Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 januari 2022, 11:33

Elvira schreef:
3 januari 2022, 8:07
Voor iedereen hier een gelukkig en gezond 2022 gewenst!
Pindanootje, wat leuk dat je zoontje ook zijn handjes heeft ontdekt. Is toch echt mega schattig he om ze zo te zien ontwikkelen. Ja dat slapen in het wiegje is toch een ding voor veel babies he! Het vierde trimester hebben ze gewoon nog zo veel huid honger, waarschijnlijk wordt dat binnenkort veel minder en kan je zelf ook beter slapen.
Hier geef ik elke nacht weer een voeding, geen idee waarom maar ze heeft ineens meer honger en dus zijn mijn nachten weer onderbroken. Het lijkt wel moeilijker nu ik een paar weken door kon slapen 😅 Nog wat vroeg voor de 4 maanden slaap regressie, dus ik houd mijn hart vast. Ik ga morgen voor het eerst een verdere trip maken, tot nu toe was ik met de kleine niet verder dan een half uur van huis, maar morgen gaan we naar de zee. Ik ben benieuwd hoe ze het doet 🙂
Ja idd elk stapje dat hij maakt is echt prachtig gewoon, geniet er zo van. Ik wil ook al zn babbeltjes opnemen en aan iedereen tonen 😂🙈 ben echt zo'n babyspammer geworden wat ik 10j geleden onbegrijpelijk vond haha..
Oei terug gebroken nachtjes voor jou meid, dat is minder! Hier ook hoor. Die ene keer doorgeslapen tot smorgens en daarna wast weer om zeep. Vannacht ook 2x eten moeten geven🤷‍♀️ maarja tis wat t is.
Morgen is hij al 2 maandjes oud 🤩
Wat fijn dat je morgen lekker even gaat uitwaaien aan zee, haar eerste keer dat ze een strand ziet en golfjes enzo, wat heerlijk, geniet ervan !! Dikke kus
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 januari 2022, 14:35

Mijn beste wensen lieve dames! Ik wens iedereen rust, blijdschap en mooi moment met ons wondertje❤️!

Hier ook een babyspammer🙈, maar na al die tijd mag dat wel! Hier slaapt ze nog niet door en niet apart, nu helemaal aan inlezen in slaapmethodes om haar te helpen.
Want binnenkort moet ze naar de opvang en een vriendin hare kind sliep daar niet🙄, ik wil dat dus niet voor hebben. ik merk ook dat ze nood heeft om te leren slapen, ze is vaak gefrustreerd omdat ze wakker wordt en niet verder kan slapen😅!

Spannend Elvira, loopt wel goed, misschien slaapt ze de rit wel! Ze is toch bijna 4 maand?, zou toch al de slaapregissie kunnen zijn? Ietske vroeger dan.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 januari 2022, 16:40

Minosh schreef:
3 januari 2022, 14:35
Mijn beste wensen lieve dames! Ik wens iedereen rust, blijdschap en mooi moment met ons wondertje❤️!

Hier ook een babyspammer🙈, maar na al die tijd mag dat wel! Hier slaapt ze nog niet door en niet apart, nu helemaal aan inlezen in slaapmethodes om haar te helpen.
Want binnenkort moet ze naar de opvang en een vriendin hare kind sliep daar niet🙄, ik wil dat dus niet voor hebben. ik merk ook dat ze nood heeft om te leren slapen, ze is vaak gefrustreerd omdat ze wakker wordt en niet verder kan slapen😅!

Spannend Elvira, loopt wel goed, misschien slaapt ze de rit wel! Ze is toch bijna 4 maand?, zou toch al de slaapregissie kunnen zijn? Ietske vroeger dan.

Hey meid, en heb je al slaap methodes gevonden die je wil proberen of tips? Tis niet min hé, zeker met die tijdsdruk vd crèche, hier ook nog maar 4 weken en zie er keihard tegenop🙈
Is je meisje alweer genezen inmiddels, ze was laatst toch wat ziekjes he?
K&g belde dat ze geen arts beschikbaar hadden dus onze afspraak is afgezegd, nu ga ik morgen naar huisarts voor z'n 8weken vaccinaties. Zijn er kei veel tegelijk las ik. Hoop echt dat ie er niet te veel van zal afzien.. Kga tijdens de prikjes vragen of ie aan de borst mag liggen. Int ziekenhuis hebben we dat voor de hielprik zo gedaan en hielp echt.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 januari 2022, 21:14

Jammer genoeg geen tips, we zijn nu de ssh methode aan toepassen maar voorlopig nog mazr 1 x gelukt op 3 dagen, na half uur proberen ( en 1 x een 1,5 ) leg ik ze terug op mij want het werkt niet echt 🙄!
Veel gelezen maar dat is toch niet echt concreet.
Wakkertijden: ✅
Slaapritueel ✅
Donkere kamer ✅
Witte ruis ✅
voeden om de 3 uur ✅
slaapdruk ✅
inbakeren doen we niet, maar bon…
Kind slaapt niet, en als we ze wegleggen max 20 min
en dan opnieuw…
Ze is ondertussen wel beter, 3 dagen ziekjes geweest, wat geen idee, maar nu wel oke.

Ooch de 1ste spuitjes, hij zal ff pijn hebben, en hou hem zeker in oog, vaak hebben ze kleine verhoging… Misschien is het wel goed idee om hem terwijl te voeden… ocharme de kleine vent…

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 januari 2022, 16:52

Minosh schreef:
4 januari 2022, 21:14
Jammer genoeg geen tips, we zijn nu de ssh methode aan toepassen maar voorlopig nog mazr 1 x gelukt op 3 dagen, na half uur proberen ( en 1 x een 1,5 ) leg ik ze terug op mij want het werkt niet echt 🙄!
Veel gelezen maar dat is toch niet echt concreet.
Wakkertijden: ✅
Slaapritueel ✅
Donkere kamer ✅
Witte ruis ✅
voeden om de 3 uur ✅
slaapdruk ✅
inbakeren doen we niet, maar bon…
Kind slaapt niet, en als we ze wegleggen max 20 min
en dan opnieuw…
Ze is ondertussen wel beter, 3 dagen ziekjes geweest, wat geen idee, maar nu wel oke.

Ooch de 1ste spuitjes, hij zal ff pijn hebben, en hou hem zeker in oog, vaak hebben ze kleine verhoging… Misschien is het wel goed idee om hem terwijl te voeden… ocharme de kleine vent…
Wat is de ssh méthode? Chapeau dat je zo blijft zoeken en alles probeert om 't alleen slapen te doen lukken, tis niet makkelijk, mr de aanhouder wint. Ooit gaat 't lukken 😄
Net terug van zn spuitjes, ganse dag nerveus voor geweest.. heb hem mogen voeden terwijl idd maar toen ie de prik voelde moest ie toch erg huilen en kreeg vuurrood hoofdje van boosheid, was mega zielig. Vond vreselijk. En dan moet je dat 2x doen 🤦‍♀️ en dan stoppen met voeden en terug aankleden is natuurlijk opnieuw wenen.. Zo zielig. In de auto is ie als n blok in slaap gevallen van alle commotie denk ik. Is helemaal K-o. Ben er zeker van alsk m nu in wiegje leg dat ie doorslaapt maar ben zelf zo aangedaan van hoe droevig ie was dat ik m ff dicht tegen me hou🙈

Vraagje : huisarts zei dat we een perdolan mochten geven voor 't slapen gaan als ie koorts had (paracetamol voor baby's, een suppo) maar ik ben wat bang om dat te geven. Ik zie nu hoe groot die dingen zijn. Hoe moet je dat in zo'n klein kontje duwen 🤔 lijkt me ook weer onaangenaam voor hem.. En hoe ver duw je dat? Online staat "tot je 't niet meer kan voelen met je vinger" Jezus dat vindk wel beetje heftig eig..

Elvira hoe was de zee geweest?
Jij moet zeker al haast voor de 12 weken prikjes gaan?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 5 januari 2022, 17:35

Hier is het een beetje drukker geweest nu de twee zusjes nog maar eens 3 weken thuis zijn. Wat gaan we genieten van de rust volgende week! Ook mijn zoontje heeft het af en toe moeilijk met de drukte.
Mijn laatste 3 weken zijn nu ook ingegaan en met heel die corona ben ik er nog niet klaar voor terwijl dit de vorige keren wel was..Waarschijnlijk zal het wel thuiswerken zijn maar toch..
Ik ben nu ook 1x per dag wat aan het kolven om een voorraadje te hebben voor wanneer de crèche begint..

Ns nachts wordt mijn zoontje nog 1x wakker tussen 2-3u. Om 7u wordt hij dan meestal wakker om gepakt te worden en dan blijven we liggen tot de zusjes wakker zijn.
Hij begint ook echt te spelen en te babbelen nu - heel leil!

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 5 januari 2022, 17:57

@Pindanootje, ik ben groot gebracht met de wetenschap dat een suppo sneller en beter wordt opgenomen en dus de beste optie is.

Sinds ik mama ben heb ik van de artsen vernomen dat zij toch siroop boven een suppo verkiezen.
Ik heb altijd Dafalgan of Perdolan siroop in huis. Er zit een soort van spuit bij om de juiste hoeveelheid volgens gewicht op te zuigen en dan kan je het in het mondje leegspuiten.

Suppo's lukken wel, maar zijn niet zo nauwkeurig qua dosering, ook is de laagste dosis pas voor baby's vanaf 6kg ofzo.

Jij hebt een kloeke baby, dus misschien geen probleem, maar ik heb altijd lichtgewichtjes gehad.

Eens ze wat ouder zijn gebruik ik wel suppo's, zeker als ze ziek zijn met overgeven of 's nachts omdat het vlugger gaat en het kleintje het amper merkt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 januari 2022, 18:56

Ah shit had veel liever de siroop gehad dan zo'n suppo maar is te laat nu, apotheek al dicht. Mss morgen ochtend ff halen als ie dan koorts heeft. Hij heeft geslapen en gegeten en is alweer vrolijk dus valt momenteel mee, zullen zien hoe 't loopt straks.

Momo ocharme je kleine mannetje met al die drukte! Is hij bij je als je moet telewerken of heb je opvang oid?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 5 januari 2022, 19:47

@pindanootje: hier hebben we zelf altijd het siroopje gebruikt omdat dit beter te dosseren is..
En gelukkig gaat de mini wel naar de crèche dan - als die natuurlijk open is...
Ik kijk er echt niet naar uit - coronaperiode met kinderen en werken is echt niet evident vooral als ze de opvang en scholen om de haverklap toedoen.
En mijn werk valt echt niet te combineren met de opvang van kleuters hoor!
Ik weet niet hoe we dit weer gaan klaarspelen. Mijn man moet wel de deur uit om te gaan werken..
(Sorry even gefrustreerd )

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 5 januari 2022, 19:59

Momo: Zeer begrijpelijk de frustraties, is ook helemaal niet evident, thuiswerk en opvang kleuters!
Binnen een maand terug starten, de tijd gaat toch zo snel, ik binnen 7 weekjes😅, gaat er ook snel zijn🙈!

pindanootje: Hier ook siroop in huis, omwille van de reden die beiden al schreven.
Wel goed dat hij terug vrolijk is😀.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 januari 2022, 21:34

https://youtu.be/YGwG1q5-AAs
Deze link wou ik ff met jullie delen, hele schattige baby muziek, op tunes vd Beatles. Loop onze kleine er regelmatig op te wiegen, horen 't beide graag

Het vrolijke was snel over helaas, heel huilerig, laat m sindsdien al beetje als troost en afleiding aan de borst liggen tuttelen, valt ie ook van in slaap. Tis zo zielig als ie zich slecht voelt..

Momo heel erg begrijpelijk je frustraties, kids en werk is ook gwn onmogelijke combi.. Is er familie die kan komen inspringen oid?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 6 januari 2022, 9:53

Hey dames, ik begrijp de frustraties over corona, mijn ouders zijn positief getest en ik voel mij ook slecht, vanmiddag PCR test maar ik vrees er voor... in quarantine net na de begrafenis van mijn vrouw en met een baby van 3,5 maand is ook niet echt iets waar ik naar uit kijk. Heb steun hard nodig - gelukkig heb ik een tante en oom die net corona gehad hebben, zij kunnen dus wel bij mij thuis komen om te helpen, maar verder zal ik veel alleen zijn dus. Pfff.
Ik had ook perdolan siroop gekocht maar onze dochter maakte geen koorts dus niet nodig gehad. Pindanootje ik hoop dat je zoontje snel weer beter is, zo zielig he!
Minosh, je hebt al zo veel geprobeerd, daar kan het zeker niet aan liggen. Ik leef met je mee want slaap is belangrijk, ik hoop dat het snel betert voor jullie.
Ik ga binnenkort ook wendagen inplannen bij de creche, ik denk begin feb weer te gaan werken.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 januari 2022, 11:19

Oh Elvira wat een tegenslag er nog bovenop zeg, quarantaine is nu idd wel het laatste wat je kan gebruiken, ocharme 😪 als jij en je ouders alle 3 positief zijn maakt 't dan nog uit of je samen of apart zit eig? Kan je niet ff bij hun in huis gaan zodat je toch samen de quarantaine kan uitzitten? 🤷‍♀️ In ieder geval goede moed lieve meid ❤️❤️ en chapeau dat je volgende maand alweer aan de slag zou willen gaan. Doe alles op je eigen tempo en ritme!

Kleintje had een slechte nacht en mama dus ook, hij was erg zielig en 38,7koorts rond uur of 2 dus toen zo'n suppo gedaan, ging eigenlijk veel makkelijker dan ik vreesde en hielp ook goed. Nu ist ergste door denk ik en temp weer netjes 37,5 geworden al. Hij is een dapper klein ventje 😍
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 6 januari 2022, 12:29

Pindanootje schreef:
6 januari 2022, 11:19
Oh Elvira wat een tegenslag er nog bovenop zeg, quarantaine is nu idd wel het laatste wat je kan gebruiken, ocharme 😪 als jij en je ouders alle 3 positief zijn maakt 't dan nog uit of je samen of apart zit eig? Kan je niet ff bij hun in huis gaan zodat je toch samen de quarantaine kan uitzitten? 🤷‍♀️ In ieder geval goede moed lieve meid ❤️❤️ en chapeau dat je volgende maand alweer aan de slag zou willen gaan. Doe alles op je eigen tempo en ritme!

Kleintje had een slechte nacht en mama dus ook, hij was erg zielig en 38,7koorts rond uur of 2 dus toen zo'n suppo gedaan, ging eigenlijk veel makkelijker dan ik vreesde en hielp ook goed. Nu ist ergste door denk ik en temp weer netjes 37,5 geworden al. Hij is een dapper klein ventje 😍
Oh gelukkig dat de supporters z'n werk deed en dat het uiteindelijk meeviel! Ik zou dat ook lastig vinden, dus blij te horen dat jij het makkelijker vond dan verwacht.
Ja ik zou ook bij mijn ouders quarantine kunnen uitzitten, maar ze zijn ook ziekjes dus gaan me niet veel kunnen helpen. Dan is de tante die al hersteld is handiger ☺️ En ik heb daar een hele goede band mee, dus ook gezellig! Ach ja, we zullen er maar het beste van maken zeker?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 januari 2022, 13:10

Elvira schreef:
6 januari 2022, 12:29
Pindanootje schreef:
6 januari 2022, 11:19
Oh Elvira wat een tegenslag er nog bovenop zeg, quarantaine is nu idd wel het laatste wat je kan gebruiken, ocharme 😪 als jij en je ouders alle 3 positief zijn maakt 't dan nog uit of je samen of apart zit eig? Kan je niet ff bij hun in huis gaan zodat je toch samen de quarantaine kan uitzitten? 🤷‍♀️ In ieder geval goede moed lieve meid ❤️❤️ en chapeau dat je volgende maand alweer aan de slag zou willen gaan. Doe alles op je eigen tempo en ritme!

Kleintje had een slechte nacht en mama dus ook, hij was erg zielig en 38,7koorts rond uur of 2 dus toen zo'n suppo gedaan, ging eigenlijk veel makkelijker dan ik vreesde en hielp ook goed. Nu ist ergste door denk ik en temp weer netjes 37,5 geworden al. Hij is een dapper klein ventje 😍
Oh gelukkig dat de supporters z'n werk deed en dat het uiteindelijk meeviel! Ik zou dat ook lastig vinden, dus blij te horen dat jij het makkelijker vond dan verwacht.
Ja ik zou ook bij mijn ouders quarantine kunnen uitzitten, maar ze zijn ook ziekjes dus gaan me niet veel kunnen helpen. Dan is de tante die al hersteld is handiger ☺️ En ik heb daar een hele goede band mee, dus ook gezellig! Ach ja, we zullen er maar het beste van maken zeker?
Ja ik dacht dat 't hem pijn zou doen of hij zou huilen maar hij 'reageerde niet eens dus ideaal.
Ah oké ja dat is dan niet handig nee, fijn dat je tante wel kan :) heb je veel klachten zelf? Hopelijk herstel je snel en goed meid, veel beterschap 🍀 !! Mss zijn er dingen die je kan doen om de dagen wat om te krijgen. Ik ben bijvoorbeeld zo'n Fotoboekje aant maken online van babyfoto's, en heb zo'n mijlpalen dekentje etc 😅🙈 is wel leuk en cute om wat tijd mee om te krijgen mss?
En stuur gerust als je op slechte momenten dingen van je af moet schrijven
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten