Uitgerekend mei 2021

Plaats reactie
zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door zonnetje75 » 7 maart 2021, 11:31

Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Ik gebruik al een tijdje Molvicon en bij mij werkt het wel. Neem het gemiddeld 3 à 4 dagen in de week. Denk er niet altijd aan. Als ik het te veel vergeet neemt de last weer toe en zo denk ik er weer aan. Duurt bij mij wel een paar dagen altijd voor ik er effect van zie. Heb nu vooral veel last van maagzuur. Daar nog geen oplossing voor gevonden, helaas...
Merk wel dat het sterk afhangt van wat ik eet. Vrees alleen dat er aan dit tempo tegen de bevalling niet veel meer overblijft dat ik nog ga binnen krijgen...

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 7 maart 2021, 12:02

Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Ik neem al enkele maanden movicol, 1 zakje per dag, het helpt maar niet altijd voldoende, je mag ook 2 zakjes nemen maar je kan dan wel meer last hebben van krampen Is natuurlijk en onschadelijk, voorgeschreven door mijn gyne

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Sara1987 » 7 maart 2021, 12:03

zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 11:31
Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Ik gebruik al een tijdje Molvicon en bij mij werkt het wel. Neem het gemiddeld 3 à 4 dagen in de week. Denk er niet altijd aan. Als ik het te veel vergeet neemt de last weer toe en zo denk ik er weer aan. Duurt bij mij wel een paar dagen altijd voor ik er effect van zie. Heb nu vooral veel last van maagzuur. Daar nog geen oplossing voor gevonden, helaas...
Merk wel dat het sterk afhangt van wat ik eet. Vrees alleen dat er aan dit tempo tegen de bevalling niet veel meer overblijft dat ik nog ga binnen krijgen...
Ik had ook een paar keer per week last van maagzuur. Maar rond week 35 is de 'mini' beginnen indalen en gaat het terug beter.

Constipatie geen last meer van sinds ik ijzer bij moet nemen. Werkt bij mij kennelijk licht laxerend... :wink:
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door zonnetje75 » 7 maart 2021, 12:06

@irisbloem, @Silentheyoka, ik duim mee dat jullie meisjes nog lang mogen blijven zitten!
Bij ons in het ziekenhuis was 30 weken een belangrijke milestone omdat de zwaarste prematuriteit dan voorbij was. Als ik me niet vergis zijn jullie daar ondertussen ook voorbij?
Volgende belangrijke stap was 34 weken.
Gelukkig volgen ze jullie goed op ! 🤞🏻🍀

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 7 maart 2021, 12:11

SilentHeyoka schreef:
7 maart 2021, 9:40
Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Nee, geen last van constipatie hier.
Waar mijn gyn wel bijna van achterover viel was dat ik mijn warme avond s avonds eet. Ze zei dat dit absoluut niet gezond was voor een hoogzwangere vrouw.
Dat wist ik niet. We hadden het dan wel over tzuur waar ik zón last van kan hebben. Hadden jullie hier al over gehoord of gelezen?

Ik heb het zo moeilijk om een keuze te maken qua kaartje. Al tientallen sites afgelopen, maar bij geen enkele heb ik het gevoel van jaa, dát is het. 😌
En tóch wil ik een kaartje om trots op te zijn. 😁
Ydv, dan zal je dan achteraf de geboortedatum, gewicht en lengte er manueel bijschrijven mss? Of met sticker / stempel?

Opvolging is er idd wel, maar dinsdag lijkt nog zo ver...
Ik heb er gisteren wel wat over gelezen en heb toch wel de indruk dat ze véél alerter zijn dan 15 a 20 jaar geleden. Dus dat is geruststellend. Maar ik las nergens van iemand die ook afwijkende bloedwaarden had én volledige termijn uitdeed... dus dat verontrust me wel wat.
Ik zorg toch dat een ziekenhuistas klaar staat morgen...
Ik eet al jaren mijn warme maaltijd s middags net voor het zuur Ik heb daardoor al slokdarmontsteking gehad en neem al jaren een zuurremmer Eigenlijk moet je zorgen dat je 4u voor het slapen gaan niets meer eet, of toch niets zwaars Hangt ook af van het feit hoe vlug of traag je spijsvertering is, bij mij van nature traag dus nu nog trager Het is ondervinden wat je nog wel en niet kan eten zonder last Ik weet dat intussen al alhoewel het nu met de zwangerschap toch anders is Zo ondervind ik dat ik s avonds geen bruin brood meer kan eten of ik heb zuur, normaal kan ik dat wel Pas zeker op van kruiden of te vet eten Ook verteert gevogelte beter dan bv varkensvlees Ik ondervind wel dat een puur stuk vlees zonder bijgevoegde kruiden voor mij toch wel veel beter verteert dan zaken waar er van alles in zit

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 7 maart 2021, 12:14

zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:06
@irisbloem, @Silentheyoka, ik duim mee dat jullie meisjes nog lang mogen blijven zitten!
Bij ons in het ziekenhuis was 30 weken een belangrijke milestone omdat de zwaarste prematuriteit dan voorbij was. Als ik me niet vergis zijn jullie daar ondertussen ook voorbij?
Volgende belangrijke stap was 34 weken.
Gelukkig volgen ze jullie goed op ! 🤞🏻🍀
Ik ben morgen 31 weken, start van 32ste week
Wat betekent het om de 34 weken te kunnen halen? Behalve een hoger geboortegewicht, het probleem bij mij

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door zonnetje75 » 7 maart 2021, 12:14

Sara1987 schreef:
7 maart 2021, 12:03
Ik had ook een paar keer per week last van maagzuur. Maar rond week 35 is de 'mini' beginnen indalen en gaat het terug beter.

Constipatie geen last meer van sinds ik ijzer bij moet nemen. Werkt bij mij kennelijk licht laxerend... :wink:
@Sara1987, dat is het beste nieuws dat ik al gehoord heb. Als dat hier ook het geval zou kunnen zijn... Hoop echt dat onze mini dan ook snel aan zijn indaling begint. 🙏🏼 8) Voel je dat eigenlijk?
Enne, bij jou dus nog geen tekenen dat de bevalling begonnen is?

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door zonnetje75 » 7 maart 2021, 12:28

irisbloem schreef:
7 maart 2021, 12:14
zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:06
@irisbloem, @Silentheyoka, ik duim mee dat jullie meisjes nog lang mogen blijven zitten!
Bij ons in het ziekenhuis was 30 weken een belangrijke milestone omdat de zwaarste prematuriteit dan voorbij was. Als ik me niet vergis zijn jullie daar ondertussen ook voorbij?
Volgende belangrijke stap was 34 weken.
Gelukkig volgen ze jullie goed op ! 🤞🏻🍀
Ik ben morgen 31 weken, start van 32ste week
Wat betekent het om de 34 weken te kunnen halen? Behalve een hoger geboortegewicht, het probleem bij mij
Ik weet het eigenlijk niet precies. Heb niet echt doorgevraagd. Was eigenlijk te veel verbaasd dat ze zeiden dat we een klein feestje mochten bouwen. Was aan het aftellen naar 32 weken. Weet alleen dat normaal gezien de longen rijp zijn vanaf 34 weken en ze dan zelfstandig zouden moeten kunnen ademen. Maar weet niet of er nog andere dingen zijn. Heb donderdag terug controle. Ga ook nog eens vragen dan.
Op hoeveel wordt haar gewicht nu geschat?

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Sara1987 » 7 maart 2021, 12:31

zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:14
Sara1987 schreef:
7 maart 2021, 12:03
Ik had ook een paar keer per week last van maagzuur. Maar rond week 35 is de 'mini' beginnen indalen en gaat het terug beter.

Constipatie geen last meer van sinds ik ijzer bij moet nemen. Werkt bij mij kennelijk licht laxerend... :wink:
@Sara1987, dat is het beste nieuws dat ik al gehoord heb. Als dat hier ook het geval zou kunnen zijn... Hoop echt dat onze mini dan ook snel aan zijn indaling begint. 🙏🏼 8) Voel je dat eigenlijk?
Enne, bij jou dus nog geen tekenen dat de bevalling begonnen is?
Je gaat merken dat je ze meer beneden voelt bewegen, als je hurkt, kan je dat enkel met je benen open. Minder tof effect is dat ze bij mij ook veeel op mijn blaas zit te trappelen. Moet gemiddeld 2 tot 3 keer naar de wc 's nachts.

Gisteren dacht ik dat we een aanloop naar weeën gingen nemen. Regelmatig harde buiken met ongeveer een halfuur tussen. Maar is niet verder gezet. Ben wel onrustig - krijg weinig rond maar dutjes doen e.d. lukken ook niet goed.

Dinsdag terug half uur monitor en echo. Exact 40 welen dan.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 7 maart 2021, 13:04

zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:28
irisbloem schreef:
7 maart 2021, 12:14
zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:06
@irisbloem, @Silentheyoka, ik duim mee dat jullie meisjes nog lang mogen blijven zitten!
Bij ons in het ziekenhuis was 30 weken een belangrijke milestone omdat de zwaarste prematuriteit dan voorbij was. Als ik me niet vergis zijn jullie daar ondertussen ook voorbij?
Volgende belangrijke stap was 34 weken.
Gelukkig volgen ze jullie goed op ! 🤞🏻🍀
Ik ben morgen 31 weken, start van 32ste week
Wat betekent het om de 34 weken te kunnen halen? Behalve een hoger geboortegewicht, het probleem bij mij
Ik weet het eigenlijk niet precies. Heb niet echt doorgevraagd. Was eigenlijk te veel verbaasd dat ze zeiden dat we een klein feestje mochten bouwen. Was aan het aftellen naar 32 weken. Weet alleen dat normaal gezien de longen rijp zijn vanaf 34 weken en ze dan zelfstandig zouden moeten kunnen ademen. Maar weet niet of er nog andere dingen zijn. Heb donderdag terug controle. Ga ook nog eens vragen dan.
Op hoeveel wordt haar gewicht nu geschat?
Enkele dagen geleden was ze slechts 1100 gr, het is wel een kleine baby maar is toch net te weinig Gynaecoloog denkt dat ik een gewicht van 2200 a 2500 kan halen

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 7 maart 2021, 13:07

Sara1987 schreef:
7 maart 2021, 12:31
zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:14
Sara1987 schreef:
7 maart 2021, 12:03
Ik had ook een paar keer per week last van maagzuur. Maar rond week 35 is de 'mini' beginnen indalen en gaat het terug beter.

Constipatie geen last meer van sinds ik ijzer bij moet nemen. Werkt bij mij kennelijk licht laxerend... :wink:
@Sara1987, dat is het beste nieuws dat ik al gehoord heb. Als dat hier ook het geval zou kunnen zijn... Hoop echt dat onze mini dan ook snel aan zijn indaling begint. 🙏🏼 8) Voel je dat eigenlijk?
Enne, bij jou dus nog geen tekenen dat de bevalling begonnen is?
Je gaat merken dat je ze meer beneden voelt bewegen, als je hurkt, kan je dat enkel met je benen open. Minder tof effect is dat ze bij mij ook veeel op mijn blaas zit te trappelen. Moet gemiddeld 2 tot 3 keer naar de wc 's nachts.

Gisteren dacht ik dat we een aanloop naar weeën gingen nemen. Regelmatig harde buiken met ongeveer een halfuur tussen. Maar is niet verder gezet. Ben wel onrustig - krijg weinig rond maar dutjes doen e.d. lukken ook niet goed.

Dinsdag terug half uur monitor en echo. Exact 40 welen dan.
Bij mij zit ze al de hele tijd laag Daarnet moest ik bijna plassen omdat ze tegen mijn blaas duwde Ik moet s nachts zeker 6 keer naar toilet maar buiten zwangerschap ga ik al 2 tot 3 keer 😄

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door SilentHeyoka » 8 maart 2021, 14:45

mich75 schreef:
7 maart 2021, 10:18
SilentHeyoka schreef:
7 maart 2021, 9:40


Opvolging is er idd wel, maar dinsdag lijkt nog zo ver...
Ik heb er gisteren wel wat over gelezen en heb toch wel de indruk dat ze véél alerter zijn dan 15 a 20 jaar geleden. Dus dat is geruststellend. Maar ik las nergens van iemand die ook afwijkende bloedwaarden had én volledige termijn uitdeed... dus dat verontrust me wel wat.
Ik zorg toch dat een ziekenhuistas klaar staat morgen...

Ik ken verschillende mensen die zwangerschapsvergiftiging hebben gehad en inderdaad vroeger zijn bevallen, MAAR...die hadden al weken last van oedeem en gingen naar de gyn of spoed omdat ze zich ellendig voelden. Ze waren tussen de 34 en 37w en zijn dezelfde dag of enkele dagen later ingeleid.

Maar jij voelt je nog vrij goed, dus ze kunnen waarschijnlijk nog wel wat doen om alles wat tegen te gaan.
Het is geen slecht idee om je koffertjes te maken omdat je misschien opgenomen zal worden om zo alles beter te kunnen monitoren.

Probeer ondanks dit nieuws toch rustig te blijven want stress verhoogt ook je bloeddruk.
Dat vind ik juist het angstaanjagende, dat ik zelf moet aanvoelen dat het niet goed gaat.
Bloeddruk vandaag is wel goed, maar ik heb echt wel het verschot opgelopen. De gevolgen van zw vergiftiging zijn zeer ernstig. En dat ligt nu in mijn handen.
Maar ik neem mijn bloeddruk om de twee a drie uur, luister om de twee dagen naar haar hartje met doppler en houd me écht kalm. Vandaag voor de eerste keer weer normale bloeddrukken, maar eerlijk, ik ben niet meer gerust te stellen.

De kleinste kleertjes hangen te drogen, nu maak ik mijn ziekenhuistas.
En dan morgen zien we weer verder, eindelijk 😌

Ken je iemand met afwijkende bloedwaarden waarvan de bevalling nog enkele weken kon uitgesteld worden?

Ik zie ook dat je terug gestart bent met traject voor een derde? Is dat de terugplaatsing van ecd cryos?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 8 maart 2021, 15:20

SilentHeyoka schreef:
8 maart 2021, 14:45
Dat vind ik juist het angstaanjagende, dat ik zelf moet aanvoelen dat het niet goed gaat.
Bloeddruk vandaag is wel goed, maar ik heb echt wel het verschot opgelopen. De gevolgen van zw vergiftiging zijn zeer ernstig. En dat ligt nu in mijn handen.
Maar ik neem mijn bloeddruk om de twee a drie uur, luister om de twee dagen naar haar hartje met doppler en houd me écht kalm. Vandaag voor de eerste keer weer normale bloeddrukken, maar eerlijk, ik ben niet meer gerust te stellen.

De kleinste kleertjes hangen te drogen, nu maak ik mijn ziekenhuistas.
En dan morgen zien we weer verder, eindelijk 😌

Ken je iemand met afwijkende bloedwaarden waarvan de bevalling nog enkele weken kon uitgesteld worden?

Ik zie ook dat je terug gestart bent met traject voor een derde? Is dat de terugplaatsing van ecd cryos?
Ik ken alleen mensen waarbij de inleiding dezelfde dag of binnen enkele dagen gebeurde, maar nogmaals zij hadden klachten. Jij voelt momenteel niets speciaal, daarom dat het nog best kan meevallen, je volgt nu je bloeddruk wel op, maar meestal gebeurt dit niet. Dus wat zijn alarmsignalen, vocht vasthouden, (zware) aanhoudende hoofdpijn, misselijkheid, je ziek voelen.
Ik veronderstel dat je hier (nog) geen last van hebt, morgen zal je wel meer weten en het zal er ook vanaf hangen hoe afwijkend je waarden zijn. Voldoende water (2L/dag) kan ook wel wat helpen en niet stressen (gemakkelijker gezegd dan gedaan, i know).

Als het echt erg wordt, weet dan dat het beter is voor je babytje dat het vroeger komt dan dat het nog wat blijft zitten, al hopen we natuurlijk dat het nog een hele tijd mag blijven zitten.

Wij zijn inderdaad terug gestart, niet voor een derde, maar voor een vierde (en misschien een vijfde). Het zijn inderdaad ecd cryo's maar het loopt niet zo vlot als gehoopt. De eerste tp is uitgedraaid op een mk en de 2de poging is afgebroken, nu wachten op ms (geen idee wanneer, maar binnen nu en een maand) en dan hopelijk tp in april.

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Juju » 8 maart 2021, 15:53

Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Babske, ik neem standaard Biofiber bij, zijn vezels in pilletjes vorm. Ik eet ook veel groenten, fruit, drink veel water, maar heb standaard altijd last van constipatie... de eerste dagen neem ik eentje 's morgens en eentje 's avonds, eens het begint te werken, enkel 1tje 's morgens. helpt bij mij enorm goed, zonder krampen. 's morgens een glas lauw water met een halve citroen in geperst helpt ook :)
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 8 maart 2021, 16:34

YDV schreef:
7 maart 2021, 8:01
zoemers schreef:
6 maart 2021, 15:02
Oh leuk! Ik heb gisteren ook finale keuze voor het kaartje gemaakt en de doopsuiker gevuld met mijn broer en schoonzus. Die blijft nu nog even bij hen staan omdat mijn mama heel nieuwsgierig is en ik bang ben dat ze die bij mij thuis per ongeluk een keer zou zien 🙈
Haha 😂 bij mij is het de schoonmama die enorm nieuwsgierig is naar alles! Maar geboortekaartjes/doopsuiker zal iedereen moeten wachten tot de geboorte want de naam staat er al op.
Doopsuiker is bij ons ook het volgende. Als het ontwerp vastligt gaan we eens gaan shoppen naar leuke dingen om zelf te vullen. We willen dat het toch een geheel vormt met het geboortekaartje dus wachten de proefdruk eerst nog af en gaan daarna de stickers laten drukken. ☺️
Hier is de proefdruk van het kaartje ook onderweg...Ik ben wel gisteren van naam veranderd :) Ik twijfel al langer tussen 2 namen en wou het helemaal alleen beslissen, maar gisteren heb ik de hulp ingeroepen van mn zus en ga ik toch voor de andere naam gaan (naam die ik al wou van voor ik zwanger was en dus ooit toch mijn 1ste keuze was). 19 maart heb ik dan een afspraak voor met de proefdruk naar een andere winkel te gaan om inderdaad ook een concept te laten uitwerken/bedenken zodat het toch een geheel vormt met het kaartje. We kunnen die dag alles mee naar huis nemen en dan ook rustig beginnen vullen. Gaat wel moeilijk zijn om niet te veel te snoepen :p
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten