Uitgerekend juli-augustus-september 2021

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door irisbloem » 6 april 2021, 13:01

CaroCaro schreef:
6 april 2021, 10:04
Vita, een week is al voorbij... ik hoop dat jullie het naar omstandigheden goed stellen en veel steun en moed bij elkaar mogen vinden...

Ik had gisterenavond plots, out of the blue, enorme pijn, precies in mijn linker lies ofzo... Ik kon er amper van stappen... Is er iemand die dit ook al had? Donderdag mijn 20 weken echo... ik ben zeer blij dat er terug een echo aankomt, het is hoog tijd om weer eens gerustgesteld te worden dat alles nog wel degelijk goed gaat ;-) Ik ben nog steeds niet aangekomen (waar ik ergens zeker blij om ben ;-)) of echt een buik gekregen, waardoor ik wel eens ga twijfelen of er wel genoeg plaats is ;-)

Ik denk dat er heel wat dames ook die 20 weken echo binnenkort tegemoet gaan? Ik duim voor iedereen!
Was het stekende pijn of krampachtige pijn? Trok het door naar je heup? Ik heb ook al veel pijn gehad allerhande en veel kwam bij mij gewoon door mijn darmen, heb je last van obstipatie? Het kan ook bekken of bandenpijn zijn

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 7 april 2021, 10:32

Goh, ik weet het niet goed eigenlijk, op die moment deed mijn ganse rechtse kant pijn... Had nochtans géén buitensporige dingen gedaan, enkel een 7tal kilometer gewandeld enkele uren voorheen... Mssn was het idd bekkenpijn ofzo...

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 7 april 2021, 17:59

@vita: ook van mijn kant uit heel veel sterkte toegewenst. Hopelijk kunnen jullie de tijd nemen om dit samen te verwerken.

@carocaro: Wandelen kan wel aanleiding geven tot bekken/bandenpijn denk ik. Ik heb vaak steken in mijn lies, meestal bij niezen of hoesten. Maar ik ben nog geen 20 weken ver. Op 20 weken begint de baby en zeker baarmoeder wel al een zeker formaat te hebben dat hij/zij wel eens kan gaan dwarsliggen.
Ik heb volgende week echo op 17 weken en kijk er ook naar uit. Het blijft toch raar om je baby nog niet te voelen. Soms ben ik zodanig bezig met mijn dochter of met werk dat ik merk dat ik er bijna een hele dag niet aan gedacht heb.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door irisbloem » 8 april 2021, 8:23

CaroCaro schreef:
7 april 2021, 10:32
Goh, ik weet het niet goed eigenlijk, op die moment deed mijn ganse rechtse kant pijn... Had nochtans géén buitensporige dingen gedaan, enkel een 7tal kilometer gewandeld enkele uren voorheen... Mssn was het idd bekkenpijn ofzo...
Ik heb gemerkt dat er tijdens de zwangerschap niet altijd veel nodig is om last te hebben Mijn dokter zei een goed evenwicht te zoeken tussen rust en bewegen zonder te belasten, meer kan je niet doen tegen bekkenpijn

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 9 april 2021, 9:49

Ik heb gisteren mijn 20 weken echo gehad! Alles leek in orde te zijn, enkel de blaas kon hij niet checken omdat hij/zij niet ideaal lag, maar daar had mijn gynae vroeger al van gezegd dat ze de maag en blaas kon zien, wat goed was. Zo vreemd maar toch ook fijn, te beseffen dat we al halfweg zijn geraakt!
Bij de echo duwde hij wel héél erg hard op mijn buik. Hij/zij zit nog steeds héél erg diep, de reden wellicht waarom het nog niet echt zichtbaar is bij mij... Maar als ik dus vandaag die plaats van de echo aanraak, dan voel ik dat toch wel... maar goed, dat is over een dagje wel weer over... :-)

Hopelijk gaat het met jullie allen ook nog goed?

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Elvira » 9 april 2021, 10:58

CaroCaro schreef:
9 april 2021, 9:49
Ik heb gisteren mijn 20 weken echo gehad! Alles leek in orde te zijn, enkel de blaas kon hij niet checken omdat hij/zij niet ideaal lag, maar daar had mijn gynae vroeger al van gezegd dat ze de maag en blaas kon zien, wat goed was. Zo vreemd maar toch ook fijn, te beseffen dat we al halfweg zijn geraakt!
Bij de echo duwde hij wel héél erg hard op mijn buik. Hij/zij zit nog steeds héél erg diep, de reden wellicht waarom het nog niet echt zichtbaar is bij mij... Maar als ik dus vandaag die plaats van de echo aanraak, dan voel ik dat toch wel... maar goed, dat is over een dagje wel weer over... :-)

Hopelijk gaat het met jullie allen ook nog goed?
Wat fijn, weer al een mijlpaal achter de rug 🙂 Zeker na die felle steken die je laatst had, moet dat toch weer een geruststelling zijn! En inderdaad, al weer halverwege nu, soms blijft het toch raar te geloven he? Mijn laatste echo op 15 weken was ook nogal zoeken, dus veel duwen op mijn buik... Misschien zit ze ook diep, ik zal dat volgende keer eens vragen. Ik wacht nu ook op de 20-weken echo, dus nog even geduld 😉
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 12 april 2021, 10:15

Hey Elvira! Wanneer heb jij jouw 20 weken echo?

Hier een emotioneel weekend achter de rug en nog steeds niet bekomen ;-) We waren al even op zoek naar een huis en dit weekend zijn we er voor gegaan... Al ben ik wel blij, ik heb het er precies toch moeilijk mee om mijn appartement achter te moeten laten, en dan nu ook alle rompslomp die erbij komt kijken te gaan regelen... Waarschijnlijk zouden we er in kunnen rond de bevalling, dus de timing kan zeker tellen... en eigenlijk zou ik nu dus ook een nieuwe crèche moeten zoeken... Ik heb dus een beetje schrik voor de komende maanden, zoveel in 1 keer... Maar ik weet wel dat we het in het huis veel comfortabeler zullen hebben met een baby...
Maar ik moet nu ook mezelf weer tot rust brengen, al lukt me dat eigenlijk niet echt.. al twee nachten amper geslapen van de stress en ook een knoop in de maag, dus eten lukt moeilijk...

Hoe gaat het nog met de andere dames?

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 12 april 2021, 10:54

Proficiat met de aankoop!
Ik denk dat een huis kopen tijdens je zwangerschap inderdaad stressvol kan zijn, maar best een goed idee met een baby op komst. Denk alleen maar al aan de buggy die je veel makkelijk kwijt kunt enzo. Ik weet alleszins dat ik heel blij was met de extra ruimte bij onze eerst dochter. Al gaan we onze bureau/rommelkamer/babykamer to be wel moeten beginnen opruimen nu kleine zus onderweg is :)

Ik heb vanavond 16 weken echo - heb opnieuw een beetje stress ook al was alles de vorige keer OK.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Elvira » 12 april 2021, 11:24

Proficiat Caro met de aankoop van jullie huis!! Wij zijn ruim een jaar geleden van ons appartement naar een huis verhuisd en ben er nog steeds heel blij om. Zeker inderdaad met de extra ruimte voor alle babyspullen 😃 De timing geeft voor jou natuurlijk wel extra druk dus ik zou zeggen, probeer veel hulp te vragen zodat je niet te veel stress hebt.

Ennah succes vanavond met de echo, altijd spannend en leuk tegelijk!!
Ik heb mijn 20-weken echo gepland op 11 mei, gelukkig komt de vroedvrouw wel eind volgende week dus dan kunnen we het hartje nog eens horen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 12 april 2021, 14:44

Oh Elvira, jouw vroedvrouw komt reeds langs, en zelfs thuis? Stiekem beetje jaloers ;-) Ik heb slechts intake gesprek begi juni vanaf 6 maand ofzo, en heb nu al de indruk dat niet elke sessie 'in real' zal zijn... heb ook niet de indruk dat ze echo's doet, maar daar kan ik mij nog niet over uitspreken eigenlijk :-) Wel fijn dat jullie zo een echo samen kunnen hebben... mijn vriend mocht dus mee aan 20 weken en is voor hem nu wachten tot 38 weken... ik vind het niet leuk voor hem...

Ennah, dat komt vanavond vast weer goed! Ik ben ook altijd al een paar dagen voorheen wat nerveus hoor, en opgelucht als alles goed gaat!

Bedankt dames, het komt vast allemaal goed met dat huis...en eens we verhuisd zijn, ben ik zeker dat ik blij ga zijn :-)

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Elvira » 12 april 2021, 15:41

Amai das nog lang wachten op de intake zeg! 😢 Onze vroedvrouw doet ook geen echo's, enkel baby's hartslag en dan verder m'n buikomtrek meten en andere zaken (al mijn vragen beantwoorden wsl 😂). Ik had het al lang geleden aangevraagd omdat er inderdaad lange wachtlijsten zijn, dat voelde wel raar en spannend omdat het zo vroeg in de zwangerschap was.
Bij mijn gynae mag de partner idd mee, dat helpt wel enorm want ik vind het echt jammer data velen er niet bij kunnen zijn. Als partner heb je al zo een andere ervaring lijkt mij, en dan ook nog eens geen echo's...
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Juju » 13 april 2021, 8:36

Hier is de 20 weken echo ook goed verlopen, maar gisteren toch een klein paniekske... had van rond de middag extreme krampen die maar niet weg gingen, ook niet met warm kersepitje. Uiteindelijk dan toch maar gebeld om eigenlijk geruststelling te krijgen maar daar zeiden ze me dat ik toch best even naar ziekenhuis ging... dus dan was ik toch even aant stressen... Waren dus blijkbaar harde buiken, maar alles is gecheckt en ok bevonden..
Wel moe vandaag van de emoties gisteren :)

Caro, proficiat met de aankoop van jullie huis! kan me wel voorstellen dat dat ook voor wat stress zorgt, hopelijk verloopt alles vlot.
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 13 april 2021, 9:29

Een goede echo Juju, dat is het enige wat we graag horen he ;-) Super goed dus! Goed dat het 'maar' een harde buik was, al kan ik er mij (nog) niets bij voorstellen ;-)

Ennah, van jouw echo ook alleen maar goed nieuws? :)

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 13 april 2021, 10:58

Alles was in orde gisteren op de echo. Een heel beweegelijk meisje met alles erop en eraan. Super content dus! Op naar de 20 weken controle.

Wij zijn dit weekend een testritje gaan doen met een bakfiets. Na iets minder vlotte start :) moet ik zeggen dat het eigenlijk wel goed reed. We overwegen ook een aankoop om onze 2 dames in te vervoeren (al verschiet ik toch een beetje van de prijzen). Ik was er vroeger altijd nogal kritisch over, maar na al dat thuiswerken en zitten zou het eigenlijk ook goed zijn om wat meer te fietsen. En praktischer dan altijd alles in en uit de auto te laden.

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 14 april 2021, 10:41

Alweer een goede echo Ennah! Top!

Een bakfiets enzo lijkt me handig idd... het probleem bij mij is dat ik die dan eventueel aan het station zou moeten achterlaten, en ik zou hem precies s'avonds graag terug zien ;-) Maar dat zal zich nog wel uitwijzen hoe we dat allemaal regelen ;-) Hebben jullie hem trouwens gekocht?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten