Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 15 oktober 2021, 15:07

Pindanootje schreef:
15 oktober 2021, 14:38
Zou zo'n kleintje niet instinctief sowieso graag op mama of papa's warme bewegende borstkas willen slapen, ongeacht wat ze gekregen hebben vlak na geboorte? Denk dat hoe meer skin to skin int begin hoe beter qua hechting. Indien mogelijk natuurlijk 🤷‍♀️
Mijn dochters hadden er niet echt nood aan, wat niet wil zeggen dat ze het niet fijn vonden, maar mijn zoon écht wel. Al vanaf de eerste dag dat hij bij mij op de kamer lag weende hij tussen de voedingen en moest dan bij mama komen liggen, hij had heel veel mamawarmte nodig 🥰
Nu nog is hij de flauwste van de 3 en moet hij vaak wat getroost worden, hij is bijna 2,5j.

Ik ben ook wel meerdere keren in slaap gevallen tijdens de borstvoeding, gewoon oververmoeid en dan werd ik wakker van geween, bleek dat het tijd was voor de volgende voeding en dus had het kleintje ook wel de hele tijd op mij of in mijn armen gelegen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 15 oktober 2021, 17:06

De controle vandaag was prima, maar het zal nog niet voor de komende dagen zijn zei de gyn, en als 't volgende week is dan eerder einde vd week. Hij kan nog een stukje verder zakken + de baarmoederhals was nog lang en taai ipv kort en week. Nog gesloten ofzo zei ze. Dus 't ventje is nog niet in zicht.. Al zouden alsnog m'n vliezen eerder kunnen breken natuurlijk zei ze. Afwachten. Ze schatte hem nu tussen de 3,2 en 3,3kg. Volgende week vrijdag waggel ik dus naar een nieuwe controle en monitor.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 15 oktober 2021, 17:38

Pindanootje schreef:
15 oktober 2021, 17:06
De controle vandaag was prima, maar het zal nog niet voor de komende dagen zijn zei de gyn, en als 't volgende week is dan eerder einde vd week. Hij kan nog een stukje verder zakken + de baarmoederhals was nog lang en taai ipv kort en week. Nog gesloten ofzo zei ze. Dus 't ventje is nog niet in zicht.. Al zouden alsnog m'n vliezen eerder kunnen breken natuurlijk zei ze. Afwachten. Ze schatte hem nu tussen de 3,2 en 3,3kg. Volgende week vrijdag waggel ik dus naar een nieuwe controle en monitor.
He dat is vast niet wat je wilde horen 😉 Succes met het wachten, ik weet nog hoe dat voelde op het eind!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 15 oktober 2021, 17:43

Elvira schreef:
15 oktober 2021, 17:38
Pindanootje schreef:
15 oktober 2021, 17:06
De controle vandaag was prima, maar het zal nog niet voor de komende dagen zijn zei de gyn, en als 't volgende week is dan eerder einde vd week. Hij kan nog een stukje verder zakken + de baarmoederhals was nog lang en taai ipv kort en week. Nog gesloten ofzo zei ze. Dus 't ventje is nog niet in zicht.. Al zouden alsnog m'n vliezen eerder kunnen breken natuurlijk zei ze. Afwachten. Ze schatte hem nu tussen de 3,2 en 3,3kg. Volgende week vrijdag waggel ik dus naar een nieuwe controle en monitor.
He dat is vast niet wat je wilde horen 😉 Succes met het wachten, ik weet nog hoe dat voelde op het eind!

Nee ik had stiekem liever gehoord van Amai er is iets in aantocht. Maarja, wat is nog een week of desnoods 2 op iets belangrijks als dit uiteindelijk, t valt in 't niets bij de hoeveelheid geduld we in 't ferti stuk moesten opbrengen, dus komt wel goed. Kga elke "extra" dag gebruiken om nog wat nuttigs in huis proberen te doen en wat te genieten en relaxen zoveel mog.
Goede nieuws overigens was dat ik ook een corona test krijg bij opname dus zonder masker mag bevallen, en we elke dag 2 bezoekers mogen zien savonds.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Sara1987 » 15 oktober 2021, 21:07

Minosh schreef:
15 oktober 2021, 0:53
Dat wachten kan eindeloos voelen, zeker die laatste weken! Ik hoop dat het snel doorzet, mompfgd.

Pindanootje: goed de grenzen aangeven en samen bekijken wat jullie belangrijk vinden.

Elvira: weinig slaap is hier zeer herkenbaar. 😴
Ik kolf op dit moment om proberen mijn productie omhoog te krijgen en voeden bij. Wij moeten ook sowieso om de 3 u opstaan omdit te doen. mijn vriend heeft haar eten en ik kolf… Ik ben altijd blij als ik tussen de 2 voedingen 2 u heb geslapen 🙈, ik voel me dan al fantastisch 😅
Tegen zondag zou mijn productie moeten verhoogd zijn, anders zal dit niet meer komen 🥲
Op dit moment slaapt ze ook zeer moeilijk apart waardoor ze vaak op mij ligt te slapen…
Ik breek even in om mijn ervaring te delen. Omwille van een te sterke daling in haar gewicht ben ik voor Hasse al in het ziekenhuis fulltime moeten gaan kolven. Ik mocht haar niet aanleggen.

Het kolven ging echt niet vlot. Het begon wat toe te nemen tegen ons ontslag maar met de gehuurde kolf ging het weer mis.

Het heeft uiteindelijk 3-4 weken geduurd voor ik genoeg produceerde. Nu vries ik nog dagelijks 220ml in. Ik kolf al 7 maanden fulltime.

Maw ook na zondag kan je productie nog stijgen! Als je er zelf nog niet klaar voor bent om het los te laten, blijf er dan zeker voor gaan.

Heb je ondersteuning van een lactatiekundige?
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 15 oktober 2021, 22:03

Sara1987 schreef:
15 oktober 2021, 21:07
Minosh schreef:
15 oktober 2021, 0:53
Dat wachten kan eindeloos voelen, zeker die laatste weken! Ik hoop dat het snel doorzet, mompfgd.

Pindanootje: goed de grenzen aangeven en samen bekijken wat jullie belangrijk vinden.

Elvira: weinig slaap is hier zeer herkenbaar. 😴
Ik kolf op dit moment om proberen mijn productie omhoog te krijgen en voeden bij. Wij moeten ook sowieso om de 3 u opstaan omdit te doen. mijn vriend heeft haar eten en ik kolf… Ik ben altijd blij als ik tussen de 2 voedingen 2 u heb geslapen 🙈, ik voel me dan al fantastisch 😅
Tegen zondag zou mijn productie moeten verhoogd zijn, anders zal dit niet meer komen 🥲
Op dit moment slaapt ze ook zeer moeilijk apart waardoor ze vaak op mij ligt te slapen…
Ik breek even in om mijn ervaring te delen. Omwille van een te sterke daling in haar gewicht ben ik voor Hasse al in het ziekenhuis fulltime moeten gaan kolven. Ik mocht haar niet aanleggen.

Het kolven ging echt niet vlot. Het begon wat toe te nemen tegen ons ontslag maar met de gehuurde kolf ging het weer mis.

Het heeft uiteindelijk 3-4 weken geduurd voor ik genoeg produceerde. Nu vries ik nog dagelijks 220ml in. Ik kolf al 7 maanden fulltime.

Maw ook na zondag kan je productie nog stijgen! Als je er zelf nog niet klaar voor bent om het los te laten, blijf er dan zeker voor gaan.

Heb je ondersteuning van een lactatiekundige?
Merci om je ervaring te delen! Inderdaad ik heb het gevoel dat er inderdaad meer in zit dan gewoon volledig over te schakelen… Wat was jouw hoeveelheid na een week?
Nee, ik heb enkel een vroedvrouw, misschien wel een lactatiedeskundige contacteren? Hoe heeft zij je geholpen?

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Sara1987 » 16 oktober 2021, 8:56

Minosh, ik ben even moeten gaan zoeken. Toen Hasse 10 dagen oud was, had ik 15ml in totaal per kolfbeurt. Ik denk dat ik ongeveer 10 keer per dag kolfde. Ze dronk 60ml per keer dus dat zijn 2.5 flesjes per dag.

En toen kregen we spruw dus opbrengst weer naar beneden.

Vanaf 28 maart is het beginnen oplopen. Dan had ik de eerste keer 90ml in totaal in een kolfbeurt.

4 april in 1 kolfbeurt 210ml.

En nu vries ik wekelijks 2.2l of meer in. Heb een diepvriezer bij moeten kopen die bij mijn ouders staat.

De lactatiekundige heeft gekeken hoe Hasse aanhaote, of haar tong of lipriempje niet te strak was. Of de kolf juist voor mij was, of de borstschelp de juiste maat had. En mee gezocht naar een manier om het haalbaar te krijgen. Ten slotte heeft ze me ook gerust kunnen stellen. Mijn linkerborst produceerde niet of amper dus dacht dat die geen melk aanmaakte. Volgens haar zat die bomvol maar kwam het er niet uit. Nu is het meestal de meest actieve maar nog steeds erg gevoelig voor verstoppingen en ontstekingen.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2021, 10:28

Hopelijk wil het toch nog verbeteren Minosh, zou ook zeker zo'n lactatie kundige eens consulteren en alles proberen voor je het loslaat, zeker als je voelt dat er nog meer in zit en je het nog niet bereid bent op te geven!!

Mich wat heftig overigens dat er geen opvang is voor je andere 3 kids en je man dus mogelijk je bevalling moet missen 😱 niemand van Fam of vrienden die even wil inspringen en oppassen? Of niemand die met jou kan meegaan naar 't ziekenhuis in plaats van je man, om je tot steun te zijn? Zeker zo 35min rijden zelf terwijl de kleine onderweg is lijkt me niet te doen.. Hopelijk is er toch iemand die wat ondersteuning wil bieden ❤️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 16 oktober 2021, 11:58

Onze ouders wonen op meer dan 1u rijden van ons, ze zijn 70+ en hebben ook nog eens een uur nodig eer ze klaar zijn om te vertrekken :roll: En dan zwijg ik nog dat het 's nachts zou gebeuren.

Schoonbroer heeft sowieso geen zin en tijd en schoonzus misschien wel, maar woont op meer dan 2u rijden en hangr af van haar vriend voor vervoer.

Het alleen bevallen vind ii niet zo'n ramp, steun genoeg van de vroedvrouwen vermoed ik, was de andere keren ook.

Mijn man zal me wel naar het ziekenhuis kunnen brengen veronderstel ik, zelf rijden is moeilijk in te schatten, eerste keer was moeilijk geweest wegens te pijnlijke weeën, 2de keer waren ze veel minder heftig hoewel de bevalling toen veel dichterbij was.

Ach, dit zijn zorgen voor later, voorlopig blijf ik zen 🧘‍♀️
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2021, 12:15

Hm dat is idd lastig Mich. Wie weet is een geplande ks toch een aantrekkelijke optie over een tijdje. En anders idd het zen gevoel behouden wat je nu ook hebt en het gewoon op je af laten komen zoals 't komt. You can do it 💪 wanneer ben je uitgerekend?

Ik was vanmorgen de tafel met 't verschoonkussen nog wat aant aankleden. Wat is daar onmisbaar op dames, behalve pampers, billendoekjes, zalfje, en een luieremmer ernaast? Heb nog wat tetradoeken en een speeltje ter afleiding maar verder zou ik 't niet direct weten. Heb er dan ook nog geen ervaring mee 😅
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 16 oktober 2021, 12:34

Pindanootje, Pampers, inotyol, billendoekjes, fysiologisch water, temperatuurmeter voor koorts, alles om om te kleden :) bavet, tetradoek en badjasje. Ik nam geen luieremmer want ik vond heel de living stinken. Ik loop even naar de vuilbak :)
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 16 oktober 2021, 14:23

Amaai Mich, ik zou dit niet kunnen. chapeau!
Ik heb heel veel respect gekregen voor iedereen die het alleen moet doen!
Ik ben super blij dat wij hier met 2 zijn.
Lijstje van Anien klopt wel zeer goed. Il heb er ook kleertjes enz bij liggen mits ik regelmatig een accidentje heb🙈.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 16 oktober 2021, 14:26

Sara1987 schreef:
16 oktober 2021, 8:56
Minosh, ik ben even moeten gaan zoeken. Toen Hasse 10 dagen oud was, had ik 15ml in totaal per kolfbeurt. Ik denk dat ik ongeveer 10 keer per dag kolfde. Ze dronk 60ml per keer dus dat zijn 2.5 flesjes per dag.

En toen kregen we spruw dus opbrengst weer naar beneden.

Vanaf 28 maart is het beginnen oplopen. Dan had ik de eerste keer 90ml in totaal in een kolfbeurt.

4 april in 1 kolfbeurt 210ml.

En nu vries ik wekelijks 2.2l of meer in. Heb een diepvriezer bij moeten kopen die bij mijn ouders staat.

De lactatiekundige heeft gekeken hoe Hasse aanhaote, of haar tong of lipriempje niet te strak was. Of de kolf juist voor mij was, of de borstschelp de juiste maat had. En mee gezocht naar een manier om het haalbaar te krijgen. Ten slotte heeft ze me ook gerust kunnen stellen. Mijn linkerborst produceerde niet of amper dus dacht dat die geen melk aanmaakte. Volgens haar zat die bomvol maar kwam het er niet uit. Nu is het meestal de meest actieve maar nog steeds erg gevoelig voor verstoppingen en ontstekingen.
Ik neem maandag contact op met een lactatiekundige om dit allemaal te bespreken. Merci voor je ervaring te delen, dit heeft me toch hoop.
Ik ben ook begonnen met borstcompresie en had daarstraks in 1 kolf beurt 30 ml.. Dus er is hoop 🤞🍀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2021, 15:41

Thanks Annie! Waar is dat water precies voor? En waar haal je dat, apotheek? Goed idee reserve kleertjes idd erbij leggen 😃
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 16 oktober 2021, 16:00

Hier is zojuist onze prachtzoon Leon geboren! De beginnende weeën zijn om 2u ´s nachts begonnen. Op 4u waren we in het ziekenhuis en om 13u30 is onze zoon geboren :D ..
Het was een stevige bevalling - ik denk de moeilijkste van de drie maar gelukkig vergeet ikndat toch weer :D . Ik moest ook wachten want op 2u tijd waren hier 4 vrouwen bevallen, waarvan ik natuurlijk de laatste in de rij was :) .
Na hebige weeën hebben ze uiteindelijk mijn water gebroken, nadat vrouw nr 3 bevallen was, en twee persweeen later was hij er! Maar ik heb geroepen en gevloekt hoor :roll:
De eerste borstvoeding ging heel vlot, hopelijk gaat dit zo verder!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten