Biochemische zwangerschap

Plaats reactie
Stephaniiee
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 augustus 2020, 15:50

Biochemische zwangerschap

Bericht door Stephaniiee » 28 augustus 2020, 16:09

Hallo iedereen,

Ik ben gestopt met de pil op 9 juli, een dikke maand later op 20 augustus had ik een positieve zwangerschapstest afgelegd. We waren super blij dat het al zo snel raak was, helaas is deze vreugde van korte duur geweest. Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn bloedwaarden niet zo goed zijn en er dus enkel sprake was van een biochemische zwangerschap. Op zich kunnen we dit wel plaatsen omdat we zeker niet de enigen zijn die dit mee maken en omdat ik nog maar net met de pil gestopt ben. Toch zit de schrik er in om dit weer opnieuw mee te maken en vragen we ons af of er toch niets ernstiger aan de hand is. Wat zijn jullie ervaringen met biochemische zwangerschappen? Zou er een link zijn tussen het feit dat mijn lichaam nog niet helemaal 'ontpilt' is?

Liefs,
Stephanie

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Biochemische zwangerschap

Bericht door Sara1987 » 28 augustus 2020, 17:34

Hoi Stephanie,

Ik heb in februari een vroege miskraam gehad. Bij mij waren de bloedwaarden wel ok, maar was er geen vruchtzakje of vruchtje te zien.

Mijn gynaecoloog heeft me duidelijk uitgelegd dat ik niets verkeerd heb gedaan. Wie één keer een miskraam meemaakt, zou volgens hem niet meer kans hebben om een volgende door te maken dan iemand die alleen nog maar voldragen zwangerschappen heeft gehad.

Zeker in de eerste dagen van een zwangerschap kan er nog zoveel mis gaan hé. Misschien is de innesteling niet mooi gelukt? Of is er in de eerste deling al iets mis gelopen, waardoor het vruchtje nooit levensvatbaar had kunnen zijn? Vergeet niet dat de generaties voor ons zo vroeg nog niet eens wisten dat ze zwanger waren. Vraag maar eens rond, er zijn er zoveel die aangeven dat ze regelmatig een paar dagen later waren...

Maar dat neemt niet weg dat het erg verdrietig is om van die roze wolk te donderen. Je hebt ook het recht om verdrietig of boos of teleurgesteld te zijn. Het zou zelfs kunnen dat je merkt bij een volgende zwangerschap dat je ook dan nog een verwerkingsproces door aan het maken bent, dan was bij mij toch het geval.

Om je wat moed te geven, ik ben ondertussen 12 weken zwanger en er is geen enkel signaal dat het nogmaals mis gaat lopen!

Groetjes en veel sterkte,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Biochemische zwangerschap

Bericht door liesanne » 30 augustus 2020, 22:31

Heb ook twee biochemische zwangerschappen gehad en intussen zwanger van baby 2 😊. Zoals Sara zegt..je hebt niet meer kans op nog eens een biochemische of niet meer kans dat ‘er iets mis is’. Even de komende maand(en) afwachten. Succes!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten