Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 14 juni 2021, 13:14

Sara1987 schreef:
11 juni 2021, 22:58
Ze wijkt serieus af van haar eigen lijntje.

Ik vind op zich dat ze zich goed ontwikkelt maar ook bij la leche league geven ze aan dat het niet goed zit. We zullen zien... molenteel drint ze de meeste dagen 8 keer 110ml. Hopelijk is dat voldoende om haar goed te laten ontwikkelen...
Dat gewicht is toch altijd zo moeilijk hé. Hier in het begin ook wat schrik aan gejaagd gekregen dat zijn gewichtstoename tegen de ondergrens zat. Ondertussen volledig kunnen loslaten nadat mijn moeder mijn groeicurven teruggevonden had. Die zijn een stuk lager gegaan (ze hebben bij mij blijkbaar heel erg gesukkeld om de juiste flesvoeding te vinden.. ik had heel veel last van exceem) en dat is uiteindelijk qua ontwikkeling toch ook nog goed gekomen (al zeg ik het zelf :lol: ). Ook de pediater was stukken positiever dan onze vroedvrouw 8)

Weet je hoeveel ze bijkomt per week? Ik kan hier ook nog altijd aan de kraamverzorgster vragen om te wegen. Weet niet of je nog kraamzorg krijgt?

Jij loopt wat voor, dus nog geen idee wat ze op die leeftijd zouden moeten drinken, maar 8x110ml lijkt mij toch al niet slecht? En bij jou dus ook voorkeur voor meerdere kleinere maaltijden ipv een paar grote?

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 14 juni 2021, 13:18

zoemers schreef:
7 juni 2021, 12:45
Babske84 schreef:
6 juni 2021, 17:31
zoemers schreef:
6 juni 2021, 10:38


Ik heb ipv een dubbele pamper een ander systeem bedacht : ik heb een wasbare luier gekocht (die zijn tussen de beentjes al breder) en heb daar dan nog een tetradoek in gestoken (je kan daar zo inleggers insteken, en dus heb ik in dat sleufje een doek gestoken). Veel handiger dan een dubbele pamper. Die wasbare luier doe ik ook gewoon boven zijn kleedjes aan, die hebben nog een mooi motiefje 😅 maar dan moest ik dus idd niet sukkelen met zijn kleren over twee pampers te krijgen, nu doet hij zijn gewone kleedjes aan. En met het feit dat die doek vast zit in die luier is dat echt wel snel aan en uit.

Weet je al of jij echt zo een plastic broekje of harnasje moet aandoen?
De orthopedist zei bij mij dat het maar een afwijking van 1 graad was (dacht ik toch), en ze was onder de indruk dat de arts van K&G dat zelfs opgemerkt had.
Juliette had ook een afwijking van 1graad maar ik moet niets speciaal doen. Wel raar dat er ook hier weer verschillende behandelingen zijn he 😏
Ze behandelen meestal pas echt vanaf 3 maanden blijkbaar, dus misschien is ze nog te klein en hopen ze dat ze er nog uitgroeit? Ik zou het alleszins nog vragen bij je volgende controles 🙈
Amai, zo veel last met de heupjes :(
Dubbele pampers met dit weer lijkt mij ook geen pretje.
@Hoop, weet jij al meer?

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 14 juni 2021, 19:23

Oeioei ik loop ook grandioos achter met lezen...
Wij moeten voorlopig pas in augustus nieuwe echo laten nemen. Ze spraken idd ook van onrijpe heupjes dus na 3 maand verdere opvolging zoals bij Babske geloof ik.
Net 3 dagen nr zee geweest. Toch intensief maar wel plezant. Flesjes en pampers verversen onderweg.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 15 juni 2021, 7:57

@Zonnetje75 Gisteren werd Hasse al 3 maanden. Wat gaat het snel! De kraamhulp mocht maar tot en met week 8 komen, tenzij Hasse zelf nog veel verzorgd moest worden door hen. En dat was niet. Heb met wat overleg nog 1 week langer gekregen. En dat was het dan. Ik hen zelf geen babyweegschaal in huis. Juist om obsessies met gewicht te vermijden 🤣.

Hasse drinkt soms ook 125ml. Als ik nog een lekje in de kolfflesjes heb zitten dab kieper ik het er gewoon in. En soms laat ze van 110ml 20ml staan. 8 keer 110ml is wel inclusief droomvoedingen. Dat vind ik persoonlijk zwaar. Zij slaapr maar ik zet dan mijn wekker om haar in haar slaap eten te geven. Volgende week terug wegen, als die droomvoedingen niet hebben geholpen dan stop ik ermee hoor.

Hasse slaapt veel meer sinds het warmer is. Jullie kindjes ook? Had juist het omgekeerde verwacht.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 15 juni 2021, 8:49

Sara1987 schreef:
15 juni 2021, 7:57
@Zonnetje75 Gisteren werd Hasse al 3 maanden. Wat gaat het snel! De kraamhulp mocht maar tot en met week 8 komen, tenzij Hasse zelf nog veel verzorgd moest worden door hen. En dat was niet. Heb met wat overleg nog 1 week langer gekregen. En dat was het dan. Ik hen zelf geen babyweegschaal in huis. Juist om obsessies met gewicht te vermijden 🤣.

Hasse drinkt soms ook 125ml. Als ik nog een lekje in de kolfflesjes heb zitten dab kieper ik het er gewoon in. En soms laat ze van 110ml 20ml staan. 8 keer 110ml is wel inclusief droomvoedingen. Dat vind ik persoonlijk zwaar. Zij slaapr maar ik zet dan mijn wekker om haar in haar slaap eten te geven. Volgende week terug wegen, als die droomvoedingen niet hebben geholpen dan stop ik ermee hoor.

Hasse slaapt veel meer sinds het warmer is. Jullie kindjes ook? Had juist het omgekeerde verwacht.
Veel meer! Otis sliep gisteren van 21 u tot 7 u, en ‘s ochtends was zijn pamper droog…. 😳
Ik in paniek! Maar hij heeft het wel ingehaald qua drinken denk ik. En zeer veel dutjes ook gisteren.
Ik was wel een paar keer wakker geworden, maar 10 u slapen had ik niet verwacht!

Deze nacht ruimschoots goedgemaakt met een overgelopen pamper 😅
Maar hij heeft opnieuw erg lang geslapen : van 19 u tot 5 u….
Hij is dan altijd uitgehongerd en drinkt dan zeer veel na zo’n lange tijd.
Het is dat ik die stukken naar de ochtend toe zelf diep in slaap val… want ik wil hem eigenlijk niet langer dan 8 u aan 1 stuk laten slapen….
Maar hij heeft er blijkbaar deugd van, en geen impact op zijn gewicht 🤷‍♀️
Ik vraag het toch nog eens aan de vroedvrouw volgende keer
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 juni 2021, 10:52

Aangezien Emma dysmatuur was ben ik natuurlijk ook gefocust op dat gewicht Eerst kwam ze ongeveer 30 gram per dag bij en de voorbije 3 weken was dat 20 gram per dag Volgens de vroedvrouw is dat zeer goed, maar ik zit natuurlijk in een andere situatie Ik zie dat ze goed groeit en qua ontwikkeling zie ik dat ze steeds meer van haar omgeving begint op te merken en na de oefenlachjes krijgen we nu echte mooie lachjes en reageert ze op ons Ze begint zaken te herkennen en dan spontaan te lachen en een geluidje uit te stoten dus ik neem aan dat het goed zit Het langste dat ze nu slaapt is 5u aan één stuk De volgende voeding komt dan heel kort maar ik moet nu het schema van de vroedvrouw volgen want ik ben sinds enkele dagen begonnen met het afbouwen van de borstvoeding Ik ga het langzaam doen voor ons allebei maar moest beginnen want deeltijds werken en te weinig slapen en borstvoeding geven beginnen door te wegen

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 16 juni 2021, 12:04

Zalig hé, die lachjes. Ze laat dan ook al eens een geluidje horen. Het maakt je zo nieuwsgierig naar de eerste echte brabbeltjes :)

Maar met die lachjes lijken ook de huilmomentjes te vermeerderen. We hebben al moeilijke dagen achter de rug.
Het is echt niet dat ze de krijst, maar ze is enorm huilerig. Dat is nu een 4tal weken gestart maar het lijkt absoluut niet af te nemen. Dus sprongetjes (5 weken - 8 weken) of de 3-6-9 moeilijke perioden lijken de reden niet te zijn.
Hopen dat het uiteindelijk wel terug betert. De nachten blijven wél zeer goed, en is toch ook wel zeer belangrijk om die batterij te kunnen opladen :). Ze slaapt in blokken van 4 à 7 uur, afhankelijk van... who knows? :lol:
Van geluidjes die ze maakt word ik dus ook niet meer wakker, want ze doet het enorm goed in haar eigen slaapkamertje :)

Gewicht per dag meten lijkt me wel stresserend, maar Emma moet dan idd wel goed opgevolgd worden.
Zal je volledig afbouwen, Irisbloem? Of zou je één a twee borstvoedingen willen behouden?

Ik gebruik ook een draagdoek om wat huishouden te kunnen doen. Hoewel ik hem met de warme dagen nog niet heb uitgehaald. Een draagzak hebben we ook. Mijn man zou die eens gebruiken, dus die staat afgesteld volgens hem.

O, kleine meid wordt wakker...
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 17 juni 2021, 9:38

Hasse heeft geslapen van 23u tot 9u. Om 3u en om 6u heb ik ze wel al slapend een flesje aangeboden. Ik heb de indruk dat ze zo diep slaapt dat ze enkel bij heel grote honger wakker wordt.

Hasse begint nu echt gericht speelgoed enzo aan te nemen. Soms eerst met een blik van:"mag ik dat wel?".

Ik ga zelf eens opstaan want moet kolven. Hasse, je raadt het nooit, slaapt alweer.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Jido » 18 juni 2021, 15:50

WoW, wat een marmotjes hier allemaal 🙈
Lang geleden dat ik nog op het forum geschreven heb. Lees wel af en toe eens bij, maar kom tijd te kort om te reageren..
Onze kleine man is ondertussen 4 maandjes 😱 stop de tijd!! En ik ben alweer enkele weken (parttime) aan het werk.
Bij ons zijn er voorlopig nog 1 á 2 nachtvoedingen. Afhankelijk van hoe laat zijn laatste voeding was. Dit in combinatie met werken is wat lastiger natuurlijk, maar ik hoop het nog even vol te houden. Het plan was exclusieve borstvoeding tot 6 maand, maar zal niet haalbaar zijn als ik binnenkort weer fulltime moet opstarten (eind juli).
Dus zal al eens informeren om vanaf midden volgende maand te starten met groentepapjes of fruitpap. Zo hoop ik dat ik toch nog iets langer kan blijven voeden s morgens en late namiddag/avond. Ik geniet er zo van en wil het precies nog niet opgeven 😉

Ik verschiet van de lange nachten die de meeste kindjes hier maken. Zitten er veel borstvoedingskindjes tussen?
Onze dochter sliep met kunstvoeding ook al door aan 13 weken, dus merk nu precies wel verschil met ons zoontje. Kan ook wel aan hem liggen, hij eet zeer graag 😄😂 zie je ook al wat aan zijn billetjes 🙈
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 18 juni 2021, 21:07

Hier is het nog borstvoeding. Meestal drinkt ze zelfs niet echt veel 's avonds omdat ze zo onrustige is de laatste uren, dus vind ik het wel vreemd dat ze dan toch 7 uur zou durven slapen. Misschien slaapt ze juist goed omdat ze niet teveel melk te verwerken heeft?
Hoewel ik ervan overtuigd was om af te bouwen met borstvoeding voor ik aan het werk ga, begin ik hier toch ook aan te twijfelen. Het is toch wel iets speciaals, zo met zn tweetjes in de zetel. Ik denk het ook moeilijk te kunnen afgeven en dan toch te proberen naar twee borstvoedingen per dag te gaan. Maar dat is zijn zorgen voor september. Nog zóver!
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 18 juni 2021, 22:48

Hier een beetje hetzelfde probleem. Geef nu nog 2x per dag bv. Maar kan me er voorlopig niet toe brengen om verder af te bouwen. Onze kleine man kan er soms zo van genieten (en ik ook...). Niets mooiers om te zien hoe hij helemaal tot rust komt aan de borst..Heb nog wel een paar weken voor het echt ook praktisch niet meer haalbaar wordt.
Wij hebben ook al een filmpje gemaakt, als herinnering (voor mij dan :-) )

@Hoop, zo knap dat jullie al samen weg zijn geweest. Hier nog lang niet georganiseerd genoeg daarvoor. :D

Sara1987 schreef:
17 juni 2021, 9:38
Ik ga zelf eens opstaan want moet kolven. Hasse, je raadt het nooit, slaapt alweer.
@Sara, super jaloers! Hier wordt er met het warme weer net veel minder geslapen :-(
@Jido, vast eten al, het gaat echt snel... benieuwd naar je ervaringen
@SilentHeyoka, ik wil hier ook altijd meer schrijven maar dan heeft er weer iemand honger... :wink:
@irisbloem, lukt de combi wat met werken. Lijkt mij toch best wel pittig!

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 19 juni 2021, 10:33

Hey

Kennelijk zou al dan niet doorslapen los staan van bv of kv. Het is gewoon afhankelijk van je kindje zelf. Ik heb tot ze 1 maand was, ook al kolfde ik al even voldoende, toch de laatste fles kv gegeven. Ik dacht dat haar goede nachten door de kv kwamen. Met de borstontsteking zag ik het niet zitten om te moeten over en weren om water op te warmen dus flesje bv gegeven. Mijn marmot sliep gewoon verder.

Hasse is gisteren een halve dag bij mijn ouders geweest. Ik moet zeggen: geen succes. Ik heb verschillende keren mijn gsm gecheckt maar geen sms, geen telefoontje dus ik alles op mijn gemak gedaan. Kom ik aan, blijkt mijn kind amper gegeten te hebben, nauwelijks geslapen en heeft mijn moeder zonder overleg beslist ze maar een grotere speen te geven :shock: . Ik heb aan mijn vader proberen te bevragen hoe laat ze gestart zujn met voeden. Hij denkt niet lang nadat ik ze afgezet had. Maar 1u eerder had ze nog gegeten. Ja, maar 60ml maar dan kolt ze wat vroeger maar niet 1u later al! Bovendien kwam ze er samen met mijn schoonzusje ineens mee af dat mijn mamamelk niet geel genoeg is en er geen stukjes aan de fles plakken zoals aan een zakje diepgevroren mamamelk. Dus ja... er is iets mis met mijn melk :roll: . Ze verslikt zich met een grotere speen maar dat is omdat ze moet wennen. En droomvoedingen zijn niet ok en ze slaapt te veel. En dat allemaal op een kwartiertje tijd. Ik heb volop PMS en ben bezorgd over Hasse haar gewichtscurve. Het was toppie... not!

Normaal gaat Hasse 1 september voltijds naar mijn moeder. Ze is onthaalmoeder en de nichtjes gaan ook bij haar. Dat loopt vlot maar nu ben ik wel bezorgd. Kennelijk is het voor haar niet nodig om met mij te overleggen over een andere speen. En als ik haar aanspreek is het :"we deden enkel om goed te doen". Maar als ze nu al niet doorheeft dat ze zoiets aan mij moet vragen, welke beslissingen gaat ze dan nog in mijn plaats nemen? Andere pampers, zinkzalf, ander eten geven, snoep ofzo toelaten?

Ik hoop dat als mijn menstruatie er is, ik terug wat stabieler ben emotioneel. Nu kan ik geen gesprek aangaan want ik merk dat ik te snel :cry: of :evil: .
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 19 juni 2021, 11:36

Sara,

Mijn ervaring is dat een onthaalmoeder vaak haar zin doet, ze doet wat zij het makkelijkst vindt of het best past in haar routine en oma's doen alles 'om goed te doen', maar vaak heeft dit het tegenovergestelde effect.
We zijn net een midweek naar cp geweest met mijn schoonma en schoonzus, de kleinsten waren helemaal ontregeld. De hele tijd commentaar wat we verkeerd deden qua opvoeding, wat er allemaal mis is met de kinderen. Als ik dan zeg dat ik graag heb dat ze hun middagdutje kunnen doen dan antwoordt mijn schoonzus dat haar kids altijd in de buggy sliepen, wel moeilijk als ze net op dat moment willen gaan zwemmen :roll: .
Ook heel afwijkende uren qua eten en dan zagen dat de kids wenen. Gisterenavond thuis gekomen en vandaag heb ik mijn engeltjes terug.

Bereid je erop voor dat je het gesprek meerdere keren gaat moeten voeren en dat dan misschien nog niet alles volgens wens verloopt.

Ik heb het even opgezocht en dit waren de metingen van mijn zoontje:

Hij is geboren op 35w+5 (maar wel de helft van een tweeling)

0w: 2,325kg 46cm
2w: 2,390kg
8w: 3,370kg 53cm
13w: 4,460kg 56cm
17w: 4,750kg 59cm
26w: 5,060kg 61,5cm
38w: 6,600kg 65,5cm

Je ziet dat hij eigenlijk amper bijkwam tussen 3m en 6m en nu is hij 2, weegt 13,6 kg en is hij nog altijd even levendig als toen.

Ps:ik heb geen pms nodig emotioneel te reageren, als het over mijn kinderen gaat is het altijd zo :wink:

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 19 juni 2021, 14:33

Dag Sara,

Ik begrijp je volledig! Normaal gaat Juliette vanaf september 1 woensdag nr mn papa en zn vriendin en de andere woensdag nr mn mama. Ik twijfel er ook heel hard over. In september gaat ze amper 4maand oud zijn. Mn mama hanteert nog “oude” regels van slapen in bedje, zal wel zelf in slaap vallen (NOT!), laat ze maar even wenen,…
Mn papa en zn vriendin daarentegen weten niet hoe ze met een baby moeten omgaan. Elke woensdag komen ze op bezoek (super lastig maar ik snap dat ze hun kleinkind willen zien) en ze kan ze nog geen flesje geven. Haalt flesje altijd uit mondje ipv er gewoon te laten inzitten.
September is nog lang maar ik denk dat ik alles ga afblazen en Juliette elke dag nr de creche ga laten gaan tot ze wat groter is (1j). Ik ga niet op mijn gemak zijn en ze is nu al uit haar loods geslagen als ze niet haar vaste structuur heeft.
Ik besef, net als jij, dat het een heel lastig gesprek gaat worden. Ik ga eerst ns horen in de creche of ik deze manier mag hanteren en ze dan later 4/5 kan laten gaan.

Ik besef wel dat ik dringend wat meer moet buitenkomen met Juliette want ze is niets gewoon 😏 maar tis altijd zo een heel gedoe met eten en wakkertijd 😏
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 24 juni 2021, 12:04

Ik heb zonet de wendaagjes van Otis bij de creche vastgelegd 😢
Wel pas binnen een maand, maar toch 😅

Vraagje voor de borstvoedende mama’s : hoe zouden jullie je moedermelk meegeven voor de creche?
Ik had gedacht in de diepvrieszakjes, ontdooid, en dan kan de creche dat overgieten.
Of al ontdooid meteen in verschillende flesjes. Ofwel zo in potjes en 1 flesje meegeven. Ik moet nog eens denken….

Heb ook al naamlabels besteld voor zijn keertjes en flesjes 🙈
Alles begint nu toch wel kortbij te komen….

Straks nog eens consultatie bij K&G, leuk om te zien hoeveel hij bijgekomen is en gegroeid.
Volgende week dinsdag hebben we nog eens een echo van zijn heupen om te zien of het nu beter is, ik hoop van wel en dat we dat dubbek broekje kunnen uitlaten! 😃

Hoe komen de kindjes hier bij? Alles wat in orde aan het komen?
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten