Uitgerekend mei 2021

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 21 maart 2021, 17:02

Emelie, door ijzertekort ben je moe en voel je je slap, ijzertabletten kunnen dan op hun beurt weer zorgen voor misselijkheid.

Het beste om harde buiken tegen te gaan is rust en eventueel Utrogestan, kan je bespreken met je gyn.

Als je schrik hebt voor zwangerschapsvergiftiging, lees dan enkele pagina's terug in dit topic.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 21 maart 2021, 17:14

EmilieT schreef:
21 maart 2021, 15:40
Hey dames,

mag ik met jullie meepraten? Ik zou op 9 juni 40 weken zijn maar de groep uitgerekend voor juni is niet zo actief :?

Ik ben nu 28 weken en 4 dagen, anderhalve week geleden had ik mijn suikertest.
Die was goed, maar in de namiddag kreeg ik telefoon omdat mijn bloedwaarden niet zo goed waren.
Ik kreeg per mail een voorschriftje voor ijzertabletten en verder eigenlijk geen info, dus ik dacht, nuja, ijzertekort, niet zo erg, toch?

Een paar dagen later ben ik langs de huisarts geweest omdat ik bijna dagelijks een storm aan harde buiken en bandenpijn had, mijn man was ongerust, ik niet zo erg. Nu sprak de huisarts van mijn hemoglobine dat niet goed was (ijzer denk ik dan?) en dat die harde buiken echt te vaak voorkomen en ik dus sneller terug langs de gynea moet (ondertussen heb ik een afspraak kunnen krijgen voor dinsdag, overmorgen).

Bij de huisarts was mijn bloeddruk oke, maar nu gisteren en vandaag zelf ook eens gemeten en had een bovendruk van 138, wat mij toch iets hoger lijkt, nee? Ik weet dat bij mijn eerste zwangerschap de alarmbellen afgingen bij 140 en ik toen met spoed ben ingeleid.

Ik was eigenlijk best rustig maar mijn man en de huisarts maken me een beetje bang nu!

Okee, ik voel me niet zo super, veel steken op de maag, terug meer misselijk, doodmoe heel de dag, verschrikkelijk rusteloze benen, erg veel bandenpijn, steken in mijn rug, ... maar ik dacht dat dat bij het 3de trimester hoorde...
Welkom!
Ik had aan het begin van de zwangerschap ijzertekort en ze hebben mij een infuus gegeven omdat mijn maag niet tegen die tabletten kan dus meer last aan de maag kan ook van die tabletten komen Maar ik ben ook al de hele periode misselijk en moe, in tweede trimester was dit tijdelijk wat minder maar komt inderdaad aan begin derde trimester vaak terug Ik heb veel last van spanning op de buik, harde buik of niet geen idee maar als het niet echt pijn doet kan het blijkbaar geen kwaad, rusten en proberen te ontspannen zou helpen Is bij mij niet alle dagen hetzelfde en ik denk dat zowel de groei als wat ik eet een rol hierin spelen
Mijn bloeddruk is goed In rust maar bij de gyne gaat hij door de stress de hoogte in Je moet hem meten na een kwartier rust zegt mijn huisdokter, hij gaf mij 1 week een toestel mee naar huis zodat ik het zelf kon controleren Daarnaast heb ik vooral s morgens en voormiddag vaak last van zware benen door slechte bloedcirculatie en krijg dan soms ook een bloeddrukdaling Ook niet erg alleen oppassen dat ik niet val Heb al enkele keren gehad dat ik bijna helemaal was flauw gevallen Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het tweede trimester al veel banden, bekken en rugpijn had Hoort erbij maar evenwicht tussen beweging zonder belasten en rust helpt, evenals voor sommigen een goede buikband Ook hier heb ik dagen met veel rugpijn en dagen dat het meevalt Dus veel vervelende en onschuldige klachten horen erbij Zolang je geen vochtophoping hebt, andere slechte bloedwaarden, je urine oké ... Maar extra controle kan nooit kwaad want die bloeddruk kan een eerste indicatie zijn en andere klachten kunnen pas later komen Hoe vroeger erbij hoe beter

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 21 maart 2021, 17:23

@SilentHeyoka: ja klopt idd dat het er iets minder formeel aan toe gaat. Wel leuk hè!
Mijn echo is morgen gepland dus ben benieuwd!
Wat goed dat je terug thuis bent! Het blijft spannend natuurlijk want je weet nooit wanneer het kan veranderen, maar je wordt wel goed opgevolgd dus dat is toch een geruststelling he. Duimen dat je het zo lang mogelijk kan volhouden, elke dag extra dat je kindje kan blijven zitten is nu mooi meegenomen eh!

@irisbloem: ik duim mee dat de monitoring goed is en je kleintje ook nog even mag blijven zitten! Die 37w is bij jullie beide toch een streefdoel he. 🍀
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door SilentHeyoka » 21 maart 2021, 17:30

Hey EmelieT,

Mijn eerste monitoring was op 28 weken, omdat ik ook veel last had van bandenpijn. Bleek ook effectief bandenpijn te zijn, geen weeën. Maar het werd bij mij dus effectief gecontroleerd, wat ik hoop dat ze dat ook bij jou zullen doen.

Ivm de andere symptomen die je zegt, moest je denken aan zw vergiftiging... (let op, ik ben geen expert, maar doe wel mijn best de juiste info te vinden)

Bloeddruk, er wordt gesproken van een verhoogde bloeddruk als
de bovendruk >140 en/of onderdruk >90.

Waar ze me constant naar vragen, en wanneer ik contact moet opnemen met ziekenhuis is
- houd ik meer vocht op
- algemeen niet goed voelen
- hevige hoofdpijn
- sterretjes zien
- misselijkheid/braken
- hevige maagpijn, eventueel uitstralende pijn, of pijn tussen schouderbladen


Ik ga ervan uit dat je bloed getest zal worden en je urine. Daaruit kunnen ze perfect opmaken of er iets aan de hand is.
Sowieso is het goed dat je naar gynaecoloog gaat!
Maar als je je echt niet goed voelt, mag je geen risico's nemen denk ik... ookal bel je materniteit/verloskwartier even op en vertel je hoe je je voelt.

Btw, ik draag nu ook van die sexy Ted-kousen, maar ze helpen wel hoor. Ik houd minder vocht op een geen last meer van rusteloze benen. Een aanrader 😂

Veel succes! Hou ons op de hoogte!


@ydv
Aah morgen je date! 😊
Geniet ervan!!
Laatst gewijzigd door SilentHeyoka op 23 maart 2021, 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 21 maart 2021, 21:10

EmilieT schreef:
21 maart 2021, 15:40
Hey dames,

mag ik met jullie meepraten? Ik zou op 9 juni 40 weken zijn maar de groep uitgerekend voor juni is niet zo actief :?

Ik ben nu 28 weken en 4 dagen, anderhalve week geleden had ik mijn suikertest.
Die was goed, maar in de namiddag kreeg ik telefoon omdat mijn bloedwaarden niet zo goed waren.
Ik kreeg per mail een voorschriftje voor ijzertabletten en verder eigenlijk geen info, dus ik dacht, nuja, ijzertekort, niet zo erg, toch?

Een paar dagen later ben ik langs de huisarts geweest omdat ik bijna dagelijks een storm aan harde buiken en bandenpijn had, mijn man was ongerust, ik niet zo erg. Nu sprak de huisarts van mijn hemoglobine dat niet goed was (ijzer denk ik dan?) en dat die harde buiken echt te vaak voorkomen en ik dus sneller terug langs de gynea moet (ondertussen heb ik een afspraak kunnen krijgen voor dinsdag, overmorgen).

Bij de huisarts was mijn bloeddruk oke, maar nu gisteren en vandaag zelf ook eens gemeten en had een bovendruk van 138, wat mij toch iets hoger lijkt, nee? Ik weet dat bij mijn eerste zwangerschap de alarmbellen afgingen bij 140 en ik toen met spoed ben ingeleid.

Ik was eigenlijk best rustig maar mijn man en de huisarts maken me een beetje bang nu!

Okee, ik voel me niet zo super, veel steken op de maag, terug meer misselijk, doodmoe heel de dag, verschrikkelijk rusteloze benen, erg veel bandenpijn, steken in mijn rug, ... maar ik dacht dat dat bij het 3de trimester hoorde...
Hey Emilie, welkom! Wat je beschrijft lijkt me idd normaal voor 3e trimester....
Ik heb al sinds februari constant harde buiken als ik niet neerzit, aan de monitor gaan liggen en daar niets te zien (ah nee want het is enkel als ik rechtsta), ik kan daardoor moeilijk stappen maar er valt helaas niets aan te doen. Zelf de extra magenesium die ik neem bovenop de vitamienen helpt niet. Ik heb me erbij neergelegd en zolang de harde buiken geen pijn doen, is er niets aan de hand (zeiden ze me).
Ik heb nu (33w 5d) al 2 weken “last” van geen honger. Mn dochter ligt met haar hoofdje tegen mn maag (ze wil ni draaien dus 9/10 keizersnede) en ze duwt mn maag plat waardoor ik geen hongergevoel heb. Ik ben hierdoor klein beetje aant afvallen maar kan geen kwaad want volgens huisdokter neemt “de parasiet” alles wat ze nodig heeft 😂
Voor de rest ook veel rugpijn maar ik vrees dat het er bij hoort en ik trek me op aan het einddoel.
Heel veel succes nog en als je onzeker bent, niet twijfelen en je zorgverleners contacteren. Vroedvrouwen en gynaecologen zijn het gewoon dat zwangere vrouwen ongerust zijn en bij mij zijn ze altijd super begripvol en vriendelijk.
Donderdag heb ik nog ns een echo bij de vroedvrouw, dan kan ik ze nog ns zien en hopelijk toont ze haar gezichtje ns want laatste 3 echo’s lag ze altijd met gezichtje nr mn rug 🤷🏽‍♀️
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 22 maart 2021, 11:23

Dag dames!
Met ons ventje alles goed! Geschat op iets meer dan 1,850kg en ongeveer 43cm. Perfect volgens de termijn waar ik zit. 🥰
Hij ligt al klaar met zijn hoofdje naar beneden en dat zou nu niet meer veranderen. Hij was ook druk in de weer met ademhalingsoefeningen. 😂
Ikzelf moet volgende week eens naar het verloskwartier gaan voor bloeddrukcontrole en monitor. Mijn bovendruk was hoger dan anders (normaal 110-120 en nu 140) maar onderdruk was goed. Dus wss niks om zorgen over te maken omdat ik verder geen klachten heb maar ze neemt liever geen risico’s.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 22 maart 2021, 16:59

@EmilieT: welkom hier. Ikzelf heb er weinig ervaring mee maar ondertussen heb je al van de andere dames een goeie uitleg gekregen denk ik. Ik zit nu ook met een bovendruk van 140, maar mijn onderdruk is goed (90) dus mijn gynaecoloog maakt zich nog geen zorgen. Uit voorzorg volgende week wel controle op verloskwartier voor bloeddruk en monitor. Jij hebt deze week een extra controle heb ik gelezen dus je wordt ook wel goed opgevolgd lijkt mij!

@Babske: bij mij zijn de hoeveelheden die ik eet toch ook geminderd en veel last nu van (zure) oprispingen, wss door de baarmoeder/baby die tegen mijn maag duwt. Hier ligt hij wel al met zijn hoofdje naar onder.
Qua gewicht kom ik ook niet veel bij (maak mij daar soms ook zorgen over) maar ons ventje die heeft niks tekort, zit perfect op schema. Dus klopt dat die alles nemen wat ze nodig hebben. 😂
Was er nog kans dat ze zou draaien of wordt het sowieso keizersnede?
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Kelsey96
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2020, 20:38

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Kelsey96 » 23 maart 2021, 10:44

EmilieT schreef:
21 maart 2021, 15:40
Hey dames,

mag ik met jullie meepraten? Ik zou op 9 juni 40 weken zijn maar de groep uitgerekend voor juni is niet zo actief :?

Ik ben nu 28 weken en 4 dagen, anderhalve week geleden had ik mijn suikertest.
Die was goed, maar in de namiddag kreeg ik telefoon omdat mijn bloedwaarden niet zo goed waren.
Ik kreeg per mail een voorschriftje voor ijzertabletten en verder eigenlijk geen info, dus ik dacht, nuja, ijzertekort, niet zo erg, toch?

Een paar dagen later ben ik langs de huisarts geweest omdat ik bijna dagelijks een storm aan harde buiken en bandenpijn had, mijn man was ongerust, ik niet zo erg. Nu sprak de huisarts van mijn hemoglobine dat niet goed was (ijzer denk ik dan?) en dat die harde buiken echt te vaak voorkomen en ik dus sneller terug langs de gynea moet (ondertussen heb ik een afspraak kunnen krijgen voor dinsdag, overmorgen).

Bij de huisarts was mijn bloeddruk oke, maar nu gisteren en vandaag zelf ook eens gemeten en had een bovendruk van 138, wat mij toch iets hoger lijkt, nee? Ik weet dat bij mijn eerste zwangerschap de alarmbellen afgingen bij 140 en ik toen met spoed ben ingeleid.

Ik was eigenlijk best rustig maar mijn man en de huisarts maken me een beetje bang nu!

Okee, ik voel me niet zo super, veel steken op de maag, terug meer misselijk, doodmoe heel de dag, verschrikkelijk rusteloze benen, erg veel bandenpijn, steken in mijn rug, ... maar ik dacht dat dat bij het 3de trimester hoorde...

Hey EmilieT,

ik ben ook uitgerekend voor juni (29 juni),ik ben nu 26 weken, maar lees meestal gewoon mee op het forum.
Ik heb vorige week ook mijn suikertest gehad en deze was niet goed. ik had waarden van boven de 150. Ik moet dus aanstaande vrijdag een uitgebreide test doen.

Ik heb de laatste weken ook wel eens last van harde buiken en heel veel hoofdpijn, maar meestal door de stress van het werk denk ik dan.
Verder heb ik precies nergens nog energie voor en kan ik mij ook nergens meer echt op concentreren. Ik slaap ook zo slecht, dat ik niet echt inzie hoe ik die volgende 14 weken nog doormoet.

Ik ben wel in behandeling in het ziekenhuis door een psycholoog, omdat de zwangerschap mij toch wel zwaar valt. Ze zegt dat als het niet gaat ik naar de huisarts moet en dat ik dan maar even thuis rust moet nemen, maar vind dit heel moeilijk. Het is niet dat ik "ziek" ben..

Ik hoop vooral dat het snel eind juli is dat ik heb veilig in mijn armen heb :)
11/2019 stop pil
08/2020 - ICSI (freeze all)
12/10 tp cryo :D
22/10 Zwanger! <3 (uitgerekend 29/06/2021)

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 23 maart 2021, 11:31

YDV schreef:
22 maart 2021, 16:59
@EmilieT: welkom hier. Ikzelf heb er weinig ervaring mee maar ondertussen heb je al van de andere dames een goeie uitleg gekregen denk ik. Ik zit nu ook met een bovendruk van 140, maar mijn onderdruk is goed (90) dus mijn gynaecoloog maakt zich nog geen zorgen. Uit voorzorg volgende week wel controle op verloskwartier voor bloeddruk en monitor. Jij hebt deze week een extra controle heb ik gelezen dus je wordt ook wel goed opgevolgd lijkt mij!

@Babske: bij mij zijn de hoeveelheden die ik eet toch ook geminderd en veel last nu van (zure) oprispingen, wss door de baarmoeder/baby die tegen mijn maag duwt. Hier ligt hij wel al met zijn hoofdje naar onder.
Qua gewicht kom ik ook niet veel bij (maak mij daar soms ook zorgen over) maar ons ventje die heeft niks tekort, zit perfect op schema. Dus klopt dat die alles nemen wat ze nodig hebben. 😂
Was er nog kans dat ze zou draaien of wordt het sowieso keizersnede?

Fijn dat je een goeie echo had. Is altijd een opluchting he 😊 hoever ben je nu?
2 april heb ik gesprek met gynae om te bepalen of we ze gaan draaien of niet. Ikzelf ben daar geen voorstander van en denk dat ik het niet ga laten doen en voor keizersnede ga gaan. De kans dat ze draait wordt elke dag kleiner. Ze heeft niet veel plaats meer en ligt al 2maand met haar hoofdje boven mn navel dus het zou me straf lijken dat ze ineens gaat draaien 🤷🏽‍♀️
Ik heb vorige dinsdag eerste prenatale les gehad van het ziekenhuis en als ik dat allemaal hoor hoe een natuurlijke bevalling kan lopen, vind ik een keizersnede een goed alternatief 😂 maar dat hangt natuurlijk van bevalling tot bevalling af he. Soit, ik kan er niets aan doen, de natuur beslist 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door zoemers » 23 maart 2021, 13:20

Hey Babske, bij mij is hij gelukkig nog wel op 35 weken gedraaid. Ik ben hier erg blij om omdat ik echt wel natuurlijk wil bevallen.
Intussen al 38 weken en 5 dagen maar hij lijkt nog niet ingedaald want mijn maag zit precies nog altijd in mijn keel 😅
Donderdag heb ik nog eens controle en dan gaat de gynae checken of ik al opening heb.
Wel benieuwd of er opnieuw een lockdown zou komen en welke impact die dan heeft..... 😕
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 23 maart 2021, 13:27

zoemers schreef:
23 maart 2021, 13:20
Hey Babske, bij mij is hij gelukkig nog wel op 35 weken gedraaid. Ik ben hier erg blij om omdat ik echt wel natuurlijk wil bevallen.
Intussen al 38 weken en 5 dagen maar hij lijkt nog niet ingedaald want mijn maag zit precies nog altijd in mijn keel 😅
Donderdag heb ik nog eens controle en dan gaat de gynae checken of ik al opening heb.
Wel benieuwd of er opnieuw een lockdown zou komen en welke impact die dan heeft..... 😕
Haha dat gevoel ken ik dat je maag in je keel zit. Zorgt ervoor dat de kilo’s er niet te fel aankomen he. Elk nadeel heeft een voordeel 😁
Ik denk niet dat lockdown impact gaat hebben. Sowieso is er geen bezoek in ziekenhuis toegelaten buiten de persoon die bij je zwangerschap aanwezig is.
Ik heb alles in huis dus indien er een nieuwe lockdown komt, kan ik rustig aan mn suikerbonen werken 😂 weer een voordeel ....
goed dat je baby gedraaid is als je idd natuurlijk wil bevallen. Voor mij maakt het echt niet uit, ze moet eruit en liefst op een manier die voor beide comfortabel is (dus geen uitwendige kering). Spannend he zo die laatste weken. Zooooo lang naar uitgekeken en ineens is de moment bijna daar!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 23 maart 2021, 21:19

Babske84 schreef:
23 maart 2021, 11:31
Fijn dat je een goeie echo had. Is altijd een opluchting he 😊 hoever ben je nu?
2 april heb ik gesprek met gynae om te bepalen of we ze gaan draaien of niet. Ikzelf ben daar geen voorstander van en denk dat ik het niet ga laten doen en voor keizersnede ga gaan. De kans dat ze draait wordt elke dag kleiner. Ze heeft niet veel plaats meer en ligt al 2maand met haar hoofdje boven mn navel dus het zou me straf lijken dat ze ineens gaat draaien 🤷🏽‍♀️
Ik heb vorige dinsdag eerste prenatale les gehad van het ziekenhuis en als ik dat allemaal hoor hoe een natuurlijke bevalling kan lopen, vind ik een keizersnede een goed alternatief 😂 maar dat hangt natuurlijk van bevalling tot bevalling af he. Soit, ik kan er niets aan doen, de natuur beslist 😊
Ik ben nu 31w4d ver. Is idd altijd een opluchting om te zien dat alles goed gaat met ons baby’tje! 🥰
Denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt. De gynaecoloog zal jou hier sowieso wel goed in begeleiden!
Is ook juist wat je zegt, dat de natuur beslist.
Wij hebben vandaag de eerste prenatale les gehad. Best veel info dat je krijgt en vooral het gevoel van dat we eigenlijk geen idee hebben wat er op ons af komt. 😂

Vandaag op mijn werk heb ik toch eens mijn bloeddruk gemeten (was gisteren bij gynaecoloog 140/90). Nu was hij 130/90. Ik veronderstel dat als hij niet stijgt maar zo wat blijft hangen dat het wel ok is zolang ik geen klachten heb?

@irisbloem: ben jij intussen al moeten gaan voor monitor? Hopelijk was alles ok! 🙏🏻
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 24 maart 2021, 12:52

YDV schreef:
23 maart 2021, 21:19
Babske84 schreef:
23 maart 2021, 11:31
Fijn dat je een goeie echo had. Is altijd een opluchting he 😊 hoever ben je nu?
2 april heb ik gesprek met gynae om te bepalen of we ze gaan draaien of niet. Ikzelf ben daar geen voorstander van en denk dat ik het niet ga laten doen en voor keizersnede ga gaan. De kans dat ze draait wordt elke dag kleiner. Ze heeft niet veel plaats meer en ligt al 2maand met haar hoofdje boven mn navel dus het zou me straf lijken dat ze ineens gaat draaien 🤷🏽‍♀️
Ik heb vorige dinsdag eerste prenatale les gehad van het ziekenhuis en als ik dat allemaal hoor hoe een natuurlijke bevalling kan lopen, vind ik een keizersnede een goed alternatief 😂 maar dat hangt natuurlijk van bevalling tot bevalling af he. Soit, ik kan er niets aan doen, de natuur beslist 😊
Ik ben nu 31w4d ver. Is idd altijd een opluchting om te zien dat alles goed gaat met ons baby’tje! 🥰
Denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt. De gynaecoloog zal jou hier sowieso wel goed in begeleiden!
Is ook juist wat je zegt, dat de natuur beslist.
Wij hebben vandaag de eerste prenatale les gehad. Best veel info dat je krijgt en vooral het gevoel van dat we eigenlijk geen idee hebben wat er op ons af komt. 😂

Vandaag op mijn werk heb ik toch eens mijn bloeddruk gemeten (was gisteren bij gynaecoloog 140/90). Nu was hij 130/90. Ik veronderstel dat als hij niet stijgt maar zo wat blijft hangen dat het wel ok is zolang ik geen klachten heb?

@irisbloem: ben jij intussen al moeten gaan voor monitor? Hopelijk was alles ok! 🙏🏻
Ik moest vandaag gaan en monitor was goed 😊 ik mag zondag nog eens om mij iets meer gemoedsrust te geven

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 25 maart 2021, 15:52

irisbloem schreef:
24 maart 2021, 12:52
YDV schreef:
23 maart 2021, 21:19
Babske84 schreef:
23 maart 2021, 11:31
Fijn dat je een goeie echo had. Is altijd een opluchting he 😊 hoever ben je nu?
2 april heb ik gesprek met gynae om te bepalen of we ze gaan draaien of niet. Ikzelf ben daar geen voorstander van en denk dat ik het niet ga laten doen en voor keizersnede ga gaan. De kans dat ze draait wordt elke dag kleiner. Ze heeft niet veel plaats meer en ligt al 2maand met haar hoofdje boven mn navel dus het zou me straf lijken dat ze ineens gaat draaien 🤷🏽‍♀️
Ik heb vorige dinsdag eerste prenatale les gehad van het ziekenhuis en als ik dat allemaal hoor hoe een natuurlijke bevalling kan lopen, vind ik een keizersnede een goed alternatief 😂 maar dat hangt natuurlijk van bevalling tot bevalling af he. Soit, ik kan er niets aan doen, de natuur beslist 😊
Ik ben nu 31w4d ver. Is idd altijd een opluchting om te zien dat alles goed gaat met ons baby’tje! 🥰
Denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt. De gynaecoloog zal jou hier sowieso wel goed in begeleiden!
Is ook juist wat je zegt, dat de natuur beslist.
Wij hebben vandaag de eerste prenatale les gehad. Best veel info dat je krijgt en vooral het gevoel van dat we eigenlijk geen idee hebben wat er op ons af komt. 😂

Vandaag op mijn werk heb ik toch eens mijn bloeddruk gemeten (was gisteren bij gynaecoloog 140/90). Nu was hij 130/90. Ik veronderstel dat als hij niet stijgt maar zo wat blijft hangen dat het wel ok is zolang ik geen klachten heb?

@irisbloem: ben jij intussen al moeten gaan voor monitor? Hopelijk was alles ok! 🙏🏻
Ik moest vandaag gaan en monitor was goed 😊 ik mag zondag nog eens om mij iets meer gemoedsrust te geven
Super goed nieuws! Ik hoop dat ze toch al wat gewicht is aangekomen zodat ze niet te lang in de couveuse moet hé. Raar hoe we allemaal met elkaar meeleven en elkaar niet kennen...Das het mooie van het forum hier. Take care, je bent super goed bezig en elke week verder, is een week gewonnen. Keep up the spirit!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 29 maart 2021, 13:35

@irisbloem: blij te horen dat alles goed gaat! Hopelijk deze week ook een goeie echo! 🍀

Hier vandaag monitor en bloeddrukmeting gehad. Bloeddruk perfect, urine is ook gecontroleerd en was ook in orde en op de monitor ook alles goed! Buiten af en toe alarm op het toestel omdat hij teveel bewoog. 😂
Wel rustgevend om zo de hele tijd dat hartje te horen 😍, je zou er van in slaap vallen!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten