Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 24 juni 2021, 17:01

Gisteren heeft Emma haar eerste vaccinaties gekregen bij K & G Ze hebben haar gemeten en gewogen en ze volgt mooi haar eigen curve 😊 We genieten van haar lach en de geluidjes die ze probeert te maken Haar muziekmobiel bezorgt haar veel plezier 😊 Ik ben al enkele weken deeltijds aan het werk, ik werk van thuis dus ze zal niet naar de crèche gaan Het is soms wel heftig om te combineren zeker als de nachten wat minder waren Als mijn man thuis werkt verdelen we de taken en als we in het weekend bezig zijn in onze horecazaak komt mijn moeder op haar letten maar ik moet er voorlopig wel nog zijn voor de borstvoeding Ik ben die wel langzaam aan het afbouwen want het is anders niet haalbaar voor mij
We zijn dolgelukkig met onze dochter en zo fier op haar 😍

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Jido » 24 juni 2021, 17:55

zoemers schreef:
24 juni 2021, 12:04
Ik heb zonet de wendaagjes van Otis bij de creche vastgelegd 😢
Wel pas binnen een maand, maar toch 😅

Vraagje voor de borstvoedende mama’s : hoe zouden jullie je moedermelk meegeven voor de creche?
Ik had gedacht in de diepvrieszakjes, ontdooid, en dan kan de creche dat overgieten.
Of al ontdooid meteen in verschillende flesjes. Ofwel zo in potjes en 1 flesje meegeven. Ik moet nog eens denken….

Heb ook al naamlabels besteld voor zijn keertjes en flesjes 🙈
Alles begint nu toch wel kortbij te komen….

Straks nog eens consultatie bij K&G, leuk om te zien hoeveel hij bijgekomen is en gegroeid.
Volgende week dinsdag hebben we nog eens een echo van zijn heupen om te zien of het nu beter is, ik hoop van wel en dat we dat dubbek broekje kunnen uitlaten! 😃

Hoe komen de kindjes hier bij? Alles wat in orde aan het komen?
Wij hebben zo’n bewaarpotjes gekocht en ik haal voor het aantal voedingen uit de avond ervoor. Tegen dat hij moet drinken is dat ontdooid. Heb 2 flesjes die in de opvang blijven. Die zakjes zijn wel handig maar vind het té gek dat het geen herbruikbare oplossing is.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 24 juni 2021, 21:54

Hier net een superdrukke week... te druk om goed te zijn. 2x prenatale kine, 1x nr de dermatoloog vr mij, paar namiddagen bezoek, naar K &G. Morgen weer bezoek en zaterdag nr een verjaardagsfeestje. Een beetje teveel van het goeie voor ons ventje... Ik verlang al naar volgende week. Dan maar 1 dag plannen. We hebben een heel alerte baby die heel veel opneemt en dan ook oververmoeid is met momenten. Hebben jullie vaste rituelen patronen in jullie dag? Wij gaan nu altijd flesje in de zetel geven en savonds in onze kamer in wikkeldoek (want hij heeft dit echt nodig. Ligt anders te spartelen in zijn bed), rolluiken nr beneden en in zijn bed, maar smorgens krijg ik er geen structuur in. Soms eerst hem wassen, soms eerst ontbijten... afhankelijk van wat de dag brengt.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 25 juni 2021, 10:48

Hoop88 schreef:
24 juni 2021, 21:54
Hier net een superdrukke week... te druk om goed te zijn. 2x prenatale kine, 1x nr de dermatoloog vr mij, paar namiddagen bezoek, naar K &G. Morgen weer bezoek en zaterdag nr een verjaardagsfeestje. Een beetje teveel van het goeie voor ons ventje... Ik verlang al naar volgende week. Dan maar 1 dag plannen. We hebben een heel alerte baby die heel veel opneemt en dan ook oververmoeid is met momenten. Hebben jullie vaste rituelen patronen in jullie dag? Wij gaan nu altijd flesje in de zetel geven en savonds in onze kamer in wikkeldoek (want hij heeft dit echt nodig. Ligt anders te spartelen in zijn bed), rolluiken nr beneden en in zijn bed, maar smorgens krijg ik er geen structuur in. Soms eerst hem wassen, soms eerst ontbijten... afhankelijk van wat de dag brengt.
Ik heb heel veel aan de schema’s en uitleg van de boek “slaap baby, slaap”. Hierin staat duidelijk uitgelegd welke wakkertijd je moet hanteren voor welke leeftijd en tips om dutjes goed te laten verlopen. Juliette is nu 8weken en kan een wakkertijd aan van 60-105min. Ik leg ze in bed als ze ong anderhalf uur wakker is en dan doet ze een dutje. Ze gaat nu ook rond 20u naar haar bedje aangezien ze vanaf 8weken ong nood hebben aan een vroege bedtijd aangezien ze dan zelf melatonine beginnen aan te maken (slaaphormoon). Ik kan deze boek alleen maar aanraden!
Smorgens krijgt ze een flesje, verfris ik ze met een washandje, speelt ze wat en na 1u ongeveer gaat ze terug nr bedje (co-sleeper), het middagdutje rond 12u30 is ook in haar bedje. Namiddagdutje is waar ik zin in heb: in de maxi cosi als we onderweg zijn, in de draagzak, in mijn armen of in haar parkje. Ze moet nog niet altijd in bed slapen maar op deze leeftijd zouden ze stilaan moeten leren zelf inslapen in bed (best in donkere kamer).
Probeer een schema te vinden dat werkt voor jullie en anders kan ik zeker de boek aanraden! 19,99€ op Bol en hij leest als een trein! Succes 😊

Aangezien Juliette ook heel veel spartelt en zichzelf wakker maakt met haar armpjes, slaapt ze sinds enkele weken in de “Love to dream” swaddle met armpjes naast haar hoofdje! Zeker een aanrader want een gewone inbakerdoek/tetradoek, daar wurmde ze zich uit 🤷🏽‍♀️

Ze weet ook, als ik die slaapzak aandoe, dat het dutjestijd is. Dan doet ze haar oogjes al toe op verzorgingskussen en zoekt haar tutje. Super lief. In bed kan ze dan soms nog wel wat vechten maar Ik zie dan op de camera dat haar oogjes toegaan. Lukt dit niet na 10min, ga ik even terug en wrijf over haar hoofdje en zo slaapt ze dan zelf in. Gisterenavond was ze zelfs moe genoeg en ben ik niet moeten teruggaan.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 25 juni 2021, 11:02

Hasse was niet verder gedaald in de curves dus al een beter beeld.

Ze begint wel vreemd te kennen en daar vallen ook mijn ouders onder. Dat is spijtig maar misschien is ze er dan ook sneller door.

Ik hoop nog voldoende af te kolven om 'vers' mee te geven. Een paar zaljes of potjes kunnen dan daar in de diepvriezer voor noodsituaties.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 25 juni 2021, 13:40

Woensdag krijgt ze haar eerste spuitje en weet ik hoeveel ze weegt en groot ze is…de laatste keer was ze al 56cm en 5,2kg. Ze eet dan ook behoorlijk goed 😂 6x150ml en als het warm was af en toe nog wat tussendoor. Maar beter zo, dan heeft ze wat reserve tegen dat ze naar de creche gaat 🤷🏽‍♀️
Hopelijk is ze niet te ziek van haar spuitjes want is een serieuze cocktail dat ze binnenkrijgen he. Hoe is dat bij jullie verlopen?

Liggen jullie baby’s graag in de draagmand van de buggy? Juliette absoluut niet 😏 als iemand tips heeft, welkom!
Ik heb al een zijligkussen geprobeerd en een verhoogkussen voor onder haar hoofdje voor de reflux maar niets lijkt te werken. Hierdoor ga ik ook veel minder wandelen, wat jammer is.

Sinds gisteren pas ik terug in mijn oude jeansbroeken. Feest! 🥳
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 25 juni 2021, 22:11

Babske, slaapt ze dan overdag in het donker in haar bedje? Hier slaapt Leon overdag in zijn wieg in de living dus niet in het donker. Bedankt vr de tip van het boek!
De vaccins... om 13u gekregen en tegen 22u luid geween getier en ontroostbaar. Koorts gemeten. Had meteen 38.6
Kind en Gezin zei vanaf 38.5 overleggen met de dokter van wacht. Eerst perdolan gegeven en indien het niet zou zakken nurofen, maar dat was gelukkig niet nodig. Al bij al sliep hij dan nog goed... Ik wat minder :D. Dag nadien was het over.
Leon ligt graag in de draagmand ja... wat hij wel niet tof vindt is als ik hem van maxi cosy naar draagmand versteek (bv na autorit) en hij dan uit zijn slaap getrokken is. Misschien een speeltje boven haar hangen ? Zo super dat Juliette al weet dat het bedtijd is. Kan ik nog niet van meespreken...
Als ik Leon gewoon om 20u in bed zou leggen krijst hij alles bij elkaar. Elke avond is een ander uur afhankelijk van wanneer flesje en wanneer hij of wij uiteindelijk ook moe genoeg zijn om hem in slaap te wiegen.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 26 juni 2021, 10:00

Ik heb dat boek ook en gebruik ook al die tips! 😃
Daarmee dat Babske en ik dezelfde slaapzak gebruiken hahahaha!
Otis wil echt geen tutje, dus inslapen duurt soms wel een halfuur met troosten de hele tijd, maar lukt wel uiteindelijk, en desnoods ten einde raad leg ik hem aan de borst….
Ik probeer elke avond tussen 19 en 20 u hem in zijn bedje te leggen, voor inderdaad de regelmaat erin te krijgen. Opstaan probeer ik aan te houden rond 7.30. In dat boek staan schema’s die je kan volgen met de beste momenten om dutjes te doen (op momenten waarop de meeste melatonine aangemaakt wordt).
Het eerste of de eerste twee dutjes overdag probeer ik ook in zijn bedje te doen, dat lukt goed, vaak zijn dat dan dutjes van 3 uur. Dan maakt het blijkbaar minder uit of de dutjes in de namiddag korter zijn (hazenslaapjes).

Ik ga een kolfconsult vragen aan mijn vroedvrouw denk ik, ik wil die Elvie eens testen. Want dat lijkt me nu wel superhandig voor op het werk…
En inderdaad vers afgekolvd van de dag ervoor meegeven in potjes, lijkt me een goed plan!

Otis is vandaag 13 weken 🤩. Donderdag mat hij 62,5 cm en 6,6 kg. Qua gewicht zit hij op p65.
Van de spuitjes die je bij K&G krijgt (8 en 12 weken) heeft Otis niets last gehad.
Maar ik heb op 10 weken wel nog een Bexsero laten zetten bij de pediater, en daar was hij een dagje hangerig van met lichte verhoging (tot 37,8). Daarbij moest ik wel preventief drie keer Perdolan geven, want de pediater zei dat dat een hele zware spuit is. Binnen 2 maanden de tweede dosis daarvan.

Otis ligt ook wel graag in de draagmand van de buggy. Hij kijkt dan zowat rond. En daar hangt ook wel een klein mobieltje in. Ik heb ook een extra dekentje onder de matras gelegd zodat zijn hoofdje ietsje hoger ligt, in het begin deed ik dat tegen de reflux, en ik heb het er eigenlijk niet meer uitgehaald. De enigste plek waar hij echt niet graag ligt is in zijn park 🙈. Vreemd….

Hoera voor oude jeansbroeken! 😄
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 26 juni 2021, 11:43

Emma heeft geen koorts gehad van de spuitjes, wel heeft ze wat onrustig geslapen in de ochtend Haar maag en darmen waren wel wat in de war door de rotarix

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 26 juni 2021, 15:09

Hier ook het meeste last van de rotarix. Dinsdag 2de dosis gehad en die dag koorts gemaakt. Gisteren niet veel willen eten en vandaag nog niet veel beter. Ik hoop dat het van de rotarix is.

Hasse slaapt overdag nog in de box. Onder de 6 maanden mag ze in de opvang bij ons mama ook nog niet op een kamer en volg die adviezen zo veel mogelijk. Na ongeveer 1.5u of eerder als ze het aangeeft probeer ik ze te slapen te leggen. Thuis gaat dat nogal vlot. Bij mijn ouders redelijk ok. Slapen in de kinderwagen of auto wordt steeds moeilijker. Maxi cosi heb ik maar kort gebruikt. Ik heb een autostoel met isofix vanaf de geboorte bruikbaar en dat vind ik handiger.

Hasse heeft rond 21u haar schreeuwuurtje. Ze slaapt dus pas nadien.

Zoemers, misschien is de Elvie de enige die je kan testen tijdens het kolfconsult maar er zijn veel goedkopere versies op de markt!

Ik kan nog niet in mijn gewone broeken. Ik heb er een paar die passen want die waren voor de bevalling te groot. Ik weeg nu nog 4kg meer dan voor de bevalling.

Op de potjes van avent kan je met een adapter ook de speentjes gebruiken. Dat is indien ze ontdooid zijn geraakt wel handig voor de opvang. Ik hoor dat van een zakje overkappen niet zo evident is. Zakjes ontdooien dan weer vlotter.

Babske, is wandelen met de draagdoek of zak een optie? Wat ik soms doe, is de draagmand kantelen en ze rechter zetten. Dat kan bij mijn kinderwagen en gaat echt vlot.

Deze week was hier ook echt wel te druk. Dinsdag inentingen, woensdag voor de eerste keer langs míjn grootouders en nadien langs mijn ouders. Donderdag mamapraatgroep en gisteren kine en langs mijn ouders. Wil het volgende week veeel rustiger houden.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 26 juni 2021, 17:31

Sara1987 schreef:
26 juni 2021, 15:09
Hier ook het meeste last van de rotarix. Dinsdag 2de dosis gehad en die dag koorts gemaakt. Gisteren niet veel willen eten en vandaag nog niet veel beter. Ik hoop dat het van de rotarix is.

Hasse slaapt overdag nog in de box. Onder de 6 maanden mag ze in de opvang bij ons mama ook nog niet op een kamer en volg die adviezen zo veel mogelijk. Na ongeveer 1.5u of eerder als ze het aangeeft probeer ik ze te slapen te leggen. Thuis gaat dat nogal vlot. Bij mijn ouders redelijk ok. Slapen in de kinderwagen of auto wordt steeds moeilijker. Maxi cosi heb ik maar kort gebruikt. Ik heb een autostoel met isofix vanaf de geboorte bruikbaar en dat vind ik handiger.

Hasse heeft rond 21u haar schreeuwuurtje. Ze slaapt dus pas nadien.

Zoemers, misschien is de Elvie de enige die je kan testen tijdens het kolfconsult maar er zijn veel goedkopere versies op de markt!

Ik kan nog niet in mijn gewone broeken. Ik heb er een paar die passen want die waren voor de bevalling te groot. Ik weeg nu nog 4kg meer dan voor de bevalling.

Op de potjes van avent kan je met een adapter ook de speentjes gebruiken. Dat is indien ze ontdooid zijn geraakt wel handig voor de opvang. Ik hoor dat van een zakje overkappen niet zo evident is. Zakjes ontdooien dan weer vlotter.

Babske, is wandelen met de draagdoek of zak een optie? Wat ik soms doe, is de draagmand kantelen en ze rechter zetten. Dat kan bij mijn kinderwagen en gaat echt vlot.

Deze week was hier ook echt wel te druk. Dinsdag inentingen, woensdag voor de eerste keer langs míjn grootouders en nadien langs mijn ouders. Donderdag mamapraatgroep en gisteren kine en langs mijn ouders. Wil het volgende week veeel rustiger houden.
Hey Sara, over welke kolven heb je het dan?
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 26 juni 2021, 18:40

Je kan ze bij ali express bestellen, merk is youha, soortnaam the ins.

Mom&e verkoopt die ook : https://www.moedermelknetwerk-borstkolf ... tkolf.html

Nadeel is dat je meer betaalt, voordeel is waarschijnlijk een betere garantieregeling.

Bol.com heeft er ook wel wat.

Dit zou ook een goede zijn:
https://www.comfykolf.com/

Let wel op dat je eerst laat bepalen welke maat borstschild je nodig hebt. Kan je veel ellende besparen... Ga je buiten de werktijden verder live geven?

Je kan eventueel ook kijken voor een 2dehandse. Ik zou dan alleen effe checken dat je 1) echt veel bespaard en 2) het zeker een gesloten systeem is.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 27 juni 2021, 11:58

Sara1987 schreef:
26 juni 2021, 18:40
Je kan ze bij ali express bestellen, merk is youha, soortnaam the ins.

Mom&e verkoopt die ook : https://www.moedermelknetwerk-borstkolf ... tkolf.html

Nadeel is dat je meer betaalt, voordeel is waarschijnlijk een betere garantieregeling.

Bol.com heeft er ook wel wat.

Dit zou ook een goede zijn:
https://www.comfykolf.com/

Let wel op dat je eerst laat bepalen welke maat borstschild je nodig hebt. Kan je veel ellende besparen... Ga je buiten de werktijden verder live geven?

Je kan eventueel ook kijken voor een 2dehandse. Ik zou dan alleen effe checken dat je 1) echt veel bespaard en 2) het zeker een gesloten systeem is.
Bedankt! Ik wist niet er alternarieven waren.
Ik wil alle voedingen buiten de creche inderdaad live blijven geven.
Graag zou ik tot 6 maanden wachten met vaste voeding, en alleen moedermelk geven, en BV zou ik willen volhouden tot zijn 2 jaar, we zullen zien of dat lukt 🤩
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 27 juni 2021, 18:52

Ik vroeg het, Zoemers, omdat 1 van de mogelijke problemen bij zo'n hands free kolf is dat de kolf je borst onvoldoende ledigt. Als je verder live blijft geven, lijkt me dat niet zo een probleem. Je kindje kan dat veel beter dan eender welke kolf.

Wow, tot 2j geven. Ik wil graag tot 31 augustus aan dit tempo blijven kolven. Misschien 1 kolfbeurt er af als de vriezer te snel vol komt. En dan tijdens het werk minstens in mijn middagpauze kolven. Ik heb niet zoveel zin om gebruik te maken van de kolfpauzes omdat er toch nog steeds inkomensverlies is. In combinatie met de reeds grote diepvriesvoorraad hoop ik het jaar te halen. Ik vries nu 0.5l per dag in.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 27 juni 2021, 19:29

zoemers schreef:
27 juni 2021, 11:58

Bedankt! Ik wist niet er alternarieven waren.
Ik wil alle voedingen buiten de creche inderdaad live blijven geven.
Graag zou ik tot 6 maanden wachten met vaste voeding, en alleen moedermelk geven, en BV zou ik willen volhouden tot zijn 2 jaar, we zullen zien of dat lukt 🤩
Ik heb zowel bij mijn dochter als bij de tweeling 6 maanden uitsluitend bv gegeven.
Wij wilden na onze dochter vrij snel opstarten voor een brusje en hiervoor moest mijn cyclus terug op gang komen. Mijn gyn had gezegd dat dit wel zou gebeuren eens we met vast voedsel begonnen, dit was niet het geval en dan heb ik afgebouwd tot 2x/dag en gecombineerd met kv. Op 9 maanden dan volledig gestopt wegens herstart.

Bij de tweeling was het plan im door te gaan tot 18m, maar ik ben uiteindelijk op 16m gestopt, ik zat toen op 2x/dag en vond het niet echt meer nodig.

Nu weet ik nog niet wat ik ga doen, ik denk 1 jaar en misschien een voorraad aanleggen voor de periode erna.

Chapeau als je voor 2 jaar gaat
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten