Uitgerekend april 2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 22 augustus 2021, 20:12

SilentHeyoka schreef:
17 augustus 2021, 11:30
Bedankt voor de tips alle tips. Beste is dus de voeding per week af te bouwen. Ik ga ervoor! :)
Kan het zijn dat de flesjes minder groot zijn bij jullie dan aanbevolen? Ik zie op de site van nutrilon dat vanaf 5 kg flesjes van 200 ml gegeven worden. Vind ik wel veel?! Ik zie hier flesjes van 120 tot 150 passeren, kan dat?

Iemand ervaring met de voeding van het kruidvat? De forums op het internet afgeschuimd, en blijkt toch wel een goed melkje te zijn, steeds afhankelijk wel van baby tot baby.
Momenteel kan ik alles eten, zonder dat Aiko er last van heeft. Dus zal ik het erop wagen een goedkopere versie te proberen.
Proeven van vaste voeding zal ik nog verder doen. Soms vind ze het echt wel leuk! Zo hebben we toch al twee keer 's avonds samen kunnen eten. Anders huilt ze altijd (vreemd verschijnsel toch. Of we nu om 17u, 8u of 19u eten, ze huilt het kot klein waardoor het avondmaal al maanden een stressoperatie is :lol: )

Ik heb de Nutribaby xl van Babymoov gekocht, een aanrader! Was aan de duurdere kant, maar het is er ééntje die we zullen kunnen blijven gebruiken. Al gebruikt voor steriliseren, ontdooien, onze groentjes te stomen voor ze de pan ingaan en natuurlijk voor haar eerste papjes :).

@Babske, Aiko slaapt in een nestje in haar bed. Zou Juliette hier mss ook mee geholpen kunnen worden?
Van een echte slaapregressie kan ik nog niet spreken, maar sinds onze reis wordt ze nu ook weer wakker rond 4u. Dan slaapt ze wel door tot 9u. Ingebakerd in bed steken heb ik nooit gedaan, owv het afleren. Haar in slaap wiegen in mijn armen ook niet. Wel veel ruzie over gehad, hoor... Sommige avonden waren we dan uren bezig met haar te kalmeren, in bed leggen en als ze weer huilde, terug uithalen... Maar telkens ze bijna in slaap viel legde ik haar dan terug.
Uiteindelijk slaapt ze nu altijd zelfstandig in haar bedje en valt ze terug in slaap als ze wakker wordt.
Tijdens de dag houd ik haar dan soms wel bij me tot ze slaapt, in mijn armen of in de draagdoek of mijn man met de draagzak. Die lijfelijke warmte, daar hebben we alledrie wel deugd van. Zo leuk om dochterlief te zien slapen in je armen... smeltsmelt.
Ik doe haar bij elke voeding, tussen de twee kanten in, een verse pamper aan. Ook snachts dus. Ik heb wel de indruk dat de pampers van Pampers meer vocht kunnen vasthouden. Dus tijdens de dag zijn het kruidvat pampers, en snachts van pampers. Als ze niet wakker wordt, houden die het langst, heb ik de indruk :)


De site "Be happy me" heb ik intussen eens bekeken. Mss koop ik wel van die plakkertjes voor in haar kleertjes. Tnx for the tip!
HoiHoi, het slapen lukt hier al beter. We hebben goed geoefend en ze slaapt ook in een gewoon slaapzakje sinds vandaag. Het uitbakeren verliep redelijk vlot...Paar dagen 1 armpje, dan volgende armpje, dan paar dagen gewoon in de inbakerzak met armpjes vrij en dus sinds deze morgen in een gewoon slaapzakje (handig want in de creche moet ze dit ook kunnen). Ze slaapt nu zo'n blokjes van 4u maar tegen de morgen (rond 5u) blijft ze wel enorm woelen en draaien. Ik denk dat ze dan minder vast slaapt. Ik neem ze dan meestal bij mij in bed (gewoon armen strekken en uit cosleeper halen) en dan bij mij slaapt ze wel terug goed. Vreemd hé...

Ik doe haar nu s avonds pamper aan van Rascal & friends, maatje 3 (overdag Pampers maatje 2) en die kan ze tot 12-13u aanhouden zonder problemen. Zo zalig om ze nu snachts niet meer te moeten verschonen. Zo wordt ze niet zo wakker en slaapt dadelijk verder na flesje (en ik ook :))

Nog een weekje genieten (met wel nog veel bezoek) en dan gaat ze naar de creche...Zo een grote stap! mijn kleine meid :(
Maar ik ben wel klaar om terug te gaan werken, nood aan contact met volwassenen :P
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 22 augustus 2021, 20:15

SilentHeyoka schreef:
21 augustus 2021, 1:40
Babske84 schreef:
16 augustus 2021, 8:06
Hoi dames, zijn er nog baby’s die door de 4 maanden slaapregressie aan het gaan zijn? Hebben jullie tips? Juliette wordt terug elke 2-3u wakker en dat samen met het “uitbakeren” levert voor ons beide slechte nachten op 😏
Ik vrees dat het hier ook van dat is, slaapregressie. Ze sliep al een hele tijd door, maar nu is ze daar twee keer per nacht 😏. Op zich geen probleem, moest ik nu zelf ook terug in slaap kunnen vallen.
Ik ziet hier nu, klaarwakker om 1u30 met een warm melkje met honing.
Maar, ook dit gaat voorbij? Of moet ik haar langer laten liggen dat ze zelf haar slaap terug vindt...?
Hier is het veel beter...Ik hoor ze nachts woelen maar zolang ze niet weent, grijp ik niet in...Soms hoor ik ze geeuwen of zuchten (en is ze dus echt wakker), maar ze slaapt terug in...Ik zou ze idd laten liggen zolang ze niet weent...Wij worden snachts ook veel wakker, maar beseffen dat niet meer en slapen ook gewoon verder.
Hopelijk kan je ook snel inslapen als je uit je slaap bent gehaald, hier lukt dat goed. Ik doe en klein lampje aan (zo een bolleke van de Ikea waarop je moet duwen en blijft 15 min branden) en dan geef ik ze eten en slapen we beide verder.
Succes ermee, volgens de boek duurt het 2-3 weken en valt samen met sprongetje 4!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 22 augustus 2021, 20:17

Sara1987 schreef:
21 augustus 2021, 11:24
Hasse slaapt 's nachts nog steeds goed. Ja, ze komt nog voor een voeding maar aanhezien we beiden direct terug in slaap zijn, vind ik dat ok. Afgelopen nacht om 23u30, 3u30 en dan 9u30 gegeten.

Overdag blijft slapen moeilijk. Tijd om haar op de slaapkamer te laten slapen denk ik.

Nog 10 dagen en dan terug werken. Ik ben er eigenlijk wel aan toe.
Kan Hasse in de creche dan haar ontbijt nemen? 9u30 is een laat ontbijtje :-)
Hier is ze tegenwoordig rond 7u wakker en dat is ideaal voor als ik terug moet gaan werken.
Ik geef nog een (droom)voeding rond 22u30 en dan begint ze meestal wakker te worden rond 3u30 (ik schiet meteen wakker en schud haar flesje, zodat zij niet 100% wakker wordt!)
Dus hier blijft het ook om de 4u eten, ik had gehoopt dat het stilaan zou minderen maar ze heeft het blijkbaar nog nodig! Savonds en snachts drinkt ze wel maar 120 en overdag 150 of soms 180
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 22 augustus 2021, 20:23

zoemers schreef:
22 augustus 2021, 20:00
@Babske, ik heb cold turkey moeten stoppen met het inbakerslaapzakje aangeizen hij ineens supergoed kon rollen. Ik ben niet eens gekomen aan de versie met afritsbare mouwtjes (had ik gelukkig ook niet gekocht).

Otis drinkt nu in de creche 2 flesjes van 130 ml. Thuis drinkt hij dan nog zo’n 4 keer aan de borst : 18 u, 22.30u, 3.30 u, 7.30 u.
Hij heeft precies wel al interesse in wat ik in mijn mond steek, maar ik ben nog niet echt aan het denken aan patatjes. Volgende week wordt hij 5 maanden. Misschien dat ik het weekend daarna wel eens probeer….

De 4 maanden slaapregressie is hier gelukkig bijna op zijn einde. Wat was me dat! Soms ineens nachten terug elk 1,5 u wakker! En dat natuurlijk net nu ik terug ben gaan werken.

Otis is nu een echt duimerke… ik weet niet goed hoe ik dat nu weer afleer. Ik probeer hem zoveel mogelijk een tutje aan te bieden, en ‘s nachts doe ik soms kousjes aan zijn handjes, maar dan raakt hij soms niet in slaap…
Gelukkig is ‘s nachts geen enkel probleem om terug in te slapen. Vaak valt hij gewoon in slaap aan de borst en leg ik hem terug in zijn co-sleeper meteen. Altijd wel nog met witte ruis!

Hij weegt intussen 7,6 kg dus ik ben al overgeschakeld op Pampers maat 3…
Hahaha, ja als ze eenmaal rollen moet het snel gaan hé!
Ik ben sinds 3 dagen gestart met patatjes voor Juliette. Ze wordt vrijdag 4 maanden en aangezien ze zoooo treuzelt bij haar fles (soms 45 min), dacht ik dat ze toe was aan patatjes...Het zijn nog maar proefhapjes hé, ze "eet/lekt" een paar keer aan de lepel en dan krijgt ze volledige fles. Ik geef deze week worteltjes, volgende week pompoen...

Ja die slaapregressie is iets vies hé...ik was een wrak na 1 slechte nacht. OOOH een duimerke, das véél handiger dan een tut hoor....Die slechte nacht wou ze elke keer haar tut en viel uit mondje als ze sliep en schoot dan terug wakker voor tut en zo wel 40x....s ochtends had ik beslist dat ik tut zou afnemen (raden ze aan voor 4maand) en heb 2 dutjes zo geprobeerd maar ze schoot altijd wakker na 10 min en ik besefte dat het haar troost is, het tutje en smiddags kreeg ze het al terug...Ik heb daar geen karakter voor om daarin door te zetten...De nachten nadien zijn wel goed verlopen en ze heeft ze nodig om in te slapen savonds maar net zoals bij Otis, valt ze in slaap aan flesje en kan ik ze zo wegleggen zonder tutje.

Hoe doet Otis het in de creche zonder witte ruis??? ik weet niet of ik haar doosje moet meegeven?

Juliette is een echte reus: 7,3kg en 64 cm voor 16 weken... ze zit op de curve op P90...Zowel voor gewicht als voor lengte dus ze is in proportie...Ze draagt al 62 en soms 68...Het gaat zot snel!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 23 augustus 2021, 17:03

Het is vandaag de derde dag op rij dat ze haar flesje, met tegenpruttelen weliswaar, binnen heeft!! 🙌🙌 opluchting bij kamp mama.
Het is de Nan Evolia geworden. Flesje van 130 werd het vandaag. 👍
Ze blijft nog twee keer wakker worden, echt om te drinken. Maar dat is eigenlijk niets in vergelijking met de anderhalf uur slaapregressies zoals ik lees...
Afwachten...

Oh, ergens verlang ik ook zo hard naar het werk. Ik voel met beetje zot draaien thuis. Hoe leuk het ook is al die veranderingen van zo dichtbij mee te maken. Toch...
Maar iedereen hier in het groepje heeft zo dat gevoel wel, heb ik de indruk.
Ik ben nog thuis tot 4 oktober, aansluitend 3 weken verlof.
We zullen er wel van genieten hoor.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 23 augustus 2021, 18:49

Babske84 schreef:
22 augustus 2021, 20:17
Sara1987 schreef:
21 augustus 2021, 11:24
Hasse slaapt 's nachts nog steeds goed. Ja, ze komt nog voor een voeding maar aanhezien we beiden direct terug in slaap zijn, vind ik dat ok. Afgelopen nacht om 23u30, 3u30 en dan 9u30 gegeten.

Overdag blijft slapen moeilijk. Tijd om haar op de slaapkamer te laten slapen denk ik.

Nog 10 dagen en dan terug werken. Ik ben er eigenlijk wel aan toe.
Kan Hasse in de creche dan haar ontbijt nemen? 9u30 is een laat ontbijtje :-)
Hier is ze tegenwoordig rond 7u wakker en dat is ideaal voor als ik terug moet gaan werken.
Ik geef nog een (droom)voeding rond 22u30 en dan begint ze meestal wakker te worden rond 3u30 (ik schiet meteen wakker en schud haar flesje, zodat zij niet 100% wakker wordt!)
Dus hier blijft het ook om de 4u eten, ik had gehoopt dat het stilaan zou minderen maar ze heeft het blijkbaar nog nodig! Savonds en snachts drinkt ze wel maar 120 en overdag 150 of soms 180
Ik ga erg vroeg moeten vertrekken om de file voor te zijn. We gaan rond 7u bij mijn moeder moeten zijn. Die is onthaalmoeder. Vandaag was Hasse er om 7u en dan rond 10u.

Wij zijn met moederdag gestart met vaste voeding. Patatjes... Momenteel nog geen groot succes...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 23 augustus 2021, 19:38

Hebben jullie een leuk boekje, app of site waar je herinneringen in noteert?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 23 augustus 2021, 19:47

Sara1987 schreef:
23 augustus 2021, 18:49
Babske84 schreef:
22 augustus 2021, 20:17
Sara1987 schreef:
21 augustus 2021, 11:24
Hasse slaapt 's nachts nog steeds goed. Ja, ze komt nog voor een voeding maar aanhezien we beiden direct terug in slaap zijn, vind ik dat ok. Afgelopen nacht om 23u30, 3u30 en dan 9u30 gegeten.

Overdag blijft slapen moeilijk. Tijd om haar op de slaapkamer te laten slapen denk ik.

Nog 10 dagen en dan terug werken. Ik ben er eigenlijk wel aan toe.
Kan Hasse in de creche dan haar ontbijt nemen? 9u30 is een laat ontbijtje :-)
Hier is ze tegenwoordig rond 7u wakker en dat is ideaal voor als ik terug moet gaan werken.
Ik geef nog een (droom)voeding rond 22u30 en dan begint ze meestal wakker te worden rond 3u30 (ik schiet meteen wakker en schud haar flesje, zodat zij niet 100% wakker wordt!)
Dus hier blijft het ook om de 4u eten, ik had gehoopt dat het stilaan zou minderen maar ze heeft het blijkbaar nog nodig! Savonds en snachts drinkt ze wel maar 120 en overdag 150 of soms 180
Ik ga erg vroeg moeten vertrekken om de file voor te zijn. We gaan rond 7u bij mijn moeder moeten zijn. Die is onthaalmoeder. Vandaag was Hasse er om 7u en dan rond 10u.

Wij zijn met moederdag gestart met vaste voeding. Patatjes... Momenteel nog geen groot succes...
Van de 3x wortels, 3x courgette en 2x broccoli heeft Aiko vier keer met plezier gegeten. De andere keren waren een absolute "no go". Maar op zich hoeft het nog niet, dat ze zo vroeg vaste voeding eten, dus vind ik het absoluut geen probleem.
Ik zou eens moeten checken bij de creche, maar denk dat het geen verplichting is om patatjes mee te eten?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 23 augustus 2021, 21:19

SilentHeyoka schreef:
23 augustus 2021, 19:47
Sara1987 schreef:
23 augustus 2021, 18:49
Babske84 schreef:
22 augustus 2021, 20:17


Kan Hasse in de creche dan haar ontbijt nemen? 9u30 is een laat ontbijtje :-)
Hier is ze tegenwoordig rond 7u wakker en dat is ideaal voor als ik terug moet gaan werken.
Ik geef nog een (droom)voeding rond 22u30 en dan begint ze meestal wakker te worden rond 3u30 (ik schiet meteen wakker en schud haar flesje, zodat zij niet 100% wakker wordt!)
Dus hier blijft het ook om de 4u eten, ik had gehoopt dat het stilaan zou minderen maar ze heeft het blijkbaar nog nodig! Savonds en snachts drinkt ze wel maar 120 en overdag 150 of soms 180
Ik ga erg vroeg moeten vertrekken om de file voor te zijn. We gaan rond 7u bij mijn moeder moeten zijn. Die is onthaalmoeder. Vandaag was Hasse er om 7u en dan rond 10u.

Wij zijn met moederdag gestart met vaste voeding. Patatjes... Momenteel nog geen groot succes...
Van de 3x wortels, 3x courgette en 2x broccoli heeft Aiko vier keer met plezier gegeten. De andere keren waren een absolute "no go". Maar op zich hoeft het nog niet, dat ze zo vroeg vaste voeding eten, dus vind ik het absoluut geen probleem.
Ik zou eens moeten checken bij de creche, maar denk dat het geen verplichting is om patatjes mee te eten?
Idd dat zijn nog maar proefhapjes he. Juliette heeft vandaag voor het eerst met smaak gegeten en begon hard te stampen in de relax dus denk dat ze het lekker vond. De hoeveelheid in de potjes is zo miniem dat het totaal geen volwaardige maaltijd is want nadien drinkt ze nog 150ml. Ik ga in de creche vragen dat ze ze altijd laten proeven, paar lepeltjes en zo opbouwen. Als ze nu ineens in de creche niet proeft en thuis wel, gaat het te verwarrend zijn. Ze eten er wel heel gevarieerd zoals couscous, rijst,.. de menu hangt elke week uit en zou ik ook wel willen eten 🤩
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 23 augustus 2021, 21:21

SilentHeyoka schreef:
23 augustus 2021, 19:38
Hebben jullie een leuk boekje, app of site waar je herinneringen in noteert?
Mmmm nee, ik heb er onlangs ook aan gedacht. Wat ik wel doe is brieven schrijven….ik heb er eentje geschreven als ze 1 maand was en nu de volgende is als ze maandag naar de creche gaat. Zo wil ik dat bij alle grote momenten doen en dan krijgt ze die als ze 18 wordt. Ik vertel erin hoe ik me erbij voel, wat ze al kan en hoe de voorbije periode geweest is. Hopelijk hou ik het vol!

Ik heb ook een mailadres gemaakt voor haar en stuur er regelmatig foto’s en video’s naar toe. Enkel ik ken het mailadres en ook dit krijgt ze als ze groter is (bv 12jaar).
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 23 augustus 2021, 22:25

Zo origineel! 😊
Zowel de brieven als het emailadres

Ik kreeg een schrift cadeau met wekelijkse opdrachtjes, maar na 6 weken ben ik ermee gestopt omdat ik ze niet echt leuk vond.
Maar wel jammer, want het zijn al zo´n mooie maanden geweest, al die herinneringen zullen te snel vervagen, vrees ik.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 24 augustus 2021, 8:03

SilentHeyoka schreef:
23 augustus 2021, 19:38
Hebben jullie een leuk boekje, app of site waar je herinneringen in noteert?
Ik schrijf veel in het boekje van kind en gezin. Deed mijn moeder ook. Voor de rest merk ik dat het er over schiet...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 25 augustus 2021, 19:41

Juliette eet sinds een week (verse) wortelpuree. Het gaat ondertussen vlot en ze doet goed haar mondje open. Het zijn maar een kleine 2 soeplepels in totaal maar is een begin he. Nadien drinkt ze nog 150ml melk.
Nu doet ze al 2 nachten op rij 💩 rond 4u 🤷🏽‍♀️ Herkenbaar bij iemand? Wel vervelend vind ik want ze is dan klaarwakker. Ook overdag meer 💩 dan ervoor. Darmen zijn duidelijk aant wennen aan de patatjes maar waarom moet dat snachts 😂🤷🏽‍♀️
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 25 augustus 2021, 21:00

Nee, geen 💩pampers hier. Lijkt me idd niet het ideale moment, zo midden in de nacht. 😅
Ik doe ook nog geen aardappelen bij het papje. Enkel de groente. Jullie wel?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 25 augustus 2021, 21:06

SilentHeyoka schreef:
25 augustus 2021, 21:00
Nee, geen 💩pampers hier. Lijkt me idd niet het ideale moment, zo midden in de nacht. 😅
Ik doe ook nog geen aardappelen bij het papje. Enkel de groente. Jullie wel?
Yes, 1/2 aardappel en 2/3 groente. Vandaag heeft mn papa nieuwe wortelpap gemaakt en ook broccolipap. Benieuwd of ze dat gaat lusten. Op site van K&G heb ik een gratis handige poster besteld waar alles op staat wat ze van welke leeftijd mogen eten. Staan groenten op die ik zelf niet eet 😂
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten