Uitgerekend mei 2021

Plaats reactie
YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 19 januari 2021, 20:11

@Babske: laat zeker iets weten als je het resultaat kent! Hopelijk alles in orde! πŸ˜‰ en super dat je meisje het zo goed doet! Soms liggen ze toch nogal in rare posities hΓ©! πŸ˜‚

Hoe is het intussen met de rest? 😁

Ik ben gisteren extra op controle geweest. Het was eventjes lichte paniek, ik had weer bloedverlies maar deze keer ook krampen. En dat had ik de vorige keer niet.
Gelukkig alles in orde, ze heeft vaginaal ook eens gekeken en mijn baarmoederhals is blijkbaar super gevoelig (zelfs de eendenbek die lichtjes tegen mijn baarmoederhals kwam zorgde al voor nieuwe plekjes zei ze), de lengte heeft ze ook eens gemeten maar die was goed.
En met ons ventje was ook alles goed! Hij was precies met zijn ene voet aan het spelen en ademhalingsoefeningen aan het doen (volgens de gynaecoloog). Wel grappig! Hij lag juist wat slecht om zijn gezichtje goed te zien.
Maar volgende week is de 24 weken echo (op 23w3d) dus miss ligt hij dan wat beter. ☺️
Was al blij dat ik snel even mocht gaan!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 19 januari 2021, 20:38

Daarstraks resultaat gekregen en bloedonderzoek en dus ook suikertest was allemaal inorde. Oef!
Amaai zal wel stress geweest zijn 😏 wel goed dat je zo snel op controle kan gaan en dat je weet dat het in de toekomst nog kan voorkomen he. Tis allemaal zo nieuw en spannend dat we niet weten wat normaal is en wat niet. Gelukkig ben je nu terug gerustgesteld.

Zaterdag afspraak bij de kinderplaneet in Tremelo voor de geboortelijst. K heb deze week al wat opzoekingen gedaan over wat wel en niet nodig is want die voorgedrukte lijsten zijn enorm uitgebreid πŸ™ˆ
K heb er wel zin in om alles in de kar te gaan gooien en dan zetten zij het in een kastje een paar dagen voor de geboorte maar dan ben ik zeker dat alles er is als ik het nu al in de kar gooi. (Of mss 2 karren 🀣)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 19 januari 2021, 21:13

Babske84 schreef: ↑
19 januari 2021, 20:38
Daarstraks resultaat gekregen en bloedonderzoek en dus ook suikertest was allemaal inorde. Oef!
Amaai zal wel stress geweest zijn 😏 wel goed dat je zo snel op controle kan gaan en dat je weet dat het in de toekomst nog kan voorkomen he. Tis allemaal zo nieuw en spannend dat we niet weten wat normaal is en wat niet. Gelukkig ben je nu terug gerustgesteld.

Zaterdag afspraak bij de kinderplaneet in Tremelo voor de geboortelijst. K heb deze week al wat opzoekingen gedaan over wat wel en niet nodig is want die voorgedrukte lijsten zijn enorm uitgebreid πŸ™ˆ
K heb er wel zin in om alles in de kar te gaan gooien en dan zetten zij het in een kastje een paar dagen voor de geboorte maar dan ben ik zeker dat alles er is als ik het nu al in de kar gooi. (Of mss 2 karren 🀣)
Super nieuws! Blij dat het allemaal goed is! Dat is toch weer een geruststelling!

Ja ben echt blij dat ze zoveel begrip hebben. Voel mij zo precies een beetje de overbezorgde zwangere vrouw, maar ze zei dat ik er niet moet mee inzitten. Ze hebben liever bij twijfel eens teveel gaan en dat ze je kunnen geruststellen. Ook blij dat ik een duidelijke uitleg kreeg!

Zo grappig! Wij gaan zaterdag ook voor de geboortelijst! 😁 wel ergens anders dan jou. Ik heb thuis ook al een lijstje gemaakt op basis van de lijst die we mee kregen, dan zijn we voorbereid he. Klopt dat je zeker niet alles nodig hebt dat er op staat! Dus hier hebben we ook enkele dingen geschrapt of laten we nog wat open voor als de lijst zou leeg zijn en je extra moet bijzetten!
En deze maand mogen we ook de kinderkamer halen! Spannend! Kunnen we beginnen met inrichten! 😍
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 19 januari 2021, 22:57

Hey iedereen!

Goed nieuws Babske in verband met de suikertest. Dit staat me ook te wachten binnen een week of twee. De vroedvrouw van het ziekenhuis neemt begin februari contact met me op om wat praktische dingen te bespreken i.v.m. de kliniek en bevalling. Dan wordt er ook een afspraak gemaakt voor de suikertest.

Fijn dat je zo snel kon gaan en gerust gesteld bent YDV!

Ik had gisteren 20w echo (21w3d) en alles was tip top in orde. Ze was enorm aan het wriemelen en de gynaecologe moest snel zijn om de metingen te kunnen doen 🀭
Blij dat alles goed gaat daarbinnen... πŸ€πŸ§‘
Ik voel haar ook heel vaak dus dat stelt ook al gerust hΓ©!

Vandaag ook de kinderkamer besteld via Dreambaby. Verwachte leverdatum: 19/04. Ik hoop dat ze op schema zitten of het zou nog heel spannend kunnen worden 🀭

Al eens aan het piepen geweest voor de doopsuiker ook (gewoon wat ideetjes opgedaan). Je vindt ZO veel mooie dingen... Het wordt nog moeilijk kiezen.

Hebben of nemen jullie een vroedvrouw?

Grtjes
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mkΒ 4w5d)
3.2 positief 🧑

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 20 januari 2021, 6:44

@Eldiso: super nieuws! Ben blij dat ook bij jou alles goed gaat! Ik neem sowieso een vroedvrouw, zij komt vrijdag voor de eerste kennismaking. Je hebt er toch recht op via de mutualiteit en omdat het ons eerste kindje is..
Voor de babykamer hebben wij via Paradisio besteld, die was al toegekomen na 2 weken. Super snel eigenlijk. Maar wij hebben gevraagd om ze te gaan halen eind januari en dat was geen probleem. (kamer moest nog geverfd worden en wouden dat eerst gedaan hebben πŸ˜‰)
De geboortelijst komt wel daar niet, die gaan we dichter in de buurt leggen.
Doopsuiker en kaartjes gaan we volgende maand aan beginnen. Gaan eerst eens prijs laten maken bij een drukker in de buurt voor kaartjes en stickers. Want wil wel dat alles wat in hetzelfde thema blijft. De hoeveelheid vind ik wel een moeilijke. Want hoe gaat de hele covidsituatie tegen mei zijn..
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

VCLN89
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 september 2020, 16:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door VCLN89 » 20 januari 2021, 9:08

Amai, goed dat je onmiddellijk bij de gynaecoloog terecht kon om je gerust te laten stellen! Ik zou ook direct in paniek zijn hoor. Ik voelde ze vorige week opeens veel minder hard bewegen in mijn buik. Maar achteraf hoorde ik van andere zwangere vriendinnen dat dit gewoon kan zijn dat ze met haar voetjes langs binnen ligt. Ondertussen voel ik ze weer veel bewegen. Oef!
Volgende week dinsdag heb ik mijn suikertest. Hopelijk is het resultaat goed, want mijn drang naar suiker is toch wel echt groot. :lol: Ik ben benieuwd ze nog eens te zien. Is ondertussen weer 5 weken geleden, dat lijkt super lang. Gaan jullie ook maandelijks naar de gynaecoloog? Of wordt er afgewisseld met de vroedvrouw?
Wij gaan pas 6/02 onze lijst leggen. Tegelijkertijd bestellen we de meubeltjes voor de babykamer. Hopelijk komen ze dan zeker op tijd toe, al is het op zich nog geen ramp moest het wat later zijn, aangezien ze de eerste maanden toch bij ons zal liggen in de co-sleeper.
Zwangerschapswens: maart 2017
4 x iui : neg
ICSI 1 jan '19
ICSI 1.1 - negatief
ICSI 1.2 - positief (mk 5w)
ICSI 1.3 - negatief
ICSI 2 juli '19
ICSI 2.1 - negatief
ICSI 3 jan '20
ICSI 3.1 - Positief!(uitgerekend 13/05/2021 πŸ€)

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 20 januari 2021, 13:55

YDV schreef: ↑
19 januari 2021, 21:13
Babske84 schreef: ↑
19 januari 2021, 20:38
Daarstraks resultaat gekregen en bloedonderzoek en dus ook suikertest was allemaal inorde. Oef!
Amaai zal wel stress geweest zijn 😏 wel goed dat je zo snel op controle kan gaan en dat je weet dat het in de toekomst nog kan voorkomen he. Tis allemaal zo nieuw en spannend dat we niet weten wat normaal is en wat niet. Gelukkig ben je nu terug gerustgesteld.

Zaterdag afspraak bij de kinderplaneet in Tremelo voor de geboortelijst. K heb deze week al wat opzoekingen gedaan over wat wel en niet nodig is want die voorgedrukte lijsten zijn enorm uitgebreid πŸ™ˆ
K heb er wel zin in om alles in de kar te gaan gooien en dan zetten zij het in een kastje een paar dagen voor de geboorte maar dan ben ik zeker dat alles er is als ik het nu al in de kar gooi. (Of mss 2 karren 🀣)
Super nieuws! Blij dat het allemaal goed is! Dat is toch weer een geruststelling!

Ja ben echt blij dat ze zoveel begrip hebben. Voel mij zo precies een beetje de overbezorgde zwangere vrouw, maar ze zei dat ik er niet moet mee inzitten. Ze hebben liever bij twijfel eens teveel gaan en dat ze je kunnen geruststellen. Ook blij dat ik een duidelijke uitleg kreeg!

Zo grappig! Wij gaan zaterdag ook voor de geboortelijst! 😁 wel ergens anders dan jou. Ik heb thuis ook al een lijstje gemaakt op basis van de lijst die we mee kregen, dan zijn we voorbereid he. Klopt dat je zeker niet alles nodig hebt dat er op staat! Dus hier hebben we ook enkele dingen geschrapt of laten we nog wat open voor als de lijst zou leeg zijn en je extra moet bijzetten!
En deze maand mogen we ook de kinderkamer halen! Spannend! Kunnen we beginnen met inrichten! 😍
Idd dat heb ik ook al vaak gehoord dat je beter n keertje te veel op controle komt, dan n keertje te weinig. Ikzelf ben nog maar 1x extra moeten gaan (bij vroedvrouw) omdat ik veel pijn had en baby minder voelde...Bleek uiteindelijk een 'banale' blaasonsteking te zijn...
Ik heb me de voorbije dagen wel wat ingelezen voor de lijst...Zo heb je eigenlijk geen lakentjes nodig het eerste anderhalve jaar want je baby ligt altijd in een slaapzak en een lakentje is gevaarlijk. Weer iets dat ik kan schrappen :p
Wat ik zeker ga toevoegen is een "white noise" toestel/knuffel. Ik lees hier meer en meer goede dingen over en het klopt dat baby in de baarmoeder ook 9m lawaai heeft gehoord, dus is het normaal dat ze niet echt kunnen inslapen in complete stilte, vandaar dat white noise toestel dat de baby (en mama) kan afleiden om in te slapen. De boek "slaap baby, slaap", heeft me de voorbije dagen Γ©cht een goed beeld gegeven van hoe het leven van een newborn eruit ziet en wat er op me afkomt. Natuurlijk is Γ©lk kindje anders maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Zeker een aanrader :)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 20 januari 2021, 14:00

VCLN89 schreef: ↑
20 januari 2021, 9:08
Amai, goed dat je onmiddellijk bij de gynaecoloog terecht kon om je gerust te laten stellen! Ik zou ook direct in paniek zijn hoor. Ik voelde ze vorige week opeens veel minder hard bewegen in mijn buik. Maar achteraf hoorde ik van andere zwangere vriendinnen dat dit gewoon kan zijn dat ze met haar voetjes langs binnen ligt. Ondertussen voel ik ze weer veel bewegen. Oef!
Volgende week dinsdag heb ik mijn suikertest. Hopelijk is het resultaat goed, want mijn drang naar suiker is toch wel echt groot. :lol: Ik ben benieuwd ze nog eens te zien. Is ondertussen weer 5 weken geleden, dat lijkt super lang. Gaan jullie ook maandelijks naar de gynaecoloog? Of wordt er afgewisseld met de vroedvrouw?
Wij gaan pas 6/02 onze lijst leggen. Tegelijkertijd bestellen we de meubeltjes voor de babykamer. Hopelijk komen ze dan zeker op tijd toe, al is het op zich nog geen ramp moest het wat later zijn, aangezien ze de eerste maanden toch bij ons zal liggen in de co-sleeper.
hey, ik voelde ze vrijdagnacht en zaterdag ook veel minder. Ik had de tip gekregen van de dokter vorige keer om dan een Aquarius of Γ©chte cola te drinken en dan een half uurtje op je linkerzij te gaan liggen...En effectief, ineens voelde ik ze terug bewegen...Ze zal dus ofwel in winterslaap geweest zijn ofwel idd anders gelegen hebben waardoor ik ze minder voelde. Dus deze tip kan ik zeker aanraden wanneer je je ongerust maakt..Ik heb vanaf nu standaard 2 flesjes aquarius in huis :)
Ik merk dat ik de voorbije dagen ook meer zin heb in zoet...Ik wijt het aan het druilerige weer want mn suikertest was gelukkig inorde.
Ik ga enkel naar de gynae voor de 4 grote echo's (12w-20w-30w-einde) maar je hebt recht op 12 prenatale sessies bij vroedvrouw en daar ga ik wel vaker naar toe. Ze neemt telkens een urinestaal, bloeddruk en een echo..Dus dat vind ik wel fijn om de lange periodes tussen de gynae af te wisselen...
Idd baby slaapt bij mij ook int begin in de co-sleeper, maar ik heb al zoveel kleren enz gekregen dat ik hoop dat haar kleerkast snel geleverd wordt dat er terug wat plaats komt in mn huis :D
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 20 januari 2021, 14:01

YDV schreef: ↑
20 januari 2021, 6:44
@Eldiso: super nieuws! Ben blij dat ook bij jou alles goed gaat! Ik neem sowieso een vroedvrouw, zij komt vrijdag voor de eerste kennismaking. Je hebt er toch recht op via de mutualiteit en omdat het ons eerste kindje is..
Voor de babykamer hebben wij via Paradisio besteld, die was al toegekomen na 2 weken. Super snel eigenlijk. Maar wij hebben gevraagd om ze te gaan halen eind januari en dat was geen probleem. (kamer moest nog geverfd worden en wouden dat eerst gedaan hebben πŸ˜‰)
De geboortelijst komt wel daar niet, die gaan we dichter in de buurt leggen.
Doopsuiker en kaartjes gaan we volgende maand aan beginnen. Gaan eerst eens prijs laten maken bij een drukker in de buurt voor kaartjes en stickers. Want wil wel dat alles wat in hetzelfde thema blijft. De hoeveelheid vind ik wel een moeilijke. Want hoe gaat de hele covidsituatie tegen mei zijn..
Ja, die hoeveelheden voor doopsuiker vind ik ook moeilijk...Ik dacht babyborrel te doen rond juli (in de hoop dat dat lukt), maar ik neem qua doopsuiker sowieso dingen die lang goed blijven (plantjes, kaarsjes en 1 soort snoepjes of suikerbonen). Ik heb al zitten rondkijken maar er zijn zoveel mogelijkheden....moeilijk om een beslissing te nemen waar ik ze ga aankopen.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 20 januari 2021, 14:06

Eldiso schreef: ↑
19 januari 2021, 22:57
Hey iedereen!

Goed nieuws Babske in verband met de suikertest. Dit staat me ook te wachten binnen een week of twee. De vroedvrouw van het ziekenhuis neemt begin februari contact met me op om wat praktische dingen te bespreken i.v.m. de kliniek en bevalling. Dan wordt er ook een afspraak gemaakt voor de suikertest.

Fijn dat je zo snel kon gaan en gerust gesteld bent YDV!

Ik had gisteren 20w echo (21w3d) en alles was tip top in orde. Ze was enorm aan het wriemelen en de gynaecologe moest snel zijn om de metingen te kunnen doen 🀭
Blij dat alles goed gaat daarbinnen... πŸ€πŸ§‘
Ik voel haar ook heel vaak dus dat stelt ook al gerust hΓ©!

Vandaag ook de kinderkamer besteld via Dreambaby. Verwachte leverdatum: 19/04. Ik hoop dat ze op schema zitten of het zou nog heel spannend kunnen worden 🀭

Al eens aan het piepen geweest voor de doopsuiker ook (gewoon wat ideetjes opgedaan). Je vindt ZO veel mooie dingen... Het wordt nog moeilijk kiezen.

Hebben of nemen jullie een vroedvrouw?

Grtjes
Hey, fijn dat je 20w echo goed was...Het is toch altijd even spannend afwachten hΓ©...Je gaat ze vanaf nu ook meer gaan voelen, dat vind ik wel fijn want zo heb ik de bevestiging dat alles nog goed gaat, daar binnen :)
Ik heb gehoord dat er vertragingen zijn bij de meubelleveranciers door enerzijds Corona en anderzijds babyboom in 2021 dus ik hoop dat je je kamer nog op tijd hebt...Maar int begin slaapt je kindje wss toch bij jouw op de kamer?

Ik heb al sinds ik 7w zwanger ben een vroedvrouw. Je hebt recht op 12 prenatale sessies die rechtstreeks verrekend worden via je ziekenfonds. Aangezien ik maar 4 (of 5) echo's heb bij de gynae, ga ik tussentijds naar de vroedvrouwpraktijk. Ideaal voor vragen te stellen, voor bloeddruk, urine te laten checken en elke keer nemen ze uitgebreid de tijd voor een echo...Zo ga ik daar ongeveer maandelijks eens langs met wat vragen, maar vooral voor naar mini'ke te kijken :wink:
Het is ook wel goed dat ik af en toe langsga, want ik heb al 2 blaasontstekingen doorgemaakt (nu ook weer), die ik eigenlijk niet merkte/voelde...Nu weer 5 dagen antibiotica nemen (vorige keer in december heb ik vermoedelijk antibiotica te snel gestopt), waardoor ik er dus opnieuw last van heb...Ik vroeg wat het risico was als ik geen antibiotica zou nemen (ik neem dat niet graag), maar kans op vroeggeboorte als blaasontsteking niet behandeld wordt...Dus ok ik neem het 5 dagen en dan stop ik.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

VCLN89
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 september 2020, 16:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door VCLN89 » 20 januari 2021, 15:15

Babske84 schreef: ↑
20 januari 2021, 14:00
VCLN89 schreef: ↑
20 januari 2021, 9:08
Amai, goed dat je onmiddellijk bij de gynaecoloog terecht kon om je gerust te laten stellen! Ik zou ook direct in paniek zijn hoor. Ik voelde ze vorige week opeens veel minder hard bewegen in mijn buik. Maar achteraf hoorde ik van andere zwangere vriendinnen dat dit gewoon kan zijn dat ze met haar voetjes langs binnen ligt. Ondertussen voel ik ze weer veel bewegen. Oef!
Volgende week dinsdag heb ik mijn suikertest. Hopelijk is het resultaat goed, want mijn drang naar suiker is toch wel echt groot. :lol: Ik ben benieuwd ze nog eens te zien. Is ondertussen weer 5 weken geleden, dat lijkt super lang. Gaan jullie ook maandelijks naar de gynaecoloog? Of wordt er afgewisseld met de vroedvrouw?
Wij gaan pas 6/02 onze lijst leggen. Tegelijkertijd bestellen we de meubeltjes voor de babykamer. Hopelijk komen ze dan zeker op tijd toe, al is het op zich nog geen ramp moest het wat later zijn, aangezien ze de eerste maanden toch bij ons zal liggen in de co-sleeper.
hey, ik voelde ze vrijdagnacht en zaterdag ook veel minder. Ik had de tip gekregen van de dokter vorige keer om dan een Aquarius of Γ©chte cola te drinken en dan een half uurtje op je linkerzij te gaan liggen...En effectief, ineens voelde ik ze terug bewegen...Ze zal dus ofwel in winterslaap geweest zijn ofwel idd anders gelegen hebben waardoor ik ze minder voelde. Dus deze tip kan ik zeker aanraden wanneer je je ongerust maakt..Ik heb vanaf nu standaard 2 flesjes aquarius in huis :)
Ik merk dat ik de voorbije dagen ook meer zin heb in zoet...Ik wijt het aan het druilerige weer want mn suikertest was gelukkig inorde.
Ik ga enkel naar de gynae voor de 4 grote echo's (12w-20w-30w-einde) maar je hebt recht op 12 prenatale sessies bij vroedvrouw en daar ga ik wel vaker naar toe. Ze neemt telkens een urinestaal, bloeddruk en een echo..Dus dat vind ik wel fijn om de lange periodes tussen de gynae af te wisselen...
Idd baby slaapt bij mij ook int begin in de co-sleeper, maar ik heb al zoveel kleren enz gekregen dat ik hoop dat haar kleerkast snel geleverd wordt dat er terug wat plaats komt in mn huis :D
Goede tip, van die Aquarius! Ik ga het ook direct in huis halen se ;-) Mijn vroedvrouw doet geen echo's, ze luistert enkel ze naar de harttonen met een doptone. Ik merk dat ik toch steeds meer gerustgesteld ben bij het zien van de echo. Maar als je vroedvrouw ook echo's neemt, is het inderdaad handig om af te wisselen.
Binnenkort starten we wel met de zwangerschapscursus bij de vroedvrouw.
Kleren hebben wij ook al voldoende ondertussen denk ik :D Maar inderdaad, dat die kasten maar snel komen, anders puilt ons huis binnenkort ook uit. :D

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 20 januari 2021, 17:01

VCLN89 schreef: ↑
20 januari 2021, 9:08
Amai, goed dat je onmiddellijk bij de gynaecoloog terecht kon om je gerust te laten stellen! Ik zou ook direct in paniek zijn hoor. Ik voelde ze vorige week opeens veel minder hard bewegen in mijn buik. Maar achteraf hoorde ik van andere zwangere vriendinnen dat dit gewoon kan zijn dat ze met haar voetjes langs binnen ligt. Ondertussen voel ik ze weer veel bewegen. Oef!
Volgende week dinsdag heb ik mijn suikertest. Hopelijk is het resultaat goed, want mijn drang naar suiker is toch wel echt groot. :lol: Ik ben benieuwd ze nog eens te zien. Is ondertussen weer 5 weken geleden, dat lijkt super lang. Gaan jullie ook maandelijks naar de gynaecoloog? Of wordt er afgewisseld met de vroedvrouw?
Wij gaan pas 6/02 onze lijst leggen. Tegelijkertijd bestellen we de meubeltjes voor de babykamer. Hopelijk komen ze dan zeker op tijd toe, al is het op zich nog geen ramp moest het wat later zijn, aangezien ze de eerste maanden toch bij ons zal liggen in de co-sleeper.
De afspraken bij de gynaecoloog zijn bij mij telkens om de 4 weken, enkel rond 28 weken is het bij de vroedvrouw van mijn gynaecoloog (die ook bij de fertiliteitsconsultaties werkt, dus ik ken ze al πŸ˜‰).
Ik denk dat ik voor de bevalling dus niet alle prenatale controles zal gebruiken. Ik denk trouwens dat mijn vroedvrouw ook geen echo’s neemt.
Sowieso na de prenatale lessen (die ik via het ziekenhuis ga volgen) hebben we al afgesproken dat mijn eigen vroedvrouw eens zal komen als die afgelopen zijn omdat er soms nog dingen niet duidelijk kunnen zijn (zeker nu je ze van thuis uit moet volgen met een livestream). En voor de rest gaan we vrijdag bespreken hoeveel ze zal komen tussendoor. Ik wou het vooral ook voor na de bevalling omdat ik borstvoeding wil geven.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 20 januari 2021, 17:06

Babske84 schreef: ↑
20 januari 2021, 14:00
Idd baby slaapt bij mij ook int begin in de co-sleeper, maar ik heb al zoveel kleren enz gekregen dat ik hoop dat haar kleerkast snel geleverd wordt dat er terug wat plaats komt in mn huis :D
Hier gaat het ook eerst met de co-sleeper zijn, dus op zich zijn de meubeltjes niet dringend. Behalve ook voor de kast! Bij ons stond er eerst een kleerkast in de babykamer, maar die hebben we weg gedaan als we ons dressing hadden ingericht. Dus nu zitten de babykleerjes en andere kleine spulletjes in een doos in onze dressing, maar wil het toch ook graag op zijn plaats kunnen leggen. Want op den duur heb je geen overzicht meer van wat je al hebt. πŸ˜‚
En ik ben gewoon ook super benieuwd om de babykamer af te zien! ☺️😍
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 20 januari 2021, 17:22

Ik dacht dat je recht hebt op 10 consulten van de een vroedvrouw na de bevalling, maar met een briefje van de gyn kan dit zonder problemen verlengd worden.

Bij de tweeling wou ik toch iets langer opvolging en toen heeft mijn gyn een briefje geschreven, ik weet niet meer zeker wat het was 20 sessies of 3 maanden, in ieder geval ben ik vroeger gestopt, maar ik had wel de zekerheid dat ik opvolging had indien nodig.

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 20 januari 2021, 19:08

mich75 schreef: ↑
20 januari 2021, 17:22
Ik dacht dat je recht hebt op 10 consulten van de een vroedvrouw na de bevalling, maar met een briefje van de gyn kan dit zonder problemen verlengd worden.

Bij de tweeling wou ik toch iets langer opvolging en toen heeft mijn gyn een briefje geschreven, ik weet niet meer zeker wat het was 20 sessies of 3 maanden, in ieder geval ben ik vroeger gestopt, maar ik had wel de zekerheid dat ik opvolging had indien nodig.
Handig om te weten dat het ook verlengd kan worden. Bedankt voor de info!
Ik was eerst niet van plan om een te nemen, maar een vriendin van mij had problemen met borstvoeding en is toen rap rap nog op zoek gegaan naar een vroedvrouw wat niet zo simpel was. Dus ik dacht, beter toch al zorgen dat ik iemand heb voor het geval ik ze nodig zou hebben. πŸ˜‰
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten