Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 21 februari 2022, 10:51

Ik had ook een PB gestuurd voor in het Whatsapp-groepje maar het blijft in Postvak UIT staan en niet bij Verzonden berichten. Ik voel me een complete debiel :lol: kan duidelijk niet meer met 'gewone' forums werken!

Ons zoontje krijgt morgen zijn eerste vaccins op 8 weken. Exact om 11u is de afspraak, wat ook exact zijn etensuurtje is. Wat zou het slimste zijn: hem nog een flesje geven voor de vaccins of beter erna?

Ik heb van die borstvoeding eerlijk gezegd geen seconde geen genoten en ben al een hele tijd aan het afbouwen, maar bewust wel traag. Toen ik corona had was ik wel blij dat ik nog niet volledig gestopt was, voor de antistoffen. Ik kolf nu wel nog 's ochtends en 's avonds, ben eens benieuwd hoe lang dat nog lukt. Maar sowieso wil ik wel gestopt zijn voor de wenmomentjes beginnen.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door bigima » 21 februari 2022, 13:06

Ons zoontje had zijn eerste prikje vorige week. Ik heb hem eerst zijn flesje gegeven, ze hebben mij gezegd dat het beter is als hij verzadigd is tijdens zijn vaccinatie. Hij heeft 2minuutjes gehuild en daarna weer gelachen. Ik weet wel niet als het door zijn volle maagje was of ... maar ikdenk dat ik het volgende keer ook zo doen ookal is het niet zijn uurtje om te eten.

Ik heb ook wel een vraagje mbt de prik van hersenvliesontsteking. Ik heb een tip gekregen om een uurtje voor het prikje al perdolan te geven aangezien het een sterkere medicijn zou zijn. Hoe hebben jullie kindjes erop gereageerd?

Ps. sorry dat ik hier zo tussenval, ons zoontje was uitgerekend voor 19/01 maar is uiteindelijk te vroeg geboren op 18/12. Ik lees hier met jullie mee maar wou nooit zo tussenvallen dit lijkt zo'n hechte groep... ☺️
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 februari 2022, 14:20

Hey Johanna, ik heb idd geen prive bericht ontvangen, als ik erop klik staat er dat het werd "terug gehouden" dus geen idee🤷‍♀️!? Probeer nog eens?
Dat is een fijne tip overigens vh eten geven voor de spuitjes, ik moet binnekort voor de 16w prikjes. Mss helpt 't als ie verzadigd erheen gaat idd.
En ik heb gehoord pas perdolan te geven als ze ergens last v krijgen en niet tevoren.. Succes 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 21 februari 2022, 14:37

@pindanootje, als je inbox volzit (50) dan worden nieuwe berichten tegengehouden.
Dus eerst wat berichten verwijderen of naar een andere map verplaatsen en dan kan je de wachtende berichten vrijmaken.

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 21 februari 2022, 16:04

Bigma, bij de extra vaccinatie wordt inderdaad aangeraden om perdolan te geven omdat die enorm pijn zou doen, onze huisarts heeft haar peuter deze laten plaatsen en deed pijn. Maar ik zou pas nadien doen, omdat de pijn enkele uren later optreedt.

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door bigima » 21 februari 2022, 19:27

Minosh schreef:
21 februari 2022, 16:04
Bigma, bij de extra vaccinatie wordt inderdaad aangeraden om perdolan te geven omdat die enorm pijn zou doen, onze huisarts heeft haar peuter deze laten plaatsen en deed pijn. Maar ik zou pas nadien doen, omdat de pijn enkele uren later optreedt.
Heel erg bedankt Minosh! ik word wel een beetje bang om die toe te dienen als het zo enorm pijn doet 😳 😔😔 ocharme mijn manneke 😔
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 21 februari 2022, 19:59

bigima schreef:
21 februari 2022, 19:27
[quote=Minosh post_id=375369 time=<a href="tel:1645455851">1645455851</a> user_id=12499]
Bigma, bij de extra vaccinatie wordt inderdaad aangeraden om perdolan te geven omdat die enorm pijn zou doen, onze huisarts heeft haar peuter deze laten plaatsen en deed pijn. Maar ik zou pas nadien doen, omdat de pijn enkele uren later optreedt.
Heel erg bedankt Minosh! ik word wel een beetje bang om die toe te dienen als het zo enorm pijn doet 😳 😔😔 ocharme mijn manneke 😔
[/quote]

met perdolan voelen ze van de pijn niets hoor, de 2de x heeft ze geen kik gegeven en ook niet in de dag.

Jeanettie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 maart 2023, 19:17

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Jeanettie » 1 april 2023, 5:48

Pindanootje schreef:
5 maart 2021, 22:01
onzewens7374 schreef:
5 maart 2021, 16:32
Even inbreken hier...

Ik ben op 24/08/2018 bevallen van een meisjestweeling na 13 ICSI-pogingen, dus ik heb hier ook redelijk wat gelezen en geschreven op dit forum. Eind december 2017 had ik een positieve bloedtest (de 3e keer, maar de vorige 2 waren miskramen) en eind januari en half maart 2018 heb ik bloedingen gehad. De eerste keer ben ik (na een telefoontje naar het fertiliteitscentrum) gewoon 's anderendaags bij de fertiliteitsarts gegaan, die meldde dat er niks aan de hand was (oorzaak van de bloeding nooit gevonden), maar langs zijn neus weg vroeg of ik toch al wist dat er 2 vruchtjes waren (nee, dus!). Dat was op dinsdag en op zaterdag kreeg ik dan een telefoontje van mijn mama dat mijn papa die nacht gestorven was (weliswaar op 77 jaar, maar toch bijzonder onverwacht). Hij heeft dus nog net geweten dat ik opnieuw zwanger was en dat het een tweeling ging worden, maar hij heeft zijn (enige) kleinkinderen nooit gekend. De fertiliteitsarts zei dat hij zou verder leven in hen en soms heb ik echt wel dat gevoel... :)

In maart had ik dan net de NIPT-test achter de rug en toen zat ik op een avond nog wat tv te kijken in mijn pyjama, maar toen ik opstond, voelde ik dat ik aan het bloeden was. Mijn pyjama hing vol en ik wou me eerst nog verkleden, maar mijn vriend zei dat ik maar beter meteen kon instappen zodat hij me naar spoed kon brengen. Na een toiletbezoek waarna ik zelf ook het gevoel had dat het over en uit was, ben ik dan toch maar mee gegaan en was ik dan nog de kalmste van ons twee tijdens de nachtelijke rit en het verblijf op spoed. Ik haatte het alleen dat mijn vriend niet bij me mocht blijven (maar daar weten jullie in deze covid-tijden wellicht alles van) en ik tot 's anderendaags moest blijven omdat de gynaecoloog pas 's ochtends ging komen. Hij vertelde me 's anderendaags trouwens dat het toch weinig zin had dat hij vroeger langs kwam, aangezien hij er weinig kon aan doen om iets tegen te houden als het fout ging. Maar hij zei dus ook dat alles goed was (bloeding was intussen nog niet gestopt maar veel beter) en dat ik thuis vast ook wel kon rusten en misschien zelfs beter dan in zo'n materniteitsafdeling waar andere baby's je kunnen wakker houden, dus ik stond die middag alweer thuis en ik heb het van dan af aan weliswaar kalmer aan gedaan (mijn huisarts wou me zelfs meteen 3 weken thuis schrijven, maar dat wou ik zelf niet), maar ben blijven werken tot het einde van het schooljaar.

Half juli ben ik dan nog opnieuw (op mijn 45e verjaardag!) een weekend in het ziekenhuis opgenomen vanwege een verkorte baarmoederhals en mijn gynaecoloog, die toen op reis ging voor 2 weken, was er van overtuigd dat ik tegen zijn terugkomst niet meer zwanger zou zijn, maar ik heb het dus nog meer dan een maand uitgehouden en ben uiteindelijk op 37 weken en 3 dagen via een geplande keizersnede bevallen. Alles gaat intussen goed met onze 2,5 jaar oude peuters en ik zou het zo allemaal opnieuw doen en ik vind eigenlijk dat ik een droomzwangerschap heb gehad, alleen heb ik er wel moeite mee dat ik mijn papa heb moeten afgeven om deze droom te kunnen verwezenlijken.

Hopelijk is mijn verhaal voor jullie allen, en vooral voor Pindanootje, een hart onder de riem!
Hey meid, dank je wel om je verhaal hier te delen en ons een hart onder de riem te steken ♥️ ook het stuk ivm je bloedingen en uiteraard vooral het verlies van je papa is heel indrukwekkend. Heftig parcours geweest voor je.. Om met de vreugde van nieuw leven maar ook het leed van leven loslaten tegelijkertijd om te gaan is een serieuze mindfuck, vind k nu al. We hebben het helaas niet te kiezen..

Heb vandaag en gister niet gewerkt, eig bitter weinig gedaan en toch doodmoe. Kon bijna niet eten vanavond zo kapot moe was ik,en misselijk ook.
Het leuke moment vd dag was wel dat we een rondleiding kregen in een kinderdagverblijf hier 600m vandaan, waren er direct weg van, en werden al een eerste keer concreet bewust van het mama&papa worden, wat heel tof was. Probeer me aan deze momentjes op te trekken. Andere momenten zoals dat m'n papa 5 dagen lang geen bezoek mag in het ZH nu (coronaregels) en daar verward ligt zonder ons is dan weer enorm droef..
Slaapwel iedereen
En Annelies voor jou in het bijzonder heel veel moed dit weekend alvast🍀
Hoi @onzewens7374

Even een vraag, ik zie dat je na 13 icsi pogingen zwanger bent geraakt van een tweeling. Was dit met eigen eicellen? Ik hoop van je te horen.

Groetjes Jeanettie

onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door onzewens7374 » 12 april 2023, 11:20

Hey Jeanettie

Je hebt geluk dat ik toevallig dit bericht nog eens kwam lezen, want ik sla tegenwoordig heel wat berichten over. Mijn vriend vind het gek dat ik bijna 5 jaar na de geboorte van onze meisjes zelfs überhaupt nog op dit forum kom.

Maar goed, als antwoord op jouw vraag: ja, ik heb al mijn pogingen met eigen eicellen gedaan. Mijn fertiliteitsarts zei altijd dat ik nog fantastisch veel en goede eitjes had voor mijn leeftijd (hij zei dat ik het lichaam had van een 23-jarige, terwijl ik toen ik bij hem kwam al ruim voorbij de 40 was), maar die succesvolle poging was wel een van de laatste die we nog met eigen eicellen gingen proberen. Gelukkig was ecd niet nodig, maar anders had ik het waarschijnlijk toch ook geprobeerd.

Veel succes met jouw fertiliteitsverhaal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten