Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 2 juli 2021, 11:32

irisbloem schreef:
2 juli 2021, 10:58
Babske84 schreef:
2 juli 2021, 10:43
Hoi dames, vraagje: zijn er onder jullie die een droomvoeding geven voor je zelf gaat slapen? Juliette gaat slapen in haar bedje tussen 19u-20u. Als ik ze dan een droomvoeding geef rond 23u en ze niet verschoon, is ze rond 4u (als ze wakker wordt voor eten), helemaal nat 😏
Ik gebruik de échte Pampers maar blijkbaar klopt de slogan “12u droge billetjes” niet…hoe lossen jullie dit op? Ik verschoon ze nu heel voorzichtig rond 23u maar ze wordt toch wakker en das niet fijn voor haar.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik mijn Emma eten zou moeten geven in haar slaap Waar wij last van hebben is van spuitluiers, deze nacht ook weer
Dat KAN wijzen op koemelkallergie. Juliette had er 6-7 per dag en begon gewicht te verliezen. Ik kon nergens meer komen zonder 2 setjes reservekledij. Super lastig.
Overgeschakeld op koemelkvrije melk en van de ene fles op de andere was het gedaan. Ik dacht dat het nog een paar dagen ging duren voordat de darmpjes terug inorde waren, maar niets was minder waar. Het was super duidelijk dat ze allergisch was aan de melk. Ze drinkt nu al een paar weken Novalac Allernova Ar en hier is ze goed mee….alleen mn portefeuille is er niet blij mee maar ALLES voor een gezonde baby 😂
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 2 juli 2021, 16:37

irisbloem schreef:
2 juli 2021, 10:56
SilentHeyoka schreef:
1 juli 2021, 23:11
Ja, blijkbaar wel nog hartslagproblemen. Tijdens de oefeningen bij kinesist kan ik een hartslag van 170 hebben...
Zal toch wel iets van sport moeten doen en onderhouden. Laat het dé extra motivatie zijn 😬😅
Zijn het erg zware oefeningen? Ik ben nog niet begonnen In de tijd dat ik tussendoor heb is het mijn werk, huishouden en rusten Gisteren sliep ze even dus dan nog wat stoffeerwerk gedaan voor een klant
Nee, zeker niet. Ik ben gewoon beetje vastgeroest het voorbije jaar waardoor het voor mezelf lastig is
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 2 juli 2021, 16:42

Babske84 schreef:
2 juli 2021, 10:43
Hoi dames, vraagje: zijn er onder jullie die een droomvoeding geven voor je zelf gaat slapen? Juliette gaat slapen in haar bedje tussen 19u-20u. Als ik ze dan een droomvoeding geef rond 23u en ze niet verschoon, is ze rond 4u (als ze wakker wordt voor eten), helemaal nat 😏
Ik gebruik de échte Pampers maar blijkbaar klopt de slogan “12u droge billetjes” niet…hoe lossen jullie dit op? Ik verschoon ze nu heel voorzichtig rond 23u maar ze wordt toch wakker en das niet fijn voor haar.
Als ze niet wakker wordt, maak ik haar ook niet wakker om te drinken. De eerste keer dat ze wakker wordt, of het nu om 3u of 6u is, ververs ik haar pamper. Helemaal nat heeft ze nog niet gelegen.
Wat ik wel eens gedaan heb bij een vriendin, en ik mijn laatste pamper gebruikt had, is een maandverband ingelegd. Mss kan dat ook zorgen voor extra absorptie? Hoewel ik geloof dat een grotere pamper ook zn werk doet 😄
Laatst gewijzigd door SilentHeyoka op 12 juli 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 3 juli 2021, 10:48

SilentHeyoka schreef:
2 juli 2021, 16:42
Babske84 schreef:
2 juli 2021, 10:43
Hoi dames, vraagje: zijn er onder jullie die een droomvoeding geven voor je zelf gaat slapen? Juliette gaat slapen in haar bedje tussen 19u-20u. Als ik ze dan een droomvoeding geef rond 23u en ze niet verschoon, is ze rond 4u (als ze wakker wordt voor eten), helemaal nat 😏
Ik gebruik de échte Pampers maar blijkbaar klopt de slogan “12u droge billetjes” niet…hoe lossen jullie dit op? Ik verschoon ze nu heel voorzichtig rond 23u maar ze wordt toch wakker en das niet fijn voor haar.
Als ze niet wakker word, maak ik haar ook niet wakker om te drinken. De eerste keer dat ze wakker wordt, of het nu om 3u of 6u is, ververs ik haar pamper. Helemaal nat heeft ze nog niet gelegen.
Wat ik wel eens gedaan heb bij een vriendin, en ik mijn laatste pamper gebruikt had, is een maandverband ingelegd. Mss kan dat ook zorgen voor extra absorptie? Hoewel ik geloof dat een grotere pamper ook zn werk doet 😄
Hahaa grappig van dat maandverband 😊 creatieve vondst!
Ik geef ze een fles rond 23u want anders is ze er al om 1u en dan zit ik juist in mn vaste slaap. Op deze manier hebben we beide een goeie nachtrust en wordt ze pas wakker tss 3-4u 😁
Tis een beetje zoeken wat voor elke baby werkt he (en ook voor de mama natuurlijk!)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 3 juli 2021, 10:54

@Babske, wilde je nog bedanken voor de tip van het boek slaap baby slaap.
Ondertussen ook in huis gehaald. Ben nog niet heel ver, maar herken al zo veel dingen. Is wel fijn om een bevestiging te zien van wat je zelf al aanvoelt + verklaring hoe komt. Toeval of niet, maar er wordt hier de laatste dagen veel beter geslapen. :D Al geeft onze kleine man ook heel duidelijk aan wanneer hij (heel) moe is. Hij gaat dan in slaaphouding liggen met zijn handjes naast zijn hoofd en trekt dan een pruillip als niet kan slapen. Best wel hilarisch (en ook een klein beetje schattig).
Een vast slaapuur heeft hij nog niet. Zit nog heel veel variatie op wanneer hij aan zijn nacht begint, maar er begint langzaam aan meer en meer structuur in te komen.
Tot voor kort vervingen wij de pamper bij elke voeding. Nu proberen we s nachts ook een keertje over te slagen. Tot zover geen accidentjes. Pamper staat soms wel heel goed bol. In het begin als we met maatje 2 begonnen zijn hadden we wel wat ongelukjes. De eerste weken bovenaan wat vaster aangespannen (hij heeft niet zo een dik buikje) en sindsdien niet meer gebeurd. Al onthou ik al jullie tips!
Hier ook geen droomvoedingen. Wel 1 à 2 nachtvoedingen. Hij is dan wel nog slaperig en valt onmiddellijk terug in slaap. Hij laat dan wel geen boertje. Heb de indruk dat hij er dan s ochtends nog wat last van heeft. Hoe doen jullie dat?
@SilentHeyoka, hier ook best wel moeite met de oefeningen. Binnen 10 dagen ook een speciaal bekkenbodemconsult om te kijken of er toch geen inwendige schade is. Heb sinds deze week wel het gevoel dat ik vertrokken geraak, dus hopelijk niet.
Kledingsaga blijft hier ook verder duren. Had in de koppelverkoop nog wat kleding bijgekocht. Wilde graag wat meer kleertjes hebben voor als hij naar de crèche gaat gaan. Tussen de tijd van mijn online bestelling en de levering met de post heeft onze kleine man nog een groeispurtje gedaan, dus alles terug retour of hij zou er op een week of 2 al uitgegroeid zijn. Begin nu maat 74 te kopen (maten vallen wel klein) 🙈

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 6 juli 2021, 10:07

Fijn om te horen dat de tips van het boek helpen. Slapen is belangrijk en een goede slaaphygiene ook 😊
Juliette slaapt overdag in haar bedje of in de auto (als we onderweg zijn), in het park ofzo wil/kan ze niet meer slapen. Hoeft van mij niet, het park is om te spelen en ze heeft duidelijk nood aan een prikkelvrije, donkere slaapomgeving. Schattig he om te zien hoe ze aangeven als ze moe zijn…na anderhalf uur wakker zijn, neem ik ze in mn armen, wandel nr verzorgingskussen, leg haar slaapzakje erop, steek ze erin en vaak gaan haar oogjes dan al toe 😂 dus ook overdag voor de dutjes ligt ze in haar slaapzakje.
Dinsdag vertrek ik voor een week nr frankrijk met juliette (limousin streek, mama heeft daar een huis) en de 28ste vertrekken we voor 14 dagen naar Slovenie (met mijn zus), daar gaan we wandelen, chillen en gewoon genieten van een andere omgeving dan altijd hier thuis te zitten. Maar ik vrees wel dat het een heeeeeele verhuis gaat worden! Cosleeper, relax, babynestje, borstvoedingskussen, wandelwagen,…de auto gaat te klein zijn 🙈
Gaan jullie op vakantie deze zomer?

Straks de laatste babymassage les en dan mag ze ook eens de babyspa (jacuzzi) proberen. Ben benieuwd want tot nu toe zijn badjes nog steeds geen succes 😩
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 6 juli 2021, 11:57

Amai, superfijne vooruitzichten! Wij gaan pas eind augustus op vakantie. Kijk er al heel erg naar uit, maar vrees dat we een dakkoffer gaan nodig hebben om alles mee te krijgen 🙈 Dit WE bij vrienden gaan BBQen en dat leek al een hele expeditie :D Had ook speciaal zijn zonnehoedje, zonnebril, zonnecrème en parasolletje mee. Maar we zaten nog maar net in de auto of het is beginnen regenen en heeft rest van de dag niet meer gestopt :lol:
Ben jij van plan in 1x te rijden of plan je onderweg nog een overnachting?

Hier wel een grote fan van het badje, maar dan alleen van zijn bademmer. Daar zit hij redelijk stabiel in en kan hij met zijn beentjes trappelen (het water komt nog niet over de emmer maar gaat niet lang meer duren vrees ik :D )
We hebben ook nog zo een klein badje van de Ikea maar daar zit hij veel minder graag in/voelt hij zich niet op zijn gemak.

Hier ook nog een vraagje: onze kleine man slaapt al in zijn grote bed. Wanneer zetten jullie dat lager? Hij spartelt soms zo veel en dan zie ik zijn voetjes soms hoger komen dan de rand .

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 6 juli 2021, 12:26

Hasse slaapt nog steeds in de co-sleeper 's nachts. Ze beweegt in haar slaap relatief weinig. Als ze veel begint te bewegen, dan is het tijd voor een fles.

Ik was aan het denken om met Hasse een midweek naar een landal greenparcs te gaan maar zie het niet zitten om helemaal alleen te gaan. En ik vind niemand die mee kan of wil. Dus deze zomer blijven we thuis.

In de wintermaanden ga ik mijn achterbouw laten renoveren en dan moet er ook een week gewerkt en dus gebroken worden in de keuken en de gang boven. Dan ben ik echt wel van plan om die week te vluchten naar een vakantiepark. Geen zin om met een baby een week lang in de vuiligheid te zitten.

Hasse gaat erg graag onder de douche of in bad. Meestal douchen we samen of gaan we samen in bad. In de tummytub gaat ze redelijk graag maar 'klimt' ze tot haar voeten uit het water komen. Het gewone babybad begint haar te frustreren want daar wil ze in drijven en zich afzetten enzo. En dat lukt niet meet want ze wordt te groot om dat te doen. Er in rechtzitten kan ze nog niet...

Hasse draagt nu af en toe al 68. Per ongeluk gekocht maar het past eigenlijk wel redelijk goed...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 7 juli 2021, 20:16

Babske84 schreef:
2 juli 2021, 11:32
irisbloem schreef:
2 juli 2021, 10:58
Babske84 schreef:
2 juli 2021, 10:43
Hoi dames, vraagje: zijn er onder jullie die een droomvoeding geven voor je zelf gaat slapen? Juliette gaat slapen in haar bedje tussen 19u-20u. Als ik ze dan een droomvoeding geef rond 23u en ze niet verschoon, is ze rond 4u (als ze wakker wordt voor eten), helemaal nat 😏
Ik gebruik de échte Pampers maar blijkbaar klopt de slogan “12u droge billetjes” niet…hoe lossen jullie dit op? Ik verschoon ze nu heel voorzichtig rond 23u maar ze wordt toch wakker en das niet fijn voor haar.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik mijn Emma eten zou moeten geven in haar slaap Waar wij last van hebben is van spuitluiers, deze nacht ook weer
Dat KAN wijzen op koemelkallergie. Juliette had er 6-7 per dag en begon gewicht te verliezen. Ik kon nergens meer komen zonder 2 setjes reservekledij. Super lastig.
Overgeschakeld op koemelkvrije melk en van de ene fles op de andere was het gedaan. Ik dacht dat het nog een paar dagen ging duren voordat de darmpjes terug inorde waren, maar niets was minder waar. Het was super duidelijk dat ze allergisch was aan de melk. Ze drinkt nu al een paar weken Novalac Allernova Ar en hier is ze goed mee….alleen mn portefeuille is er niet blij mee maar ALLES voor een gezonde baby 😂
Ik gebruik nu al een hele tijd hypo allergene nog in combinatie met borstvoeding omdat er inderdaad sprake was van mogelijke allergie Emma komt gelukkig wel goed bij Ze huilt wel nog veel door de krampjes, overmorgen is ze 11 weken dus zou mogen minderen nu

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 7 juli 2021, 20:19

Babske84 schreef:
6 juli 2021, 10:07
Fijn om te horen dat de tips van het boek helpen. Slapen is belangrijk en een goede slaaphygiene ook 😊
Juliette slaapt overdag in haar bedje of in de auto (als we onderweg zijn), in het park ofzo wil/kan ze niet meer slapen. Hoeft van mij niet, het park is om te spelen en ze heeft duidelijk nood aan een prikkelvrije, donkere slaapomgeving. Schattig he om te zien hoe ze aangeven als ze moe zijn…na anderhalf uur wakker zijn, neem ik ze in mn armen, wandel nr verzorgingskussen, leg haar slaapzakje erop, steek ze erin en vaak gaan haar oogjes dan al toe 😂 dus ook overdag voor de dutjes ligt ze in haar slaapzakje.
Dinsdag vertrek ik voor een week nr frankrijk met juliette (limousin streek, mama heeft daar een huis) en de 28ste vertrekken we voor 14 dagen naar Slovenie (met mijn zus), daar gaan we wandelen, chillen en gewoon genieten van een andere omgeving dan altijd hier thuis te zitten. Maar ik vrees wel dat het een heeeeeele verhuis gaat worden! Cosleeper, relax, babynestje, borstvoedingskussen, wandelwagen,…de auto gaat te klein zijn 🙈
Gaan jullie op vakantie deze zomer?

Straks de laatste babymassage les en dan mag ze ook eens de babyspa (jacuzzi) proberen. Ben benieuwd want tot nu toe zijn badjes nog steeds geen succes 😩
Wij gaan binnenkort een weekje naar Luxemburg Een uitstapje dat we overgezet hebben van vorig jaar Inderdaad het wordt een hele verhuis

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 7 juli 2021, 22:55

Hallo iedereen

Wat gaat de tijd toch snel...
Deze week een rustige week ingepland hier en ik merk dat ik mijn kleine man veel te vaak oververmoeid liet komen. Beetje schuldgevoel dat ik dat niet eerder door had. De vele uitstapjes en kraambezoeken waren niet zo ideaal. En wij hem maar sussen en wiegen... Deze week sliep hij superveel blokjes en was een vrolijke baby bij het wakker worden.
Leg hem nu telkens boven in de draagmand na 1.5u ongeveer en hij slaapt na 1 minuutje. Snachts ook veranderd van babybed nr draagmand omdat hij zo beweeglijk is. En het werkt...
Nu eens getest met een voeding om 22u30 voor het slapengaan omdat hij er ook om 2u weer zou zijn... hopelijk trekt hij het nu tot in de vroege ochtend!
Zonnetje amai maatje 74 !! Mijn man is al groot maar zit nu volledig op 62. Hier ook pas eind augustus naar de Limburg op vakantie :lol:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 8 juli 2021, 13:02

Hoop88 schreef:
7 juli 2021, 22:55
Zonnetje amai maatje 74 !! Mijn man is al groot maar zit nu volledig op 62. Hier ook pas eind augustus naar de Limburg op vakantie :lol:
t Is voor op het einde van de zomer hé :D Als wij op vakantie gaan en daarna als hij naar de crèche gaat. En het zijn ook hele kleine maten. Hij is momenteel nog maar 62cm (gelukkig :lol:)

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 9 juli 2021, 11:10

Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 9 juli 2021, 20:49

zoemers schreef:
9 juli 2021, 11:10
Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
Op 3 maand kunnen ze een groeispurt hebben dus wellicht daardoor dat hij plots begint te clusteren en s nachts om meer voeding vraagt Ik ben toch blij dat ik de borstvoeding al goed aan het afbouwen ben want is fysiek wel zwaar als je kind constant vraagt Emma ligt in een wieg op 1 meter van mijn bed, ik moet constant opstaan en dat is inderdaad wel lastig

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 9 juli 2021, 23:13

zoemers schreef:
9 juli 2021, 11:10
Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
Oh zalig! Zal je deugd gedaan hebben die vakantie
Yes, ik neem dus ook de cosleeper mee. Ze is dat nu zo gewoon en de andere omgeving zal al een challenge worden dus ik wil ze het gevoel geven dat het haar eigen bedje is. Zelfs het babynestje dat erin ligt en waar ze in slaapt in de cosleeper gaat mee…vandaar de volksverhuis 😂

Juliette was vorige week bij K&G 57cm en 5,7kg voor 9 weken. Redelijk bovenaan de curves 😍

Ja ik heb ook een goed ritme en planning gevonden voor haar maar ik maak ze smorgens niet wakker. Afhankelijk van wanneer ze wakker wordt, tel ik er 1,5u wakkertijd bij en gaat ze terug nr bed en zo na elk dutje. Meestal wordt ze wakker rond 8u. Ze doet wel nog telkens dutjes van 2u a 2u30…als ze 3u aan een stuk dut, maak ik ze wel wakker…vanavond is ze flink om 20u gaan slapen…had een beetje te laat het badje gegeven en ze was doodmoe en wenen dus viel dadelijk in slaap.

Veel succes met je schema…na een paar dagen hebben ze het meestal wel door en wat nog belangrijker is, een ritueeltje beginnen maken zodat Otis weet wanneer het bedtijd is. Slaapzakje aan, ramen toe, white noise op en haar oogjes vallen hier al toe. (Behalve deze week want ze zat in sprongetje 2 en veranderde savonds in een monstertje 😂). Vandaag is het duidelijk over de sprong en heb ik terug een goede slaper. Oef! Slaapwel 😊😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten