Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door snuggly » 1 juni 2021, 10:48

Hier eindelijk resultaat van de 2de NIP test. Deze keer 6 werkdagen moeten wachten dus das toch een paar dagen minder dan de eerste keer. Wel stom dat je met die mynexuzhealth nog 24u moet wachten voor je het resultaat effectief kan zien nadat het gevalideerde is (of toch bij onderzoeken van het Jessa ziekenhuis)

Gelukkig was alles volgens de test helemaal normaal. Wat betreft geslacht zat ik er qua voorgevoel helemaal naast dus ik ga nog ff moeten wennen aan het idee :lol: Vooral blij dat alles goed is.

Zaterdag heb ik een pretecho gepland op 16 weken omdat ik het veel te lang wachten vond tussen 12 weken en 20 weken echo. Op 16 weken mogen we hier enkel het hartje horen bij een vroedvrouw.
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 1 juni 2021, 13:41

Snuggly: Dat is fijn nieuws :-), geniet er van!!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 1 juni 2021, 15:31

@Celine, hoe voel je je nu? Alles oké? Dat zal wel schrikken geweest zijn. Gelukkig zag alles er goed uit op de echo!

@Snuggly: proficiat met de goeie NIPT ;). Dat is weer een bevestiging dat alles goed gaat met je kindje. Tussen 12 en 20 weken niets zou ik ook wel lang vinden, fijn dat je in tussentijd terecht kan bij de vroedvrouw!

Wij hebben nu wel vaker echo voor de tweeling, maar besloten tóch om ook een vroedvrouw onder de arm te nemen voor extra ondersteuning. We zijn nog maar één keer geweest maar ik vind dat toch een luxe om ook daar terecht te kunnen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door malu » 1 juni 2021, 20:49

@Snuggly, de vertraging die op Mynexuzhealth zit, heeft zo zijn reden. Stel dat het resultaat niet goed is, dan heeft de gynaecoloog nog 24u de tijd om je te bellen alvorens je het resultaat zelf online kan zien. Gelukkig was het in jouw geval niet nodig. Proficiat met je goede nipt.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 1 juni 2021, 21:03

@Celine: wat een nieuws! Hopelijk gaat alles nu terug goed?

Door de hectische omstandigheden thuis ben ik iets minder actief geweest op het forum maar ii heb al jullie verhaaltjes gevolgd! Hier voel ik "de baby" sinds een tweetal weekjes - vorige week kon mijn man dit zelfs voelen : dit maakt alles toch wat echter voor hem... Donderdag mijn eerste vaccinatiespuit en de 20 weken echo! Ik begin al terug zenuwachtig te worden...

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 2 juni 2021, 11:07

@Snuggly: Proficiat met de goede nipt! Dat is toch altijd een opluchting.

Ik kijk er zo naar uit om die te laten doen. Maandag heb ik mijn 12-weken echo bij de gyn en donderdag uitgebreide echo in het ziekenhuis. Daarna pas kan de nipt. Ik begin nu alweer zenuwachtig te worden...
Soms heb ik zo van die steken in mijn onderbuik, richting lies, maar dat duurt nooit lang en ik heb overal al gelezen dat dat bandenpijn kan zijn.
Pfff...zo zenuwachtig! Ik ga maandag niet durven kijken tot de gyn zegt dat het ok is, denk ik. Aan de ene kant wil ik niets liever dan dat klein murmeltje zien en aan de andere kant durf ik bijna niet. Herkenbaar zeker?

Ook ontdekt: curry is geen goed idee.
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 2 juni 2021, 11:41

Dat is idd schrikken zeg Celine, neem maar goed je rust idd !
Fijn dat je een goede nipt terug kreeg snuggly!

Ik gister ook een heftig dagje gehad. Stond smorgens op, en kreeg al erg snel flinke pijn rechts in mijn onderbuik en rug. Kon niet meer rechtstaan vd pijn dus ging even zitten. Dacht toen al, misschien moet ik vandaag even langs de huisarts. Dan naar toilet gegaan en daar werd ik al heel duizelig. Ik stuurde m'n mama of ze kon afkomen want voelde me echt niet goed. Merkte dat ik ging flauwvallen. En was alleen thuis, m'n vriend was al werken. Ik probeerde nog van toilet naar zetel te gaan maar is niet gelukt. Halverwege zag ik al niet meer goed en dan ben ik in de living de grond opgegaan. Voelde dat ik enkele seconde later niet meer bij bewustzijn zou zijn dus heb snel 112 gebeld en die hebben een ambulance gestuurd. Ben nog zelf de voordeur kunnen gaan openzetten en in de zetel gaan liggen, ze waren er gelukkig heel snel. M'n bloeddruk was 100 over 70 toen en blijkbaar zag ik er erg slecht uit dus ze hebben me op de brancard gedaan om mee naar ZH te nemen. M'n mama was er intussen ook. Die schrok zich kapot om mij in de ambulance te zien worden afgevoerd, zeker na wat we net doorstaan hebben met m'n papa 1 maand geleden.. Ze mocht door de corona ook niet mee naar het ziekenhuis. M'n vriend ook niet. Eens aangekomen op spoed had ik toch al de hele rit met m'n benen omhoog gelegen maar bloeddruk zakte verder, 90 over 60 toen al. Toen begonnen bij mij ook de zorgen, wat als ik het kleintje ging verliezen. Ze brachten me direct naar afd verloskunde. Maar alle kamers lagen vol met bevallingen dus weer ergens anders heen. Daar begonnen alle testjes, die gelukkig goed waren. Werd ook al minder duizelig en de pijn trok weg. Urine was goed, echo baby was goed, echo vd nieren ook, baarmoederhals niet verkort, dus enkele uren later mocht ik weer huiswaarts. Mogelijk heeft de baby even tegen urine leiders gezeten of zoiets waardoor m'n nier gestuwd werd en die pijn gaf. Ofwel iets met de blaas, heb week vooraf ook blaasontsteking gehad.. Maar ik was erg blij dat alles in orde was en ik doe het vandaag ook nog even super kalm aan.
Normaal zou gister weer m'n eerste dagje werken zijn maar dat is dus anders gelopen... Niks aan te doen :/
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 2 juni 2021, 12:41

Jeezes Pindanootje! Wat een dag was dat! Gelukkig is de baby in orde en jij ook.
Neem maar voldoende rust en verzorg jezelf.
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 2 juni 2021, 13:28

Snuggly proficiat met de goede NIPT! Dat is toch weer een opluchting, zeker na al dat extra wachten.

Momofpdg, die schopjes zijn echt zo fijn hè! Ook voor mijn partner super leuk om het baby’tje te voelen. Succes met de echo en spuit!

Kerensa die steken heb ik soms op gehad, lijkt mij vrij onschuldig, en ik duim voor een goede echo 🤞

Pindanootje, amai ik leef echt met je mee. Jij hebt het echt wel mega zwaar te verduren gehad hè! Knap dat je zelf nog 112 hebt kunnen bellen en de deur open hebt gedaan. Precies al je moederinstinct dat naar boven komt ofzo 💪 rust goed uit en laat het werk maar voor wat het is...

Wij zijn even een weekje op verlof, voelt een beetje raar met Corona maar we genieten van onze laatste vakantie met twee. Neem ook veel foto’s van mijn buik, echt wel een periode om van te genieten nu, ik voel me eindelijk goed, de baby beweegt veel dus dat stelt me gerust 💛 hopelijk komen velen van jullie binnenkort ook in een rustigere periode, na alle stress en zorgen.

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 2 juni 2021, 13:38

Amaai, hoe heftig Pindanootje, ik ben blij om te horen dat alles goed is met jou en het kindje. Rust maar goed uit...

Momofpdg: de schopjes zijn heel fijn om te voelen. Ik maak me soms zorgen als ik ze niet voel, maar dan is ze er opeens :-).

Elvira: wat fijn een weekje verlof, geniet er maar van :-)

Ik hoop inderdaad mee dat iedereen binnenkort wat minder stress kan en mag ervaren.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 2 juni 2021, 14:58

Merci ♥️ En fijn verlof Elvira!!!
Morgen ben ik 19 weekjes ver. Je ziet wel aan m'n buikje dat ik zwanger ben maar soms denk ik, goh zou die buik al niet groter moeren zijn? Zag laatst foto op Fb van iemand passeren die nog maar 16 weken was (van 2e kindje) en die haar buikje was toch aanzienlijk groter. En als ik plopjes voel denk ik, moeten dat niet al duidelijker voelbaarder stampjes zijn nu?
En voel ook dat m'n buik zowat opgespannen staat precies. Zo'n gevoel alsof je (voor 't zwanger zijn) belachelijk veel gegeten had en je vel amper je dikke pensje kon omhullen. Is dat allemaal wel normaal 🤷‍♀️?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 2 juni 2021, 15:08

@Pindanootje: mijn buik staat ook soms gespannen, ik denk dat dit heel normaal is, het is afhankelijk van het moment denk ik. Ik voel ze nu soms echt wel schopjes geven, maar niet altijd, en mijn vriend kan het nog niet voelen, maar volgens de gynaecoloog heel normaal, zeker bij een eerste zwangerschap.
Mijn buik is ook nog niet groot, ik kan het nog verstoppen dat ik zwanger ben :wink: , ik zou je daar geen zorgen overmaken. Die zal wel groeien :wink:

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 2 juni 2021, 16:17

Hey Pindanootje, alweer een heftige gebeurtenis! Gelukkig is het over gegaan en is de baby volledig in orde. 't Is jouw eerste kindje, toch? Bij een tweede zwangerschap zijn je buikspieren al wat losser waardoor sommigen vroeger een grotere buik lijken te hebben, dus maak je niet te veel zorgen als je jouw buikje vergelijkt met dat van die andere vrouw. 't Zal er snel genoeg zijn ;). Als je huid zo gespannen aanvoelt, dan helpt insmeren of masseren met olie misschien wel?

Hier morgen 14 weken. Als ik wil, kan ik het zeker ook nog verbergen. Ik grapte al eens dat het er bij mij uitziet alsof ik flink gegeten heb. Maar stiekem ben ik toch trots op dat minibuikje & wil ik van nu al showen. Thuis loop ik erbij in gemakkelijke kledij maar als ik ergens naartoe moet vind ik het toch leuk om iets aan te doen waarin je 't ziet :D.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door CelineB » 3 juni 2021, 9:10

Pindanootje, wat schrikken!! Probeer je goed voor jezelf te zorgen? Je hebt al veel meegemaakt en t lijkt mij echt belangrijk dat je voldoende rust neemt nu. Had je al eens die yoga geprobeerd? Zeker doen... Hoe erg ook dat je mama niet mee mocht naar het ziekenhuis. Ik vind dat eigenlijk echt niet kunnen. Zondag is mijn man wel mee geweest op spoed en materniteit. Mocht in principe ook niet maar ze hebben er niks van gezegd.

Hier is alles ondertussen beter, bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal. Het bloeden is volledig gestopt en de rust lijkt dus zijn werk te doen. Ik mag niet sporten en we mogen ook geen seks hebben... Op dat laatste gebied is zwanger zijn wel niet zo bevorderlijk he... Mijn man had ergens gelezen dat zwangere vrouwen superveel zin hebben in seks maar mijn libido is echt nul en nu mag het ook niet meer. Sorry dat ik dit zo open in de groep smijt, maak mij soms gewoon zorgen of dit wel normaal is :(

Kerensa, die steekjes heb ik ook, vooral wanneer ik rondwandel. Gynaecoloog zegt dat dit heel normaal is en zelfs positief teken, idd die bandenpijn.
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 3 juni 2021, 10:13

@Celine: Oef!! Gelukkig is het volledig gestopt! Al zijn die maatregelen als niet sporten en geen seks natuurlijk ook niet altijd leuk. Voor dat laatste: je libido kan inderdaad beïnvloed worden tijdens de zwangerschap. En dan heb je vrouwen die plots superveel zin hebben in seks, maar dat is zeker niet voor iedereen zo, er zijn zeker ook vrouwen waarbij het libido opeens zakt. Ik denk dus dat je je er niet te veel zorgen in moet maken.

Wat je eventueel wel kan doen, is aan je gynaecoloog vragen wat er wél mag, bv of penetratie zonder klaarkomen mag, of andersom. Zodat jij en je partner misschien toch een creatieve oplossing kunnen vinden. Als je daar zelf nood aan hebt natuurlijk ;).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten