Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 19 oktober 2021, 1:36

@minosh : we duimen mee dat de productie goed op gang kopt want dat kolven is geen pretje! Wel chapeau dat je het zo goed volhoudt! Wees maar heel trots!

@pindanootje : 3 weken na de geboorte kan je terug starten met de minipil - ook bij borstvoeding. Bij mij duurde het meestal pas 6 maanden na de bevalling dat ik mijn maandstonden pas terug kreeg door de borstvoeding..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 19 oktober 2021, 13:55

Elvira wat fijn dat het zwaarste stuk vd chemo erop zit voor haar, al zijn 12 lichte natuurlijk ook nog altijd zwaar genoeg, en hoe langer hoe meer 't doorweegt wss he. Weet nog hoe beu papa 't was op 't einde.

Minosh super fijn om te horen dat 't al zoveel beter is met voeden, echt knap dat je hebt doorgezet, nu al op de helft zitten is mooi toch en hoopvol dat je snel aan de hoeveelheid zal zitten die je wil, al je harde werk loont!!

Momo hoe was de thuiskomst met Leon? En je oudste blij dat ze mama weer bij zich heeft zeker ☺️

Hier vandaag een beter dagje, nog altijd niks in zicht, iedereen belt en stuurt me wel hoever 't al is haha maar kan niks melden. Misschien duurt 't nog wel 2 weken, misschien 2 dagen, wie zal 't zeggen 🤷‍♀️ ik ben er klaar voor en ben super benieuwd hem te ontmoeten 😍
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 21 oktober 2021, 5:51

Hoe gaat het met iedereen?
Hier nog steeds aan het kolven, maar wel met minder druk en ietsje meer slaap. Ik slaap nu een blokje van 3 uur per nacht en dat doet me goed😀! Ik vind borstvoeding geven belangrijk, maar ook genieten van mijn dochter en door de vermoeidheid was ik meer een zombie… Als er geen significante stijging tegen zondag dan stappen we over naar flesvoeding. En gaan we ten volle genieten van ons klein wondertje!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 oktober 2021, 10:32

Minosh schreef:
21 oktober 2021, 5:51
Hoe gaat het met iedereen?
Hier nog steeds aan het kolven, maar wel met minder druk en ietsje meer slaap. Ik slaap nu een blokje van 3 uur per nacht en dat doet me goed😀! Ik vind borstvoeding geven belangrijk, maar ook genieten van mijn dochter en door de vermoeidheid was ik meer een zombie… Als er geen significante stijging tegen zondag dan stappen we over naar flesvoeding. En gaan we ten volle genieten van ons klein wondertje!
Het meid! Dat klinkt heel verstandig. Als je te moe bent om van deze bijzondere periode te kunnen genieten, dat is 't niet waard idd. Goed voor jezelf zorgen heeft 't hele gezin baat bij! Kan ze al lachen eigenlijk of op welke termijn beginnen ze dat te doen? Lijkt me zo leuk😍
Ik las gister nog dat tuttertjes geven soms afgeraden is ivm borstvoeding geven. Had thans al een hele zak tutters klaar in de baby tas steken. Hoe doen jullie dit?

Hier is nog niks op gang... Ik probeer geduldig te blijven 😃
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 21 oktober 2021, 10:46

Minosh fijn dat je een plan hebt, dat moet ook wat rust geven zeker? Slaap is inderdaad belangrijk! 😅 hier zijn we bijna in week 6, iedereen zegt dat de krampjes dan op de piek zijn en erna zou het moeten beteren 🤞 dat zou mijn slaap ook ten goede komen. We gebruiken sinds gisteren Infacol, dit werd door meerdere vriendinnen aangeraden dus ik geef het maar alvast mee indien jullie kleintjes ook krampen krijgen.

Pindanootje ik dacht dat het misschien al zo ver was nadat het even stil was hier 😉 maar nog even geduld dus! Wij hadden ook al tutjes gekocht maar idd raden ze het gebruik af bij borstvoeding tot 6 weken. Anders kan er verwarring optreden en wil de baby de borst misschien niet meer. Wij wachten dus nog eventjes omdat ik graag borstvoeding blijf geven 😊
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 21 oktober 2021, 11:20

Bij onze oudste zeiden ze op materniteit om in het begin best geen tutje te geven ivm de zuigreflex en eventuele problemen met bv. Eens we thuis waren heeft het niet lang geduurd eer mijn man er een tutje instak 🤭 maar wij hebben geen problemen ondervonden. Ik heb 6 maanden uitsluitend bv gegeven, dan beginnen met vaste voeding begonnen, op 7 maanden nog meer beginnen afbouwen om cyclus terug op gang te brengen om dan uiteindelijk op 9 maanden te stoppen om terug te kunnen starten voor een brusje.

Toen ik de tweeling voor het eerst zag, enkele uren na de geboorte, hadden ze beide een tutje, dus ik schrok wel en vroeg dan ook waatom. Was om ze te troosten en waren speciale langs waar ze ook de vit D konden toedienen en eventuele medicatie.
Ze hadden niet super veel interesse en hebben eigenlijk nooit tutjes gewild, dus ik heb hier nog een hele voorraad liggen.
Ondanks dat de 8 dagen dat ze in het zh lagen en de vroedvrouwen hen constant hun tutjes gaven, heeft het geen invloed gehad, ze hebben beiden tot hun 16 maanden bv gehad.

Ik denk dat je het zelf een beetje moet aanvoelen of je kindje er nood aan heeft of niet.

Oh ja, wij hebben bij de oudste heel veel tutjes versleten, vooral eens ze kon rondlopen, de hond pakte haar tutje af of ze liet het slingeren en het was elke keer kapotgebeten 😢

Infacol was bij de oudste ook een goed hulpmiddel, bij de tweeling niet nodig gehad.

@momofpgd, proficiat met jullie zoon! Als ik zo veel tijd heb dan kan ik ook nog wel iets regelen qua opvang, maar omg als jouw water breekt gaat het wel echt snel.

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 21 oktober 2021, 13:20

momofpgd schreef:
16 oktober 2021, 16:00
Hier is zojuist onze prachtzoon Leon geboren! De beginnende weeën zijn om 2u ´s nachts begonnen. Op 4u waren we in het ziekenhuis en om 13u30 is onze zoon geboren :D ..
Het was een stevige bevalling - ik denk de moeilijkste van de drie maar gelukkig vergeet ikndat toch weer :D . Ik moest ook wachten want op 2u tijd waren hier 4 vrouwen bevallen, waarvan ik natuurlijk de laatste in de rij was :) .
Na hebige weeën hebben ze uiteindelijk mijn water gebroken, nadat vrouw nr 3 bevallen was, en twee persweeen later was hij er! Maar ik heb geroepen en gevloekt hoor :roll:
De eerste borstvoeding ging heel vlot, hopelijk gaat dit zo verder!
Oooh!! Proficiat Momof!!! Fantatstisch!! :D
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 21 oktober 2021, 14:01

@mich75 : ja als mijn water breekt, is het echt het laatste...

@minsoh: heel goed dat je voor jezelf een einde hebt gezet! Als het tegen dan niet betert, neem jezelf niets kwalijk want echt chapeau om het zo vol te houden! We duimen mee dat het betert want je verdient dit echt!

@pindanootje : de zusjes zijn supertrots. De oudste kan niet wachten om na school naar huis te gaan en deze morgen was ze verdrietig omday ze Leon ging missen. Hij begint ook wat te kijken dus dat vinden ze schitterend!

Wat tutjes betreft hetzelfde verhaal als Mich : bij de eerste hebben we ook braaf gewacht en dat is dan een duimer geworden omdat ze daarna geen tut meer wou. Bij de tweede ook thuis gewoon een tut gegeven en geen enkel probleem gehad met borstvoeding.
Nu heeft de baby ook gewoon een tut hoor... Je merkt wel wanneer dit nodig is - het verschil tussen troost en honger is hier wel duidelijk...

Eergisteren was een regeldagje hier - veel meer eten vragen en mijn borsten die op springen stonden. Gelukkig gisteren de spanning eraf kunnen kolven en vandaag is het ritme weer normaler...
Wel begint hij al terug bij te komen in gewicht..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 oktober 2021, 14:26

Wat fijn Momo, klinkt alsof t heel vlot gaat daar 😍 zo blij voor je!!
Geniet maar lekker :)
Ik hoop dat ik snel kan melden dat 't hier ook begint 🤞
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 oktober 2021, 18:32

Het laatste uur/ anderhalf merk ik ook weer krampjes. Normaal zijn die super lang aan 1 stuk door alsof ik m'n regels ga krijgen, en dan zijn ze een halve dag weg ofzo, tenzij ik me teveel inspan met iets. Maar nu is het meer een korte pijnlijke steek af en toe. Is dit het begin van iets? Ben kei nerveus. Tegelijk denk ik dat ik zo graag wil dat 't begint dat ik me vanalles zit in te beelden. Toen met die Ferti behandelingen was dat ook altijd. Dagen voordat ik een zw.test kon doen had ik plots allerlei zwangere symptomen leek het wel. Altijd ingebeeld😅🙈 mss focus ik er gwn te hard op.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 22 oktober 2021, 10:06

Pindanootje schreef:
21 oktober 2021, 18:32
Het laatste uur/ anderhalf merk ik ook weer krampjes. Normaal zijn die super lang aan 1 stuk door alsof ik m'n regels ga krijgen, en dan zijn ze een halve dag weg ofzo, tenzij ik me teveel inspan met iets. Maar nu is het meer een korte pijnlijke steek af en toe. Is dit het begin van iets? Ben kei nerveus. Tegelijk denk ik dat ik zo graag wil dat 't begint dat ik me vanalles zit in te beelden. Toen met die Ferti behandelingen was dat ook altijd. Dagen voordat ik een zw.test kon doen had ik plots allerlei zwangere symptomen leek het wel. Altijd ingebeeld😅🙈 mss focus ik er gwn te hard op.
Hmm ik had geen korte steken, bij mij waren het krampen zoals bij m’n regels inderdaad- dat was het begin van de weeen na de inleiding. Maar ik hoop voor jou dat dit het begin is natuurlijk!! 🤞
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 22 oktober 2021, 10:28

Hier ook gestart met menstruatiepijn, nadien overgegaan in weeën.
we zijn in spanning aan het afwachten, maar jij waarschijnlijk ook😀!

De productie is traag, maar stilletjes aan het verhogen, waardoor we tot zondag verder doen en dan terug evalueren, ik kolf nu om de 2:30, wat ietsje meer rust brengt.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 22 oktober 2021, 11:14

Bij mijn eerste bevalling begon het bij mij pijnlijke harde buiken die steeds heviger werden..
Maar hopelijk voor jou gaat alles nu snel beginnen!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 22 oktober 2021, 11:29

Vannacht uren met flinke pijn wakker gezeten, was enorm aant twijfelen om m'n vriend wakker te maken en naar 't ziekenhuis te vertrekken. Toch nog maar gewacht.. Nu is alles weer relatief kalm dus zal niks geweest zijn. Namiddag aan de monitor en controle, hoop zo hard dat er iets op gang is, ben 't zat.. Kwil m'n baby 😅
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 22 oktober 2021, 12:20

@pindanootje, het is allemaal zo dubbel hé. Eerst geplande ks en dan blij dat het niet zo is, maar als het wel was geweest dan had je je zoontje al gehad.

Ik hoop dat de controle je goed nieuws geeft, misschien vragen of ze willen strippen.

Bij de oudste ben ik 's nachts wakker geworden met darmkrampen, dus naar het toilet en terug in bed, wat later opnieuw, na de 3e of 4e keer waren mijn darmen toch wel leeg en begon het te dagen dat het misschien weeën waren, ook was ik de 40w al voorbij.
Toen ging ik timen, maar viel telkens in't slaap 😅 uiteindelijk waren het weeën om de 7 min.

Bij de tweeling 's nachts water gebroken, maar geen weeën, dan valies nog moeten maken want was nog niet gelukt omdat ik me de laatste dagen heel belabberd voelde. 2u later kreeg ik lichte weeën en zijn we voor de zekerheid maar naar het zh gegaan en 1u later volledige ontsluiting zonder dat ik echt hevige weeën had.

Vandaag weer eens darmkrampen gehad, veel erger dan weeën en dan krijg ik toch weer een klein paniekske dat alles hier ineens in gang zou schieten, ik ben morgen pas 26w, dus nog veel te vroeg.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten