Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 augustus 2021, 15:22

Doopsuikers nog geen idee eigenlijk 😄 we zijn amper eruit wie we als meter en peter moeten gaan vragen. En geboorte kaartjes ook geen idee van nog.. Allez, wel al een idee gezien op pinterest wat ik leuk vind. Maar hoe gaat dat dan? Moet je een drukker hebben gecontacteerd op voorhand en die dan na de geboorte ff bellen met lengte en gewicht en alles laten opsturen? Heb zelfs nog geen adressen lijst bijeen.
Hoe meer dingen er nog "moeten" hoe minder ik precies doe 🙈
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 4 augustus 2021, 15:36

@pindanootje : bij mijn eerste stond het behangen van de kinderkamer gepland op de dag dat ze is geboren dus ik ken je gevoel. Maar in het begin slaapt ze toch gewoon op jullie kamer dus helemaal geen kinderkamer nodig in het begin! En leren loslaten is iets waar ik nog elke dag moeilijk mee heb....

Doopsuiker heb ik altijd zelf gemaakt en nu heeft mijn mama die taak op zich genomen :) bij de vorige had ik voor de twee opties (jongen/meisje) labels en stickers zelf gemaakt die ik er dan achteraf heb aangemaakt...Nu weet ik nog geen naam dus zal het gewoon na de geboorte moeten gebeuren :)
Bij een drukker kan je de twee opties wel al doorgeven denk ik...

Hier helaas niet veel beterschap. Morgen kan ik bij mijn huisarts terecht. Vandaag wat proberen te werken (computerwerk) omdat ik andere mensen moet aansturen gaat dit helaas niet anders maar echt het minimum, meer lukt niet.. de kinderen zijn er gelukkig Vandaag niet. Hopelijk kan de huisarts mij morgen wat geruststellen...

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 augustus 2021, 16:45

Hier ook nog geen keuze voor een naam, waardoor wij de stickers er pas na de bevalling zullen op plakken. Met corona zal er toch nog niet echt bezoek kunnen/mogen komen. Voor het kaartje maakt dat eigenlijk niet zoveel uit, data en gegevens moet je toch nog doorgeven ! 😅

@Momopfgd: wat jammer dat je nog zoveel last hebt, ik hoop dat je morgen snel bij je huisarts terecht kan!

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 5 augustus 2021, 11:56

Onze 20-weken echo was dik in orde. De spruit weegt bijna een halve kilo en is zo'n 25 cm groot. Alles zat op zijn plaats en functioneerde prima. Wat een opluchting!
Gisteren kon mijn vriend ook voor de eerste keer een schopje voelen. Zo een fijn momentje. Hij vond het fantastisch en een beetje creepy tegelijk. Ik lag in een deuk :lol: en die kleine maar boksen daar vanbinnen.
Met geboortekaartjes en zo zijn we nog niet bezig, zelfs de kinderkamer is nog onbestaande :lol: Maar het komt wel goed.
Ik stress daar niet zo over. Er is nog een zee van tijd en stap voor stap komt alles in orde. We schilderen nu de gang en dan komt de kinderkamer aan de beurt.

@Momof: Ik hoop dat je je snel beter voelt! Het is zo lastig als je niet gewoon kan genieten van de zwangerschap.
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 5 augustus 2021, 12:34

Momofpgd, wat zei je huisarts vandaag? Ik hoop dat het wat beter gaat bij jou!

Wel goed om te weten dat er meer zijn die geen naam hebben en doopsuikers nog moeten afmaken na de geboorte 😅 Het is inderdaad minder dringend met corona, maar normaal ben ik graag goed voorbereid. Pindanootje ik heb ook nog geen adressenlijst, bedankt voor de tip! Ik zal er waarschijnlijk wat eerder mee moeten beginnen dan jullie, ik hoor eigenlijk niet eens in dit groepje aangezien mijn datum eind september is 🙈
Kerensa, super dat de echo helemaal in orde was! De 20-weken echo is toch ook weer een mijlpaal, dus blij dat het goed zit met de kleine spruit. En hoe leuk dat je vriend de baby nu ook voelt. Ik roep mijn vrouw er vaak bij als de baby weer eens actief is, kan ze dat toch ook wat meemaken.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 augustus 2021, 14:55

Oh wat fijn Kerensa, weer een mijlpaal gepasseerd hé! Zalig!!
Hihi ja amai Elvira voor jou kort het echt af nu he, jij bent hier de eerste die het gaat meemaken 😍
Ik krijg 11 september van m'n vriendinnen een babyshower, zo lief, kijk er al naar uit. Geen idee hoe of wat we gaan doen, weet enkel wie erbij zal zijn, en ik mocht een wenslijstje voor cadeaus doorsturen. Net gedaan, omg wat is er toch veel schattig spul te koop he 🥰 ik geraak niet uitgeshopt haha
Merken jullie ook dat na een maaltijd de kleine precies heviger gaat stampen en boksen en rond draaien enzo, of beeld ik me dat in😂?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 5 augustus 2021, 15:17

Super nieuws Kerensa! Een echte mijlpaal. Geniet er van!

Elvira: Ik ben ook normaal graag goed voorbereidt, maar mijn vriend zei dat hij niets gaat forceren qua naam voor een geboortekaartje en mits hij koppiger is dan ik, moet ik dit loslaten :-)

Wat tof dat je vriendinnen die voor je organiseren Pindanootje. Inderdaad er zij zoveel leuke spulletjes dat je ze allemaal wil kopen. Ik probeer me echt in te houden, anders heb ik geen geld meer ;-)

Hier beweegt onze pruts ook veel na het eten, en de laatste week voel ik haar wel heel veel. Ze is constant actief heb ik de indruk, het doet wel iets meer pijn nu.
Volgende week terug een echo, ik ben benieuwd :-)

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 5 augustus 2021, 15:50

@momofpgd, heb je al nieuws? Ik duim mee dat je je snel terug beter voelt. Wat jammer dat je je bij je tweede bezoek aan de kliniek niet begrepen voelde, ze zouden toch moeten beseffen dat pijn en onzekerheid bij een zwangerschap echt niet leuk is.

@kerensa, voor jou proficiat met je goede 20w-echo! Da’s toch weer een geruststelling en een stapje dichter bij je kindje!

@Elvira, voor jou kort t echt wel af hè. Geen nood dat je ‘eigenlijk’ niet bij dit groepje hoort, we hebben je er graag bij 😁. Ik vind het al spannend in jouw plaats!

@Pindanootje & Minosh: hier bewegen de baby’s ook vaak tijdens/kort na het eten.

Ik heb ‘s avonds, ongeveer van 21 tot middernacht, ook altijd een heel drukke buik. Wat ook leuk is voor mijn vrouw want dan zijn ze echt goed voelbaar. Ze weten precies ook al wie hun mama en make zijn, want ze bewegen heel vlot als wij voelen. En als de grootouders eens willen voelen, stoppen ze àltijd 😂.

Ik heb volgende woensdag opnieuw echo en de suikertest. Ik vrees een beetje voor de meting van mijn baarmoederhals. Ik heb deze week verlof en lig meer in mijn bed dan iets anders, neem dagelijks magnesium en om de twee dagen utrogestan, en nog blijf ik geregeld pijn hebben 😕. Ik vrees dat mijn semi-platte rust snel echte platte rust gaat worden zo…
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 augustus 2021, 16:06

Ja idd, soms als de kleine super beweeglijk is, kan het ook wel eens pijnlijk zijn. En snachts als ie druk is kan ik ook echt niet in slaap vallen ervan..
Oei Ennas, dat is niet evident als je volledig platte rust moet gaan opzoeken binnenkort.. Ocharme. Vriendin van me had dat ook al vroeg in haar zwangerschap en die werd er compleet zot van, vd verveling..
Momo ik ben benieuwd of je al nieuws hebt vandaag!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 augustus 2021, 16:31

PS nog een boekentip :
Ina may Gaskin, guide to childbirth
Heb m zelf nog niet gelezen of zelfs besteld maar kreeg m gister geadviseerd dus wou m met even met jullie delen :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 5 augustus 2021, 20:46

Hier eindelijk gevonden wat er scheelt! Blijkbaar waren de resultaten van mijn uitstrijkje nog niet gekend (of niet bekeken) op dinsdag maar nu opeens wel...en dit terwijl ze dinsdag zeiden dat alles in orde was. Soit : verdict : vaginale infectie... nu zalfje gekregen en moet binnen de 4 a 5 dagen beteren... rusten tot alles terug gekalmeerd is...
Ik ben al blij dat ze het gevonden hebben wat er scheelt en dat mijn gevoel juist was dat er iets mis was...

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 5 augustus 2021, 21:06

Oef momopfgd gelukkige is het “een vaginale infectie” ik hoop dat het snel beter is met de zalf🍀

Ennas: Bah, wat vervelend dat de pijn blijft, ik hoop toch dat de semi platte rust en utro wat hun werk gedaan hebben🤞🤞🤞 ik duim alvast mee❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 augustus 2021, 1:40

Oh Momo goed dat je eindelijk weet wat er scheelt zeg, je gevoel zat dus juist. Hopelijk helpt het zalfje snel! Beterschap 😘
Een praktisch vraagje ivm de baby kleertjes : welk wasmiddel is aan te raden voor de gevoelige newborn huidjes 🤷‍♀️? Ik las dat je best niks in de droogkast stopt omdat 't mss krimpt dan, maar het dan gewoon zo heet mogelijk moet strijken om alle bacteriën gedood te hebben die er met energiezuinig-wassen mss nog niet zijn uitgegaan.. Klopt dat 🤔? En nu nog op zoek naar mini kleerhangertjes...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 6 augustus 2021, 9:44

Ze raden hypoallergeen wasmiddel aan zonder te veel geuren. Wij hebben die van Attitude aangeschaft, deze zou vrij natuurlijk zijn. Ik weet dat drogen niet zo goed is om dat het inderdaad de kleertjes zou laten krimpen, maar van het strijken dat had ik nog nooit gehoord. Ik denk dat het wassen al voldoende zal zijn, maar dan ook geen expert. :wink:

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 6 augustus 2021, 9:47

Minosh das absoluut waar, voor de naam zeker niks forceren want onze kids hangen daar wel voor de rest van hun leven aan vast 😅 Ik ga het dus ook maar loslaten voor nu, we zien wel als ze er eenmaal is!
Onze kleine is ook actief na het eten, en vooral 's avonds en 's nachts. Soms kan ik er ook niet van slapen, en af en toe doet het zelfs pijn. Maar goed, ik ben altijd blij ze te voelen bewegen, is toch wel heel bijzonder.

Ennas, merci, ik begin het nu ook spannend te vinden 😀 Een vriendin van mij verwacht ook een tweeling en zij is nu op 50% gezet, al helpt het niet super veel dus zij zal binnenkort denk ik ook al volledig moeten rusten. Kan me voorstellen dat dit niet echt leuk is en ook wel spannend, het belangrijkste is natuurlijk dat het goed gaat met de baby's.

Pindanootje dat boek heb ik ook al eens voorbij zien komen, volgens mij is dat wat hetzelfde als die cursus hypnobirthing die ik heb gedaan. Ivm kleertjes - ik weet het niet, de ene zegt een special wasmiddel voor baby's, de ander zegt juist gewone producten zodat ze er gewoon aan raken... Dat van geen droogkast maar wel strijken heb ik wel vrij consistent gelezen, dus dat lijkt me oke 😅

Momofpdg: fijn dat ze eindelijk hebben gevonden wat er mis is, hopelijk betert het snel met de zalf!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten