Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 9 juli 2021, 23:18

zoemers schreef:
9 juli 2021, 11:10
Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
Waaraan ik nog dacht: eet Otis voldoende overdag? Een baby regelt zijn voedingen per 24u dus als hij overdag te weinig drinkt/te veel uur tussen laat, drinkt hij snachts meer. Mss ns proberen om morgen overdag extra te voeden zodat hij door die negatieve spiraal is om snachts zo vaak te drinken. Hier heeft dat in ieder geval geholpen en ze zit al een paar weken op 6 voedingen per 24u.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 11 juli 2021, 9:49

Babske84 schreef:
9 juli 2021, 23:18
zoemers schreef:
9 juli 2021, 11:10
Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
Waaraan ik nog dacht: eet Otis voldoende overdag? Een baby regelt zijn voedingen per 24u dus als hij overdag te weinig drinkt/te veel uur tussen laat, drinkt hij snachts meer. Mss ns proberen om morgen overdag extra te voeden zodat hij door die negatieve spiraal is om snachts zo vaak te drinken. Hier heeft dat in ieder geval geholpen en ze zit al een paar weken op 6 voedingen per 24u.
Ja hoor 🙈
Ik zit terug aan 9 voedingen per 24 u, gemiddeld 3 ‘s nachts en 5 tot 6 overdag. Ik denk niet dat ik er hem nog meer kan geven.
Hij drinkt telkens totdat hij genoeg heeft denk ik, want dan blijf ik aanbieden maar wil hij niet meer.
Het enigste dat ik nog kon bedenken was dat ik niet voldoende productie meer had maar ik hoor hem tot het einde wel slikken, dus ik denk wel dat er nog uitkomt…
Misschien toch eens proberen meer een flesje te geven (ik vind dat zo’n gedoe die flesjes dus geef liever gewoon de borst, flesjes probeer ik te plannen als mijn mama eens langskomt).

Hoe groot zijn de flesjes die jullie geven?
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 11 juli 2021, 9:58

zoemers schreef:
11 juli 2021, 9:49
Babske84 schreef:
9 juli 2021, 23:18
zoemers schreef:
9 juli 2021, 11:10
Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
Waaraan ik nog dacht: eet Otis voldoende overdag? Een baby regelt zijn voedingen per 24u dus als hij overdag te weinig drinkt/te veel uur tussen laat, drinkt hij snachts meer. Mss ns proberen om morgen overdag extra te voeden zodat hij door die negatieve spiraal is om snachts zo vaak te drinken. Hier heeft dat in ieder geval geholpen en ze zit al een paar weken op 6 voedingen per 24u.
Ja hoor 🙈
Ik zit terug aan 9 voedingen per 24 u, gemiddeld 3 ‘s nachts en 5 tot 6 overdag. Ik denk niet dat ik er hem nog meer kan geven.
Hij drinkt telkens totdat hij genoeg heeft denk ik, want dan blijf ik aanbieden maar wil hij niet meer.
Het enigste dat ik nog kon bedenken was dat ik niet voldoende productie meer had maar ik hoor hem tot het einde wel slikken, dus ik denk wel dat er nog uitkomt…
Misschien toch eens proberen meer een flesje te geven (ik vind dat zo’n gedoe die flesjes dus geef liever gewoon de borst, flesjes probeer ik te plannen als mijn mama eens langskomt).

Hoe groot zijn de flesjes die jullie geven?
Juliette drinkt 6x150ml. Ze drinkt al van in het begin redelijk veel maar ik kan ze moeilijk honger laten lijden he. Volgens pediater mag ze dat zeker hebben.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 11 juli 2021, 10:34

zoemers schreef:
11 juli 2021, 9:49
Babske84 schreef:
9 juli 2021, 23:18
zoemers schreef:
9 juli 2021, 11:10
Ik ben intussen erg moe 😅
Otis is helemaal veranderd van ritme… van nachten van 8/9 uur ineens naar 3 voedingen per nacht 😳
Ik leg hem in zijn bedje om 19.30 u, dan wil hij drinken om 23 u, 2 u, 5 u, en om 7 u wordt hij wakker… ik denk nu niet dat dit al de 4-maand slaapregressie is (hij is nog maar net 3 maand….) dus ik hoop echt dat dit maar tijdelijk is. Maar ja, intussen al een week zo aan het overleven….

Ik ben ook een klein weekje naar mijn tante in Frankrijk geweest. Zij heeft zelf kleinkindjes dus ik moest bijna niets meebrengen! Zo leuk. De enigste dingen die ik wel meehad : draagzak en tetradoeken (en maxi cosi obviously 😅).
Zij had een bedje, badje, wiegje, wipper, buggy, … dat was echt wel makkelijk!
Het moeilijkste vond ik om Otis in een reisbedje te leggen ipv in zijn co-sleeper. Is toch wel anders om hem weg te leggen (en ‘s nachts op te staan ipv gewoon om te rollen 🙈).

Otis was vorige keer bij Kind & Gezin op 12 weken : 6,6 kg en 62,5 cm. Hij draagt nu een mix van 62 & 68 (sommige merken tailleren groot of hebben veel stretch).

Ik had gevraagd aan de creche of zij een ritme hebben zodat ik de dagen vooraleer Otis start in de creche dat ritme kan aanleren, maar ze zeiden dat ze het ritme van de baby volgen. Dus moet ik toch zelf op zoek naar een ritme haha!
Ik ga het schema van het boek Slaap Baby Slaap proberen aanhouden : opstaan 7 u, dutje om 9 u, 12 u & 16 u en gaan slapen om 18/19 u. We zullen zien hoe dat lukt…

Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding, maar merk dat Otis,wel interesse krijgt als ik iets eet voor zijn neus. Ik heb hem vorige week aan een stukje perzik laten likken. Hij vond het heel erg smakelijk en wilde er veel aan lekken 🙈
Waaraan ik nog dacht: eet Otis voldoende overdag? Een baby regelt zijn voedingen per 24u dus als hij overdag te weinig drinkt/te veel uur tussen laat, drinkt hij snachts meer. Mss ns proberen om morgen overdag extra te voeden zodat hij door die negatieve spiraal is om snachts zo vaak te drinken. Hier heeft dat in ieder geval geholpen en ze zit al een paar weken op 6 voedingen per 24u.
Ja hoor 🙈
Ik zit terug aan 9 voedingen per 24 u, gemiddeld 3 ‘s nachts en 5 tot 6 overdag. Ik denk niet dat ik er hem nog meer kan geven.
Hij drinkt telkens totdat hij genoeg heeft denk ik, want dan blijf ik aanbieden maar wil hij niet meer.
Het enigste dat ik nog kon bedenken was dat ik niet voldoende productie meer had maar ik hoor hem tot het einde wel slikken, dus ik denk wel dat er nog uitkomt…
Misschien toch eens proberen meer een flesje te geven (ik vind dat zo’n gedoe die flesjes dus geef liever gewoon de borst, flesjes probeer ik te plannen als mijn mama eens langskomt).

Hoe groot zijn de flesjes die jullie geven?
Bij Emma is dat 100 4 keer per dag + 2 a 3 borstvoeding en Sinds gisteren proberen we met 110 omdat ze precies vroeger honger heeft Maar ze weegt denken we ook nog geen 4 kg Ik heb wel eens gelezen dat er baby's zijn die in kleinere hoeveelheden drinken en dus meerdere keren moeten hebben om aan hetzelfde te komen Borstvoeding is op dat vlak een moeilijke, je weet niet hoeveel je kind drinkt

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 12 juli 2021, 12:09

Ik bied Hasse flesjes aan van ongeveer 130ml. De streepjes op de flesjed gaan maar tot 125ml dus het is wat gokken.

Soms drinkt Hasse het met veel smaak op, soms heeft ze minder honger.

In totaal drinkt ze ongeveer 720-800ml op een dag.

Vandaag moet ik bloed laten trekken voor mijn schildklier, ik ga daarvoor naar de vroedvrouw. Ik ga ze dan ook laten wegen. Hopelijk is ze flink aangekomen!

Ik heb van mijn moeder ook mijn eigen boekje met metingen gekregen. Heb het voor de lol in de app met WHO-curves gestoken. Amai, ik val zo ver onder de laagste curve dat je me nog maar amper ziet 😉. Misschien verklaart dat wel wat over Hasse haar gewichtscurve...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 12 juli 2021, 20:52

Sara1987 schreef:
12 juli 2021, 12:09
Ik bied Hasse flesjes aan van ongeveer 130ml. De streepjes op de flesjed gaan maar tot 125ml dus het is wat gokken.

Soms drinkt Hasse het met veel smaak op, soms heeft ze minder honger.

In totaal drinkt ze ongeveer 720-800ml op een dag.

Vandaag moet ik bloed laten trekken voor mijn schildklier, ik ga daarvoor naar de vroedvrouw. Ik ga ze dan ook laten wegen. Hopelijk is ze flink aangekomen!

Ik heb van mijn moeder ook mijn eigen boekje met metingen gekregen. Heb het voor de lol in de app met WHO-curves gestoken. Amai, ik val zo ver onder de laagste curve dat je me nog maar amper ziet 😉. Misschien verklaart dat wel wat over Hasse haar gewichtscurve...
Amaai dan drinkt mn klein reusje wel veel. Ze is meer dan een maand jonger dan Hasse. Vandaag heeft ze na de 150ml nog 3x een klein flesje extra gekregen van 30ml want ze bleef honger hebben. Tis een klein veelvraatje, mss omdat ze int begin te weinig kreeg door de borstvoeding 😂
Ja die curves vroeger zullen veel lager gelegen hebben he. Ik vind da wel een leuke app om alles op te volgen.
Alles ingepakt om morgenvroeg te vertrekken. Tis een echte volksverhuis pfieeeuw. Hopelijk is ze braaf in de auto want is toch 8u rijden 🤞🏻
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 12 juli 2021, 21:25

Hasse is sinds 22 juni maar 160gr bijgekomen. Vokgens de vroedvrouw niet zorgwekkend, mooi op de curve. Snap er niets van want de app zegt toch iets anders. Maar met de beste wil ter wereld krijg ik er niet meer lait in in dat kind van mij. Als ik iets probeer te doen wat zij niet wil, dan komt de viking helemaal naar boven 😉.

Ik zie ook niets van alarmsignalen dat ze te weinig voedsel binnen zou krijgen. Ze speelt, ontdekt en kan iedere dag wel iets nieuws. Ze slaapt goed (nu alweer 2u in slaap, heeft met de rit naar de vroedvrouw ook een slaapje gemist), heeft voldoende natte en kakapampers.

Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat ze gewoon niet zo graag melk drinkt. Heb een boom van een broer rondlopen die als baby ook dat probleem had.

Ik word er soms wel kregel van dat ze bij alles wat je zegt in de zin van "ze is vroeg met" zeggen dat je niet mag vergelijken met andere kindjes. En dan alles netjes ingeven op hun curves 🙄.

27 juli vaccinaties dan weet ik ook hoe lang ze is. En dan eind augustus terug langs de vroedvrouw.

In augustus wil ik nog een kolfbeurt afbouwen. Als ik dan in september terug op mijn werk start, heb ik 's mirgens, 's middags en 's avonds nog een kolfbeurt. En hopelijk geen overproductie meer. Mijn diepvriezer kan niet veel meer slikken 🤣. En mijn emmers van 5kg zijn ook op.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 13 juli 2021, 10:38

Sara1987 schreef:
12 juli 2021, 21:25
Hasse is sinds 22 juni maar 160gr bijgekomen. Vokgens de vroedvrouw niet zorgwekkend, mooi op de curve. Snap er niets van want de app zegt toch iets anders. Maar met de beste wil ter wereld krijg ik er niet meer lait in in dat kind van mij. Als ik iets probeer te doen wat zij niet wil, dan komt de viking helemaal naar boven 😉.

Ik zie ook niets van alarmsignalen dat ze te weinig voedsel binnen zou krijgen. Ze speelt, ontdekt en kan iedere dag wel iets nieuws. Ze slaapt goed (nu alweer 2u in slaap, heeft met de rit naar de vroedvrouw ook een slaapje gemist), heeft voldoende natte en kakapampers.

Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat ze gewoon niet zo graag melk drinkt. Heb een boom van een broer rondlopen die als baby ook dat probleem had.

Ik word er soms wel kregel van dat ze bij alles wat je zegt in de zin van "ze is vroeg met" zeggen dat je niet mag vergelijken met andere kindjes. En dan alles netjes ingeven op hun curves 🙄.

27 juli vaccinaties dan weet ik ook hoe lang ze is. En dan eind augustus terug langs de vroedvrouw.

In augustus wil ik nog een kolfbeurt afbouwen. Als ik dan in september terug op mijn werk start, heb ik 's mirgens, 's middags en 's avonds nog een kolfbeurt. En hopelijk geen overproductie meer. Mijn diepvriezer kan niet veel meer slikken 🤣. En mijn emmers van 5kg zijn ook op.
Oei emmers 🤣
Ik heb deze week consult bij de vroedvrouw om kolven op het werk eens te bespreken, we zullen zien.

Aangezien Otis zo verschilt met zijn voedingen is het moeilijk om te “berekenen” hoe groot de flesjes zouden moeten zijn. Ik denk dat ik naar de creche 4 klaargemaakte flesjes van 140 ml ga meegeven. Ik ga het donderdag eens vragen aan mijn vroedvrouw.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 13 juli 2021, 22:39

Leon drinkt hier afwisselend van 70 ml tot keren dat hij 210 ml drinkt. Woog 3 weken geleden 5kg850 en was 61.5 cm dus ik hoorde dat hij tot 210 mocht gaan. Maar soms compenseert hij dan precies door te stoppen aan 70 of 80 ml.... hebben jullie dat ook soms? Probeer me er al minder druk in te maken omdat hij dan andere keren 160 of 180 of 210 drinkt.
@ zoemers: amai klinkt verschrikkelijk lastig terug al die voedingen snachts...
@ Babske: veel plezier op reis en met de verhuis in de auto :lol:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 14 juli 2021, 13:42

Hoop88 schreef:
13 juli 2021, 22:39
Leon drinkt hier afwisselend van 70 ml tot keren dat hij 210 ml drinkt. Woog 3 weken geleden 5kg850 en was 61.5 cm dus ik hoorde dat hij tot 210 mocht gaan. Maar soms compenseert hij dan precies door te stoppen aan 70 of 80 ml.... hebben jullie dat ook soms? Probeer me er al minder druk in te maken omdat hij dan andere keren 160 of 180 of 210 drinkt.
@ zoemers: amai klinkt verschrikkelijk lastig terug al die voedingen snachts...
@ Babske: veel plezier op reis en met de verhuis in de auto :lol:
Amai, Leon blijft ook goed groeien! Hier geven we meestal flesjes van 150. Of als ik zeker ben dat hij het niet gaat opdrinken 120. Soms is dat te veel, een enkele keer te weinig. Ben wel aan het twijfelen om 180ml te gaan beginnen maken, maar vind het nog wat vroeg. Gisteren heeft hij voor het eerst eens 200ml in 1x gedronken. 180ml is ook al eens gebeurd maar het blijven toch uitzonderingen. Hij heeft wel van in het begin al moeite met de grote flessen, dus op dat vlak lopen we wat achter. En soms drinkt hij ook kleinere hoeveelheden (80 à 100ml). Vaak is het als hij nog te slaperig is om al goed te drinken of als hij veel te moe is (valt dan in slaap voor de fles op is) of als het lang geleden is dat hij nog stoelgang gemaakt heeft. Precies dat hij er dan niet genoeg meer bij krijgt. Ook na een vaccinatie ligt alles precies terug overhoop.
Hoop er toch iets meer een vaste structuur in te krijgen tegen dat hij naar de crèche moet.
We zijn ook nog altijd bezig met de bv af te bouwen. Zitten nu aan 1 voeding nog per dag. Loopt nu wel op zijn einde. Is wel geen volwaardige voeding meer. Eerder een tussendoortje. Daarna drinkt hij vaak ook nog een klein flesje, afhankelijk ook van hoeveel honger hij heeft na de nacht.
@Sara, grappig toch om de info van jezelf terug te zien hé. Je vraagt je soms af hoe het met ons ooit is goedgekomen :D
@Babske, zeer benieuwd om te horen hoe de lange autorit verlopen is. Geniet van je vakantie!
Ook benieuwd hoe het met de rest gaat

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 15 juli 2021, 1:28

zonnetje75 schreef:
14 juli 2021, 13:42
Hoop88 schreef:
13 juli 2021, 22:39
Leon drinkt hier afwisselend van 70 ml tot keren dat hij 210 ml drinkt. Woog 3 weken geleden 5kg850 en was 61.5 cm dus ik hoorde dat hij tot 210 mocht gaan. Maar soms compenseert hij dan precies door te stoppen aan 70 of 80 ml.... hebben jullie dat ook soms? Probeer me er al minder druk in te maken omdat hij dan andere keren 160 of 180 of 210 drinkt.
@ zoemers: amai klinkt verschrikkelijk lastig terug al die voedingen snachts...
@ Babske: veel plezier op reis en met de verhuis in de auto :lol:
Amai, Leon blijft ook goed groeien! Hier geven we meestal flesjes van 150. Of als ik zeker ben dat hij het niet gaat opdrinken 120. Soms is dat te veel, een enkele keer te weinig. Ben wel aan het twijfelen om 180ml te gaan beginnen maken, maar vind het nog wat vroeg. Gisteren heeft hij voor het eerst eens 200ml in 1x gedronken. 180ml is ook al eens gebeurd maar het blijven toch uitzonderingen. Hij heeft wel van in het begin al moeite met de grote flessen, dus op dat vlak lopen we wat achter. En soms drinkt hij ook kleinere hoeveelheden (80 à 100ml). Vaak is het als hij nog te slaperig is om al goed te drinken of als hij veel te moe is (valt dan in slaap voor de fles op is) of als het lang geleden is dat hij nog stoelgang gemaakt heeft. Precies dat hij er dan niet genoeg meer bij krijgt. Ook na een vaccinatie ligt alles precies terug overhoop.
Hoop er toch iets meer een vaste structuur in te krijgen tegen dat hij naar de crèche moet.
We zijn ook nog altijd bezig met de bv af te bouwen. Zitten nu aan 1 voeding nog per dag. Loopt nu wel op zijn einde. Is wel geen volwaardige voeding meer. Eerder een tussendoortje. Daarna drinkt hij vaak ook nog een klein flesje, afhankelijk ook van hoeveel honger hij heeft na de nacht.
@Sara, grappig toch om de info van jezelf terug te zien hé. Je vraagt je soms af hoe het met ons ooit is goedgekomen :D
@Babske, zeer benieuwd om te horen hoe de lange autorit verlopen is. Geniet van je vakantie!
Ook benieuwd hoe het met de rest gaat
Ja, echt he. Geen kennis van CMV of toxoplasmose dus de mama's aten lekker prepare enzo. Lekker een flesje water of water met roosvicee of ligacee. Geen aerosleep en de baby mocht rustig op het buikje slapen. En dan zwijgen we nog over roken tijdens de zwangerschap of in dezelfde ruimte als de baby.

Vrijdag moet ik langs de endocrinoloog. Ze had gehoopt mijn medicatie te kunnen afbouwen maar dat zal niet het geval zijn. Mijn schildklier is nu enorm vertraagd en miet dus de medicatie verdubbelen. Ga toch wel navragen of er schildklierstimulerend hormoon via de borstvoeding naar Hasse kan zijn gegaan. Ik had de resultaten zelf al gezien en vind de waarden al niet goed dus dit is niet direct een verrzssing. Leuk is het natuurlijk niet. Op zich geen symptomen behalve vermoeidheid. Tja, als dat voldoende zou zijn om ongerust te worden dan had iedere mama nu een afspraak bij de endocrinoloog 🤣.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Jido » 15 juli 2021, 9:18

Onze ‘kleine’ meneer wordt dit weekend al 5 maanden 😱 stop de tijd!! 3 weken geleden woog hij al 7,200kg en 67cm. Heeft ook al 2 tandjes sinds eind vorige maand 😄De bedoeling was om rond de 6 maand te starten met de groenten en fruitpap, maar hij kreeg al heel wat interesse in wat wij aten en was precies minder verzadigd met de melk dus dit weekend al voorzichtig gestart. De eerste 2 dagen niet heel veel gegeten, maar dan plots potten van 150g. Gisteren maakte ik 180g en hij heeft het ook helemaal opgegeten. Zit nu plots van 6 á 7 melkvoedingen maar op 3 of 4 meer. Zijn nachten zijn nu ook al iets langer. 1 keer gehad dat hij dronk om 21u en sliep tot 6u.
Duimen maar dat hij dit kan doortrekken als ik in september weer fysiek naar het werk moet 🤞🏻 Voorlopig verlof en straks nog even thuiswerk door een opvangprobleem.

Veel succes allemaal met reisjes, terug opstarten met werken, voedingen, e.d. Het blijft zoeken hé, ook met een tweede 🙈 Laat je sowieso volop genieten van die kleine mevrouwtjes en meneertjes. Ze worden zooo snel groot! 😍😘
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 16 juli 2021, 13:07

Ik heb gisteren tijdens mijn kolfconsult de Elvie en Medela Freestyle Flex getest.

Die Elvie pitste toch wel een beetje. De vroedvrouw zei dat pitsen uiteindelijk kan uitmonden in een kloofje, dus dat dat dan niet echt goed was. Ik heb met verschillende maten borstschild geprobeerd maar het bleef zo een beetje pitsen. 🤷‍♀️

Die Medela voelde ik zelfs niet!
De vroedvrouw zei dat Medela uiteindelijk wel nog altijd het beste merk was van kolven.
Een vriendin van me verkoopt haar Medela Freestyle Flex (oud model) maar mijn vroedvrouw zei dat een goeie kolf eigenlijk maar 2 kindjes meegaat. Daarna is de motor misschien niet meer krachtig genoeg… Ik had dat nog nooit gehoord.
Aangezien ik eigenlijk wel nog een kinderwens heb zei de vroedvrouw om dan misschien toch een nieuwe te kopen. Dus nu moet ik eens denken.

Otis weegt op 3,5 maand al 7,150 kg 😱 (wel nog goed op zijn curve hoor, p65).
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 16 juli 2021, 20:57

Wat een kolf betreft: het gaat niet over aantal kindjes maar het aantal kolfuren. Je kan online van medela normaal terug vinden hoeveel ze voorop stellen.

Ik weet dat er 1 van medela is die ontworpen is om 200u mee te gaan. Ik kolf dagelijks ongeveer 1.5 tot 2u= 100 dagen = nu al kapot misschien. Kijk ook even na of de oude versie wel een gesloten systeem is. Anders is het geen goed idee omdat je dan nooit in staat bent om de kolf voldoende te reinigen voordat jij ermee start te kolven.

Heb je geen andere kunnen testen of moest het een handsfree zijn?

Ik zweer momenteel bij mijn 2dehandse horigen chicture met de lansinoh kolfsets.

Hasse eet de laatste dagen de oren van mijn hoofd. Nu ja, de lait uit de flesjes maar productie genoeg dus doe maar denk ik dan.

Ik moet vanaf nu de dosis van mijn schildkliermedicatie serieus opdrijven. Eigenlijk het drievoud. Gelukkig kan Hasse noch van de medicatie of de tsh problemen ondervinden oef! En de endicrinoloog vindt het niet meer dan logisch dat het geen dikke is. Want ben zelf ook eerder een pluimgewichtje.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 17 juli 2021, 12:04

Sara1987 schreef:
16 juli 2021, 20:57
Wat een kolf betreft: het gaat niet over aantal kindjes maar het aantal kolfuren. Je kan online van medela normaal terug vinden hoeveel ze voorop stellen.

Ik weet dat er 1 van medela is die ontworpen is om 200u mee te gaan. Ik kolf dagelijks ongeveer 1.5 tot 2u= 100 dagen = nu al kapot misschien. Kijk ook even na of de oude versie wel een gesloten systeem is. Anders is het geen goed idee omdat je dan nooit in staat bent om de kolf voldoende te reinigen voordat jij ermee start te kolven.

Heb je geen andere kunnen testen of moest het een handsfree zijn?

Ik zweer momenteel bij mijn 2dehandse horigen chicture met de lansinoh kolfsets.

Hasse eet de laatste dagen de oren van mijn hoofd. Nu ja, de lait uit de flesjes maar productie genoeg dus doe maar denk ik dan.

Ik moet vanaf nu de dosis van mijn schildkliermedicatie serieus opdrijven. Eigenlijk het drievoud. Gelukkig kan Hasse noch van de medicatie of de tsh problemen ondervinden oef! En de endicrinoloog vindt het niet meer dan logisch dat het geen dikke is. Want ben zelf ook eerder een pluimgewichtje.
Ah keigoed, dat van die uren ga ik eens nakijken!

Ik had een consult bij De Wolk en daar hebben ze alleen Medela en Elvie om te testen…

Moet je die schildklier medicatie nu voor altijd nemen? Mijn mama heeft de ziekte van Hashimoto en moet dus ook de rest van haar leven pilletjes nemen voor haar schildklier. Ik laat die bij elk bloedonderzoek ook nakijken.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten