Uitgerekend mei 2021

Filou008
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 oktober 2020, 14:12

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Filou008 » 1 oktober 2020, 21:15

Waw al voor februari!! En een uitstekende 20-weken echo: super blij voor je! Uit de grootste gavarenzone: kan me voorstellen dat de opluchting groot was! Lijkt voor mij eindeloos ver weg nu. Hoe snel had je je eerste echo? Ik vraag me af hoe snel ik kan weten of het er ééntje of twee zullen zijn...
4/6/20: Eerste gesprek mbt eiceldondatie
8/7/20: Eerste TP - 1 embryo - NEG
11/8/20: Tweede TP - 1 embryo - NEG
15/9/20: Derde TP - 2 embryo's - POS

VCLN89
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 september 2020, 16:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door VCLN89 » 2 oktober 2020, 10:42

Hoi dames,
Ik mag me eindelijk ook vervoegen tot het zwanger groepje.
Ik lees hier al enkele jaren de ICSI topics in stilte mee, maar nu ik eindelijk ook een positieve zwangerschapstest in handen heb, schrijf ik hier nu toch iets neer :)
Momenteel ben ik 8 weken zwanger, begin deze week een goede echo met kloppend hartje gezien. Ben al helemaal verliefd! Uitgerekend voor midden mei 2021.
Zwangerschapswens: maart 2017
4 x iui : neg
ICSI 1 jan '19
ICSI 1.1 - negatief
ICSI 1.2 - positief (mk 5w)
ICSI 1.3 - negatief
ICSI 2 juli '19
ICSI 2.1 - negatief
ICSI 3 jan '20
ICSI 3.1 - Positief!(uitgerekend 13/05/2021 🍀)

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 2 oktober 2020, 11:06

Hallo iedereen,

Eerst en vooral proficiat allemaal! 🤗
Ik lees ook al jaren in stilte mee... Had heel veel aan de verhalen hier maar nooit de behoefte om mee te schrijven en ons verdriet te delen, want dan was het te 'echt'.

Ik ben vandaag 6 weken zwanger en kijk uit naar de eerste echo op 13 oktober! Dinsdag 6 oktober toch nog even een tussentijdse bloedafname gevraagd want het liep al een paar keer fout.
Uitgerekend voor eind mei dus 🧡

Jullie kwaaltjes? Wisten jullie het snel dat het prijs was?

Veel liefs
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 oktober 2020, 12:41

Welkom allemaal!

Ik ben nu 9 weken +2 en uitgerekend voor begin mei maar aangezien het er 2 zijn is het mogelijk dat ik al in april beval, als alles goed mag blijven gaan … want voor mij was het ook al een traject van jaren vol pijn en verdriet en enkele vroege miskramen.

Ik ben nu al bijna 4 weken verschrikkelijk moe en 3 weken misselijk en last van brandend maagzuur. Mijn misselijkheid is het ergst 's avonds als de vermoeidheid het grootst is. In het begin was ik extreem duizelig, ben daardoor op 5 weken gevallen op de trap, gelukkig nog goed terecht gekomen. Ook veel steken en pijnen allerhande door de hormonen, en de groei van de baarmoeder (die bij mij dubbel zo snel moet groeien) en mijn darmen.

Ik had op 6 weken een echo wegens een bloeding en toen zagen ze er maar 1, een week daarna plots 2, dit hadden we niet verwacht. Ik heb nog bloed in de baarmoeder en moet het daardoor rustig aan doen. Dat maakt mij wel wat angstig.

Ik hoop dat bij iedereen alles goed mag verlopen.

Filou008
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 oktober 2020, 14:12

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Filou008 » 2 oktober 2020, 13:17

Hallo VCLN89 en Eldiso, en de rest van de dames!

Ben blij dat jullie erbij zijn gekomen! Wat een heftig traject hebben jullie gehad, ik leef met jullie mee!

Om op je vragen te antwoorden Eldiso, Ik heb enkele kwaaltjes maar: pijnlijke boobs (maar wel prachtig schoon rond :D ), een bloated gevoel zoals een blaaskikker in paringstijd (denk ik :lol: ) en van het minste buiten adem (niet simpel met die mondmaskers). Ik weet het net een week, dus vanaf week 4 eigenlijk. Ik moest op controle na de laatste terugplaatsing en die bloedafname wees het uit. Volgende vrijdag (net week 6) weer op controle en hopelijk dan iets moois te zien op een schermpje.
Ook ik ben benieuwd naar jullie kwaaltjes en eerste alles!

Ik kan maar moeilijk enthousiast zijn: ten eerste is het zo onwerkelijk om voor het eerst sinds éver zwanger te zijn, toch kan ik aan niets anders denken. Alsof je blij wil zijn maar het niet mag/kan. De statistieken van miskramen houden me ook enorm bezig en jammergenoeg hebben jullie die statistieken werkelijk meegemaakt, ik kan me amper inbeelden wat het moet zijn voor jullie nu !
Hoe houden jullie je geest rustig en de stress beperkt?

Irisbloem: ik wens je veel goeie moed, je hebt extra zorgen met je bloeding en het feit dat je er twee hebt om je zorgen over te maken...en je hebt de misselijkheid en moeheid er nog bij (en de herinneringen aan het verleden). Ik denk aan u!
Ik denk aan al jullie dames! We kennen elkaar (nog) niet, maar hopelijk kunnen we er zijn voor elkaar in goede en slechte dagen, want we zitten nu ongeveer in hetzelfde schuitje, en dat schept een grote band!
Veel liefs!
4/6/20: Eerste gesprek mbt eiceldondatie
8/7/20: Eerste TP - 1 embryo - NEG
11/8/20: Tweede TP - 1 embryo - NEG
15/9/20: Derde TP - 2 embryo's - POS

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 2 oktober 2020, 13:26

Proficiat aan alle dames met het goeie nieuws! Het groepje hier wordt precies wat drukker! Ik heb mij aangesloten bij het groepje april (omdat er daar wat meer ‘activiteit’ was) maar ben eigenlijk uitgerekend voor 21/5/21. Vandaag 7weken en buiten moe zijn en veel plassen weinig last van kwaaltjes. Dus vind het soms moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben. Sinds gisteren wel last van vaginale steken en sinds deze namiddag ook af en toe thv de liezen maar blijkbaar hebben nog vrouwen dit en is dit normaal.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 2 oktober 2020, 15:07

Dag (nieuwe) dames,

Ik lees ook mee in dit groepje en dat van april.
Ik heb vooral al een paar weken last van pijnlijke borsten (ben een buikslaper dus niet ideaal), en al bijna 4 weken maagpijn/misselijk. Ik kan niets eten zonder last te hebben 😏 ik neem Navalit en Omezaprole maar het lijkt maar heeeeel traag te werken.
Maandag had ik een goeie 9w echo...2 hersenhelftjes, ruggengraatjes,... alles was int mini aanwezig. Nu is het aftellen nr 21/10 voor de 12w echo en de nipt test en dan weet ik eindelijk het geslacht. Dan kan ik bewust kleine spulletjes beginnen kopen want daar kijk ik wel naar uit 😍
Fijn weekend dames en goed rusten allemaal!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 oktober 2020, 15:16

YDV schreef:
2 oktober 2020, 13:26
Proficiat aan alle dames met het goeie nieuws! Het groepje hier wordt precies wat drukker! Ik heb mij aangesloten bij het groepje april (omdat er daar wat meer ‘activiteit’ was) maar ben eigenlijk uitgerekend voor 21/5/21. Vandaag 7weken en buiten moe zijn en veel plassen weinig last van kwaaltjes. Dus vind het soms moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben. Sinds gisteren wel last van vaginale steken en sinds deze namiddag ook af en toe thv de liezen maar blijkbaar hebben nog vrouwen dit en is dit normaal.
Ik heb al van voor mijn positieve test steekjes naast mijn navel, nu nog altijd, zo vermoedde ik dat het prijs was

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 oktober 2020, 15:21

Babske84 schreef:
2 oktober 2020, 15:07
Dag (nieuwe) dames,

Ik lees ook mee in dit groepje en dat van april.
Ik heb vooral al een paar weken last van pijnlijke borsten (ben een buikslaper dus niet ideaal), en al bijna 4 weken maagpijn/misselijk. Ik kan niets eten zonder last te hebben 😏 ik neem Navalit en Omezaprole maar het lijkt maar heeeeel traag te werken.
Maandag had ik een goeie 9w echo...2 hersenhelftjes, ruggengraatjes,... alles was int mini aanwezig. Nu is het aftellen nr 21/10 voor de 12w echo en de nipt test en dan weet ik eindelijk het geslacht. Dan kan ik bewust kleine spulletjes beginnen kopen want daar kijk ik wel naar uit 😍
Fijn weekend dames en goed rusten allemaal!
Neem.je omeprazole 20 of 40? Ik nam al 20 wegens het feit dat ik vroeger slokdarmontsteking heb gehad en ben mogen verhogen naar 40 maar de klachten gaan niet volledig weg, denk dat onze hormonen eerst zullen moeten stabiliseren Ja die borsten, ik heb mij een ander bh gekocht en s nachts bij het draaien heb ik wel pijn voor de rest ben ik de pijnlijke borsten al gewoon na jaren van hormonen nemen
Ik moet nog meer dan 1 week wachten voor een echo, ze bekijken het bij jou precies wel heel gedetailleerd

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 oktober 2020, 15:23

YDV schreef:
2 oktober 2020, 13:26
Proficiat aan alle dames met het goeie nieuws! Het groepje hier wordt precies wat drukker! Ik heb mij aangesloten bij het groepje april (omdat er daar wat meer ‘activiteit’ was) maar ben eigenlijk uitgerekend voor 21/5/21. Vandaag 7weken en buiten moe zijn en veel plassen weinig last van kwaaltjes. Dus vind het soms moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben. Sinds gisteren wel last van vaginale steken en sinds deze namiddag ook af en toe thv de liezen maar blijkbaar hebben nog vrouwen dit en is dit normaal.
Ja hoor helemaal normaal, bij mij trekt het soms tot in mijn been

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 2 oktober 2020, 15:24

Filou008 schreef:
2 oktober 2020, 13:17
Hallo VCLN89 en Eldiso, en de rest van de dames!

Ben blij dat jullie erbij zijn gekomen! Wat een heftig traject hebben jullie gehad, ik leef met jullie mee!

Om op je vragen te antwoorden Eldiso, Ik heb enkele kwaaltjes maar: pijnlijke boobs (maar wel prachtig schoon rond :D ), een bloated gevoel zoals een blaaskikker in paringstijd (denk ik :lol: ) en van het minste buiten adem (niet simpel met die mondmaskers). Ik weet het net een week, dus vanaf week 4 eigenlijk. Ik moest op controle na de laatste terugplaatsing en die bloedafname wees het uit. Volgende vrijdag (net week 6) weer op controle en hopelijk dan iets moois te zien op een schermpje.
Ook ik ben benieuwd naar jullie kwaaltjes en eerste alles!

Ik kan maar moeilijk enthousiast zijn: ten eerste is het zo onwerkelijk om voor het eerst sinds éver zwanger te zijn, toch kan ik aan niets anders denken. Alsof je blij wil zijn maar het niet mag/kan. De statistieken van miskramen houden me ook enorm bezig en jammergenoeg hebben jullie die statistieken werkelijk meegemaakt, ik kan me amper inbeelden wat het moet zijn voor jullie nu !
Hoe houden jullie je geest rustig en de stress beperkt?

Irisbloem: ik wens je veel goeie moed, je hebt extra zorgen met je bloeding en het feit dat je er twee hebt om je zorgen over te maken...en je hebt de misselijkheid en moeheid er nog bij (en de herinneringen aan het verleden). Ik denk aan u!
Ik denk aan al jullie dames! We kennen elkaar (nog) niet, maar hopelijk kunnen we er zijn voor elkaar in goede en slechte dagen, want we zitten nu ongeveer in hetzelfde schuitje, en dat schept een grote band!
Veel liefs!
Bedankt voor het lieve bericht Filou 😊

Dat alles bij iedereen goed mag gaan

VCLN89
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 september 2020, 16:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door VCLN89 » 2 oktober 2020, 15:36

Dag dames,
Leuk om hier opeens zoveel reactie te zien! Dat alles bij iedereen hier goed mag gaan!

Ik werd ook opgevolgd in Jette en wist dus vanaf de 1e bloedname, op week 4 dat de innesteling goed is gelopen en ik zwanger was.
Op week 6 heb ik een eerste echo gekregen, wat vroeger dan normaal, aangezien ik opeens bruinverlies kreeg. Paniek dus, maar kreeg gelukkig een goede echo te zien! Uit voorzorg wou de dokter mij op 7 weken ook nog even zien en daar heb ik terug een mooie echo gekregen. 😍 Al blijf ik wel steeds bezorgd en slaag ik in paniek bij de minste steek of kramp :?

Mijn kwaaltjes zijn vooral vermoeidheid en misselijkheid. De misselijkheid speelt mij het meest parten vanaf de middag, vaak tot 's avonds. Sinds 2 dagen heb ik ook af en toe last van het zuur.

Fijn weekend allemaal!
Zwangerschapswens: maart 2017
4 x iui : neg
ICSI 1 jan '19
ICSI 1.1 - negatief
ICSI 1.2 - positief (mk 5w)
ICSI 1.3 - negatief
ICSI 2 juli '19
ICSI 2.1 - negatief
ICSI 3 jan '20
ICSI 3.1 - Positief!(uitgerekend 13/05/2021 🍀)

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 2 oktober 2020, 16:00

irisbloem schreef:
2 oktober 2020, 15:21
Babske84 schreef:
2 oktober 2020, 15:07
Dag (nieuwe) dames,

Ik lees ook mee in dit groepje en dat van april.
Ik heb vooral al een paar weken last van pijnlijke borsten (ben een buikslaper dus niet ideaal), en al bijna 4 weken maagpijn/misselijk. Ik kan niets eten zonder last te hebben 😏 ik neem Navalit en Omezaprole maar het lijkt maar heeeeel traag te werken.
Maandag had ik een goeie 9w echo...2 hersenhelftjes, ruggengraatjes,... alles was int mini aanwezig. Nu is het aftellen nr 21/10 voor de 12w echo en de nipt test en dan weet ik eindelijk het geslacht. Dan kan ik bewust kleine spulletjes beginnen kopen want daar kijk ik wel naar uit 😍
Fijn weekend dames en goed rusten allemaal!
Neem.je omeprazole 20 of 40? Ik nam al 20 wegens het feit dat ik vroeger slokdarmontsteking heb gehad en ben mogen verhogen naar 40 maar de klachten gaan niet volledig weg, denk dat onze hormonen eerst zullen moeten stabiliseren Ja die borsten, ik heb mij een ander bh gekocht en s nachts bij het draaien heb ik wel pijn voor de rest ben ik de pijnlijke borsten al gewoon na jaren van hormonen nemen
Ik moet nog meer dan 1 week wachten voor een echo, ze bekijken het bij jou precies wel heel gedetailleerd
Ik neem 2x per dag 20mg dus idd ook 40 in totaal. Ik vrees dat het idd nog een paar weken zal duren. Het is niet het einde van de wereld maar daardoor heb ik wel geen fut en constant pijn.
Ja het was de laatste echo bij de fertiliteitsarts en het was fijn dat ze zo uitgebreid de tijd nam 😊
Een weekje is zo voorbij! Je kan aftellen nr de echo
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 2 oktober 2020, 16:03

VCLN89 schreef:
2 oktober 2020, 15:36
Dag dames,
Leuk om hier opeens zoveel reactie te zien! Dat alles bij iedereen hier goed mag gaan!

Ik werd ook opgevolgd in Jette en wist dus vanaf de 1e bloedname, op week 4 dat de innesteling goed is gelopen en ik zwanger was.
Op week 6 heb ik een eerste echo gekregen, wat vroeger dan normaal, aangezien ik opeens bruinverlies kreeg. Paniek dus, maar kreeg gelukkig een goede echo te zien! Uit voorzorg wou de dokter mij op 7 weken ook nog even zien en daar heb ik terug een mooie echo gekregen. 😍 Al blijf ik wel steeds bezorgd en slaag ik in paniek bij de minste steek of kramp :?

Mijn kwaaltjes zijn vooral vermoeidheid en misselijkheid. De misselijkheid speelt mij het meest parten vanaf de middag, vaak tot 's avonds. Sinds 2 dagen heb ik ook af en toe last van het zuur.

Fijn weekend allemaal!
Bij mij is het idd ook geen ochtendmisselijkheid maar wel vanaf middag en vooral avond. Avondeten eten is geen sinecure 😊 de Navalit helpt wel tegen de misselijkheid. Mss moet je daar ns naar vragen bij je dokter. Bij mij is het de combinatie met een maagontsteking waar ik al 3 weken mee sukkel dat maakt dat het soms moeilijk is om uit te maken of het van de zwangerschap is of niet. Maar ja, het helpt om aan het einddoel te denken 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 2 oktober 2020, 16:11

YDV schreef:
2 oktober 2020, 13:26
Proficiat aan alle dames met het goeie nieuws! Het groepje hier wordt precies wat drukker! Ik heb mij aangesloten bij het groepje april (omdat er daar wat meer ‘activiteit’ was) maar ben eigenlijk uitgerekend voor 21/5/21. Vandaag 7weken en buiten moe zijn en veel plassen weinig last van kwaaltjes. Dus vind het soms moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben. Sinds gisteren wel last van vaginale steken en sinds deze namiddag ook af en toe thv de liezen maar blijkbaar hebben nog vrouwen dit en is dit normaal.
Ik kom dus precies een weekje na jou! Fijn :)
Wanneer heb jij de eerste echo?
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten