Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 3 juni 2021, 10:34

Dag Celine,
blij dat alles weer beter is. Over dat libido: het mijne staat zo ongeveer op 0.1. Zeg tegen je man dat dat pas geldt vanaf de 4de maand als hij geluk heeft. :lol:
Ik voelde me soms ook schuldig, maar eigenlijk hoeft dat helemaal niet. Je lijf is een klein wezen aan het maken, dat vergt echt wel wat. Het is dus normaal.
Ik hoop dat je, als je libido terug is, wel weer sex mag hebben en dat dat verbod niet de hele zwangerschap duurt.
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 juni 2021, 19:51

Celine, volledig eens met Ennas en Kerensa: probeer je niet schuldig te voelen en als je zelf wel zin hebt, vraag dan idd wat er eventueel wel mag. Mijn libido was in het eerste trimester ook 0, gelukkig is het nu terug en vinden we onze weg met de dikker wordende buik 😂
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 juni 2021, 15:20

Over dat libido deel ik je mening volledig. Heb ook 0 behoefte aan seks.. En eigenlijk merkte ik dat al langer, het hele fertiliteit traject had voor mij ook zoveel weggenomen aan spontaniteit en plezier dat het me al even niet meer trok en teveel druk op was gaan liggen. Nu is dat helemaal om zeep. Misschien komt het nog terug, ooit... 🙈
En eigenlijk is überhaupt het relationele hier niet zo top momenteel. Rouwen en zwanger zijn is geen evidente combi en m'n vriend is ook niet altijd de beste in zich inleven of zichzelf aan de kant zetten. Gaat geen week voorbij hier of er is een enorme ruzie gepasseerd weer.. :( ik ben meestal toch wel de kartrekker geweest van ons 2 en nu ik die rol niet meer kan opnemen en me slecht voel en veel van hem vraag, is ons heel evenwicht precies weg. Herstelt zich nadien wellicht wel weer. Maar is wel een desillusie nu soms..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 4 juni 2021, 19:14

@pindanootje: niet leuk om te horen maar onderschat ook het effect van al die hormonen niet! Plus de effecten van corona... wees niet te streng voor elkaar, en probeer te genieten van speciale momentjes.

Hier gisteren de 20 weken echo gehad en de baby is weer helemaal goedgekeurd! Wat een opluchting weer. Ook heel beweeglijk - heel tof om te zien.

En wat het libido betreft : met al die hormonen en zorgen gaat dat ook hier op en neer hoor. Mijn bekkenbodemspieren zijn ook helemaal om zeep bij zwangerschap nr 3 dus dat helpt ook niet...

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 7 juni 2021, 9:27

@momofpgd: proficiat met je goede echo! Ook jij zit in de helft, het aftellen kan beginnen ;).

@pindanootje: ik volg helemala wat momofpgd zegt: je moet de effecten van alle hormonen plus je verdriet plus corona niet onderschatten. 't Is zeker geen gemakkelijke combinatie.

Bij mijn partner en mij ging het hier een periode ook slecht, door alle frustraties en verdriet tijdens ons traject. Wat ons er bovenop geholpen heeft, is praten, praten en nog eens praten. Leren begrijpen waarvan de ander gefrustreerd geraakt en wat de ander nodig heeft, en zelf ook aangeven wat je nodig hebt.

Goeie moed meid!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 7 juni 2021, 13:38

@momof: Wat leuk! Proficiat met je echo :-)

@Pindanootje: Ik volg Ennas volledig. Wij zijn voor de hele mmm naar een therapeute geweest omdat ik aanvoelde dat het niet de goeie richting uitging. Praten, praten, praten...zij heeft ons handige tips gegeven om elkaar goed te begrijpen en te communiceren met elkaar. Uiteindelijk vertrokken we allebei vanuit onze angsten, alleen begrepen we dat niet van elkaar. Nu botst het soms nog, maar dan kunnen we daar wel normaal over praten. Ik kan het alleen maar aanraden. Zeker met jouw parcours van de laatste maanden en dat van je partner.

Hier de 12-weken echo gehad en alles zag er prima uit :-) Ik ben zo opgelucht. Een neusbeentje, werkende blaas en niertjes. Hartje op de juiste plaats en mooi gevormd schedeltje. De gyn dacht schaamlipjes te zien, maar de nipt zal ons zekerheid geven. Ik had ook al het gevoel dat het een meisje zou zijn, zo zot dat je een voorgevoel kan hebben.
De nekplooi was perfect in orde. De kleine pruts was op haar duim aan het zuigen, mega schattig!
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door snuggly » 7 juni 2021, 14:06

Wij hadden dit weekend een pretecho gepland omdat het zo lang wachten was tussen de 12 weken 20 weken echo. Wel weer een verrassing: het geslacht op de echo kwam heel duidelijk niet overeen met het geslacht op de NIPT :P

Volgens het papier van de NIPT is er tot 5% kans dat het geslacht fout is. Ik weet niet hoe betrouwbaar een 16 weken echo is voor het geslacht? Waarschijnlijk minder dan de NIPT.

Vind het nog wel grappig (mijn vriend iets minder). Nog dikke 4 weken geduld voor de 20 weken echo en hopelijk wat meer zekerheid.

Gelukkig was alles voor de rest wel helemaal prima en das het belangrijkste.
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door malu » 7 juni 2021, 15:21

snuggly schreef:
7 juni 2021, 14:06
Wij hadden dit weekend een pretecho gepland omdat het zo lang wachten was tussen de 12 weken 20 weken echo. Wel weer een verrassing: het geslacht op de echo kwam heel duidelijk niet overeen met het geslacht op de NIPT :P

Volgens het papier van de NIPT is er tot 5% kans dat het geslacht fout is. Ik weet niet hoe betrouwbaar een 16 weken echo is voor het geslacht? Waarschijnlijk minder dan de NIPT.

Vind het nog wel grappig (mijn vriend iets minder). Nog dikke 4 weken geduld voor de 20 weken echo en hopelijk wat meer zekerheid.

Gelukkig was alles voor de rest wel helemaal prima en das het belangrijkste.
Ik heb deze vraag een keer aan de gynaecoloog gesteld en hij zei dat de echo betrouwbaarder is dan de nipt. Je ziet wat je ziet, maar wat er met de nipt gebeurt, weet je nooit zeker. Hij zei toen om zelfs eerder de nipt te herprikken dan de echo te herhalen. (was wel de 20 weken echo).
Stel dat de nipt zegt een meisje, dan kan het altijd zijn dat het mannelijk DNA in jouw bloed gemist werd.
Evengoed kunnen labostalen in het labo zelf verwisseld worden.
Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!

snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door snuggly » 7 juni 2021, 15:38

malu schreef:
7 juni 2021, 15:21
snuggly schreef:
7 juni 2021, 14:06
Wij hadden dit weekend een pretecho gepland omdat het zo lang wachten was tussen de 12 weken 20 weken echo. Wel weer een verrassing: het geslacht op de echo kwam heel duidelijk niet overeen met het geslacht op de NIPT :P

Volgens het papier van de NIPT is er tot 5% kans dat het geslacht fout is. Ik weet niet hoe betrouwbaar een 16 weken echo is voor het geslacht? Waarschijnlijk minder dan de NIPT.

Vind het nog wel grappig (mijn vriend iets minder). Nog dikke 4 weken geduld voor de 20 weken echo en hopelijk wat meer zekerheid.

Gelukkig was alles voor de rest wel helemaal prima en das het belangrijkste.
Ik heb deze vraag een keer aan de gynaecoloog gesteld en hij zei dat de echo betrouwbaarder is dan de nipt. Je ziet wat je ziet, maar wat er met de nipt gebeurt, weet je nooit zeker. Hij zei toen om zelfs eerder de nipt te herprikken dan de echo te herhalen. (was wel de 20 weken echo).
Stel dat de nipt zegt een meisje, dan kan het altijd zijn dat het mannelijk DNA in jouw bloed gemist werd.
Evengoed kunnen labostalen in het labo zelf verwisseld worden.
Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
Ik denk niet dat ze de NIPT bij mij opnieuw zullen willen doen aangezien dit al de 2de keer was. Probeer me niet te ongerust te maken over wat er mis nog kan mis gegaan zijn met die NIP test...
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 7 juni 2021, 16:34

@Snuggly: 't is bij jou toch ook al wat geweest he, met die NIPT! Zal wel even aanpassen zijn, als je je al ingesteld hebt op het ene geslacht en dan moet wennen aan het andere :D. Maar maak je zeker niet te veel zorgen om de uitslag van die test, als je echo goed is, zegt het ook al heel veel he.

Ik ben nog niet langsgegaan voor mijn 'herkansing' van de NIPT. Dat mocht in principe vanaf 3/6, maar we hebben op 9/6 een echo op 15 weken dus we besloten de bloedname dan ook te laten doen, dan moet ik niet dubbel naar het ziekenhuis rijden. Bij ons hadden ze al bij een vorige echo een 'sterk vermoeden' van de geslachten dus ik ben wel heel benieuwd of die echo (en later de NIPT) het nu zal bevestigen :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 juni 2021, 10:27

Snuggly, hoe raar moet dat geweest zijn om dat nieuws te krijgen tijdens de echo! Je hebt inderdaad al wat meegemaakt met die NIPT steeds. Succes met deze wachtweken 😉

Kerensa en momofpdg, fijn dat jullie een goede echo hadden! Ik voel de baby inmiddels echt veel bewegen maar was toch ook blij met de 24-weken echo vandaag. Ze groeit zoals het hoort en alle metingen waren juist of zelfs een beetje groter - vooral lange benen gaat ze hebben denk ik! Een 3D foto zat er niet in, want ze had heel de tijd een handje of voetje voor haar gezicht 😅
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 juni 2021, 19:03

@Elvira : wat een leuk nieuws alweer! Altijd leuk om ze nog eens te zien :) hier beweegt de baby ook echt superveel...

De gynaecoloog zei wel dat de placenta bij mij vooraan lag- geen idee wat dat wil zeggen eigenlijk..

@snuggly : misschien toch nog eens horen voor de zekerheid bij jouw gynaecoloog- kwestie van geen meisjeskleren voor een jongen te kopen of andersom :lol:

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 9 juni 2021, 13:59

@Elvira: Wat fijn dat je een goede echo had, dat is toch altijd een geruststelling he :-)
Heb je ook de suikertest moeten doen?
Bij mij staat deze gepland op de 24 weken echo.

@momopfgd: mijn gynaecologe vertelde me dat je met een placenta vooraan, minder snel je kindje zou voelen (zeker bij een eerste), maar niets meer.

@Snuggly: ik zou toch ook nog eens extra informeren om zeker te zijn.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 9 juni 2021, 20:34

@minosh : voelen doe ik hij/zij goed genoeg :) mijn suikertest staat ook gepland op 24 weken.. bij de vorige twee zwangerschappen was dit ook geen probleem dus daar maak ik mij voor de verandering geen zorgen uit :)

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 10 juni 2021, 8:49

Minosh ik zit nu te wachten bij het labo voor de suikertest... net dat drankje opgedronken, wat is me dat vies! Mijn maag is al aan het babbelen en ik ben gewaarschuwd dat ik mottig kan worden 😅 zit nu een uur te wachten in mijn auto en dan na de prik snel naar huis om verder te werken vanuit mijn bureau 😀
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten