zijn, zo een leeg bedje naast mij maar tis voor ons beide hopelijk beter. (Ik ga proberen ze niet terug bij mij te nemen als ze wakker wordt maar als ik moe ben zou het wel ns kunnen πŸ€·πŸ½β€β™€οΈ). Slapen jullie kindjes nog naast jullie of ook al in eigen kamertje?
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 7 september 2021, 8:21

Babske84 schreef: ↑
5 september 2021, 21:10
Juliette gaat deze nacht voor het eerst in haar eigen kamertje slapen. Paar slechte nachten achter de rug en ze weet dat ik bij haar ben dus tijd om te verhuizen. Hopelijk haalt ze me niet te veel uit bed. De cosleeper werd ook wat te klein want ze botste met armen altijd tegen de rand. (Ze ligt graag breed πŸ˜‚)
Het zal raar zijn, zo een leeg bedje naast mij maar tis voor ons beide hopelijk beter. (Ik ga proberen ze niet terug bij mij te nemen als ze wakker wordt maar als ik moe ben zou het wel ns kunnen πŸ€·πŸ½β€β™€οΈ). Slapen jullie kindjes nog naast jullie of ook al in eigen kamertje?
Emma slaapt nog naast mij en denk dat dat nog lang zo zal zijn Ze woelt soms of komt wakker en kan haar dan direct haar tuutje geven zodat ze vlot weer slaapt en ik dan ook Ik vind het gezellig met haar naast mij en met mama naast haar slaapt ze ook vrij vlot weer in als ze wakker komt

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Jido » 7 september 2021, 14:02

Van ons sliep ons zoontje bij ons tot dit weekend. Dan voor de eerste keer overgeschakeld in zijn 'grote' bed tijdens zijn namiddagslaapje en dan ook direct s nachts en dat is zo goed meegevallen dat hij er nu al een dag 3 slaapt.
De lege co-sleeper naast ons bed deed raar, maar uiteindelijk voelden we nu dat het tijd geworden was om het eens te proberen. Hij werd echt wel wat groot voor dat bedje (6,5 maand en al geen kleine baby) en ik had de indruk dat hij soms wakker werd van ons. Nu slaapt hij ietsje vaster (voorlopig toch :wink: ).

Ik slaap nu wel iets minder goed, omdat ik hem wil in de gaten houden :lol: maar dat zal ook wel weer over gaan.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 7 september 2021, 20:45

Hasse slaapt nu nog in de co-sleeper. Haar groter bed staat klaar maar daar lijkt ze nog zo mini mini in.

Maar dat is ze eigznlijk niet meer. Ze is nu 68cm groot en is deze week recht komen zitten in de kinderwagen (geen idee hoe) en komt uit het badzitje geklommen. Samen douchen is ineens veel moeilijker geworden...

Ze heeft van de vokke verder een bijtspeeltje/eerste tandenborstel gekregen waar ze verzot op is. Dat en een lege fles water :lol:
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Jido » 9 september 2021, 14:36

Haha! Hou je maar al vast! Als ze op die leeftijd al zo actief zijn :lol: Ze is wel groot zeker voor haar leeftijd? Die van ons is geen kleintje en was 70cm een 3 tal weken terug.
Van ons is het ook een actief ventje, we zijn al aan het uitkijken naar een abonnement voor sportschoenen als dit zo doorgaat :P
Wij hebben zo'n Matchstick bijt-aapje. Heel erg leuk. Konden we heel goed gebruiken eind juni toen zijn eerste tandjes kwamen piepen en zorgt ook nu weer voor de nodige verlichting met de tandjes die er zitten aan te komen bovenaan.
Grote investeringen in speelgoed is inderdaad niet nodig. Ze spelen toch liefst met andere dingen :D
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 9 september 2021, 15:57

Hoe warend de eerste nachten, Babske?
Ons dochterke slaapt al lang (ik denk toen ze 3 a 4 weken was) in haar eigen kamertje. Wel sliep ze in een babynestje. Intussen heb ik ook een groter formaat, voor kindjes van 8 maand tot 3 jaar, aangekocht om de overstap later naar een bedje ook gezellig te maken.
Tijdens de dag slaapt ze dan wel nog altijd in haar park hier in de woonkamer... Ik heb haar vorige week twee keer in haar bedje gelegd en ze sliep uiteindelijk ook maar 30 minuten. Ik wacht wel tot ik ga werken (nog drie weken :o )
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 11 september 2021, 18:24

Amaai, weer zo lang geleden dat ik hier eens alles gelezen heb… het leven gaat snel door πŸ™ˆ

Otis gaat intussen al 1,5 maand naar de creche. Hij drinkt daar nu 2 flesjes moedermelk van 150 ml.
Binnen twee a drie weken gaan we starten met groentepap. Hij is dan pas 6 maanden. πŸ™‚
Ik heb hem wel al eens laten proeven en ik ga zo nu en dan eens een lepeltje geven, zodat hij dat gevoel gewoon is.

Hij woog gisteren op 5,5 maanden net 8 kg! Eind deze maand (op 6 maanden) wordt hij nog eens gemeten bij K&G. Ben benieuwd! Vorige keer mat hij al 68,5 cm.
Hij ligt nu met koorts in zijn parkje. Nog maar de tweede keer dat hij koorts heeft en dat ik dus Perdolan moet geven. Hij zit met een dikke hoest van de creche….

Ik krijg tegenwoordig vaak de vraag : en, wanneer ga je terug werken? Mijn antwoord is dan altijd : euh, ik ben al sinds begin augustus terug aan het werk hoor. En dan zeggen de mensen vaak β€˜ah, maar toch niet fulltime?’
Ik kan daar zo lastig van worden, want ik doe mijn job echt graag, maar ja ik zie mijn baby ook graag. Maar ik ben nu eenmaal alleen en financieel is ouderschapsverlof na een lange periode van technische werkloosheid ook niet vol te houden hoor πŸ˜…
Soit, moest ik even kwijt, haha.

Blij te lezen dat de baby’s het hier zo goed doen.
Ik verschiet wel van het hoge aantal KMA. Dat komt precies echt meer en meer voor. Hopelijk betert het snel bij de meesten!
Otis drinkt nog altijd twee tot drie keer per nacht. De vroedvrouw zei dat dat perfect normaal is tot 8 maanden. Ik kolf op het werk 2 keer, hij krijgt dus fulltime moedermelk.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 13 september 2021, 15:30

zoemers schreef: ↑
11 september 2021, 18:24
Amaai, weer zo lang geleden dat ik hier eens alles gelezen heb… het leven gaat snel door πŸ™ˆ

Otis gaat intussen al 1,5 maand naar de creche. Hij drinkt daar nu 2 flesjes moedermelk van 150 ml.
Binnen twee a drie weken gaan we starten met groentepap. Hij is dan pas 6 maanden. πŸ™‚
Ik heb hem wel al eens laten proeven en ik ga zo nu en dan eens een lepeltje geven, zodat hij dat gevoel gewoon is.

Hij woog gisteren op 5,5 maanden net 8 kg! Eind deze maand (op 6 maanden) wordt hij nog eens gemeten bij K&G. Ben benieuwd! Vorige keer mat hij al 68,5 cm.
Hij ligt nu met koorts in zijn parkje. Nog maar de tweede keer dat hij koorts heeft en dat ik dus Perdolan moet geven. Hij zit met een dikke hoest van de creche….

Ik krijg tegenwoordig vaak de vraag : en, wanneer ga je terug werken? Mijn antwoord is dan altijd : euh, ik ben al sinds begin augustus terug aan het werk hoor. En dan zeggen de mensen vaak β€˜ah, maar toch niet fulltime?’
Ik kan daar zo lastig van worden, want ik doe mijn job echt graag, maar ja ik zie mijn baby ook graag. Maar ik ben nu eenmaal alleen en financieel is ouderschapsverlof na een lange periode van technische werkloosheid ook niet vol te houden hoor πŸ˜…
Soit, moest ik even kwijt, haha.

Blij te lezen dat de baby’s het hier zo goed doen.
Ik verschiet wel van het hoge aantal KMA. Dat komt precies echt meer en meer voor. Hopelijk betert het snel bij de meesten!
Otis drinkt nog altijd twee tot drie keer per nacht. De vroedvrouw zei dat dat perfect normaal is tot 8 maanden. Ik kolf op het werk 2 keer, hij krijgt dus fulltime moedermelk.
Ik ben 7 weken na de bevalling reeds deeltijds beginnen werken en sinds begin augustus ook weer fulltime Als zelfstandige kon ik ook niet anders dus ik begrijp dat volkomen
Gisteren werd Emma gedoopt Ik was zo fier, ze heeft het goed gedaan 😍

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten