Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Plaats reactie
Juju
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Juju » 9 maart 2021, 11:33

Ik heb eigenlijk niet meer zo'n last van angst dat het toch nog zou fout kunnen lopen, maar het blijft enorm onwerkelijk... Ik besef gelijk nog steeds niet volledig dat ik mama word en dat er effectief een klein meisje in mijn buik zit, ondanks de vele kwaaltjes en de toch wel al dikke buik... Hoop dat dat wat gaat veranderen eens ik ze kan voelen...

Wel leuk dat jullie nog een tussentijdse echo krijgen... bij mij was het op 13 weken en nu meteen naar bijna 20 weken...
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door ViTa » 9 maart 2021, 11:52

@Caro, zo herkenbaar. Ik had net hetzelfde gevoel toen wij het tegen onze ouders en zussen verteld hadden.
Maar je zegt het idd wel goed. Er is veel meer kans dat het positief afloopt. Daar moeten we ons aan optrekken. Bedankt om dat nog eens ff te zeggen. Dat had ik precies ff nodig.
Zelf ben ik nogal mager, mss daarom dat je dat zo snel ziet hier.
Idd, ik denk wel dat ik iets voel, maar dat had ik 2 weken geleden al. Dat is heel vroeg dat besef ik, maar het voelt anders aan dan rommelende darmen of zo. :-) Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik maar pas iets rond 19 weken, maar dan lag de placenta van voor. Dat is nu niet het geval, dus mss daarom dat ik het sneller voel en het is ook de 2e, dan zou je het ook sneller voelen (zeggen ze). Maar enkel langs binnen hé, langs buiten voel ik het zeker nog niet.

@Juju, goed dat jij niet zo'n last meer hebt. Dat kan ik alleen maar toejuichen. En idd, het besef.. toch wel echt een wonder allemaal hé.
7 weken wachten op een echo, dat is wel lang ja. Heb jij dan op 20 weken al direct die speciale echo? Bij ons is dat pas op 22 weken.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Elvira » 9 maart 2021, 12:12

ViTa hopelijk ga je je snel beter voelen, ik heb ook nog dezelfde symptomen als jij, maar ik zit pas op 11w+4d. Ik herken ook echt wat jij en Caro voelen - wij gaan het dit weekend aan familie en wat vrienden vertellen, en ik word er ook al onzeker van. Ik wilde liever wachten tot de 12-weken echo maar waarschijnlijk denk ik erna weer, ik wil nu op de NIPT wachten 😀 Dus we gaan het gewoon vertellen al voelt het idd nog wat onwerkelijk. Ik werk gelukkig nu 100% van thuis want ik heb nog maar een jeans die ik pas 😅 Dus binnenkort ook maar zwangerschapskleding gaan kopen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door ViTa » 9 maart 2021, 13:07

Bedankt Elvira!!
Het is inderdaad dubbel om het te zeggen tegen iemand, maar ik heb dat uiteindelijk toen ook gedaan omdat ik zoiets had van, als het toch nog zou mislopen, dan moeten er ook mensen zijn die je kunnen opvangen. Als ze het weten, kan je gemakkelijker bij hen terecht hé.
Ik denk dat we een manier moeten vinden om het toch wat los te laten, want uiteindelijk zijn we wel zwanger nu en is het iets moois, daar moeten we ook van kunnen genieten hé.
Veel plezier met het shoppen. :-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 9 maart 2021, 13:36

hehe Elvira, absoluut herkenbaar... ik dacht ook na die 12 weken echo, maar dan dacht ik, laat ons toch maar wachten op de uitslag van de NIPT. en daar die lang wegbleef bij mij en we pas dan echt durfden denken van hoe het aan te kondigen, zijn er nog een paar weken voorbij gegaan ;-) Ik verschiet er trouwens van hoe snel het allemaal gaat... 16 weken al... ik herinner me nog 18/12 als gisteren toen ik onverwacht positief testte ;-)

Waw zo leuk Vita dat jij al iets kan voelen ...! :-)

Ik krijg mijn echo's mooi om de 4 weken... dus over nog eens 4 weken de uitgebreide 20 weken echo.. is dan wel bij een andere gynaecoloog en dan mag mijn vriend er ook nog eens bij zijn (hopelijk). Mag bij jullie de partner er bij zijn? Ik vind het wel jammer voor hem dat het niet kan, maar vorige keer heb ik het gefilmd...

Juju, heb jij dan nog veel last van zwangerschapskwaaltjes of betert het al?

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Elvira » 9 maart 2021, 14:27

Caro, ik herinner mij de dag dat ik positief testte ook alsof het gisteren was 🤗 Ik heb ook echo's om de 3 a 4 weken, en ik moet alleen in de wachtzaal zitten, maar vanaf dat ik in de behandelkamer ga, mag mijn partner ook binnenkomen. Dat is wel fijn want ik kan me voorstellen dat jouw vriend het super jammer vond dat hij de vorige keer niet mee mocht.

ViTa, dat is wat mijn gynae ook zei, je bent nu al zo ver, mocht er iets mis gaan heb je steun nodig... Maar ik probeer echt positief te blijven want ik denk dat wij het bij een kindje gaan houden dus dit is eens en nooit meer, de zwangerschap. Kan ik er beter van genieten he 😉
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door ViTa » 9 maart 2021, 14:35

@Caro, dan lopen wij gelijk. Ik ben morgen 16 weken en heb op 11/12 ook onverwachts positief getest. Dat moment ga ik nooit meer vergeten. Die test ligt hier nog altijd. :-)
Ja, ik denk dat ik iets voel hé. Mja, dat maakt me dan weer onzeker want nu heb ik een aantal dagen weer niets gevoeld. Dus tja. Tis toch afwachten tot die echo.
En jawel, mijn man mag altijd mee binnen. Niet in de wachtruimte, maar van zodra ik binnen kan bij de gyn dan mag ik hem bellen, en laten ze hem binnen. Daar ben ik wel heel blij mee. Ik snap eigenlijk niet goed dat dat ergens anders niet kan. Enkel bij de speciale echo in het ziekenhuis mag hij niet binnen.
Goed dat je het filmt, dan kan hij toch een beetje volgen.

@Elvira, idd, dan toch maar best zoveel mogelijk genieten. Je zal zien, achteraf ga je zeggen dat het toch nog snel voorbij gegaan is, en dan mis je de momenten met je baby'tje in je buik. ;-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Juju
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Juju » 9 maart 2021, 16:58

Ja op 20 weken is die grote echo, dat is ook de enige keer dat mijn vriend mee mag... Gelukkig mag ik telkens filmen, dus dat is wel een voordeel, kunnen nog vaak herbekijken hoe de baby zwaait naar ons :D

Qua kwaaltjes is het nu vooral nog vermoeidheid (wel veel beter, voel me geen zombie meer, maar 's avonds toch vaak vroeg al mijn klopke :) ), migraine en nu en dan iets dat op mijn maag blijft liggen, maar niet meer zo kotsmisselijk als de eerste 13 weken...

Denk idd ook dat moest er nu nog iets misgaan, dat we zeker de steun gaan nodig hebben van onze familie, maar statistisch gezien zijn we wel grotendeels uit de gevarenzone... eens die NIPT goed was had ik er echt plots wel alle vertrouwen in, ookal dat ik weet dat het soms nog steeds kan fout lopen. Probeer er maar wat van te genieten. Na al de miserie hebben we ook het recht om wat zorgeloos te dromen! ;-)

Hebben jullie al een idee wat jullie willen doen ivm corona vaccin?
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door ViTa » 9 maart 2021, 17:08

Wat fijn dat je vriend wel mee kan naar de grote echo. Dat is ook echt wel de mooiste van alle echo's vind ik.

En helemaal waar wat je zegt @Juju!!

Ivm vaccin... Goeie vraag. Ik weet het nog niet goed. Ik ben wel twijfelachtig. In mijn ogen zijn er te weinig resultaten gekend. In de eerste trials van de vaccins zaten geen zwangere vrouwen, en als ze de laatste maanden toch bezig zijn met dat te onderzoeken, vraag ik me af hoe dat ze echt weten dat het geen kwaad kan? een zwangerschap duurt 9 maanden. Zo lang zijn ze nog niet bezig met die onderzoeken. Voorlopig zeg ik nee. Maar ik ga toch sowieso niet direct een vaccin krijgen. Dus ik heb nog wat tijd. Benieuwd naar wat jullie ervan vinden!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Ennah » 10 maart 2021, 8:57

Bij ons hetzelfde, man wacht buiten terwijl ik in de wachtzaal zit. Mijn vorige zwangerschap hebben we via de echo's zo echt wel samen beleefd. Het is voor hen belangrijk denk ik dat ze dat kunnen delen, anders is het toch ook maar passief afwachten.:)

Ivm vaccin, ik neig eerder naar wel één nemen. Ik beeld me maar in dat ik op 6 of 7 maanden besmet zou raken.. Je longcapaciteit is dan sowieso al veel minder, zo'n virus zou serieus schade kunnen aanrichten dan. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik op aanraden van de gynaecoloog ook gewoon het griepvaccin genomen. Aangezien ze nu geen grotere risico's inschatten bij het coronavaccin denk ik toch dat ik ervoor zal gaan. Dat is natuurlijk, als ik in aanmerking kom voor mijn bevalling in september :lol:

Voorlopig heb ik nog geen buikje, ik ben 11 weken en 5 dagen. Wel merk ik dat ik 's avonds na het avondeten precies toch wat ronder ben. Iedereen zegt dat een 2de zwangerschap sneller zichtbaar wordt, ik ben benieuwd. Maandag 12 weken echo hier en dinsdag bloedafname voor NIPT test. Van zodra die resultaten gekend zijn ga ik het zeggen aan iedereen, nu alleen nog maar familie en dichte vriendengroep inglicht.

Liesbeth2205
Berichten: 44
Lid geworden op: 6 juli 2020, 13:50

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door Liesbeth2205 » 10 maart 2021, 17:10

Hoi allemaal! Fijn te lezen dat het momenteel bij iedereen goed gaat met de kleine spruitjes! :) Ik heb vrijdag mijn 12 weken echo + NIPT. Ongelofelijk spannend. Veel kwaaltjes heb ik nog steeds niet gehad. Zo nu en dan eens een namiddag een ongemakkelijk gevoel en soms wat hoofdpijn, en heel moe naar de avond toe maar niet meer dan dat. Gisteren echter was ik hondsberoerd. Enorm warm, kloppende hoofpijn, supersnelle hartslag en ademhaling, bloedrood hoofd en ging ook maar niet over. Geen koorts en normale bloeddruk dus echt geen idee wat er aan de hand was. Vandaag voel ik me weer beter maar ik ben stiekem heel ongerust dat er gisteren misschien iets fout gelopen is met onze mini.

Ik ben voorlopig niet van plan om het vaccin te nemen, tenzij mijn gynea er echt op staat.. Ze hebben dan wel enkele onderzoeken uitgevoerd bij zwangere vrouwen, maar die kindjes zijn alsnog niet geboren (of toch nog niet lang), dus ik heb er toch wat schrik voor. De tijd zal het ons leren, misschien doe ik het alsnog als ik wat verder ben.

In ons ziekenhuis mag de partner nooit mee voor een echo, zelfs niet voor de belangrijke. Ze zijn echt heel streng en dat is enorm vervelend. Vooral voor hem, want als man is dit toch de enige voeling die je hebt met de zwangerschap. Anderzijds ben ik ook gewoon bang dat ik daar alleen sta moest ik slecht nieuws krijgen. Naar mijn mening zouden ze toch een uitzondering moeten maken voor zwangere vrouwen, en dan zeker voor de cruciale echo's.

Mijn buik is zeker nog niet zichtbaar maar ik draag ook al een zwangerschapsbroek sinds week 8. Ik ben van mezelf wat zwaarder (vooral op mijn buik) dus draag altijd broeken met hoge taille, die alles goed platdrukken. Dat voelde niet meer zo comfortabel wetende dat er iets in mijn buik moest groeien, dus vandaar vrij snel overgeschakeld. :)

Veel succes allemaal met het verdere verloop van jullie zwangerschap! Op naar een babyboom vol gezonde kindjes! :D
IUI 1-4: neg
15/11 ICSI 1.1: mk 5wk
04/01 ICSI 1.2: 💙 23/9

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 12 maart 2021, 9:20

@ Liesbeth, jouw NIPT vandaag! Spannend! Ik denk dat onze mini wel tegen een stootje kan en we ons veel te rap zorgen maken... Ik vermoed dus wel dat alles nog goed zal gaan, maar ben natuurlijk géén dokter. Hopelijk voel je je in elk geval al beter!
Hier trouwens zelfde, partner mag niet mee, enkel bij 20 weken en 38... Filmpje maken is het beste dat we kunnen doen... maar zeer jammer inderdaad... is iets uniek om samen te beleven, maar het allerbelangrijkste is om steeds met goed nieuws te kunnen naar huis gaan!

Ik had gisteren mijn 16 weken echo, en waar ik de laatste dagen terug begon te twijfelen (wellicht met het idee dat de echo er aan kwam), groeit hij/zij zoals het moet! Alweer gerustgesteld :-) Nu op naar de 20 weken echo, toch ook weer een spannende echo, maar ik kijk er (nu nog ;-)) vol vertrouwen naar toe!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door ViTa » 12 maart 2021, 9:53

Oh wat een goed nieuws Caro. Zo ben je toch weer gerustgesteld!!
Amai, nu kijk ik nog harder uit naar onze 17 weken echo op dinsdag. :-D

Goed dat we onze smartphones hebben en filmpjes kunnen maken!

Liesbeth, idd spannend. Hopelijk zijn de resultaten snel bekend!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

YDV
Berichten: 947
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door YDV » 12 maart 2021, 17:59

Hoi dames!
Eerst en vooral proficiat allemaal met de zwangerschap!
Ik wou toch eventjes reageren over wie twijfelt om zich te laten vaccineren.. volkomen normaal dat je twijfelt en ik stond er ook niet bepaald voor te springen.
Ik heb dit eerst besproken met mijn gynaecoloog en zij was heel duidelijk: het is veilig en als je de kans hebt je te laten vaccineren sowieso doen!
Als zwangere ben je wel degelijk risicopatiënt om ernstiger ziek te worden bij besmetting met COVID en heb je meer kans om op IZ te belanden met lage saturaties/kans op vroeggeboorte.
Zij vindt ook dat zwangere vrouwen tot de prioritaire groep zouden moeten behoren om sneller in aanmerking te komen voor het vaccin net daarom.
2 andere zwangere collega’s kregen net hetzelfde advies van hun gynaecoloog.
Ondertussen heb ik gisteren dus mijn eerste vaccin gekregen (ben verpleegkundige dus vandaar dat ik al vrij snel aan de beurt kwam) en mijn 2 collega’s lieten het deze week ook zetten.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: Uitgerekend juli-augustus-september 2021

Bericht door CaroCaro » 15 maart 2021, 9:45

@YDV, mijn gynaecologe gaf me vorig week hetzelfde advies... ik zit echter niet in de zorg, dus denk niet dat ik snel in aanmerking zal komen... om eerlijk te zijn, als ik het maar in juli of augustus zou krijgen, weet ik niet als ik dan niet liever nog een paar maandjes wacht... maar dat zien we dan wel weer..

@Vita, nog 1 keer slapen! ;-)

Ik heb nog nooit in mijn leven zo in/de weken geteld als nu :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten