Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 17 juli 2021, 13:16

Ja, dit is voor de rest van mijn leven. Maar de dosering kan wel wat variëren. Ben er niet erg bj mee, maar voor hetzelfde geld had ik diabetes kunnen ontwikkelen. Want kennelijk is het orincipe hetzelfde nl dat het lichaam eeb eigen klier aanvalt.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 26 juli 2021, 13:44

Voila, de eerste halve dag creche van Otis zit erop! Blijkbaar heeft hij een kwartiertje geweend, dan een dutje gedaan en dan zijn flesje gedronken. Ging goed dus.
Woensdag nog een half dagje en dan volgende week voor echt 🙈

Ik heb intussen mijn nieuwe kolf voor het eerst getest. 👌
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 26 juli 2021, 19:13

zoemers schreef:
26 juli 2021, 13:44
Voila, de eerste halve dag creche van Otis zit erop! Blijkbaar heeft hij een kwartiertje geweend, dan een dutje gedaan en dan zijn flesje gedronken. Ging goed dus.
Woensdag nog een half dagje en dan volgende week voor echt 🙈

Ik heb intussen mijn nieuwe kolf voor het eerst getest. 👌
Waaauw dat is een droomscenario 😀
Kan hij zelfstandig inslaap vallen? Juliette kan dit nog steeds niet en ik heb wel wat schrik dat het problemen gaat geven in de creche. Ze snapt de associatie met haar slaapzakje en doet oogjes toe maar begint dan in bed heel hard te stampen (en uiteindelijk te wenen). Als ik ze dan pak, dan valt ze wel in slaap. En ik heb al geprobeerd om ze te laten trappelen terwijl ik er naast sta maar ze blijft volhouden….
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 27 juli 2021, 17:43

Ik ben ook benieuwd. Ik moet pas 1 september terug gaan werken maar om ze te laten wennen ga ik Hasse in augustus al laten starten. Hopelijk loopt het vlot!

Vandaag is ze nog eens gewogen. 5kg680 dus ze komt wel bij maar niet snel genoeg. Nu voorlopig om de 2 weken een weegmoment. En ook haar inentingen. Ze was zo flink! Even huilen maar direct rustig eens ze in de draagdoek zat.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 27 juli 2021, 21:15

Hier ook volgende week de eerste wenmomentjes. Heb er wel schrik voor. Zijn sinds 2 weken serieus op de sukkel na een diagnose van koemelkallergie. Nieuwe melk gekregen maar de eerste melk kreeg hij gewoon niet binnen. Alles hebben we geprobeerd. Elke fles was een gigantische strijd om toch iets binnen te krijgen. Dat was echt nooit goed gekomen in een crèche. Na een week eindelijk opnieuw een dokter kunnen zien (niet evident in deze verlof periode). Die zagen eerst het probleem niet want hij was toch nog wat bijgekomen, maar uiteindelijk (gelukkig) toch andere melk gekregen. Daar drinkt hij nu sinds een paar dagen weer terug van zoals in de boekjes. Zit alleen nog iets in waar hij niet tegen kan want hij staat nog vol met eczeem. Morgen opnieuw naar de vaste pediater. Echt benieuwd. Vind het zo zielig om hem zo te zien.
@irisbloem, hadden jullie ook geen andere melk gekregen owv KMA? Zien jullie een verschil?

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 27 juli 2021, 22:25

zonnetje75 schreef:
27 juli 2021, 21:15
Hier ook volgende week de eerste wenmomentjes. Heb er wel schrik voor. Zijn sinds 2 weken serieus op de sukkel na een diagnose van koemelkallergie. Nieuwe melk gekregen maar de eerste melk kreeg hij gewoon niet binnen. Alles hebben we geprobeerd. Elke fles was een gigantische strijd om toch iets binnen te krijgen. Dat was echt nooit goed gekomen in een crèche. Na een week eindelijk opnieuw een dokter kunnen zien (niet evident in deze verlof periode). Die zagen eerst het probleem niet want hij was toch nog wat bijgekomen, maar uiteindelijk (gelukkig) toch andere melk gekregen. Daar drinkt hij nu sinds een paar dagen weer terug van zoals in de boekjes. Zit alleen nog iets in waar hij niet tegen kan want hij staat nog vol met eczeem. Morgen opnieuw naar de vaste pediater. Echt benieuwd. Vind het zo zielig om hem zo te zien.
@irisbloem, hadden jullie ook geen andere melk gekregen owv KMA? Zien jullie een verschil?
Ik heb ook 4 soorten melk geprobeerd en idd nu ook koemelkvrij nl. Novalac Allernova ar. Deze melk drinkt ze nu al n paar weken en hiermee lijkt ze goed te zijn. Ze laat wel nog heel veel protjes en ze stinken enorm maar ze lijkt er geen last van te hebben. Denk dat ze veel lucht binnenkrijgt met het tutten. In de fles zit speciaal ventieltje voor geen lucht te happen maar ze tut wel veel bij elk dutje. Welke melk krijgt jouw zoontje? Ik heb ook een paar weken met de handen int haar gezeten als ik elke keer een andere soort moest proberen. Ik had snel door wanneer het niet goed zat maar toch moest je elke soort 10 dagen testen. Bij de novalac digest had ze zo felle diaree, 6-7x per dag dat ze begon af te vallen ☹️
De reflux is ook veeeeel beter. Ofwel door koemelkallergie ofwel door de omeprazole die ze nu krijgt. Wie zal het zeggen…succes daar nog!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 28 juli 2021, 13:59

Babske84 schreef:
26 juli 2021, 19:13
zoemers schreef:
26 juli 2021, 13:44
Voila, de eerste halve dag creche van Otis zit erop! Blijkbaar heeft hij een kwartiertje geweend, dan een dutje gedaan en dan zijn flesje gedronken. Ging goed dus.
Woensdag nog een half dagje en dan volgende week voor echt 🙈

Ik heb intussen mijn nieuwe kolf voor het eerst getest. 👌
Waaauw dat is een droomscenario 😀
Kan hij zelfstandig inslaap vallen? Juliette kan dit nog steeds niet en ik heb wel wat schrik dat het problemen gaat geven in de creche. Ze snapt de associatie met haar slaapzakje en doet oogjes toe maar begint dan in bed heel hard te stampen (en uiteindelijk te wenen). Als ik ze dan pak, dan valt ze wel in slaap. En ik heb al geprobeerd om ze te laten trappelen terwijl ik er naast sta maar ze blijft volhouden….
Ja, in slaap vallen lukt nu goed! Ik zet zijn muziekdoosje aan, en gedurende die tijd doe ik zijn slaapzakje aan in zijn bedje, wrijf ik over zijn hoofdje en zeg ik de hele tijd “Otisje gaat nu flink slapen”. Als zijn muziekje gedaan is zet ik de witte ruis op en ga ik weg (= ik ga in een zetel uit zijn zicht zitten). Dan wacht ik tot hij in slaap is, want ik ben nu bang dat hij overrolt en op zijn gezicht in slaap valt. Daarmee dat ik even blijf kijken altijd.
Maar dus echt wel gemakkelijk (1 op 4 lukt dat niet en is die ook aant wenen hoor, dan ga ik er meestal naast liggen en klop,ik wat op zijn rugje).
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 28 juli 2021, 14:01

Sara1987 schreef:
27 juli 2021, 17:43
Ik ben ook benieuwd. Ik moet pas 1 september terug gaan werken maar om ze te laten wennen ga ik Hasse in augustus al laten starten. Hopelijk loopt het vlot!

Vandaag is ze nog eens gewogen. 5kg680 dus ze komt wel bij maar niet snel genoeg. Nu voorlopig om de 2 weken een weegmoment. En ook haar inentingen. Ze was zo flink! Even huilen maar direct rustig eens ze in de draagdoek zat.
Ok, Otis is twee weken jonger dan Hasse (is ook wel een jongen natuurlijk) en woog twee weken geleden al 7,150 kg. Dat kan toch echt wel ver uiteen liggen! Goed dat je dan wat dichter kan opvolgen!
Ik moet morgen nog eens naar K&G ook voor vaccinatie.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 28 juli 2021, 14:02

zonnetje75 schreef:
27 juli 2021, 21:15
Hier ook volgende week de eerste wenmomentjes. Heb er wel schrik voor. Zijn sinds 2 weken serieus op de sukkel na een diagnose van koemelkallergie. Nieuwe melk gekregen maar de eerste melk kreeg hij gewoon niet binnen. Alles hebben we geprobeerd. Elke fles was een gigantische strijd om toch iets binnen te krijgen. Dat was echt nooit goed gekomen in een crèche. Na een week eindelijk opnieuw een dokter kunnen zien (niet evident in deze verlof periode). Die zagen eerst het probleem niet want hij was toch nog wat bijgekomen, maar uiteindelijk (gelukkig) toch andere melk gekregen. Daar drinkt hij nu sinds een paar dagen weer terug van zoals in de boekjes. Zit alleen nog iets in waar hij niet tegen kan want hij staat nog vol met eczeem. Morgen opnieuw naar de vaste pediater. Echt benieuwd. Vind het zo zielig om hem zo te zien.
@irisbloem, hadden jullie ook geen andere melk gekregen owv KMA? Zien jullie een verschil?
Amaai seg, wat moeilijk!
Veel KMA hier in het groepje precies!
Veel succes met de wenmomentjes, wat bij mij hielp was snel weggaan 😅
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 28 juli 2021, 18:03

Hier (eindelijk) reflux vastgesteld. Enkele weken terug zei een kinderarts het zijn de krampen waar ze door moeten. Zo gesukkeld voorbije weken dat ik zelfs geen energie had om te typen. Gisterenavond alle hens aan dek. Tieren en wenen van de pijn. Dokter van wacht zelfs opgebeld. Vandaag naar een andere kinderarts en nu 8 weken omeprazole starten in combinatie met Nan antireflux. Er zou pas beterschap optreden na 1 week. Indien niet medicatie verhogen.
@ Babske: rap succes gehad met omeprazole?
@ zonnetje: ale beiden aan het sukkelen! Hopelijk snel terug beter met Leander!
@ zoemers: zalig van het 1e wenmoment! Hier voorzien voor 25 en 26 augustus. En bij de anderen?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 28 juli 2021, 19:56

Hoop88 schreef:
28 juli 2021, 18:03
Hier (eindelijk) reflux vastgesteld. Enkele weken terug zei een kinderarts het zijn de krampen waar ze door moeten. Zo gesukkeld voorbije weken dat ik zelfs geen energie had om te typen. Gisterenavond alle hens aan dek. Tieren en wenen van de pijn. Dokter van wacht zelfs opgebeld. Vandaag naar een andere kinderarts en nu 8 weken omeprazole starten in combinatie met Nan antireflux. Er zou pas beterschap optreden na 1 week. Indien niet medicatie verhogen.
@ Babske: rap succes gehad met omeprazole?
@ zonnetje: ale beiden aan het sukkelen! Hopelijk snel terug beter met Leander!
@ zoemers: zalig van het 1e wenmoment! Hier voorzien voor 25 en 26 augustus. En bij de anderen?
Oh das balen he als je kleintje zoveel pijn heeft 😞
Het heeft een paar dagen geduurd, in combinatie met de koemelkvrije melk. Maar nu heeft ze volgens mij geen reflux meer…volgens kinderarts komt het door de omeprazole dus ik mag niet afbouwen 🤷🏽‍♀️ Ze neemt nu 2x3ml per dag en daar is ze goed mee (aloewel ik dus denk dat ze geen reflux meer heeft en dat het veroorzaakt werd door de melk)…wie zal het zeggen he. Hou de moed erin, het zal binnen paar dagen beteren. Bedje, park, alles 10-12cm omhoog zetten zodat hij niet plat ligt want dat maakt het erger
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 28 juli 2021, 21:53

Amai idd moeilijk te achterhalen...
Hier nu starten met 2x 2.5ml. Hoop dat het snel werkt want ik ben zo versleten van hele dagen rond te wandelen met een intens huilende baby.
Wanneer mag je dan ooit afbouwen met omeprazole? Hoe lang neemt ze het al?
Leon vindt het wel supervies. Zou het zelfs bijna niet door slikken. Moet het supergraag in zijn mondje spuiten.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 28 juli 2021, 22:45

Hoop88 schreef:
28 juli 2021, 21:53
Amai idd moeilijk te achterhalen...
Hier nu starten met 2x 2.5ml. Hoop dat het snel werkt want ik ben zo versleten van hele dagen rond te wandelen met een intens huilende baby.
Wanneer mag je dan ooit afbouwen met omeprazole? Hoe lang neemt ze het al?
Leon vindt het wel supervies. Zou het zelfs bijna niet door slikken. Moet het supergraag in zijn mondje spuiten.
Ze neemt het nu al een week of 6. De apotheek maakt het met kersensmaak zodat ze het wel lust. Ze trekt wel altijd n vies gezicht maar neemt het wel goed. Alleen die 15min wachten nadien met de fles lukt niet altijd. Soms heeft ze zo veel honger dat ze meteen wil drinken 🤷🏽‍♀️
Een draagdoek en draagzak hebben hier int begin geholpen zodat je toch je huishouden wat kan doen/zitten id zetel met rechtopstaand slapende baby in de zak.
Normaal pas afbouwen als ze vast voedsel eet maar half augustus moet ik terug nr pediater en zien wat ze dan zegt. Baby’s met reflux beginnen meestal ook vroeger met patatjes.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 29 juli 2021, 9:47

Omeprazole is een zeer goed medicijn Zelf neem ik het ook al jaren omdat ik door de reflux slokdarmontsteking kreeg, erg pijnlijk en ik kon niets meer binnen houden Bij mij werkt de klep niet goed door stress Ik neem aan dat jullie zullen kunnen stoppen wanneer de klep voldoende werkt, ik heb al gehoord dat dit tot 1 jaar kan duren

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 30 juli 2021, 16:22

Amai, ik dacht dat het hier zo stil was omdat iedereen ergens in de zon zat te genieten :?
@Hoop, hoop echt dat de medicatie beterschap biedt. Is toch echt moeilijk als ze zo afzien. :cry:
@Babske, hier ook op de novalac Allernova AR+ uitgekomen. Vond dat dus supergoede melk. Flesjes gingen vlot binnen. Geen last meer van terugkomende melk of ongemakkelijk zijn erdoor. Ben zelf al een keer gaan wandelen met de kinderwagen dat hij in slaap viel. Ging ervoor niet. Altijd hevig spartelen omdat melk niet goed zat. (Spartelde Juliette ook niet vaak in de kinderwagen?) Jammer genoeg geen verbetering naar eczeem toe en dus sinds vanmorgen echte dieetmelk (Neocate) die we dan zelf moeten indikken. Heb er vannacht slecht van geslapen, zo schrik had ik van de wissel, maar valt mee tot nu toe. Het gaat minder goed dan met de Allernova, maar is lang niet zo dramatisch als met de melk (Althera) die we daarvoor hadden. Hopelijk vinden we snel de juiste verhoudingen dat ons manneke wat minder afziet. En vooral dat zijn eczeem weg gaat. Heb ook ganse lijst met producten voor zijn huidje en dus ook cortisonecrème voor de ergste plekjes. Zelfs de amandelolie mag niet meer.
@Zoemers, goeie tip voor de crèche maar weet niet of het mij gaat lukken. Heb al moeite om te vertrekken als ik hem hier bij mijn man alleen achterlaat. Had dat nooit van mezelf gedacht :lol:
Morgenochtend hier ook de allerlaatste keer borstvoeding. Met spijt in het hart, maar het is tijd voor een andere routine nu hij volgende week zijn wendaagjes bij de crèche heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten