Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 februari 2022, 9:27

Goedemorgen dames,
Elvira ik zet m eerst in de relax in de badkamer, kleed dan mezelf uit en zet alles klaar en vul 't bad. Dan hem uitkleden op verschoon kussen, dan leg ik m in bad in zijn zitje en stap ik erbij. Eens ik zit pak ik hem bij mij want hij zit veel liever gezellig samen dan tegenover me in z'n zitje. En hij vind de kraan anders ook engπŸ˜‚πŸ™ˆ en dan lekker badderen gewoon, is echt super super leuk. Gister ook weer gedaan. Je kan ook echt lang blijven liggen, ik heb m zelfs laten drinken terwijl enzo. Dan terug in z'n zitje om zelf uit bad te stappen en afdrogen. Dan pak ik m eruit en leg ik m in z'n badcape. Aankleden etc, terug in de relax en dan zelf aankleden.
Daarna is hij doodmoe en ik eerlijk gezegd ookπŸ˜…
Praktische tip is mss het echt lekker wellness-warm maken in de badkamer want zelf zit je echt amper int water, is echt maar een laag badje natuurlijk. En je kan er ook enkel zijn baby producten in doen dus je eigen shampoo etc kan je niet gebruiken πŸ€·β€β™€οΈ maar tis mega fijn.

Minosh amai super knap hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, respect zeg β€οΈπŸ€
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 7 februari 2022, 13:56

Minosh wat goed!! Amai zo een verandering met een paar weken geleden he, en dan een avondje me-time. Hoe voelde dat? πŸ˜… Is toch echt een rare gewaarwording dan ineens toch! Komt ze nog voor een voeding, of gewoon ff wakker 's nachts? Hopelijk kan je zelf weer snel in slaap vallen zodat je energie niveau wat op pijl kan blijven.
Hier alles goed, vandaag weer enorm veel administratie moeten doen voor mijn vrouw en word echt van het kastje naar de muur gestuurd. Maar de kleine doet het goed, vandaag zijn we haar kids ID gaan bestellen voor onze eerste reis ☺️ Ze wordt ook nog wel heel vroeg wakker steeds, een nachtje sliep ze eens tot 6.30 maar vandaag was het weer 4.30.
Pindanootje, bedankt voor de tips!! Ik ga dat bad van het weekend eens proberen, lijkt me ook echt gezellig. We hadden al een extra chauffage gekocht voor in de badkamer, dus die zal ik dan van te voren wel goed aanzetten voor de warmte. Goed hoe jij dat allemaal hebt uitgevogeld en gedaan! Volgende week beginnen jullie met wen-dagen in de creche toch? Hoe voel je je erover? En hoe is het thuis met je vriend?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 februari 2022, 16:09

Zalig dat ze kan omrollen trouwens Elvira, zo schattig dat het na zolang oefenen haar lukt, je zal idd heel trots zijn en zij zelf wss ookπŸ˜„ ik pak de kleine ook soms op en zet m op z'n voetjes recht en dan kijkt ie ook enorm fier van Kijk mij hier eens recht staan πŸ˜„πŸ₯°
Leuk van haar kids id ook, heb je al een eerste reis gepland? Chapeau dat je dat gaat doen, zal heel speciaal zijn ❀️
Die administratieve zaken regelen is vreselijk he. Weet dat ook nog van pa. En sleept zolang aan πŸ€¦β€β™€οΈ courage meid, is echt k*'t om mee bezig te moeten zijn. Volgende week ist zeker 2 maanden geleden al he:(? Weet dat de leegte elke dag aanwezig is maar zo'n "speciale" datums ist soms extra voelbaar. Mijn papa overleed op een donderdag ochtend en heb elke week op donderdag dat herbeleefd. Tot de kleine op donderdag geboren werd en nu herbeleef k dat :) Nu ist elke donderdag een weekje langer zonder pa maar met 't kleintje.
Ja de 17e naar de crΓ¨che, ben wel zenuwachtig. Want dat zelfstandig inslapen is hier totaal niet dus. Hij heeft echt mij nodig om ff in slaap te wiegen op de arm. Soms huilt ie van frustratie maar pas alsk m op m'n arm leg is ie vertrokken. Hoe zal dat daar gaan πŸ™„πŸ˜₯
Met m'n vriend matig. We proberen allebei op onze manier ons best te doen denk k. Maar kweet 't niet... Blij dat weer maandag is πŸ€·β€β™€οΈ
Die chocola met zeezout vd lidl is inderdaad heerlijk πŸ˜‚πŸ₯°
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 februari 2022, 9:14

Jaa haha die chocolade is heerlijk he!! Gevaarlijke tip πŸ˜‰
Wat fijn dat je de donderdagen nu anders beleeft, het blijft waarschijnlijk heel dubbel maar mooi dat die dag nu ook een positieve herinnering heeft. En op een gekke manier leeft je papa zo misschien ook voort in je zoontje? Ja het is inderdaad 2 maanden geleden volgende week, dat gaat zo snel, en toch heb ik nog zo veel te doen. Is die admin voor jouw papa inmiddels een beetje afgehandeld?
Wij gaan begin maart een lang weekend naar vrienden in Frankrijk. Onze eerste road trip met twee, ik ben heel benieuwd!! Ga de MaxiCosi dan naast mij zetten denk ik, dan kan ik toch beter zien hoe het met haar gaat, want met dat spiegeltje boven haar zie je toch echt weinig he πŸ™„
Ohh die eerste dag creche gaat idd ff moeilijk zijn, zet de tissues maar klaar. Het wordt gelukkig wel makkelijker elke keer, maar geef jezelf tijd en ruimte om emoties te voelen die dag. Ofwel juist afleiding zoeken, of niet πŸ˜€ Ivm dat slapen, ik snap dat je je zorgen maakt, heb je het al gevraagd aan de creche? Bij ons zeiden ze dat dit vaker gebeurt en ze dan de kleintjes ook helpen met wiegen etc. Misschien stelt je dat wat gerust als ze dit bij jou ook doen? Of als je er zelf eens bij mag blijven?
Het klinkt alsof het iets beter gaat met je vriend, maar nog niet waar je het zou willen hebben. Vind het zo jammer voor jullie, fijn dat jullie beide je best doen en leg ook misschien niet te veel druk. We zijn altijd streng voor onszelf en ons eigen partner, maar kleine stapjes vooruit is beter dan niks - en geen enkele relatie is perfect of zonder strubbelingen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 februari 2022, 9:28

Belgie en administratie, het is verschrikkelijk, en zeker bij zo situaties, ik hoop dat het niet te lang hoeft aan te slepen!
Wat fijn een korte trip, ik zou haar ook naast mijn plaatsen, zeker met een lange rit voor de boeg!
Wat vroege ochtend seg, ik hoop dat snel later wordt.

Pindanootje, het begint echt te korten he, hier kan ze zelfstandig in slaap vallen, maar alleen met het ritueeltje, bij grootouders lukt het ook niet hoor, ik heb ook al schrik voor de opvang.
Wel goed dat het al ietsje beter gaat met je vriend, kleine stapjes, zijn ook stapjes.

Hier blijven de nachten onderbroken omwille van voeding en omdat ze soms niet alleen terug in slaap geraakt, de ltste dagen is het weer vaak, maar wss te maken heeft met die slaapregressieπŸ˜…! Normaal 2a3x nu 4 a5 x
Binnen 2 weken terug werken, ik hoop op beterschap πŸ˜…!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 februari 2022, 17:29

Goh ja inmiddels is die administratie wel rond idd, maar is ook al 9maand geleden nu.. Maar er komen nadien altijd nog dingen waar je niet aan denkt. Ineens post voor die persoon bijvoorbeeld van een of andere instantie die je vergeten bent.
Hoe ga jij ermee om meid? Kom je de dagen wat door?
Ik had vanmiddag eig een online sessie met m'n therapeut staan, wat toch wel zeer welkom was ivm thuis alle toestanden, maar m'n mama die normaal op de baby zou passen was ziek dus moest zelf plan trekken. Was speciaal gaan wandelen voordien in de hoop dat ie in de maxi cosi zou in dommelen en ik m zo een uurtje kon laten staan thuis. Ma nee, hele wandeling lekker alert rond gekeken naar allesπŸ™ˆ dan bv willen geven maar hij was direct afgeleid door de laptop en gaan huilen dus na kwartier gwn van miserie gestopt πŸ™„ jammer..
Z'n darmpjes beteren ook niet, hoewel k me nu toch aan 't strenge dieet hou volledig, en ze ook zeiden dat eens ze 3m zijn de darmen beteren. Dus morgen terug naar de osteopaat. Niet meer die van vorige x, maar die waar ik zelf ook naartoe ging tijdens de ivf. Hopelijk doet 't iets.

Ja ze hebben me daar wel beetje over gerust gesteld bij de crΓ¨che hoor en de eerste x ga ik idd mee. Maar toch... Amai wat stoer dat je met de baby naar Frankrijk gaat volgende maand, hoelang is 't rijden? Hopelijk valt 't mee zo'n rit en doet 't verblijf daar je veel deugd πŸ€β€οΈ

Oh Minosh 4 a 5x per nacht wakker, das weer zo pittig zeg πŸ₯΄πŸ₯΄πŸ˜« idd hopelijk is dat beter tegen de tijd dat je moet gaan werken. En als je ze een wat grotere fles geeft voor t slapen?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 februari 2022, 18:47

Ze drinkt wel maar 1 x s nachts, de andere x kan ze gewoon niet terug in slaap vallen.
grotere flesje krijgt ze voorlopig niet ooπŸ˜…!
het is zwaar mits mijn vriend nooit moet opstaan, hij slaapt voorlopig apart!

Wat jammer pindanootje dat je gesprek niet is kunnen doorgaan, ik hoop dat je al een nieuwe hebt kunnen plannen❀️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 februari 2022, 19:39

Minosh, zwaar als je de hele nacht alleen doet en ze nog veel wakker wordt. Ik duim ook dat het beter is wanneer je weer gaat werken 🀞 Ja die slaapregressie is toch wat he, ben je net gewend aan meer slaap en dan ineens weer vaker wakker 😳 En gek he, onze dochters kunnen allebei zelfstandig in slaap vallen maar soms doen ze het dan gewoon niet... ik vraag me echt af waar het aan ligt, misschien dat ze te veel slaap krijgt overdag? Ik zal mijn boek er nog eens op naslaan.

Pindanootje, ja er zal altijd nog wel eens een brief toekomen inderdaad voor iemand die overleden is. Dat zal pijnlijk blijven, maar als het meerendeel van de admin voorbij is zal ik toch al blij zijn. Ik heb er soms echt een dagtaak aan, zou mijn tijd graag anders besteden. Drie dagen werken is wel een goede afleiding, ik begin aan een tof project en mijn collega's zijn heel lief. Verder spreek ik veel af met vrienden en familie, en natuurlij therapie helpt ook. Dus het gaat met ups en downs. Ik hoop dat jij snel een herkansing hebt met je therapeut, dat is toch altijd echt wel een goed moment van zelfzorg he.
Onze trip is ongeveer 5 a 6 uur rijden, ik ga vertrekken net voor haar ochtend dutje denk ik en dan zien we wel πŸ˜… Hoe zielig van de krampjes, zeker omdat je zo op je eten let! Ja idd, ik heb ook al gehoord dat het vanaf 3 maanden beter zou zijn. Bij onze dochter was het wel ietsjes later geloof ik, eerder 3,5 maand. Maar hopelijk helpt de osteopaat ook, laat ons weten hoe het gaat morgen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 februari 2022, 21:11

Hier heeft onze zoon vandaag nog eens prikjes gehad. Mijn man is gegaan gelukkig :D . Hij was mooi bijgekomen en alles was prima. Hier slaapt hij gelukkig goed alleen wordt hij nog steeds 1x wakker om te eten maar dan drinkt hij en valt terug in slaap. Wel ben ik zelf doodop na een dagje werken. Amai vermoeiend toch wel! Vooral de dagen op kantoor... maar gelukkig morgen een dagje thuis.

@Elvira : ik kijk enorm naar jou op! Het moet echt superzwaar zijn om alles te combineren en dan die admin! Het tripje met je dochter zal je wel deugddoen!

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 9 februari 2022, 8:52

Inderdaad heel veel respect voor jouw Elvira!

Momo, terug werken en 3 kinderen, het is niet niets, het is denk ik heel normaal dat je vermoeid bent! Wel goed dat de kleine man maar 1x wakker wordt!

Hier deze nacht voor de allereerst x ook maar 1x, hopelijk gaat het zo verder πŸ™πŸ»

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 9 februari 2022, 11:25

Wij zitten nu te wachten bij osteopaat :) kleintje sliep heel braaf, zelf wakker gemaakt rond kwart voor 6 om te eten en dan sliep ie meteen verder tot kwart voor 9. Enkel soms z'n tut ff kwijt. Mag niet klagen dus, als dat weer verdwijnt met die slaap regressie binnekort zou echt kut zijnπŸ˜‚πŸ™ˆ gisteravond is m'n vriend z'n mama ook nog langsgekomen en hebben we hem gezamelijk eens aangesproken op heleboel dingen. Vind fijn dat zijn eigen Fam ook achter mij staat en hem tot in zicht probeert te komen. Hij is net zozeer papa geworden als ik mama, en hij moet z'n verantwoordelijkheden ook gaan pakken. Denk wel dat 't door drong, tijd zal 't uitwijzen..

Oh Minosh waarom slaapt je vriend apart ? En ga je dat zo blijven doen als je over 2w zelf ook terug gaat werken? Gaat je meisje eig elke dag naar de opvang dan of heb je de week verdeeld voor haar?
Momo Oh dat waren z'n 16weken spuitjes zeker, hoe reageerde ie, veel huilen of koorts? Fijn dat ie goed bij komt enz. Werken en 3kids lijkt me idd echt veel dus snap zeer goed dat je vermoeid bent!
Elvira oh das een heel tripje, 6u rijden, echt knap da je 't toch gwn doet allemaal πŸ’ͺ zit ze graag in de auto? Fijn dat er veel afleiding en lieve mensen om je heen zijn, dat doet veel ❀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 9 februari 2022, 11:47

Wat fijn dat zijn familie achter je staat en hem heeft aangesproken, hopelijk begint hij steentje bij te dragen!

Het is hier zo wat gegroeid, mits ze altijd op mij sliep, sua plaats in bed en hij die ging werken, ik hem al gezegd als zo blijft de nachten dat hij gt moeten helpen…

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 9 februari 2022, 12:56

Bij de osteopaat was 't geen succes vond ik. Kleine heeft hele tijd gehuild tijdens de behandeling. Echt niet normaal. Die man zei dat 't gwn door 't onbekende was. Maar bij die vorige osteopaat huilde hij helemaal niet als ie bezig was aan mπŸ€·β€β™€οΈ heb m 2x opgepakt om te troosten en toen hebk ook gezegd Laten we maar stoppen voor vandaag. Weet niet of 't veel baat heeft en hem zo overstuur maken doet mss meer kwaad. Bovendien zei hij dat alles normaal leek, er zat wel wat spanning in onderbuik en middenrif maar niks abnormaal waar ie niet zou uit groeien. En voor 't slapen bactiol infant druppels geven, kreeg ie al.
Dusja geen vervolg afspraak gepland..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 9 februari 2022, 14:02

Ooh niet leuk dat het niet zo goed ging.. hopelijk heeft het desondanks toch geholpen...

En Minosh: nu wordt het inderdaad tijd om de taken ook Β΄s nachts te verdelen! Zeker als je binnenkort terug gaat werken... hier staat de papa Β΄s nachts op als een van de andere kinderen wakker wordt...

En gelukkig geen last gehad van zijn spuitjes. Heel even koorts (38,4) maar na een uurtje was dit ook weer weg gelukkig.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 9 februari 2022, 16:32

Momo gelukkig geen last van de spuitjes, ik vind dat elke keer weer spannend al zei de creche laatst dat baby'tjes die geen last hebben gehad in het verleden, er meestal redelijk goed mee om blijven gaan. Laten we hopen 🀞

Pindanootje, wij hadden de laatste twee keer osteopaat ook alleen maar geween... zo zielig! Ik heb ook een paar keer getroost en dan eerder de sessie afgebroken. Was echt geen succes. Wel fijn idd dat je vriend zijn familie je ook steunt, ik hoop dat jullie kleine stapjes blijven nemen πŸ™

Ja de auto gaat steeds beter, tot nu toe nog niet verder dan een uur geweest, maar zelfs als het haar wakker-tijd is, is ze happy meestal. En ze slaapt soms ook, dus we zullen zien.

Minosh, super dat je maar 1 keer wakker moest worden vannacht πŸ˜€ dat het zo mag blijven en nog beter mag gaan!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten