Uitgerekend mei 2021

Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 4 maart 2021, 11:54

SilentHeyoka schreef:
4 maart 2021, 11:05
Niet teveel mee inzitten, irisbloem.
Vaccinaties hebben al heel wat levens gered, ziektes beperkt. Wij kregen van toen we kind waren.
Nu wordt er daar een hele heisa van gemaakt door mensen die sceptisch willen zijn, maar er is daar absoluut geen reden voor.
Griepvaccin heb ik laten prikken tijdens zwangerschap (op het werk), en als mijn beurt komt voor het covid vaccin zal ik die ook gewoon laten zetten. Liefst geen vroeggeboorte hoor, hoe goed ze er ook kunnen doorkomen, je kindje achterlaten in het ziekenhuis zie ik toch niet direct zitten. :wink:
Nee dat heb ik ook liever niet maar het is nu niet dat de zwangere vrouwen allemaal de keuze hebben he Wij moeten ook braaf wachten en als mijn huisdokter denkt dat mijn moeder van 64 pas in juni aan de beurt zal zijn dan zal ik zeker niet voor juli geprikt worden Als het lukt zal ik dan wel in mijn borstvoedingsperiode zitten en dan zal ik ook zeker niet twijfelen Ons proberen nu gezond te houden Mijn man en ik denken dat we vorig jaar in februari covid hebben gehad maar ja toen werd er nog niet getest ... we zijn in ieder geval voorzichtig maar dan nog loop je risico he
Ze hebben mij wel bang gemaakt voor vroeggeboorte op 2 andere vlakken Ten eerste zwangerschapsvergiftiging omdat ik door mijn leeftijd meer risico zou lopen en dat geeft ook vroeggeboorte Ik neem daarvoor nog dagelijks 2 pillen asaflow Ook met die ader tekort in de navelstreng loop ik kans op groeiachterstand bij de baby en dus mogelijke noodzaak tot vroeggeboorte Morgen eindelijk echo na 6 weken, 1 week later dan gepland Ik hoop dat alles goed gaat zijn
Laatst gewijzigd door irisbloem op 4 maart 2021, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door SilentHeyoka » 4 maart 2021, 12:01

irisbloem schreef:
4 maart 2021, 11:54
SilentHeyoka schreef:
4 maart 2021, 11:05
Niet teveel mee inzitten, irisbloem.
Vaccinaties hebben al heel wat levens gered, ziektes beperkt. Wij kregen van toen we kind waren.
Nu wordt er daar een hele heisa van gemaakt door mensen die sceptisch willen zijn, maar er is daar absoluut geen reden voor.
Griepvaccin heb ik laten prikken tijdens zwangerschap (op het werk), en als mijn beurt komt voor het covid vaccin zal ik die ook gewoon laten zetten. Liefst geen vroeggeboorte hoor, hoe goed ze er ook kunnen doorkomen, je kindje achterlaten in het ziekenhuis zie ik toch niet direct zitten. :wink:
Nee dat heb ik ook liever niet maar het is nu niet dat de zwangere vrouwen allemaal de keuze hebben he Wij moeten ook braaf wachten en als mijn huisdokter denkt dat mijn moeder van 64 pas in juni aan de beurt zal zijn dan zal ik zeker niet voor juli geprikt worden Als het lukt zal ik dan wel in mijn borstvoedingsperiode zitten en dan zal ik ook zeker niet twijfelen Ons proberen nu gezond te houden Mijn man en ik denken dat we vorig jaar in februari covid hebben gehad maar ja toen werd er nog niet getest ... we zijn in ieder geval voorzichtig maar dan nog loop je risico he
Nee, idd, we hebben de keuze nog niet. Maar ik denk dat zwangeren uiteindelijk als risicopatiënten zullen gezien worden. Eens de huidige risicoptn en de zorg gevaccineerd is.
Je kunt je nu, heb ik toch horen zeggen, vrijblijvend laten testen op antistoffen, via bloedonderzoek. Als je nieuwsgierig bent kun je dat mss laten doen?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 4 maart 2021, 12:09

YDV schreef:
4 maart 2021, 6:46
Lieve dames.
Gisteren nog laat telefoon gekregen van mijn gynaecoloog (veel bevallingen gehad blijkbaar) en ook zij raadt het echt heel sterk aan. Blijkbaar zijn er ondertussen al meerdere studies waaruit blijkt dat het veilig is. En zoals bv. het kinkhoestvaccin geef je je kindje antistoffen door waarbij je het niet alleen nu maar ook voor na de geboorte beschermd.
Ze zei ook dat als je besmet raakt met COVID dat zwangere vrouwen toch een hoger risico hebben om op intensieve te belanden en de kans op vroeggeboorte ook veel groter is. En het feit dat ik verpleegkundige ben en nog aan het werk ben, vindt zij nog een extra reden om het zeker te doen.
Ze vindt het zelf ook jammer dat een zwangerschap niet behoort tot de groep mensen die sneller mogen gevaccineerd worden.
Dus ik ga de raad volgen van mijn gynaecoloog en mij laten vaccineren. Volgende week zal ik dan al mijn eerste spuitje krijgen. Best wel wat zenuwen voor.. 😱
Spannend maar idd vertrouwen op de wetenschap. Wij hebben er niet voor gestudeerd dus als je gynaecoloog het aanraadt, zou ik het ook doen. Zeker als je nog in de risico zone werkt! Hopelijk niet te veel bijwerkingen 🤞🏻

Ik heb om 14u mn echo en dan ga ik een aantal zaken bespreken met haar. Hopelijk komt er weer geen spoedbevalling tussen zoals vorige keer maar dat kan de dokter helaas ook niet timen.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 4 maart 2021, 12:50

Babske84 schreef:
4 maart 2021, 12:09
YDV schreef:
4 maart 2021, 6:46
Lieve dames.
Gisteren nog laat telefoon gekregen van mijn gynaecoloog (veel bevallingen gehad blijkbaar) en ook zij raadt het echt heel sterk aan. Blijkbaar zijn er ondertussen al meerdere studies waaruit blijkt dat het veilig is. En zoals bv. het kinkhoestvaccin geef je je kindje antistoffen door waarbij je het niet alleen nu maar ook voor na de geboorte beschermd.
Ze zei ook dat als je besmet raakt met COVID dat zwangere vrouwen toch een hoger risico hebben om op intensieve te belanden en de kans op vroeggeboorte ook veel groter is. En het feit dat ik verpleegkundige ben en nog aan het werk ben, vindt zij nog een extra reden om het zeker te doen.
Ze vindt het zelf ook jammer dat een zwangerschap niet behoort tot de groep mensen die sneller mogen gevaccineerd worden.
Dus ik ga de raad volgen van mijn gynaecoloog en mij laten vaccineren. Volgende week zal ik dan al mijn eerste spuitje krijgen. Best wel wat zenuwen voor.. 😱
Spannend maar idd vertrouwen op de wetenschap. Wij hebben er niet voor gestudeerd dus als je gynaecoloog het aanraadt, zou ik het ook doen. Zeker als je nog in de risico zone werkt! Hopelijk niet te veel bijwerkingen 🤞🏻

Ik heb om 14u mn echo en dan ga ik een aantal zaken bespreken met haar. Hopelijk komt er weer geen spoedbevalling tussen zoals vorige keer maar dat kan de dokter helaas ook niet timen.
Ja ik heb ook al eens wat langer moeten wachten wegens een bevalling Mogelijk gaan wij er ook laten wachten he 😉 bij mij 8 dagen later omdat ze ziek was Ik duim voor goede echo

YDV
Berichten: 947
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 4 maart 2021, 16:12

Aan de dames die een echo hebben: veel succes! Hopelijk alles ok met het baby’tje! 😍😍
Ik moet nog eventjes geduld hebben tot 22/3, ben al aan het aftellen om ons ventje nog eens te zien! ❤️

Ik besef dat ik wel heel blij mag zijn om de kans te krijgen nu al gevaccineerd te worden.
En ben blij dat mijn gynaecoloog de tijd genomen had om mij op te bellen en een duidelijke uitleg te geven waarom het beter wél te doen.
Hopelijk idd niet teveel bijwerkingen! Maar ze zei vanaf ik iets van verhoging heb ik zeker direct een pijnstiller mag nemen.
Ondertussen weet ik al van enkele collega’s dat sommigen geen enkele bijwerking hebben gehad en anderen zich eerder wat grieperig gevoeld hebben. Dus het lijkt wel mee te vallen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 4 maart 2021, 16:24

De echo was goed! MAAR zoals ik al gezegd had, ligt ze nog steeds stevig in stuit. Hoofd boven navel, rechts de rug en dan zo in een bolletje met haar voetjes links...De voorbije echo's bij de vroedvrouw lag ze ook al zo, dus het is écht al een paar weken/maanden dat ze zo ligt...2 april moet ik aan de monitor en dan gaan ze zien of ze gedraaid is. Indien niet, kunnen ze de week later (36W) een kering uitvoeren...Het is niet zonder risico en vrij pijnlijk dus ik moet erover nadenken of ik het wil of niet. Er kan tijdens kering ook wel wat foutlopen waardoor spoedkeizersnelde nodig is. (kans is klein maar ze is er wel) ...Indien ik het niet wil en ze draait niet (wat ik vermoed), zal er een keizersnede (KZ) uitgevoerd worden in week 39 (laatste week april). Langs de ene kant is een KZ ok voor mij (geen uurrrrrren arbeid, voorbereid zijn wanneer baby geboren gaat worden,...) langs de andere kant is een natuurlijke bevalling beter voor het kindje (wist mn osteopaat te zeggen). Ook als alleenstaande is een KZ niet zo handig voor herstel nadien thuis...Ik ga niet veel zelf kunnen dus gaat er altijd hulp in huis moeten zijn...MOeilijke beslissingen waar ik eens over moet nadenken. Maar als ze niet draait, ook niet door de kering, zal het sowieso KZ worden.
Maar met de baby was alles ok en zit ze op percentiel 61...Dus niet zo een reusje, maar ook geen kleintje :-)
Harde buiken zijn puur door beweging en valt niets aan te doen...Baarmoederhals was nog 3.9 cm wat zéker goed is. Dus buiten extra magnesium kan ik niet veel doen...

De bevalling (of KZ) is zonder mondmasker. Je wordt getest en anderhalf uur later weet je het resultaat en mag het masker af. Wel masker op de materniteit wanneer er iemand binnenkomt, maar dat is het minste vind ik.

Succes irisbloem met je echo morgen. Ik duim mee voor een goede ligging ;-)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 5 maart 2021, 13:08

Babske84 schreef:
4 maart 2021, 16:24
De echo was goed! MAAR zoals ik al gezegd had, ligt ze nog steeds stevig in stuit. Hoofd boven navel, rechts de rug en dan zo in een bolletje met haar voetjes links...De voorbije echo's bij de vroedvrouw lag ze ook al zo, dus het is écht al een paar weken/maanden dat ze zo ligt...2 april moet ik aan de monitor en dan gaan ze zien of ze gedraaid is. Indien niet, kunnen ze de week later (36W) een kering uitvoeren...Het is niet zonder risico en vrij pijnlijk dus ik moet erover nadenken of ik het wil of niet. Er kan tijdens kering ook wel wat foutlopen waardoor spoedkeizersnelde nodig is. (kans is klein maar ze is er wel) ...Indien ik het niet wil en ze draait niet (wat ik vermoed), zal er een keizersnede (KZ) uitgevoerd worden in week 39 (laatste week april). Langs de ene kant is een KZ ok voor mij (geen uurrrrrren arbeid, voorbereid zijn wanneer baby geboren gaat worden,...) langs de andere kant is een natuurlijke bevalling beter voor het kindje (wist mn osteopaat te zeggen). Ook als alleenstaande is een KZ niet zo handig voor herstel nadien thuis...Ik ga niet veel zelf kunnen dus gaat er altijd hulp in huis moeten zijn...MOeilijke beslissingen waar ik eens over moet nadenken. Maar als ze niet draait, ook niet door de kering, zal het sowieso KZ worden.
Maar met de baby was alles ok en zit ze op percentiel 61...Dus niet zo een reusje, maar ook geen kleintje :-)
Harde buiken zijn puur door beweging en valt niets aan te doen...Baarmoederhals was nog 3.9 cm wat zéker goed is. Dus buiten extra magnesium kan ik niet veel doen...

De bevalling (of KZ) is zonder mondmasker. Je wordt getest en anderhalf uur later weet je het resultaat en mag het masker af. Wel masker op de materniteit wanneer er iemand binnenkomt, maar dat is het minste vind ik.

Succes irisbloem met je echo morgen. Ik duim mee voor een goede ligging ;-)
Mijn echo, die al met 8 dagen werd uitgesteld, is nu vandaag nog eens enkele uren verschoven omdat mijn gynaecoloog naar het ziekenhuis werd geroepen Gisteren had ik wat bloedverlies en nu loop ik op de toppen van mijn tenen natuurlijk Ik denk dat ze bij mij dwars ligt, maar voor mij is het belangrijkste nu dat alles goed is met haar en dat het bloed weer uit mijn baarmoederhals komt zoals vorige keer

YDV
Berichten: 947
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 5 maart 2021, 22:05

@Babske: super dat je een goede echo had! En je kleine meid heeft nog wel eventjes tijd om te draaien. ☺️
@irisbloem: hopelijk had jij ook een goeie echo en heeft de gynaecoloog je kunnen geruststellen ivm het bloedverlies! Blijft altijd verschieten eh..
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 6 maart 2021, 9:23

YDV schreef:
5 maart 2021, 22:05
@Babske: super dat je een goede echo had! En je kleine meid heeft nog wel eventjes tijd om te draaien. ☺️
@irisbloem: hopelijk had jij ook een goeie echo en heeft de gynaecoloog je kunnen geruststellen ivm het bloedverlies! Blijft altijd verschieten eh..
Ze heeft nog een inwendige echo gedaan en alles was mooi gesloten, bloedverlies kwam weer uit baarmoederhals, had wellicht wat teveel gedaan en dat in combinatie met wat constipatie zal een gesprongen adertje gegeven hebben
Dat was het goede nieuws Ik had vorig jaar verteld dat men bij de 20 weken echo had gezien dat ik SUA heb, dat is een ader tekort in de navelstreng, dat kon op termijn groeiachterstand en vroeggeboorte geven Het was al een kleine baby maar nu is haar gewicht ook wat te laag Ze is gezond en heel actief en de placenta werkt nu nog goed maar dat gewicht is wel een teken dat dit op een bepaald moment niet meer zo kan zijn Ik ga daarom vanaf nu wekelijks worden opgevolgd Ik zal maximum tot 37 weken geraken zegt de gynaecoloog, ik hoop dat dat lukt En ik moet mij erop instellen dat het een keizersnede zal worden omdat ze wellicht te tenger zal zijn om de stress van een natuurlijke geboorte aan te kunnen Ook ligt ze nu nog volledig in stuit en de kans dat ze zelf goed draait is blijkbaar ook klein Ze zal dus ook in de couveuse moeten maar alles zal afhangen van de komende weken of het slechts enkele dagen zal zijn en we haar mee naar huis zullen mogen nemen of enkele weken en we haar achter gaan moeten laten 🙁 Het komt dus voor mij nu plots allemaal heel erg dichtbij Ipv 9 weken zijn het er maximum nog 6, misschien zelfs zoveel niet ...

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 6 maart 2021, 9:52

irisbloem schreef:
6 maart 2021, 9:23
YDV schreef:
5 maart 2021, 22:05
@Babske: super dat je een goede echo had! En je kleine meid heeft nog wel eventjes tijd om te draaien. ☺️
@irisbloem: hopelijk had jij ook een goeie echo en heeft de gynaecoloog je kunnen geruststellen ivm het bloedverlies! Blijft altijd verschieten eh..
Ze heeft nog een inwendige echo gedaan en alles was mooi gesloten, bloedverlies kwam weer uit baarmoederhals, had wellicht wat teveel gedaan en dat in combinatie met wat constipatie zal een gesprongen adertje gegeven hebben
Dat was het goede nieuws Ik had vorig jaar verteld dat men bij de 20 weken echo had gezien dat ik SUA heb, dat is een ader tekort in de navelstreng, dat kon op termijn groeiachterstand en vroeggeboorte geven Het was al een kleine baby maar nu is haar gewicht ook wat te laag Ze is gezond en heel actief en de placenta werkt nu nog goed maar dat gewicht is wel een teken dat dit op een bepaald moment niet meer zo kan zijn Ik ga daarom vanaf nu wekelijks worden opgevolgd Ik zal maximum tot 37 weken geraken zegt de gynaecoloog, ik hoop dat dat lukt En ik moet mij erop instellen dat het een keizersnede zal worden omdat ze wellicht te tenger zal zijn om de stress van een natuurlijke geboorte aan te kunnen Ook ligt ze nu nog volledig in stuit en de kans dat ze zelf goed draait is blijkbaar ook klein Ze zal dus ook in de couveuse moeten maar alles zal afhangen van de komende weken of het slechts enkele dagen zal zijn en we haar mee naar huis zullen mogen nemen of enkele weken en we haar achter gaan moeten laten 🙁 Het komt dus voor mij nu plots allemaal heel erg dichtbij Ipv 9 weken zijn het er maximum nog 6, misschien zelfs zoveel niet ...
Oei dat is niet zo goed nieuws 😏 en heb je er invloed op door bv extra te rusten of maakt dat niets uit? Ik hoop mee voor jou dat je ze kan dragen tot 37weken. Elke dag is een dag gewonnen dat ze niet in de couveuse moet he. Take care meid 🍀
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Sara1987 » 6 maart 2021, 10:14

irisbloem schreef:
6 maart 2021, 9:23

Ze heeft nog een inwendige echo gedaan en alles was mooi gesloten, bloedverlies kwam weer uit baarmoederhals, had wellicht wat teveel gedaan en dat in combinatie met wat constipatie zal een gesprongen adertje gegeven hebben
Dat was het goede nieuws Ik had vorig jaar verteld dat men bij de 20 weken echo had gezien dat ik SUA heb, dat is een ader tekort in de navelstreng, dat kon op termijn groeiachterstand en vroeggeboorte geven Het was al een kleine baby maar nu is haar gewicht ook wat te laag Ze is gezond en heel actief en de placenta werkt nu nog goed maar dat gewicht is wel een teken dat dit op een bepaald moment niet meer zo kan zijn Ik ga daarom vanaf nu wekelijks worden opgevolgd Ik zal maximum tot 37 weken geraken zegt de gynaecoloog, ik hoop dat dat lukt En ik moet mij erop instellen dat het een keizersnede zal worden omdat ze wellicht te tenger zal zijn om de stress van een natuurlijke geboorte aan te kunnen Ook ligt ze nu nog volledig in stuit en de kans dat ze zelf goed draait is blijkbaar ook klein Ze zal dus ook in de couveuse moeten maar alles zal afhangen van de komende weken of het slechts enkele dagen zal zijn en we haar mee naar huis zullen mogen nemen of enkele weken en we haar achter gaan moeten laten 🙁 Het komt dus voor mij nu plots allemaal heel erg dichtbij Ipv 9 weken zijn het er maximum nog 6, misschien zelfs zoveel niet ...
Irisbloem, dat moet even slikken geweest zijn. Je hoort zoiets niet graag hè. Toen het er bij mij even naar uitzag dat er iets mis was met een niertje van mijn dochtertje, was mijn eerste gedachte al van: oei, wat heb ik gedaan waardoor dit niet goed zit.

Langs de andere kant gaan ze je nu erg goed opvolgen. Wil dat ook zeggen dat je meer gaat moeten rusten? Ik weet niet goed meer hoe het bij jou juist zat, maar dacht dat je een eigen zaak had?

Ik duim in ieder geval dat ze klein en fijn maar gezond geboren mag worden!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 6 maart 2021, 11:51

Sara1987 schreef:
6 maart 2021, 10:14
irisbloem schreef:
6 maart 2021, 9:23

Ze heeft nog een inwendige echo gedaan en alles was mooi gesloten, bloedverlies kwam weer uit baarmoederhals, had wellicht wat teveel gedaan en dat in combinatie met wat constipatie zal een gesprongen adertje gegeven hebben
Dat was het goede nieuws Ik had vorig jaar verteld dat men bij de 20 weken echo had gezien dat ik SUA heb, dat is een ader tekort in de navelstreng, dat kon op termijn groeiachterstand en vroeggeboorte geven Het was al een kleine baby maar nu is haar gewicht ook wat te laag Ze is gezond en heel actief en de placenta werkt nu nog goed maar dat gewicht is wel een teken dat dit op een bepaald moment niet meer zo kan zijn Ik ga daarom vanaf nu wekelijks worden opgevolgd Ik zal maximum tot 37 weken geraken zegt de gynaecoloog, ik hoop dat dat lukt En ik moet mij erop instellen dat het een keizersnede zal worden omdat ze wellicht te tenger zal zijn om de stress van een natuurlijke geboorte aan te kunnen Ook ligt ze nu nog volledig in stuit en de kans dat ze zelf goed draait is blijkbaar ook klein Ze zal dus ook in de couveuse moeten maar alles zal afhangen van de komende weken of het slechts enkele dagen zal zijn en we haar mee naar huis zullen mogen nemen of enkele weken en we haar achter gaan moeten laten 🙁 Het komt dus voor mij nu plots allemaal heel erg dichtbij Ipv 9 weken zijn het er maximum nog 6, misschien zelfs zoveel niet ...
Irisbloem, dat moet even slikken geweest zijn. Je hoort zoiets niet graag hè. Toen het er bij mij even naar uitzag dat er iets mis was met een niertje van mijn dochtertje, was mijn eerste gedachte al van: oei, wat heb ik gedaan waardoor dit niet goed zit.

Langs de andere kant gaan ze je nu erg goed opvolgen. Wil dat ook zeggen dat je meer gaat moeten rusten? Ik weet niet goed meer hoe het bij jou juist zat, maar dacht dat je een eigen zaak had?

Ik duim in ieder geval dat ze klein en fijn maar gezond geboren mag worden!
Ik ben inderdaad zelfstandig Combinatie horecazaak en nog wat meubelrestauratie, dat zijn we wel aan het afbouwen om in plaats ons meer te richten naar erfgoedstudies edm Ik mag nu inderdaad niet meer werken De horeca is nog steeds gesloten, dus dat komt nu goed uit, maar ik deed wel nog restauratiewerk Bepaalde zaken die toch wat te zwaar werden had ik nu wel al gepland voor na de geboorte maar er zijn dingen die nu wel zullen moeten wachten Hopelijk is iedereen begripvol
Ik probeer positief te blijven en het is wel een geruststelling dat ik goed zal worden opgevolgd Ik hou mij vast aan het feit dat ze nu gezond is en zolang het in de gaten wordt gehouden ze dat ook kan blijven
Er is al zoveel jaren van stress en verdriet aan vooraf gegaan en natuurlijk hoop je dan dat je kan genieten van een complicatieloze zwangerschap
Jouw dochter heeft nog geen zin om de wereld te ontdekken?

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door zoemers » 6 maart 2021, 11:59

Oh Irisbloem dat is geen leuk nieuws!
Maar wel goed dat je nu wekelijks opgevolgd wordt! Dan kunnen ze ook snel ingrijpen.
Ik duim voor de 37 weken ❤️


Ik heb volgende donderdag mijn volgende echo. Dan ben ik 36 weken en 6 dagen.
Ik hoop echt dat hij gedraaid is, op 34 weken bij de vroedvrouw lag hij dwars.
Wel goed dat jij al weet wat het vervolg is Babske!
Ik weet niet eens of er bij mij tijd gaat zijn voor nog een uitwendige kering.... mijn placenta ligt ook langs de voorkant en ik had ergens gelezen dat dat dan nog gevaarlijker is omdat die tijdens die poging kan losscheuren.
Maar ik heb me ook neergelegd bij de mogelijkheid van een keizersnede... mijn mama gaat dan wel blijven slapen in het ziekenhuis. Als ik gewoon beval gaat ze dat niet doen en zou ze gewoon overdag komen. Maar als alleenstaande kijk ik er toch ook niet naar uit dat je veel meer hulp met alles nodig gaat hebben.

Ik heb me gisteren overdaan met te wandelen denk ik. Ik heb de hele week thuis gewerkt, dus ik denk dat mijn spieren wat stram waren van die hele week, en dan dacht ik dat ik misschien toch eens buiten moest komen. Maar tijdens die wandeling kreeg ik meer en meer rugpijn (rechts beneden in mijn rug). En deze ochtend kan ik niet meer stappen zonder te manken precies. Het lukt wel om in huis rond te lopen zonder pijn als ik mijn buikspieren aanspan, maar daar krijg ik dan achteraf buikkrampen van en dat wil ik dus helemaal niet! Nu lig ik dus al drie uur in de zetel met kersenpitkussen. Hopelijk snel terug mobiel....
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 6 maart 2021, 12:10

Irisbloem, probeer er rustig onder te blijven, misschien hoeft ze helemaal niet in de couveuse. Vanaf 36w is er een grote kans dat een kindje niet in de couveuse moet en zelfs na 3 of 4 dagen naar huis mag.

Bij onze tweeling had mijn gyn gezegd dat als ik de 35w haalde ze niet in de couveuse moesten, uiteindelijk ben ik op 35+4 bevallen en moesten ze inderdaad niet in de couveuse, ze wogen 2,175kg en 2,325kg, dus zeker geen zwaargewichten.

Zoemers, ik heb veel meer afgezien na mijn vaginale bevalling dan na mijn keizersnede.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Sara1987 » 6 maart 2021, 12:23

irisbloem schreef:
6 maart 2021, 11:51
Jouw dochter heeft nog geen zin om de wereld te ontdekken?
Ik heb vandaag wel vrij veel harde buiken. Ze zijn nog niet pijnlijk maar komen wel met meer regelmaat dan anders. Om het half uur ongeveer. Op dit ogenblik blijft dat wel wat stabiel.

Heb de indruk dat ze misschien vanavond of morgen wel geboren gaat willen worden... Maar dat dacht ik donderdag ook al dus ja... Zolang ik geen pijn voel, blijf ik rustig mijn ding doen. En als het wel pijn begint te doen, dan bel ik mijn moeder.

Zoals het nu gaat, ga ik sebiet nog stofzuigen en dweilen. En voor de rest is het koffiedik kijken...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten