Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 juli 2021, 22:37

Hoi dames.
Hebben jullie ook 't gevoel dat je baby'tje op bepaalde momenten actiever beweegt dan andere momenten? Bijvoorbeeld savonds is hij beweeglijker merk ik, maar ook als ik aan het werk ben vaak😄🤷‍♀️🤔 en ook als ik aan het autorijden ben.. Ik denk dat hij die dingen misschien niet leuk vind en daarom wat drukker is? Of zijn dat juist signalen dat iets wel leuk is?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door malu » 6 juli 2021, 7:56

Hey pindanootje,
Wat je beschrijft is helemaal normaal. Eigenlijk voel je je kindje vooral op de momenten dat je zelf niet veel beweegt. Als jij beweegt, wieg je je kindje in slaap. En in de baarmoeder hebben veel baby'tjes een omgekeerd dag-nacht ritme. Dus vooral 's avonds en 's nachts zijn ze actief. zeker niets om je ongerust over te maken.

snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door snuggly » 6 juli 2021, 9:09

@Johanna1991 Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar. Ik ben gelukkig niet in het ziekenhuis terecht gekomen, maar weken 8 tem 16 waren echt hel voor mij. Ik had het er ook heel moeilijk mee dat de zwangerschap niet echt écht voelde na een traject van 5 jaar en dan nu enkel de "slechte" symptomen en niet echt blij kunnen zijn met dat het zogezegd gelukt was.
Voor mij is het een paar weken geleden beginnen keren (ben nu 20 weken): eindelijk een buikje gekregen rond 17 weken en dan rond 18 weken de eerste mini-"plofjes". Nu zie ik er in de juiste kleding eindelijk echt zwanger uit, voel ik de baby de meeste dagen ook meerdere keren bewegen (mijn placenta ligt vooraan) en kan ik eindelijk terug iets of wat normaal eten/drinken en iets anders doen dan slapen.

Ik heb trouwens een update over de mislukte NIPT test en mogelijk fout geslacht. Blijkbaar is er echt iets mis met het lotnummer van de NIPT test die ik laten doen heb: ze hebben in het ziekenhuis al meldingen gehad van meerdere foute geslachtsbepalingen en zou een wereldwijd probleem zijn bij de fabrikant met dat lot. Kreeg nu vandaag telefoon met de vraag of ik de NIPT test nog eens opnieuw zou willen laten doen zodat ze echt zeker zijn dat ze niks gemist hebben :roll: Wat ben ik blij dat ik op 16 weken een pretecho heb laten doen en toen al wist dat het geslacht nog niet zeker was. Als je zo al +7 weken denkt dat je zeker bent van het geslacht en dan opeens toch misschien anders... Om nog te zwijgen van de kans dat de andere resultaten van de NIPT misschien ook niet betrouwbaar zijn.

Anyway, deze vrijdag EINDELIJK 20 weken echo. Is dus al meer dan 8 weken geleden dat ik bij mijn eigen gyn geweest ben en dat is toch veel te lang hoor.
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 6 juli 2021, 12:14

Pindanootje, ik heb dat ook! Wat Malu zegt heb ik ook al gelezen ja, als de mama beweegt wiegt dat de kleine in slaap 🤗

Snuggly, dat is nogal wat met die NIPT 😬 Fijn dat je deze week nog een echo hebt, ga je dan inderdaad de NIPT opnieuw doen om zeker te zijn?

Johanna, heel herkenbaar jouw verhaal - ik had ook een super lastig eerste trimester dus dat zorgde wel voor tegenstrijdige gevoelens. Ik hoop dat jij ook snel betert en kan gaan genieten van de zwangerschap!

Ik had gisteren mijn uitgebreide suikertest, gelukkig toch alles in orde. En vandaag de 28-weken echo, onze Mini doet het kei goed. Prima op schema, veel bewegen, en een mooi 3D fotootje 🥰 We gaan dit weekend de kinderkamer ook proberen af te maken en ben kleertjes aan het kopen in de solden. Nog 7 weken werken, ik ben al klaar voor mijn verlof 😅
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 6 juli 2021, 20:39

Ik lees jullie verhalen allemaal met veel plezier màar ik wou dat ik meer tijd had om te reageren! Ik leef met iedereen mee - goed of slecht!

Wat een verhaal van de NIPT wel! Ik zou toch wek boos zijn - niet voor het geslacht want dat wil ik toch niet weten - maar wel voor de andere resultaten! Maar goed dat je de pretecho gedaan had! Weet je nu het geslacht al of wacht je tot vrijdag?

Hier pas de suikertest gehad en de 24 weken controle (hoera: levensvatbaar!!)
Mijn armen beginnen wel te kort te worden (of mijn buik te dik) en mijn goede maand heeft zich ingeruild voor 100 kwaaltjes: reflux, overal pijn, steken in buik...
Gelukkig bijna 3 weken vakantie! Dan nog 2 maanden werke en het is zover!

Hopelijk is tegen dan de corona niet weer supererg, weer iets waar ik mij zorgen uit maak! Als mijn kinderen niet naar het ziekenhuis mogen komen dan , dan ben ik snel terug thuis denk ik..

Veel succes nog iedereen en zeker je verhaaltjes bliiven delen : ze worden met plezier gelezen!

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 juli 2021, 15:05

Inderdaad hier voel ik ze ook enkel als ik rustig ben, het blijft toch altijd een fijn gevoel.

Elvira, wat goed dat je 2de suikertest in orde was en dat je mini volledig op schema zit, dat is toch altijd een geruststelling.
Wij moeten hier ook eens dringend werk maken van de babykamer.

Momofpgd: Wat jammer van die kwaaltjes, hopelijk mogen ze ook weer snel verdwijnen. Ik duim mee dat je verlof er snel zit aan te komen.

Snuggly: Wat een gedoe met die NIPT test.
Veel succes met de 20 weken echo, het is toch ook weer zo mijlpaal!

Hier ook bijna 28 weken, wat gaat de tijd toch snel. Geboortekaartjes en doopsuiker zijn gekozen, enkel een naam dat blijft ne moeilijke, we weten het echt niet....
Zijn jullie er al uit?

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 7 juli 2021, 16:09

Ooh nee die naam!! En wij moeten er een zoeken voor een meisje en een jongen want ja ik wil het geslacht niet weten...
Ik begin er een beetje stress van te krijgen!

Ps: mijn twee meisjes noemen Paulien en Marie dus ideeën altijd welkom!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 juli 2021, 21:54

Wij hebben de naam al een heel tijdje, dus dat is alvast 1 ding wat in orde is😄 en in de solden nu wil ik ook heel wat baby spul gaan kopen... Heb al een hele verlanglijst. En een vriendin van me gaat blijkbaar een babyshower organiseren voor me, super lief ☺️
Aankleedtafel en draagzak krijg ik van schoonmoeder zei ze al, en verder nog beetje afwachten :p

Ik heb trouwens een enorm schattig idee gezien, via google moet je eens intikken "little Dutch geboorte treintje" dat vind ik zo cute en ga ik dus sowieso bestellen als ie is geboren (een gepersonaliseerde dan dus) 😍
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 juli 2021, 9:26

Minosh en momofpgd, wij hebben de naam ook nog niet 100% vastgelegd. We hebben wel een paar opties, maar ik blijf het super moeilijk vinden!
Pindanootje, ik vind het merkje Little Dutch ook enorm schattig, wij hebben een paar dingen ervan op onze lijst staan ☺️
Ik heb gisteren het boek "Slaap baby slaap" besteld, ik maak me toch wat zorgen om ons slaapgebrek aangezien wij beiden nogal uitslapers zijn 😅 Ik zal jullie laten weten of ik het iets vind, zou naar het schijnt goede tips hebben over goede slaap gewoontes.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 juli 2021, 10:19

Amaai monofpgd 2 namen, wij hebben het nu al moeilijk 😅!
Elvira, opties zijn er wel, maar of het de deze worden weten we nog niet. Ik heb dat boek ook al gekocht, maar nog niet gelezen.

Pindanootje: Ik heb ook al enkele dingen van little dutch op mijn lijst staan, vind het ook super schattig merk. Wat fijn dat jullie al een naam hebben.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 juli 2021, 16:07

Haha ik heb dat boek ook op m'n lijstje staan!! (slaap baby slaap) Zag hier op andere groepjes dat er aantal mama's zijn die er wel bij varen, en ik maak me ook al zorgen over 't slaapgebrek haha dus wil voorbereid zijn :p
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 juli 2021, 19:12

Het slaapgebrek valt heus wel mee hoor, de hormonen werken gelukkig mee dan. En wennen zal je snel :D :D :D
Wel een tip : zorg voor een aparte slaapplaats zodat je wanneer het even teveel wordt, eventjes apart kan liggen. Ook al is het maar voor twee uurtjes...
Bij borstvoeding val je terug als een blok in slaap hoor. En bii de eerste kan je lekker uitslapen - ik ga om 8u30 aan de schoolpoort moeten staan :wink:
Maar vooral: maak je niet teveel zorgen en volg vooral het ritme van je baby en alles komt goed!!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 juli 2021, 19:13

Het slaapgebrek valt heus wel mee hoor, de hormonen werken gelukkig mee dan. En wennen zal je snel :D :D :D
Wel een tip : zorg voor een aparte slaapplaats zodat je wanneer het even teveel wordt, eventjes apart kan liggen. Ook al is het maar voor twee uurtjes...
Bij borstvoeding val je terug als een blok in slaap hoor. En bii de eerste kan je lekker uitslapen - ik ga om 8u30 aan de schoolpoort moeten staan :wink:
Maar vooral: maak je niet teveel zorgen en volg vooral het ritme van je baby en alles komt goed!!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 9 juli 2021, 17:53

Dat is al gerust stellen om te horen momofpdg :)
Ik heb net slaap baby slaap besteld, samen met nog eentje over hechting "alles kids" morgen komen ze aan en m'n verlof is zonet ook begonnen dus komt mooi uit :p
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 9 juli 2021, 20:42

Nog even deze tips delen :
Bij je apotheek kan je blijkbaar gewoon gratis een roze doos ophalen met allemaal baby spulletjes
En in meerdere baby winkels kan je gratis een "draagconsult" aanvragen om te kijken wat voor draagzak bij jou past 😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten