Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 24 juli 2021, 14:00

@Pompelmoes, leuk om van jou ook een update te lezen! Zo te horen gaat het bij jou ook goed, fijn zo 😊.
De pijn die ik voelde kan ik het best omschrijven als zeurende krampen, altijd steeds onderaan mijn baarmoeder, ongeveer aan het randje van mijn onderbroek, en het meest als ik mijn buik opspan of als ik mijn benen optil. Ik dacht dus: zal wel normaal zijn. Maar achteraf bekeken had ik mss toch sneller door moeten hebben dat ‘t niet allemaal normaal was, heb bv al pijn gehad van eenvoudigweg te schakelen bij het rijden of het uitstappen. En da’s nu toch ook geen grote inspanning 😉.

Ik ben idd heel blij dat ze het nu gezien hebben, voor ik echt in de gevarenzone zit qua lengte van de baarmoederhals. Ik heb nu met mijn werk al kunnen afspreken dat ik niet meer naar kantoor moet. Ik ga hier thuis wel moeten leren om me meer te laten helpen, maar ik kan er maar beter van genieten 😅.

Als jij vooral ‘s nachts pijn hebt, dan denk ik zoals mich dat je mss overdag ietsje te veel gedaan hebt. Maar zoals bij mij blijkt: als je twijfelt, gewoon aan je gyn melden bij de volgende echo en dan kunnen ze je wel geruststellen. Ik denk dat voor iedereen geldt: goed naar je lichaam luisteren 😊.

@mich, ik denk dat ik jou nog geen proficiat heb gewenst 😬. Bij deze! 13 weken, dat kan toch ook al tellen. Bijna uitslag van de nipt dan? En niet te veel last van kwaaltjes?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 25 juli 2021, 9:09

Dank je Ennas.

Geen last van echte kwaaltjes, nog nooit gehad. Enkel wat ongemakken, zoals elke keer, geen gewone broeken meer kunnen verdragen nog voor positieve test, buikje dat vlug zichtbaar is, nu al een kussen nodig om te slapen als ik rug/bekkenpijn wil vermijden, meer bandenpijn sinds afbouw utro.

Normaal gezien heb ik komende week de uitslag van de nipt, maar ik ben er vrij gerust in aangezien neukplooi en neusbeentje in orde waren.

Laat je maar goed opvolgen voor je bmh, ik ken wel een aantal verhalen van dames die hun kindje(s) verloren hebben door een verzwakte/verstreken bmh, dit werd pas achteraf vastgesteld, maar dit zal jou dus niet overkomen.
Ook zit er vaak verschil op de metingen, dus misschien is er helemaal niets an de hand, maar voldoende rust kan zeker geen kwaad.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 25 juli 2021, 11:11

@mich, zoals jij mij enkele weken geleden gezegd hebt toen mijn eerste nipt mislukt was, zegt de nekplooimeting en het neusbeentje al heel wat hè 😊. Het spannendste zal nu het geslacht ontdekken zijn dan!

Ik probeer de verhalen van vrouwen die hun kindjes verloren te vermijden. Toen de gyn over mijn bmh begon is het woord ‘vroeggeboorte’ al gevallen en daar werd ik al ongerust van. Dus ben wel ‘blij’ dat ze het bij mij gezien hebben en ik mij idd goed kan laten opvolgen. En om vroeggeboorte te vermijden heb ik het er wel voor over om van nu al héél rustig aan te doen.

We gaan volgende week even naar zee. Mijn mama heeft zelfs geregeld dat er een rolstoel mee kan, voor het geval ik daar pijn zou krijgen van het stappen. Klinkt voor mij nu nog wat overdreven maar liever safe than sorry 😅.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 25 juli 2021, 20:43

Die verhalen over baarmoederhals die korter wordt/verdwijnt en daardoor kindje verliezen zijn idd verschrikkelijk :shock: wat ik daarbij niet begrijp is waarom dat niet vaker standaard gechekt wordt? Dat gaat niet altijd gepaard met klachten heb ik begrepen dus waarom dan geen vaginaal onderzoek standaard bij de gynae? Wss is het zo zeldzaam ofzo? Ik heb vandaag overdag eignk best wat buikpijn gehad en heb erover nagedacht hoe ik het eigenlijk zou beschrijven en toen viel mijn frank dat het eigenlijk menstruatie achtige pijn is. Het ging over als ik op de zetel ging liggen maar is weer teruggekomen nadat ik even iets gepoetst had wat toch maar een lichte/matige inspanning was. Ik heb het helemaal niet elke dag ofzo maar vandaag schrok ik er toch van. Ik werk aan een bureau dus vndg bijvoorbeeld was inspanning meer dan een gemiddelde dag dan op fysiek vlak gezien ik in het huishouden bezig was en inpakken. Ach ik hou het gewoon even in de gaten.. Waarschijnlijk gwn bandenpijn maar bij een eerste is het soms moeilijk om te weten wat erbij hoort en wat niet he?
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 26 juli 2021, 9:28

@Pompelmoes, ik begrijp je bezorgdheid. Bij een eerste zwangerschap weet je niet welke pijn normaal is en de welke waarvoor je moet bellen. Tijdens de laatste echo heb ik het toch gevraagd hoe het zit met mijn baarmoederhals, omdat ze dat de vorige echo wel had gecheckt. Ze vertelde me dat ze dit eigenlijk alleen nakijken wanneer er signalen zijn.
Indien je pijnen niet overgaan, zou ik toch eens bellen. Een extra belletje kan nooit geen kwaad, denk ik. Al hoop ik dat je van de pijnen wat vanaf bent.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 26 juli 2021, 10:16

Hey Pompelmoes, zoals Minosh zegt: het is soms moeilijk te achterhalen wat 'normaal' is en wat niet. Ik dacht dat het bij mij ook normale groeipijnen zouden zijn, maar dat bleek dan toch niet (helemaal) het geval. Ik vermoed dat ze dat niet standaard checken omdat een zwangerschap wel altijd gepaard gaat met wat groeipijnen en in de meeste gevallen ook wel onschuldig is.

Bij mij was de indicatie dat het 'meer' was dan bandenpijn of groeipijn, dat het niet echt overging. De laatste twee weken was die pijn bijna een constante, als ik rustte of neerzat best licht maar bij de minste inspanning zoals (heel traag) de trap nemen of zelfs nog maar opstaan deed het best wel pijn. En vandaar dus dat de gyn wel eens is gaan kijken.

Ik neem nu enkele dagen dat magnesiumsupplement en wat utrogestan en doe het héél rustig aan, en daarmee zijn de pijnklachten wel goed verminderd.

Dus ik zou zeggen: niet panikeren aan de hand van mijn verhaal, de kans is het grootst dat het 'gewone' pijnen zijn als ze gewoon weer over gaan. Maar blijf er niet mee zitten als je ongerust bent, liever een keer te veel naar het ziekenhuis bellen ;).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 26 juli 2021, 13:15

Thx voor jullie reacties! Mjah die ongerustheid zit er toch wat meer in dan bij mensen die 'vanzelf' zwanger raken denk ik. Maar voel me vndg veel beter! Ennas, oke ja pijn die bijna een constante is is idd iets anders en zo is het totaal niet bij mij. Maar mocht ik me nog eens ongerust maken ga ik idd eens bellen, want het is ook niet nuttig om ongerust te blijven rondlopen ntrlk..
Iemand tips voor rusteloze benen? S avonds kan ik echt gek worden en niet kunnen slapen. Ik had magnesium olie gekocht waar ik mn benen nu 2x mee heb ingesmeerd maar dat gaf 2x zo'n enorm tintelend gevoel dat ik zin had om die olie door de raam te smijten :roll:
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 26 juli 2021, 14:12

‘t Is dat. Ik wil ook niemand nodeloos ongerust maken met mijn verhaal. Maar als je ongerust bent, gewoon effe bellen 😉.

Met rusteloze benen zelf nog geen ervaring, maar had gelezen dat magnesium idd kan helpen. Ik neem nu een zakje promagnor voor de krampen in mijn buik, mss werkt het voor de benen ook beter in drankjesvorm dan als zalf? Andere tip die ik las, is even opstaan en rondwandelen. Als je blijft liggen, geraak je toch meer geënerveerd en focus je je er nog harder op. En als het gepaard gaat met vocht in de benen, helpt je benen omhoog leggen en (overdag) steunkousen aandoen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 26 juli 2021, 21:22

Rusteloze benen heb ik ook last van,vooral als ik lang gezeten heb.. rondlopen helpt en steunkousen ook - al is dit een heel karwei om deze aan te doen met die zwangere buik en het warme weer...

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 27 juli 2021, 8:39

Heftig Ennas, zoveel pijn en zelfs al bij lichte inspanningen zoals schakelen in de auto 😱amai.. Goed dat je nu wat supplementjes krijgt en veel rust pakt. Komt zeker goed ! Ook ergens geruststellend om te weten dat ondanks dat ze die verkorte bmh niet standaard checken, je lichaam best wel wat pijnklachten aangeeft als er iets scheelt. Ik heb ook meer de "normale" klachten denk ik. Als ik me teveel heb ingespannen gaat m'n rug en buik wat trekken maar dan stop ik ook meteen met waarmee ik bezig was voor de rest vd dag.

Met rusteloze benen ook geen ervaring zelf, al heb ik ook van magnesium gehoord en heb ik zelf zo'n magnesium spray die ik soms op de benen doe als ik echt zware/vermoeide benen had. Maar inderdaad, niet teveel sprayen of het prikt keihard.. Heb wel meer kramp in de benen soms. Vroeger nooit eig.

Zijn jullie ook al zo bijgekomen? Ben nu bijna 27 weken ver en weeg al 7,5kg meer dan voordat ik zwanger was :)

Heb van m'n vaccin zaterdag enkel gemerkt dag of 2 wat spierpijn thv injectie maar verder niks. Bij de 2e zou ik wat meer merken zeiden ze. Hoe was dit bij jullie? De 2e krijg ik pas 28 aug. Daarna de kinkhoest ook nog op de valreep..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 27 juli 2021, 9:34

Hier ook al 8 kilo bijgekomen, nu bijna 30 weken. Ik heb het gevoel dat de laatste weken het sneller gaat (qua kilo's). Voorlopig ook enkel op de buik bijgekomen.

Rusteloze benen, daar heb ik ook geen last van, wel af en toe slapende benen.
Mijn kinkhoestvaccinatie krijg ik volgende week :-).

Hebben jullie een idee hoeveel stuks je de eerste maand nodig hebt voor de baby? Ik wil niet te veel aanschaffen, maar ook niet tot de constatatie komen dat ik te weinig heb

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 27 juli 2021, 9:59

@Pindanootje: die pijn bij het schakelen was voor mij de 'klik' om te beseffen dat het mss toch niet de normale pijn was, en daardoor heb ik het dan ook gemeld aan de gynaecoloog. In eerste instantie toch best van geschrokken, maar door de supplementjes en de rust zie ik het wel goedkomen.

Hier 8kg op 21 weken met een tweeling, ik denk dat 't wel oké is zo :D. Bij mij is het ook vooral op mijn buik, maar het begint nu toch ook een beetje zichtbaar te worden in mijn gezicht. Ik kijk zo'n beetje naar de richtlijn hier: https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie ... is-van-bmi, hangt ook samen met je BMI van voor je zwangerschap.

Bij het coronavaccin had ik bij de eerste enkel een pijnlijke arm, bij de tweede stevige hoofdpijn erbij, maar al bij al viel dat mee. Ben benieuwd hoe bij jullie de kinkhoestvaccinatie zal zijn. Bij mij staat eerst de suikertest op de planning (op 24w), pas op 27 of 30w die vaccinatie.

@Minosh: zelf nog geen idee hoeveel kleertjes je in de eerste maand nodig zal hebben, maar die kleinste maatjes zijn vaak ook degenen die je het meest krijgt van vrienden en familie. Mijn broer heeft me al een gigantische doos 0-3m kleertjes gebracht, te veel om ze allemaal te dragen :D.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 27 juli 2021, 10:13

Ennas, ik kijk ook naar die richtlijnen en op dit moment zit ik volgens dat schema goed :-).

Hier is het net omgekeerd, ik heb weinig kleine maten gekregen, vanaf 3 maanden tot een jaar heb ik extreem veel. Dit weekend eens alles geteld en verplaats om daarna allemaal te wassen.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 27 juli 2021, 10:30

Ennas goed dat je dat gemeld hebt aan je gynae zeg, en dat de supplementjes helpen. Ik geef ook alles aan mijn dokter door, je weet nooit en zo is ze maar op de hoogte he. Ik had enkel last van mijn arm, zowel bij het corona vaccin en kinkhoest. Viel me alles mee dus!
Ik ben ongeveer 7 of 8 kilo aangekomen en op 31 weken nu, lijkt me ook zeker oke.
Momofpgd ik draag ook die sokken tegen opgezwollen enkels en rusteloze benen, dat helpt wel maar is inderdaad nogal een strijd om aan te doen met dit weer en die buik 😅 Ach als het dat maar is he!
Wij hadden vandaag weer een echo, onze mini is mooi op schema, 42 cm en 2 kilo al! Wel weer verstoppertje spelen op de foto, altijd een handje of voetje voor haar gezicht 🥰
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 27 juli 2021, 17:11

Amai Elvira weegt jouw kleine dame al 2kg, dat gaat snel, maarja 't kort ook serieus af bij jou natuurlijk he :) super fijn!!
Haha ja wij ook al een hoop kleertjes maar tis momenteel een chaos nog, heb geen idee welke maatjes we nu veel van hebben of welke weinig. Denk dat ik nog eea moet bij kopen voor als ie pas geboren is. Maarja dat gaan niet de duurste merken zijn want groeit ie natuurlijk in no time uit, als ie er überhaupt al in past.. (stel je hebt kei veel in maatje 50 maar ze hebben al direct 56 nodig!?)
Mich75, ik heb jou trouwens nog geen proficiat gewenst volgens mij, maar bij deze alsnog Dokter mich, ben zeer blij voor je, het gaat al vlot precies 13 of 14weken intussen, verzorg je goed!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten