Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 27 mei 2021, 19:02

Zonnetje, ik deed al 3 weken fles savonds en fles smorgens. Rest borst voeding in combinatie met beetje flesvoeding want Leon had niet meer genoeg met de borstvoeding. Nu heeft vroedvrouw voorgesteld om telkens kort aan de borst te leggen (5 min in totaal ofzo aan beide borsten) om spanning er af te hebben. Doe dit nu sedert gisteren maar voel nu toch wel geregeld stuwing in de borst dus doet dan deugd als hij er een paar min van drinkt. Ik hoop ook van tegen volgende week volledig overgeschakeld te zijn.

Babske, heel herkenbaar. Zowel mijn ma als zus willen hem veel zien. Zus nu al elk weekend gezien terwijl ik haar vroeger 1 keer in de maand zag ofzo. Zat hier eens 3uren in de namiddag en mama wou ook al komen als ik wou mee slapen maar is idd delicaat want ze is zot van haar kleinzoon. Ze gingen nu zondag bbqen maar boot afgehouden omwille van vrienden die op bezoek komen en zo blij van ook eens ander volk te zien... :roll: :lol:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 27 mei 2021, 22:23

Hebben jullie baby's ook een trillend beentje? Hier toch wel dagelijks een sterk bevend beentje. Volgens vroedvrouw Is het ok als het stopt als je je hand er op houd, wat ook wel zo is maar toch niet helemaal gerust in.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 28 mei 2021, 8:08

Hoop88 schreef:
27 mei 2021, 22:23
Hebben jullie baby's ook een trillend beentje? Hier toch wel dagelijks een sterk bevend beentje. Volgens vroedvrouw Is het ok als het stopt als je je hand er op houd, wat ook wel zo is maar toch niet helemaal gerust in.
Hey, ja hoor dat is normaal. Juliette heeft dat al van de geboorte. Vaak trilt ook haar lipje waardoor ik dacht dat ze bibberde van de kou, maar het is hier altijd 23gr dus heb ik het ook even gevraagd aan de vroedvrouw. Het zijn zenuwen die zelf af en toe samenspannen. Heeft dus niets met kou te maken en ook het trillend beentje gaat vanzelf over 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 28 mei 2021, 9:46

Hoop88 schreef:
27 mei 2021, 22:23
Hebben jullie baby's ook een trillend beentje? Hier toch wel dagelijks een sterk bevend beentje. Volgens vroedvrouw Is het ok als het stopt als je je hand er op houd, wat ook wel zo is maar toch niet helemaal gerust in.
Zie dat bij Emma soms aan haar lip als ze drinkt en haar arm trilt soms ook

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 28 mei 2021, 13:21

irisbloem schreef:
28 mei 2021, 9:46
Hoop88 schreef:
27 mei 2021, 22:23
Hebben jullie baby's ook een trillend beentje? Hier toch wel dagelijks een sterk bevend beentje. Volgens vroedvrouw Is het ok als het stopt als je je hand er op houd, wat ook wel zo is maar toch niet helemaal gerust in.
Zie dat bij Emma soms aan haar lip als ze drinkt en haar arm trilt soms ook
Ja, bij Otis soms ook zijn lipje als hij aan het drinken is.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 28 mei 2021, 13:24

Ik had gisteren consultatie bij K&G op 8,5 wken.
Hij heeft twee spuitjes gekregen. Het eerste was ok, bij het tweede begon hij te wenen 🙈.
Hij was wel snel getroost. Gelukkig heeft hij er niets last van.

De dokter bij K&G zei wel dat zijn linkerheup knikt.
Dus ik ben deze ochtend dan al naar de pediater geweest. Zij kon zelf niets voelen of horen maar heeft nu toch een echo voorgeschreven om te kijken of Otis heupdysplasie heeft. De echo is volgend woensdag. Hopelijk is het niets, en anders hoop ik echt dat het maar beperkt is en op te lossen is met zo een pamperbroekje. Ik zou echt niet willen dat hij zo’n harnasje of gipsbroek moet aandoen 😕
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 28 mei 2021, 15:29

Emma is nu 5 weken en heeft sinds 1 week veel last van huilbuien door krampen, vooral in late namiddag en avond Blijkbaar heel normaal en niets aan te doen De piek is blijkbaar tussen 4 en 6 weken dus we zitten er midden in Ik hoop dat het dan betert Je wil je kind niet constant horen krijsen en haar ogen in tranen zien Gisteravond heb ik haar wat vroeger aan de borst gelegd wat wel hielp Hoe is het bij jullie daarmee gesteld? Vanaf wanneer konden jullie van 7 naar 6 voedingen gaan en sliep je kindje s nachts wat langer door?

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 28 mei 2021, 20:50

irisbloem schreef:
28 mei 2021, 15:29
Emma is nu 5 weken en heeft sinds 1 week veel last van huilbuien door krampen, vooral in late namiddag en avond Blijkbaar heel normaal en niets aan te doen De piek is blijkbaar tussen 4 en 6 weken dus we zitten er midden in Ik hoop dat het dan betert Je wil je kind niet constant horen krijsen en haar ogen in tranen zien Gisteravond heb ik haar wat vroeger aan de borst gelegd wat wel hielp Hoe is het bij jullie daarmee gesteld? Vanaf wanneer konden jullie van 7 naar 6 voedingen gaan en sliep je kindje s nachts wat langer door?
Hey irisbloem, Otis heeft nog altijd lastige momenten van de krampen, maar wel minder dan op 4-6 weken.
Hij slaapt sinds 7 weken zo’n 4 uur achtereen ‘s nachts.
Qua voedeingen heeft hij geen ritme, ik heb al dagen gehad van 5, en dan terug dagen van 9 voedingen.. 🤷‍♀️
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 28 mei 2021, 21:49

irisbloem schreef:
28 mei 2021, 15:29
Emma is nu 5 weken en heeft sinds 1 week veel last van huilbuien door krampen, vooral in late namiddag en avond Blijkbaar heel normaal en niets aan te doen De piek is blijkbaar tussen 4 en 6 weken dus we zitten er midden in Ik hoop dat het dan betert Je wil je kind niet constant horen krijsen en haar ogen in tranen zien Gisteravond heb ik haar wat vroeger aan de borst gelegd wat wel hielp Hoe is het bij jullie daarmee gesteld? Vanaf wanneer konden jullie van 7 naar 6 voedingen gaan en sliep je kindje s nachts wat langer door?
Hasse slaapt eigenlijk vanaf het begin dat we thuis zij al best lang. Meestal laat ze tussen 22u tijd tot 4u. En dan tot 9u of later. Dan valt ze terug in slaap tot de volgende voeding. Alleen afgelopen nacht niet. Nam haar na mijn laatste kolfbeurt beneden mee naar de slaapkamer boven en toen was ze van mening dat het tijd was om te spelen. En net op het ogenblik dat ik nogmaals een borstontsteking heb.

Gelukkig voel ik me vandaag al veel beter. Kolven, kolven en nog eens kolven.

Hasse drinkt trouwens meestal 6 flessen, maar wel van 110ml. De laatste week af en toe een 7de.

Ik lees in een andere groep op facebook dat er veel zijn waar het kindje op 12 weken nog om de 3u komt. Oef, ben ik blij dat het bij mij anders is.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 29 mei 2021, 2:07

zoemers schreef:
28 mei 2021, 13:24
Ik had gisteren consultatie bij K&G op 8,5 wken.
Hij heeft twee spuitjes gekregen. Het eerste was ok, bij het tweede begon hij te wenen 🙈.
Hij was wel snel getroost. Gelukkig heeft hij er niets last van.

De dokter bij K&G zei wel dat zijn linkerheup knikt.
Dus ik ben deze ochtend dan al naar de pediater geweest. Zij kon zelf niets voelen of horen maar heeft nu toch een echo voorgeschreven om te kijken of Otis heupdysplasie heeft. De echo is volgend woensdag. Hopelijk is het niets, en anders hoop ik echt dat het maar beperkt is en op te lossen is met zo een pamperbroekje. Ik zou echt niet willen dat hij zo’n harnasje of gipsbroek moet aandoen 😕
Bij het 7edag onderzoek had de dokter ook een knikje gevoeld aan haar heupje. Bij keizersnede wordt er altijd, automatisch een echo voorgeschreven door de kinderarts voor de heupjes. Ik heb die dan laten doen als ze iets meer dan een week oud was en er was een afwijking van 1graad. (Iets met de heupkop). Het is dus miniem en ze gaat er wss uitgroeien. Op 3m terug laten onderzoeken via echo maar ik maak me geen zorgen en denk niet dat ze een harnasje zal moeten dragen.
Laat dus maar best de echo doen, ze hebben daar niet veel last van en dan ben je zeker 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 29 mei 2021, 2:13

irisbloem schreef:
28 mei 2021, 15:29
Emma is nu 5 weken en heeft sinds 1 week veel last van huilbuien door krampen, vooral in late namiddag en avond Blijkbaar heel normaal en niets aan te doen De piek is blijkbaar tussen 4 en 6 weken dus we zitten er midden in Ik hoop dat het dan betert Je wil je kind niet constant horen krijsen en haar ogen in tranen zien Gisteravond heb ik haar wat vroeger aan de borst gelegd wat wel hielp Hoe is het bij jullie daarmee gesteld? Vanaf wanneer konden jullie van 7 naar 6 voedingen gaan en sliep je kindje s nachts wat langer door?
Juliette drinkt al meer dan een week 7 voedingen van 120ml. Dit is veel te veel maar komt door de reflux dat ze altijd het zuur wil “blussen”. We hebben nu AR melk en hopelijk gaat ze nu minder drinken. De enige manier om er langer dan 3u tussen te laten is door ze in de draagdoek te steken, dan laat ze 4u tussen dus dat doe ik 2x per dag (ook beter vr reflux omdat ze dan recht “zit”). Ze weegt nu 4.6kg dus 1kg erbij op een maand wat perfect volgens schema is. Gelukkig dat ze in het begin lang afviel, anders zou ze nu te veel wegen met al haar eten 😊

Huiluurtjes, of huilen in het algemeen doet zet nooit. Ze huilt enkel als ze honger heeft (want dan moet het eten ONMIDDELLIJK komen 😂) of als je ze moet aan/uitkleden. Dat vind zr helemaal niet leuk en met dit slechte weer moest ik altijd body’s met lange mouwen aandoen en tshirts met lange mouwen…een hele strijd 🤷🏽‍♀️
Ze is een super tevreden baby en hoop dat de reflux snel betert want ze weent er niet van maar is wel ongemakkelijk en precies n klein koetje dat altijd herkauwt…
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 29 mei 2021, 2:14

Babske84 schreef:
29 mei 2021, 2:13
irisbloem schreef:
28 mei 2021, 15:29
Emma is nu 5 weken en heeft sinds 1 week veel last van huilbuien door krampen, vooral in late namiddag en avond Blijkbaar heel normaal en niets aan te doen De piek is blijkbaar tussen 4 en 6 weken dus we zitten er midden in Ik hoop dat het dan betert Je wil je kind niet constant horen krijsen en haar ogen in tranen zien Gisteravond heb ik haar wat vroeger aan de borst gelegd wat wel hielp Hoe is het bij jullie daarmee gesteld? Vanaf wanneer konden jullie van 7 naar 6 voedingen gaan en sliep je kindje s nachts wat langer door?
Juliette drinkt al meer dan een week 7 voedingen van 120ml. Dit is veel te veel maar komt door de reflux dat ze altijd het zuur wil “blussen”. We hebben nu AR melk en hopelijk gaat ze nu minder drinken. De enige manier om er langer dan 3u tussen te laten is door ze in de draagdoek te steken, dan laat ze 4u tussen dus dat doe ik 2x per dag (ook beter vr reflux omdat ze dan recht “zit”). Ze weegt nu 4.6kg dus 1kg erbij op een maand wat perfect volgens schema is. Gelukkig dat ze in het begin lang afviel, anders zou ze nu te veel wegen met al haar eten 😊

Huiluurtjes, of huilen in het algemeen doet zet nooit. Ze huilt enkel als ze honger heeft (want dan moet het eten ONMIDDELLIJK komen 😂) of als je ze moet aan/uitkleden. Dat vind zr helemaal niet leuk en met dit slechte weer moest ik altijd body’s met lange mouwen aandoen en tshirts met lange mouwen…een hele strijd 🤷🏽‍♀️
Ze is een super tevreden baby en hoop dat de reflux snel betert want ze weent er niet van maar is wel ongemakkelijk en precies n klein koetje dat altijd herkauwt…
Wat hier ook helpt voor krampen is de Kipkep (warmtekussen) opwarmen en op buikje leggen en ze met haar buik op uw arm te leggen en ze zo te dragen. Alle druk op buikje doet deugd bij krampen.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 29 mei 2021, 10:20

Babske84 schreef:
29 mei 2021, 2:13
irisbloem schreef:
28 mei 2021, 15:29
Emma is nu 5 weken en heeft sinds 1 week veel last van huilbuien door krampen, vooral in late namiddag en avond Blijkbaar heel normaal en niets aan te doen De piek is blijkbaar tussen 4 en 6 weken dus we zitten er midden in Ik hoop dat het dan betert Je wil je kind niet constant horen krijsen en haar ogen in tranen zien Gisteravond heb ik haar wat vroeger aan de borst gelegd wat wel hielp Hoe is het bij jullie daarmee gesteld? Vanaf wanneer konden jullie van 7 naar 6 voedingen gaan en sliep je kindje s nachts wat langer door?
Juliette drinkt al meer dan een week 7 voedingen van 120ml. Dit is veel te veel maar komt door de reflux dat ze altijd het zuur wil “blussen”. We hebben nu AR melk en hopelijk gaat ze nu minder drinken. De enige manier om er langer dan 3u tussen te laten is door ze in de draagdoek te steken, dan laat ze 4u tussen dus dat doe ik 2x per dag (ook beter vr reflux omdat ze dan recht “zit”). Ze weegt nu 4.6kg dus 1kg erbij op een maand wat perfect volgens schema is. Gelukkig dat ze in het begin lang afviel, anders zou ze nu te veel wegen met al haar eten 😊

Huiluurtjes, of huilen in het algemeen doet zet nooit. Ze huilt enkel als ze honger heeft (want dan moet het eten ONMIDDELLIJK komen 😂) of als je ze moet aan/uitkleden. Dat vind zr helemaal niet leuk en met dit slechte weer moest ik altijd body’s met lange mouwen aandoen en tshirts met lange mouwen…een hele strijd 🤷🏽‍♀️
Ze is een super tevreden baby en hoop dat de reflux snel betert want ze weent er niet van maar is wel ongemakkelijk en precies n klein koetje dat altijd herkauwt…
Van het teruggeven op zich huilt ze niet maar ze komt er wel wakker van maar het is van de krampen dat ze erg huilt Deze morgen kwam ze daar ook weer wakker van en begon fel te huilen Ik geef haar niet meer bij met de fles, enkel borstvoeding, want ze gaf alles terug en dan creëer je reflux Ze heeft goede volle pampers dus ik neem aan dat ze genoeg binnen krijgt en ze dus intussen sterk genoeg is om voldoende uit mijn borsten te halen

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 29 mei 2021, 16:45

Idd ik gebruik ook een hotpackske voor op zijn buik bij krampen. Ik hou hem dan tegen mijn buik met de warmte er tussen. Huilen is hier ook soms heel heftig... hopelijk beter na 6 weken.
Ik geef nu constant flessen. Hij drinkt tussen 110 en 150 cc, meestal 120 cc. Vroedvrouw zegt dat ik moet proberen 4u overbruggen zodat hij goed honger heeft. Ik leg hem nog af en toe paar min aan de borst vr de stuwing. Hoop dat dit snel afneemt en mijn borsten terug nr dezelfde maat gaan als vroeger. Ik vermoed dus dat ik nu op 6 voedingen zit. Vannacht sliep hij voor het eerst eens 5 uren.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 1 juni 2021, 0:46

Vandaag ook mijn eerste sessie gehad met de kiné. Helaas niet gezegend met sterke bekkenbodemspieren. Werk aan de winkel dus. Heb toch wel wat klachten die daar van blijken te komen. Nu nog de tijd vinden om de oefeningen te doen. 3e sessie gaat ze oefeningen geven die je met de baby kan doen. Kijk ik al wel naar uit. Maar eerst dus tijd vinden om de basisoefeningen al te doen.. 8)
Qua voedingen zitten wij van in het begin aan 5 à 6 voedingen per dag. In de ochtend slaat hij vaak een voeding over en slaapt hij dus een blok van 6 à 7h. Spijtig voor ons (en vooral voor mijn man) ligt die lange blok niet s nachts maar eerder in de voormiddag... moest dat dus kunnen verschuiven... :D
Sinds 2 dagen is hij wel volledig van zijn melk. 6 weken groeispurtje? Zit ook wel veel lucht in de darmen. Iemand tips hoe we dat kunnen beperken? Hij boert ook moeilijk en valt vaak in slaap voor hij zijn boertje heeft kunnen laten.
Gelukkig geen reflux (hout vasthouden). Lijkt mij heel zwaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten