Uitgerekend mei 2021

Plaats reactie
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 2 december 2020, 10:12

Hahaa allemaal geen liefhebbers van het kussen precies. Ik gebruik het de helft van de nacht...deze nacht heb ik wel heel veel pijn gehad aan mn linkerheup. Moeilijk om goeie slaaphouding te vinden. Ook slapen op mn buik begint pijn te doen en rug mag niet omdat er dan een zenuw gekneld wordt heb ik gelezen dus er blijft niet veel meer over he.
T was ook weer nachtmerrie nacht 😂
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 2 december 2020, 10:13

Rio schreef:
1 december 2020, 13:46
Hey hey!

Uitslag van de NIPT is binnen. Alles is prima @YDV ik kom mee in team jongens als het mag! 🥰 De eerste grote mijlpalen zijn achter de rug nu vind ik! Nu is het uitkijken naar een teken van leven! Iemand die haar kleintje al vroeger dan 20 weken kon voelen?
Ik heb vorige week ook zo’n kussen gekregen maar echt veel meerwaarde heeft dat voorlopig nog niet voor mij...

Groetjes!!
Oooh geweldig!! Nu kan je doelgericht shoppen 😁
Ik ben 18w1d maar ik voel nog niets...mss ook omdat ik niet goed weet wat ik moet voelen. Ik voel wel af en toe gerommel maar denk dat dat mn darmen zijn...de bewegingen zullen nu wel snel komen denk ik
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 december 2020, 10:43

Babske84 schreef:
2 december 2020, 10:12
Hahaa allemaal geen liefhebbers van het kussen precies. Ik gebruik het de helft van de nacht...deze nacht heb ik wel heel veel pijn gehad aan mn linkerheup. Moeilijk om goeie slaaphouding te vinden. Ook slapen op mn buik begint pijn te doen en rug mag niet omdat er dan een zenuw gekneld wordt heb ik gelezen dus er blijft niet veel meer over he.
T was ook weer nachtmerrie nacht 😂
Ik heb vooral pijn aan de zijkant van mijn buik, aan mijn heupen en rug heb ik overdag veel pijn door werkhouding De ene nacht is bij mij ook beter dan de andere Soms lig ik tussendoor enkele uren wakker, soms slaap ik vrij vlug terug in Ik heb ook nachten met heel wat nachtmerries, covid speelt daar vaak een rol in bij mij maar gisterennacht had ik dan ook eens een leuke droom dat ik mijn dochter in mijn armen had en ze naar mij lachte Ik heb dat ook gelezen dat op de rug slapen niet goed zou zijn, maar is dat niet eerder later in de zwangerschap? In ieder geval draai ik in mijn slaap veel van op mijn zij tot op mijn rug en word dan zo wakker Ik merk wel dat ik rugpijn krijg bij slapen op de ŕug

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 2 december 2020, 11:06

Door op de rug te slapen kan je last hebben dat de baby op een aantal organen drukt, ook loopt er een grote ader langs de rechtse kant en door het gewicht kan die wat platter gedrukt worden.

Daarom zou het dus beter zijn om op de linker zij te slapen.

Met de tweeling kon ik enkel comfortabel op mijn rug slapen en dus heb ik dat gedaan tot de laatste dag.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 2 december 2020, 12:43

mich75 schreef:
2 december 2020, 11:06
Door op de rug te slapen kan je last hebben dat de baby op een aantal organen drukt, ook loopt er een grote ader langs de rechtse kant en door het gewicht kan die wat platter gedrukt worden.

Daarom zou het dus beter zijn om op de linker zij te slapen.

Met de tweeling kon ik enkel comfortabel op mijn rug slapen en dus heb ik dat gedaan tot de laatste dag.
Ah ok dan ga ik wat meer op mn rug draaien als het niet zo heel veel kwaad kan. Ik zal wel aanvoelen als het problemen geeft. Merci voor de tip!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 december 2020, 12:57

mich75 schreef:
2 december 2020, 11:06
Door op de rug te slapen kan je last hebben dat de baby op een aantal organen drukt, ook loopt er een grote ader langs de rechtse kant en door het gewicht kan die wat platter gedrukt worden.

Daarom zou het dus beter zijn om op de linker zij te slapen.

Met de tweeling kon ik enkel comfortabel op mijn rug slapen en dus heb ik dat gedaan tot de laatste dag.
Ik lig ook het best op mijn linkerzij, je lichaam vertelt jou wat het beste is

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 2 december 2020, 13:27

Afhankelijk van welk kussen je hebt, kan je het als je op je zij ligt, het achter je rug leggen.

Ik vond het soms lastig om echt op mijn zij te liggen, dus ik legde het kussen achter mijn rug en rolde wat terug, niet veel want het kussen hield mij tegen, maar dit was dan wel comfortabel.

Het is soms een beetje zoeken en zoals Irisbloem zegt, luisteren naar je lichaam.

Je nachtrust is altijd belangrijk, maar als je zwanger bent nog meer. Je lichaam is hard aan het werken, dan komt de bevalling, ze spreken niet voor niets van 'arbeid' en na de geboorte....dan is het op een andere manier, maar slapen blijft belangrijk.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 december 2020, 14:23

mich75 schreef:
2 december 2020, 13:27
Afhankelijk van welk kussen je hebt, kan je het als je op je zij ligt, het achter je rug leggen.

Ik vond het soms lastig om echt op mijn zij te liggen, dus ik legde het kussen achter mijn rug en rolde wat terug, niet veel want het kussen hield mij tegen, maar dit was dan wel comfortabel.

Het is soms een beetje zoeken en zoals Irisbloem zegt, luisteren naar je lichaam.

Je nachtrust is altijd belangrijk, maar als je zwanger bent nog meer. Je lichaam is hard aan het werken, dan komt de bevalling, ze spreken niet voor niets van 'arbeid' en na de geboorte....dan is het op een andere manier, maar slapen blijft belangrijk.
Ik zou geen kussen achter mijn rug kunnen leggen, te weinig plaats, we slapen in een twijfelaar, en mijn man heeft vaak wat meer ruimte nodig door zijn hernia

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 2 december 2020, 15:37

Ik heb mijn vriend al subtiel een hint gegeven dat ik graag een borstvoedingskussen wil voor kerst. Dan kan ik dat nu gebruiken om te slapen en later voor borstvoeding. Want ik begin ook last te hebben om een goede houding te vinden. Ik ben een zijslaper maar draai mij normaal volledig op een bolletje. Nu wordt dat wat lastiger. Mijn buik is ook ineens redelijk gegroeid op korte tijd, is echt een bolletje geworden. 😂
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 3 december 2020, 9:56

Rio schreef:
1 december 2020, 13:46
Hey hey!

Uitslag van de NIPT is binnen. Alles is prima @YDV ik kom mee in team jongens als het mag! 🥰 De eerste grote mijlpalen zijn achter de rug nu vind ik! Nu is het uitkijken naar een teken van leven! Iemand die haar kleintje al vroeger dan 20 weken kon voelen?
Ik heb vorige week ook zo’n kussen gekregen maar echt veel meerwaarde heeft dat voorlopig nog niet voor mij...

Groetjes!!
Proficiat Rio!!! 🍀🧡

Hier valt het slapen goed mee...
Ik moet enkel tot 6 keer per nacht uit bed om te plassen!!! 😂😱
Heb gisteren een kussen besteld (cadeautje van de meter 👌) en het zou morgen aankomen. Ben benieuwd...
Voor de rest alles ok. Wij hebben nu iedereen ingelicht over de zwangerschap en beslist om eerlijk te zijn over ons parcours. Dit lucht wel op, je kan erover vertellen als iets dat "achter de rug is" en ik krijg heel veel begrip waarom ik nu thuis zit.
Hele fijne periode (ondanks de corona!).
14 december echo, ik hoop dat ze dan haar snoetje laat zien 🤭
Veel liefs x
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 6 december 2020, 20:28

Hoi dames!
Hoe is het hier met iedereen nog?
Hier gaat alles goed. Zowel ik als mijn vriend genieten echt meer van de zwangerschap en ondertussen is iedereen op de hoogte.
Het buikje begint hier ook goed te komen!
Af en toe voel ik kriebeltjes in mijn buik waarvan ik echt zeker ben dat ze niet van mijn darmen komen. Dus ik vermoed dat dit de baby is. Ben benieuwd wanneer de echte bewegingen gaan komen, maar zal nog wel eventjes duren denk ik.
Ik merk ook dat mijn borsten beetje bij beetje wat groter aan het worden zijn, dus ik vrees dat ik binnenkort weer nieuwe bh’s zal mogen kopen.
Ondertussen eindelijk een goeie zwangerschapsbroek gevonden in de H&M! Zalig om eens geen kleedje te moeten dragen. 😂
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

VCLN89
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 september 2020, 16:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door VCLN89 » 7 december 2020, 9:10

YDV schreef:
6 december 2020, 20:28
Hoi dames!
Hoe is het hier met iedereen nog?
Hier gaat alles goed. Zowel ik als mijn vriend genieten echt meer van de zwangerschap en ondertussen is iedereen op de hoogte.
Het buikje begint hier ook goed te komen!
Af en toe voel ik kriebeltjes in mijn buik waarvan ik echt zeker ben dat ze niet van mijn darmen komen. Dus ik vermoed dat dit de baby is. Ben benieuwd wanneer de echte bewegingen gaan komen, maar zal nog wel eventjes duren denk ik.
Ik merk ook dat mijn borsten beetje bij beetje wat groter aan het worden zijn, dus ik vrees dat ik binnenkort weer nieuwe bh’s zal mogen kopen.
Ondertussen eindelijk een goeie zwangerschapsbroek gevonden in de H&M! Zalig om eens geen kleedje te moeten dragen. 😂
Hoi YDV,
Hier gaat alles heel goed! Ondertussen 17+4w en ons baby'tje doet het heel goed! Bij de 16w echo werden alle orgaantjes al even kort overlopen door de gynaecoloog en alles zag er goed uit. Het is een beweeglijke en had haar vuistje in haar mondje. Zalig om te zien. Ze was toen zo'n 10 cm en 150 gram. :lol:
Vrijdagavond heb ik haar voor het eerst écht gevoeld. Wat een geweldig gevoel is dat!
Mijn buikje begint ook serieus te groeien, ondertussen zo'n 3,5 kg bijgekomen.. Borsten volgen mee met de buik :D
Wat ik nu sinds enkele dagen heb, zijn precies van die melkkorstjes die uit mijn tepels komen. Nog dames die dit nu al hebben?
Hoe gaat het met de andere dames?
Groetjes!
Zwangerschapswens: maart 2017
4 x iui : neg
ICSI 1 jan '19
ICSI 1.1 - negatief
ICSI 1.2 - positief (mk 5w)
ICSI 1.3 - negatief
ICSI 2 juli '19
ICSI 2.1 - negatief
ICSI 3 jan '20
ICSI 3.1 - Positief!(uitgerekend 13/05/2021 🍀)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 7 december 2020, 13:11

VCLN89 schreef:
7 december 2020, 9:10
YDV schreef:
6 december 2020, 20:28
Hoi dames!
Hoe is het hier met iedereen nog?
Hier gaat alles goed. Zowel ik als mijn vriend genieten echt meer van de zwangerschap en ondertussen is iedereen op de hoogte.
Het buikje begint hier ook goed te komen!
Af en toe voel ik kriebeltjes in mijn buik waarvan ik echt zeker ben dat ze niet van mijn darmen komen. Dus ik vermoed dat dit de baby is. Ben benieuwd wanneer de echte bewegingen gaan komen, maar zal nog wel eventjes duren denk ik.
Ik merk ook dat mijn borsten beetje bij beetje wat groter aan het worden zijn, dus ik vrees dat ik binnenkort weer nieuwe bh’s zal mogen kopen.
Ondertussen eindelijk een goeie zwangerschapsbroek gevonden in de H&M! Zalig om eens geen kleedje te moeten dragen. 😂
Hoi YDV,
Hier gaat alles heel goed! Ondertussen 17+4w en ons baby'tje doet het heel goed! Bij de 16w echo werden alle orgaantjes al even kort overlopen door de gynaecoloog en alles zag er goed uit. Het is een beweeglijke en had haar vuistje in haar mondje. Zalig om te zien. Ze was toen zo'n 10 cm en 150 gram. :lol:
Vrijdagavond heb ik haar voor het eerst écht gevoeld. Wat een geweldig gevoel is dat!
Mijn buikje begint ook serieus te groeien, ondertussen zo'n 3,5 kg bijgekomen.. Borsten volgen mee met de buik :D
Wat ik nu sinds enkele dagen heb, zijn precies van die melkkorstjes die uit mijn tepels komen. Nog dames die dit nu al hebben?
Hoe gaat het met de andere dames?
Groetjes!
Amai al kunnen voelen! Ik heb ook al enkele zaken gevoeld maar ben echt nog niet zeker dat het de baby is Ik ben vandaag 18 weken en voorlopig 4,5 kg aangekomen Nog geen melk uit de tepels maar ze staan wel erg donker en zijn erg pijnlijk, kan ze bijna niet wassen daardoor

YDV
Berichten: 939
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 7 december 2020, 19:55

VCLN89 schreef:
7 december 2020, 9:10
YDV schreef:
6 december 2020, 20:28
Hoi dames!
Hoe is het hier met iedereen nog?
Hier gaat alles goed. Zowel ik als mijn vriend genieten echt meer van de zwangerschap en ondertussen is iedereen op de hoogte.
Het buikje begint hier ook goed te komen!
Af en toe voel ik kriebeltjes in mijn buik waarvan ik echt zeker ben dat ze niet van mijn darmen komen. Dus ik vermoed dat dit de baby is. Ben benieuwd wanneer de echte bewegingen gaan komen, maar zal nog wel eventjes duren denk ik.
Ik merk ook dat mijn borsten beetje bij beetje wat groter aan het worden zijn, dus ik vrees dat ik binnenkort weer nieuwe bh’s zal mogen kopen.
Ondertussen eindelijk een goeie zwangerschapsbroek gevonden in de H&M! Zalig om eens geen kleedje te moeten dragen. 😂
Hoi YDV,
Hier gaat alles heel goed! Ondertussen 17+4w en ons baby'tje doet het heel goed! Bij de 16w echo werden alle orgaantjes al even kort overlopen door de gynaecoloog en alles zag er goed uit. Het is een beweeglijke en had haar vuistje in haar mondje. Zalig om te zien. Ze was toen zo'n 10 cm en 150 gram. :lol:
Vrijdagavond heb ik haar voor het eerst écht gevoeld. Wat een geweldig gevoel is dat!
Mijn buikje begint ook serieus te groeien, ondertussen zo'n 3,5 kg bijgekomen.. Borsten volgen mee met de buik :D
Wat ik nu sinds enkele dagen heb, zijn precies van die melkkorstjes die uit mijn tepels komen. Nog dames die dit nu al hebben?
Hoe gaat het met de andere dames?
Groetjes!
Melkkorstjes heb ik geen last van. Tepels en borsten zelf zijn wel veel gevoeliger geworden en de aders van mijn borsten worden ook steeds duidelijker.
Super dat je baby’tje het ook zo goed doet. Bij ons was hij op 15w3d ook een 150g en rond de 14cm geschat (nu ben ik 16w3d ver). Ook heel beweeglijk toen! Op een gegeven moment precies aan het zwaaien. 😂
Qua gewicht voorlopig nog niet veel bijgekomen, zit nog steeds niet op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Maar mijn gynaecoloog maakt zich hier geen zorgen over. Ben een 3kg afgevallen en ondertussen terug een goeie 2kg bij.
Zo zot dat jij jouw kleintje al kan voelen! Ik kijk daar echt zo naar uit!
Geniet maar van je zwangerschap!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door liesanne » 9 december 2020, 0:44

VCLN89 schreef:
7 december 2020, 9:10
Wat ik nu sinds enkele dagen heb, zijn precies van die melkkorstjes die uit mijn tepels komen. Nog dames die dit nu al hebben?
Hoe gaat het met de andere dames?
Groetjes!
Hoi!

Ik volg hier en daar wat berichtjes mee en zag jouw vraag ivm de melkkorstjes. Ik had dit ook tijdens mijn beide zwangerschappen. Maar ik verloor geen melk tijden de zwangerschap, dus in mijn ogen waren dat geen melkkorstjes.

Bij de eerste zwangerschap ging ik naar de huisarts en die schreef me een zalfje voor, maar dat hielp niet. De gynaecoloog maakte zich niet veel zorgen en zei dat het geen kwaad kon voor de baby. Ik gebruikte af en toe die zalf en daar bleef het bij.

Bij de tweede zwangerschap liet ik dit bekijken door een vroedvrouw-lactatiekundige en zij dacht in de richting van ‘hyperkeratose’, ten gevolge van de hormonale verandering in de zwangerschap. Het zou wel meer voorkomen en is niet erg, alleen niet esthetisch. https://dermnetnz.org/topics/hyperkerat ... nd-areola/

Wie weet is dit wat jij ook hebt? Ik dacht, ik deel het maar even 😊
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten