Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 10 juni 2021, 10:16

Kei fijn dat je de baby goed voelt, momopfgd :-)

Elvira dat belooft, de vroedvrouw vertelde me om zeker niets met suiker te eten om de waarden niet hoger te maken dan ze al zijn.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 10 juni 2021, 10:22

Veel succes met jullie suikertesten! Ik had nog al gehoord dat dat niet het lekkerste drankje is. Hopelijk niet té misselijk van, Elvira!

En wat Minosh zegt; zo leuk dat jullie je baby'tje zo goed voelen!

Ik had gisteren 15 weken echo. De baby's doen het allebei nog steeds goed. Ze waren weer heel beweeglijk, de gynaecoloog had soms moeite om eentje duidelijk te tonen omdat het andere er dan bij in beeld kroop, of omdat het baby'tje niet stil wilde zitten 🥰. Ik heb ook opnieuw een bloedstaal afgegeven voor de NIPT, daar nu nog even op wachten :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door CelineB » 12 juni 2021, 8:40

Wat een spannende tijden hier allemaal! Ik zou toch ook eerder vertrouwen op de echo, die zegt heel veel he!

Deze week hadden wij twaalf weken echo en ook hier alles goed :) De nipt ga ik volgende week plannen bij mijn huisarts maar ik maak me daar minder zorgen in omdat de echo al goed was!

Pindanootje veel succes jullie twee! Probeer elkaar terug te vinden... Je zal elkaar nog nodig hebben.

Vele groetjes allemaal!
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 juni 2021, 9:30

Wat goed nieuws Celine! Geniet er maar van😀!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 13 juni 2021, 11:59

Hoi dames. Wist ook niet dat dat suikerdrankje zo vies was maar dan bereid ik me er maar vast op voor!
Vrijdag de 20 weken echo gehad hier, alles gelukkig goed, kleintje tussen de 20 en 25cm zei ze, 332 gram. En héél beweeglijk 🙈😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 13 juni 2021, 20:52

Wat een goed nieuws pindanootje😀!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 14 juni 2021, 11:16

Ennas, CelineB en Pindanootje, fijn dat jullie allemaal goede echo's hadden!! 🥰
Pindanootje, 20 weken alweer, voel je de kleine al bewegen aangezien hij zo actief is? En hoe gaat het verder met je nu?

Ik had vorige week nog een bezoekje aan de kine, kreeg nog een paar goede tips mee die ik deel voor eventuele lotgenoten 😉 Ik heb veel last van opgezwollen enkels, ik draag nu 's ochtends compressie sokken en zit niet meer op een stoel, maar op zo een bal. Dat helpt al! Ook doe ik een paar yoga oefeningen elke dag om meer in beweging te blijven, dat is naar het schijnt ook goed. Verder voel ik mij gelukkig heel goed, eindelijk na maanden mottig te zijn en zo moe! Dus voor de dames die daar nog zitten nu, hopelijk gaat het voor jullie binnenkort ook veel beter.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 14 juni 2021, 12:08

@Elvira: Fijn om te horen dat het goed gaat met je en dat je je gelukkig voelt.
Ik herken dat gevoel ook sinds 2 weken, voel me veel rustiger en gelukkiger. Ik heb ook net zo bal aangeschaft, om thuis te werken en blijkbaar kan je daar ook wat oefeningen opdoen als de weeën zouden komen.
Ik ben nog altijd aan het sporten, maar doe nu pilates voor zwangere bij, mits de yoga nog steeds niet fysiek doorgaat.
Ik doe vnl oefeningen voor mijn rug, mits ik heel veel last heb, maar dat is nog het enige kwaaltje die overblijft, dus ben ik wel blij.
Ik hoop dat de kousen en bal wat helpt, zodat je toch wat minder last hebt.

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 14 juni 2021, 13:36

CelineB schreef:
12 juni 2021, 8:40
Wat een spannende tijden hier allemaal! Ik zou toch ook eerder vertrouwen op de echo, die zegt heel veel he!

Deze week hadden wij twaalf weken echo en ook hier alles goed :) De nipt ga ik volgende week plannen bij mijn huisarts maar ik maak me daar minder zorgen in omdat de echo al goed was!

Pindanootje veel succes jullie twee! Probeer elkaar terug te vinden... Je zal elkaar nog nodig hebben.

Vele groetjes allemaal!
Super, Celine! 🥳
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 14 juni 2021, 17:10

Zo'n bal kan ik mij al iets bij voorstellen inderdaad, dat dat aangenaam is :)
Goed dat er zoveel hulpmiddeltjes bestaan om 't ons aangenamer te maken. Al zullen we alsnog flink gaan puffen met z'n allen deze zomer, met die hitte en onze dikke buikjes.
Ik ben nog altijd niet begonnen met de zw.yoga hoewel 't wel al enige tijd op m'n lijstje staat... Morgen weer een nieuwe poging.
Ook merk ik dat ik eigenlijk bekkenbodem oefeningen zou moeten doen want elke keer als ik nies verlies ik urine 🤦‍♀️ nog zoiets tof...
Ik ben weer beetje aan het werk begonnen sinds 1, 5week nu, mensen die nog niet wisten vd zwangerschap merk ik wel zo'n beetje kijken van "amai die is dik geworden" maar wijten het misschien aan teveel comfort food ipv papa. Nog niemand durfde vragen of ik mss zwanger ben 😄
Verder gaat het redelijk. Veel ups en downs. Zondag met vaderdag was natuurlijk weer een flinke horde om te nemen.. En de psycholoog vh ziekenhuis gaat me ook eens bellen, omdat ik vrijdag tijdens de echo in tranen ben uitgebarsten toen de gyn vroeg hoe 't nu met me ging. Het zal eind deze week pas 6 weken zijn dat hij is gestorven en hoewel iedereen om me heen verder gaat, en er amper nog aan denkt precies, sta ik nog heel erg in 't begin van alles merk ik.
Thuis nog zelfde.. We doen ons best, toch mist 't de aansluiting regelmatig.
We hebben de eerste baby spullen al binnen wel, een mooie koets en auto stoel, is wel leuk. Maakt 't heel echt allemaal. Nog iemand met aankopen bezig?
En ik voel de kleine idd al elke dag bewegen 😄
Wat ook gek is, en weet niet of 't vd zwangerschap is of toch 't rouwen, maar ik ben amper nog bezig met de hele aanloop hier naartoe, dat hele fertiliteit traject is precies een zeer verre vage herinnering. Heel raar hoe dat kei lang enorm op de voorgrond stond voor me en 1 klap precies vergeten is of amper ooit gebeurd.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door CelineB » 14 juni 2021, 17:28

Sterke pindanootje, natuurlijk is het normaal dat je nog veel verdriet hebt.. Dat gaat niet zomaar over, zeker in een heftige periode als nu waarin je voordurend meer mijlpalen geconfronteerd wordt die je samen met je papa had willen beleven.

Wij hebben nog geen aankopen gedaan. Ik blijf toch heel voorzichtig. In mijn omgeving merk ik dat mensen superblij reageren en vol vertrouwen over dat kindje spreken, terwijl ik toch blijf zeggen: "'t is er nog niet he, t kan nog altijd misgaan.' Gek he, zo'n ellenlang traject hebben wij nu toch niet achter de rug, maar t maakt het allemaal minder vanzelfsprekend.

Ik ben blij te lezen dat jullie zich beter beginnen te voelen allemaal! Mooie vooruitzichten ;) Waggelen jullie al als jullie stappen? Kerensa jij? Wij zitten dicht op elkaar he, ben benieuwd. Mijn huisarts zei dat ik snel zal beginnen waggelen en k vond dat wel grappige uitspraak :p
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 14 juni 2021, 17:59

Ik heb ook zo'n bal en dat zit effectief met momenten goed :D.

Pindanootje, het is zoals je zegt nog heel vers. Dat vergt heel wat tijd om zo'n verlies een plaatsje te kunnen geven, en zeker bij zo'n dag als Vaderdag doet dit pijn. Ik vind het alvast heel positief dat je bij de psycholoog terecht kan.

Wat aankopen betreft: wij kochten al wel wat zaken. Ook een beetje met aarzeling omdat je nooit weet wat er nog kan gebeuren, maar tegelijkertijd zouden wij alles in orde willen hebben op 6 maanden, omdat ik verwacht vanaf dan minder mobiel te zijn & wie weet zelfs moet opletten dat ze niet te vroeg geboren worden. Wij krijgen wel wat zaken van familie (vooral kleertjes van hun kindjes), maar vonden op tweedehands wat tweelingzaken zoals een mooie Bugaboo tweelingkoets, twee Cybex babystoeltjes, twee dezelfde reisbedjes en een tweelingpark, zaken die onze familie niet heeft.

CelineB, ik waggel bij mijn weten nog niet :D. Wel heel grappig dat je dokter je dat nu al gezegd heeft!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 14 juni 2021, 20:06

@pindanootje: Het is inderdaad heel recent, het is heel normaal dat je nog heel veel verdriet hebt en zal blijven hebben. Wel fijn dat de psycholoog je gaat opbellen!

Hier ook wat spulletjes, vnl 2dehands spulletjes: park, koers, maxicosi, ...
Ook al heel wat gekregen van vriendinnen, waardoor ik eigenlijk niet meer veel nodig heb. Ik ben begonnen aan de babylijst, want er vragen al heel wat mensen hierachter...

Waggelen doe ik voorlopig ook niet, maar dat zal wel nog komen😅!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 14 juni 2021, 20:31

Wij hebben van cybex de koets en autostoel gekocht nieuw, verder ga ik ook kijken om hier en daar iets 2de hands te vinden nog. Vind 't lastig weten wat je überhaupt allemaal nodig hebt int begin eig.
En inderdaad ik wil ook op voorhand alles in huis hebben voor moest de kleine te vroeg komen. Eind oktober is ie uitgerekend en wil eind september bijvoorbeeld alles paraat..
Ik wou graag ergens m'n rug / schouders laten masseren maar nu met de buik kan ik niet meer op een gewone massage tafel liggen. Weten jullie hoe ze dat oplossen voor ons 😄?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 15 juni 2021, 8:16

Waggelen doe ik nog niet, Celine 😁 Wel ben ik begonnen met zwangerschapskleding, want ik pas in niets meer. Zo hier en daar nog een kleedje, maar zelfs t-shirts zitten te strak.
Qua misselijkheid gaat het stukken beter. Soms nog ‘s nachts eens en gisterenavond verteerde mijn eten ook niet, maar ik voel me stukken beter en heb meer energie.
De uitslag van de nipt was goed, alles is normaal. Dat is een gigantische opluchting! En onze gyn heeft fout gegokt. Hij dacht dat het een meisje was, maar het blijkt een jongen te zijn 😄
Voor mij allemaal eender. Van zolang het gezond is.
Aankopen voor de baby doen we nog niet, ik ben ook nog wat voorzichtig. Er kan nog steeds iets mis gaan. Als ik 20 weken ben, dan zal ik misschien wat meer gerust zijn.
Mijn lijstje favorieten op Vinted groeit wel 😋
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten