Uitgerekend mei 2021

Plaats reactie
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 8 maart 2021, 16:37

zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 11:31
Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Ik gebruik al een tijdje Molvicon en bij mij werkt het wel. Neem het gemiddeld 3 à 4 dagen in de week. Denk er niet altijd aan. Als ik het te veel vergeet neemt de last weer toe en zo denk ik er weer aan. Duurt bij mij wel een paar dagen altijd voor ik er effect van zie. Heb nu vooral veel last van maagzuur. Daar nog geen oplossing voor gevonden, helaas...
Merk wel dat het sterk afhangt van wat ik eet. Vrees alleen dat er aan dit tempo tegen de bevalling niet veel meer overblijft dat ik nog ga binnen krijgen...
Ok dan ga ik dat seffens halen in de apotheek, want het is echt vervelend aan het worden. Bedankt voor de tip
Van het zuur heb ik echt nog geen last, ik kan eten wat ik wil en ik eet altijd warme maaltijd 'savonds. Misschien omdat ze zo in een bolleke ligt en met haar hoofdje tegen mijn maag, dat dat minder last geeft. Ik weet het eigenlijk niet, maar ik ben blij dat ik er (nog) geen last van heb. Wel eet ik savonds in de zetel altijd nog iets zodat mijn maag niet te leeg is. Een yoghurtje, boudoirkoekjes,...gewoon nog een kleine snack om de nacht door te komen
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 8 maart 2021, 16:40

irisbloem schreef:
7 maart 2021, 12:14
zonnetje75 schreef:
7 maart 2021, 12:06
@irisbloem, @Silentheyoka, ik duim mee dat jullie meisjes nog lang mogen blijven zitten!
Bij ons in het ziekenhuis was 30 weken een belangrijke milestone omdat de zwaarste prematuriteit dan voorbij was. Als ik me niet vergis zijn jullie daar ondertussen ook voorbij?
Volgende belangrijke stap was 34 weken.
Gelukkig volgen ze jullie goed op ! 🤞🏻🍀
Ik ben morgen 31 weken, start van 32ste week
Wat betekent het om de 34 weken te kunnen halen? Behalve een hoger geboortegewicht, het probleem bij mij
Ik gebruik de app "zwangerschap+" en daarin staat per week, welke evolutie je kleintje doormaakt en wat er nog aan het rijpen is en wat al goed is...Nu zijn de longen bv. nog verder aan het ontwikkelen maar ze zijn bijna "klaar". Ook staat er dat het kindje nu per week +- 250 gram aankomt in gewicht, dus ik hoop voor jou dat ze nog wat bijkomt want ik verschoot wel van haar lage gewicht van 1100 gr. Ik snap dat je je daarover zorgen maakt en dat een goede opvolging nu nodig is.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 8 maart 2021, 16:43

Juju schreef:
8 maart 2021, 15:53
Babske84 schreef:
6 maart 2021, 20:36
Nemen jullie iets tegen constipatie? Ik heb net mn laatste zakje Macrogol+electrolytes genomen maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Is er iets wat beter helpt en veilig is?
Ik eet elke dag groenten, fruit, havermout, volkorenbrood,...dus vezels genoeg maar toch last van constipatie.
Babske, ik neem standaard Biofiber bij, zijn vezels in pilletjes vorm. Ik eet ook veel groenten, fruit, drink veel water, maar heb standaard altijd last van constipatie... de eerste dagen neem ik eentje 's morgens en eentje 's avonds, eens het begint te werken, enkel 1tje 's morgens. helpt bij mij enorm goed, zonder krampen. 's morgens een glas lauw water met een halve citroen in geperst helpt ook :)
Super, dan ga ik seffens ns vragen wat het beste is...Biofiber of de Movicol. Het glas lauw warm water met verse citroen drink ik al 2 maand, maar heeft niet echt effect. Gisteren ook een koffielepel pure olijfolie genomen maar ook dat doet niets :s
misschien is de enige oplossing bevallen zoals Mich75 zegt :-)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door SilentHeyoka » 8 maart 2021, 17:03

Dank je voor de steun, zonnetje. Op naar de 34 weken dan! :)
Ik zit ook in week 31, maar ons meiske wordt toch op 1kg800 geschat. Is ze altijd wat lager in gewicht geweest, Irisbloem?
Babske, ik gebruik dezelfde app. :)

Spijt me te horen, Mich. Bij mij werden in de voorbije jaren ook heel wat pogingen afgebroken (baarmoederslijmvlies te dun, geen of onrijpe eicellen,...). Een mk heb ik nooit gehad.
Hoeveel cryo's heb je nu nog? Laat je er twee terugplaatsen, met dat je spreekt over misschien een vijfde?

Naar klachten toe bij mij; nu toch al een drietal dagen lichte hoofdpijn, een zware maag en sinds gisteren kan ik 's morgen putjes in mijn onderbenen duwen (oedeem).
We zien wel, dag per dag.
Ik wist niet dat ecd het risico op dergelijke syndromen verhoogde, maar zie in een groepje van 2019 dat daar ook iemand met ecd vroeger is bevallen owv zelfde reden.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 8 maart 2021, 17:21

SilentHeyoka schreef:
8 maart 2021, 17:03
Dank je voor de steun, zonnetje. Op naar de 34 weken dan! :)
Ik zit ook in week 31, maar ons meiske wordt toch op 1kg800 geschat. Is ze altijd wat lager in gewicht geweest, Irisbloem?
Babske, ik gebruik dezelfde app. :)

Spijt me te horen, Mich. Bij mij werden in de voorbije jaren ook heel wat pogingen afgebroken (baarmoederslijmvlies te dun, geen of onrijpe eicellen,...). Een mk heb ik nooit gehad.
Hoeveel cryo's heb je nu nog? Laat je er twee terugplaatsen, met dat je spreekt over misschien een vijfde?

Naar klachten toe bij mij; nu toch al een drietal dagen lichte hoofdpijn, een zware maag en sinds gisteren kan ik 's morgen putjes in mijn onderbenen duwen (oedeem).
We zien wel, dag per dag.
Ik wist niet dat ecd het risico op dergelijke syndromen verhoogde, maar zie in een groepje van 2019 dat daar ook iemand met ecd vroeger is bevallen owv zelfde reden.
Op tijd nr ziekenhuis gaan he. Want hoofdpijn, vocht ophouden, eiwit in urine zijn echt dé gekende symptomen dus als je nu ook hoofdpijn hebt en vocht vasthoudt, zou ik precies toch niet twijfelen 😏
Ik hoop dat ze nog even in je buik mag blijven zitten en aansterken maar als ik het zo lees, zou ik precies geen risico’s nemen 🙄
Hier was ze vorige week op 31w 1,95kg dus tzal geen pluimgewichtje worden maar dat had ik ook niet verwacht want ikzelf woog 3,8kg bij de geboorte.
Succes nog en hou ons op de hoogte he. Take care 🍀
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door mich75 » 8 maart 2021, 17:45

SilentHeyoka, het klinkt inderdaad alsof het toch al wat erger is, dus hou er rekening mee dat je opgenomen wordt of toch naar het zh moet voor extra onderzoek of longrijping.

Er zijn een aantal risicofactoren die de kans op zwangerschapsvergiftiging verhogen, zoals ecd, +40j, tweelingzwangerschap, bestaande aandoeningen zoals suikerziekte, hoge bloeddruk, migraine,..., obesitas, gehad bij vorige zwangerschap.

Hopelijk kunnen ze het toch nog enkele weken rekken.

Ik had bij mijn laatste zwangerschap een horloge met bloeddrukmeter en nam 1 tot 3x/dag mijn bloeddruk omdat ik toch ook een verhoogde kans had, ecd, tweeling en 40+. Op het einde had ik enorm last van oedeem, maar het was toen net een hittegolf en ik heb er ook last van als ik niet zwanger ben, maar mijn bloeddruk was wel ok.


Ik heb nog 7 cryo's en ik laat ze per 2 terugplaatsen, liever een tweeling dan nog 2 zwangerschappen, maar waarschijnlijk blijft het bij 1 zwangerschap, dus we zien wel wat er komt.

Ik duim dat je morgen goed nieuws krijgt in de mate van het mogelijke.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 8 maart 2021, 17:57

SilentHeyoka schreef:
8 maart 2021, 17:03
Dank je voor de steun, zonnetje. Op naar de 34 weken dan! :)
Ik zit ook in week 31, maar ons meiske wordt toch op 1kg800 geschat. Is ze altijd wat lager in gewicht geweest, Irisbloem?
Babske, ik gebruik dezelfde app. :)

Spijt me te horen, Mich. Bij mij werden in de voorbije jaren ook heel wat pogingen afgebroken (baarmoederslijmvlies te dun, geen of onrijpe eicellen,...). Een mk heb ik nooit gehad.
Hoeveel cryo's heb je nu nog? Laat je er twee terugplaatsen, met dat je spreekt over misschien een vijfde?

Naar klachten toe bij mij; nu toch al een drietal dagen lichte hoofdpijn, een zware maag en sinds gisteren kan ik 's morgen putjes in mijn onderbenen duwen (oedeem).
We zien wel, dag per dag.
Ik wist niet dat ecd het risico op dergelijke syndromen verhoogde, maar zie in een groepje van 2019 dat daar ook iemand met ecd vroeger is bevallen owv zelfde reden.
Ze is een kleine baby maar haar gewicht zat goed voor haar grootte, nu echter wat te laag Het feit dat jouw meid aan het andere eind van de curve zit en een grote is is toch al een positief punt indien jij vroeger zou moeten bevallen Laat ons hopen dat we beiden het beste scenario krijgen

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Babske84 » 10 maart 2021, 19:44

SilentHeyoka schreef:
8 maart 2021, 17:03
Dank je voor de steun, zonnetje. Op naar de 34 weken dan! :)
Ik zit ook in week 31, maar ons meiske wordt toch op 1kg800 geschat. Is ze altijd wat lager in gewicht geweest, Irisbloem?
Babske, ik gebruik dezelfde app. :)

Spijt me te horen, Mich. Bij mij werden in de voorbije jaren ook heel wat pogingen afgebroken (baarmoederslijmvlies te dun, geen of onrijpe eicellen,...). Een mk heb ik nooit gehad.
Hoeveel cryo's heb je nu nog? Laat je er twee terugplaatsen, met dat je spreekt over misschien een vijfde?

Naar klachten toe bij mij; nu toch al een drietal dagen lichte hoofdpijn, een zware maag en sinds gisteren kan ik 's morgen putjes in mijn onderbenen duwen (oedeem).
We zien wel, dag per dag.
Ik wist niet dat ecd het risico op dergelijke syndromen verhoogde, maar zie in een groepje van 2019 dat daar ook iemand met ecd vroeger is bevallen owv zelfde reden.
Hoe is het nu met je? Nog steeds thuis of toch opgenomen in ziekenhuis?

Vandaag, mooi 2 maanden op voorhand, mn startbedrag ontvangen. Altijd mooi meegenomen want zo een kleintje heeft toch wel veel nodig (en dan heb ik al veel mogen lenen).
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door SilentHeyoka » 10 maart 2021, 20:21

[quote=Babske84 post_id=366731 time=1615401847 user_id=12812

Hoe is het nu met je? Nog steeds thuis of toch opgenomen in ziekenhuis?

Vandaag, mooi 2 maanden op voorhand, mn startbedrag ontvangen. Altijd mooi meegenomen want zo een kleintje heeft toch wel veel nodig (en dan heb ik al veel mogen lenen).
[/quote]

Gisteren werd opnieuw urine (sondering) en bloed afgenomen.
De monitoring zelf was oké; géén verhoogde bloeddruk, terwijl dit thuis wél zo was :roll: .
Goed resultaat zeiden ze en ik mocht naar huis. Morgenochtend om 9u30 dezelfde routine.

Intussen heb ik de bloedresultaten gezien. Goed is dat niet hoor, een stuk of 10 afwijkende waardes, allemaal gericht op lever/nieren.
Maar kom, goed genoeg om thuis te mogen blijven in alle rust. We mogen niet klagen.

Het startbedrag heb ik ook mogen ontvangen. Mooi cadeautje toch hé :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 11 maart 2021, 8:26

SilentHeyoka schreef:
10 maart 2021, 20:21
[quote=Babske84 post_id=366731 time=1615401847 user_id=12812

Hoe is het nu met je? Nog steeds thuis of toch opgenomen in ziekenhuis?

Vandaag, mooi 2 maanden op voorhand, mn startbedrag ontvangen. Altijd mooi meegenomen want zo een kleintje heeft toch wel veel nodig (en dan heb ik al veel mogen lenen).
Gisteren werd opnieuw urine (sondering) en bloed afgenomen.
De monitoring zelf was oké; géén verhoogde bloeddruk, terwijl dit thuis wél zo was :roll: .
Goed resultaat zeiden ze en ik mocht naar huis. Morgenochtend om 9u30 dezelfde routine.

Intussen heb ik de bloedresultaten gezien. Goed is dat niet hoor, een stuk of 10 afwijkende waardes, allemaal gericht op lever/nieren.
Maar kom, goed genoeg om thuis te mogen blijven in alle rust. We mogen niet klagen.

Het startbedrag heb ik ook mogen ontvangen. Mooi cadeautje toch hé :)
[/quote]

Dus toch gedeeltelijk goed nieuws Ik moet morgen aan de monitor Ik heb eerder last van lage bloeddruk thuis, gisteren bijna flauw gevallen Enkel bij de gynaecoloog sta ik hoog door de zenuwen Ik wacht nog op het startbedrag maar verwacht het volgende week ook Ik heb het eigenlijk al opgebruikt Toen ik vorige week hoorde dat ik veel vroeger kan bevallen heb ik nog enkele noodzakelijke dingen gekocht, wou niet wachten want niet alles is in voorraad

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door SilentHeyoka » 11 maart 2021, 9:57

Grappig, mijn bloeddruk is, ook weer vandaag, perfect tijdens monitoring. Hoe geruststellend die opvolging kan zijn. 😌
Maar als ik dan weer thuis ben kan ik soms toch wel enorm angstig zijn haar te verliezen.

Ja, vond het ook wel efkes stressen, plots moeten zorgen dat je huis echt klaar is voor dé komst.
De pakketjes, intussen al een 8 tal, stromen toe deze week 😁.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 11 maart 2021, 10:34

SilentHeyoka schreef:
11 maart 2021, 9:57
Grappig, mijn bloeddruk is, ook weer vandaag, perfect tijdens monitoring. Hoe geruststellend die opvolging kan zijn. 😌
Maar als ik dan weer thuis ben kan ik soms toch wel enorm angstig zijn haar te verliezen.

Ja, vond het ook wel efkes stressen, plots moeten zorgen dat je huis echt klaar is voor dé komst.
De pakketjes, intussen al een 8 tal, stromen toe deze week 😁.
Wij gaan zaterdag een hele lading gaan halen in de babyzaak Ik zag deze morgen mijn navel constant naar beneden trekken en voelde beweging links daaronder, denk dat ze met de navelstreng aan het spelen was 😄

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 12 maart 2021, 15:32

@SilentHeyoka: blij te lezen dat je bloeddruk toch beter is! Volg het maar goed op en hopelijk kan je kleintje toch nog even blijven zitten! 🤞🏻
@irisbloem: hoe is het met jou en je kleintje? Als ik me niet vergis moest jij aan de monitor?

Hier ondertussen het definitieve ontwerp gekregen van ons geboortekaartje en we zijn echt blij met het resultaat! Nu kunnen we stilletjes aan aan de doopsuiker beginnen! ☺️
Binnenkort gaan wij dan ook eens wat spullen halen bij de babywinkel van onze lijst, want sommige dingen heb je toch al op voorhand nodig. 😉 en dan maar hopen dat we niks vergeten zijn!

Gisteren heb ik ook mijn eerste vaccin gekregen. Was er toch wat zenuwachtig voor maar ben blij dat het nu achter de rug is!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 12 maart 2021, 15:55

YDV schreef:
12 maart 2021, 15:32
@SilentHeyoka: blij te lezen dat je bloeddruk toch beter is! Volg het maar goed op en hopelijk kan je kleintje toch nog even blijven zitten! 🤞🏻
@irisbloem: hoe is het met jou en je kleintje? Als ik me niet vergis moest jij aan de monitor?

Hier ondertussen het definitieve ontwerp gekregen van ons geboortekaartje en we zijn echt blij met het resultaat! Nu kunnen we stilletjes aan aan de doopsuiker beginnen! ☺️
Binnenkort gaan wij dan ook eens wat spullen halen bij de babywinkel van onze lijst, want sommige dingen heb je toch al op voorhand nodig. 😉 en dan maar hopen dat we niks vergeten zijn!

Gisteren heb ik ook mijn eerste vaccin gekregen. Was er toch wat zenuwachtig voor maar ben blij dat het nu achter de rug is!
Monitor was goed 😊 volgende week donderdag opnieuw echo en hopen dat ze voldoende is aangekomen en ze het nog steeds goed doet

Welk vaccin heb jij gekregen? Heb je klachten? Ik las in de groep die uitgerekend is voor de zomer dat velen het niet durven nemen Misschien kan jij hen gerust stellen
Ja zeg wel, we hebben heel wat nodig op voorhand

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 12 maart 2021, 18:20

irisbloem schreef:
12 maart 2021, 15:55

Monitor was goed 😊 volgende week donderdag opnieuw echo en hopen dat ze voldoende is aangekomen en ze het nog steeds goed doet

Welk vaccin heb jij gekregen? Heb je klachten? Ik las in de groep die uitgerekend is voor de zomer dat velen het niet durven nemen Misschien kan jij hen gerust stellen
Ja zeg wel, we hebben heel wat nodig op voorhand
Ooh super nieuws! Ik duim mee voor een goeie echo volgende week!
Ik heb AstraZeneca gekregen. Volgende vaccin zal ik pas na de geboorte krijgen (zit 12weken tussen het eerste en tweede vaccin). Van het vaccin zelf eigenlijk heel weinig klachten. Vannacht een beetje misselijk geweest en vandaag een stijve arm maar voor de rest valt het eigenlijk goed mee!
Was wel even spannend met dat nieuws gisteren, durfde al bijna niet meer. Gelukkig met de juiste persoon binnen het ziekenhuis kunnen bellen en die had toen al alle info die later ook via het nieuws gecommuniceerd is.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten