Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 7 januari 2022, 8:18

Pindanootje schreef:
6 januari 2022, 13:10
Ja ik dacht dat 't hem pijn zou doen of hij zou huilen maar hij 'reageerde niet eens dus ideaal.
Ah oké ja dat is dan niet handig nee, fijn dat je tante wel kan :) heb je veel klachten zelf? Hopelijk herstel je snel en goed meid, veel beterschap 🍀 !! Mss zijn er dingen die je kan doen om de dagen wat om te krijgen. Ik ben bijvoorbeeld zo'n Fotoboekje aant maken online van babyfoto's, en heb zo'n mijlpalen dekentje etc 😅🙈 is wel leuk en cute om wat tijd mee om te krijgen mss?
En stuur gerust als je op slechte momenten dingen van je af moet schrijven
Ja mij lijkt zo een suppo ook niet prettig, maar gelukkig had je zoontje er geen last van!
Ik ben negatief getest 🤷‍♀️ Snap er niks van want voel me slecht, maar zal wel een zware verkoudheid zijn dan... dat bestaat natuurlijk ook nog! Keelpijn, verstopte neus, hoofdpijn, dus ik blijf voorlopig wel rustig binnen.
Onze dochter had voor kerst van de meter zo een speelmat gekregen en ze vindt dit echt fantastisch! Er hangen allemaal dingen boven haar hoofd, die pakt ze vast en stopt ze in haar mond. Zo schattig! En de huid honger is duidelijk minder dus mijn huishouden is iets beter op orde 😉 Kan ook weer eens zelf koken, wat ik altijd graag deed maar niet kon sinds mijn vrouw in het ziekenhuis lag.
Ik wilde inderdaad een fotoboek maken van mijn zwangerschap en het vierde trimester. Als ik het nu dan toch rustig aan doe, kan ik dat evengoed maken inderdaad 🙂 Heb je een bepaalde site die je goed vindt werken voor fotoboekjes?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 januari 2022, 10:26

Pindanootje schreef:
5 januari 2022, 16:52
Minosh schreef:
4 januari 2022, 21:14
Jammer genoeg geen tips, we zijn nu de ssh methode aan toepassen maar voorlopig nog mazr 1 x gelukt op 3 dagen, na half uur proberen ( en 1 x een 1,5 ) leg ik ze terug op mij want het werkt niet echt 🙄!
Veel gelezen maar dat is toch niet echt concreet.
Wakkertijden: ✅
Slaapritueel ✅
Donkere kamer ✅
Witte ruis ✅
voeden om de 3 uur ✅
slaapdruk ✅
inbakeren doen we niet, maar bon…
Kind slaapt niet, en als we ze wegleggen max 20 min
en dan opnieuw…
Ze is ondertussen wel beter, 3 dagen ziekjes geweest, wat geen idee, maar nu wel oke.

Ooch de 1ste spuitjes, hij zal ff pijn hebben, en hou hem zeker in oog, vaak hebben ze kleine verhoging… Misschien is het wel goed idee om hem terwijl te voeden… ocharme de kleine vent…
Wat is de ssh méthode? Chapeau dat je zo blijft zoeken en alles probeert om 't alleen slapen te doen lukken, tis niet makkelijk, mr de aanhouder wint. Ooit gaat 't lukken 😄
Net terug van zn spuitjes, ganse dag nerveus voor geweest.. heb hem mogen voeden terwijl idd maar toen ie de prik voelde moest ie toch erg huilen en kreeg vuurrood hoofdje van boosheid, was mega zielig. Vond vreselijk. En dan moet je dat 2x doen 🤦‍♀️ en dan stoppen met voeden en terug aankleden is natuurlijk opnieuw wenen.. Zo zielig. In de auto is ie als n blok in slaap gevallen van alle commotie denk ik. Is helemaal K-o. Ben er zeker van alsk m nu in wiegje leg dat ie doorslaapt maar ben zelf zo aangedaan van hoe droevig ie was dat ik m ff dicht tegen me hou🙈

Vraagje : huisarts zei dat we een perdolan mochten geven voor 't slapen gaan als ie koorts had (paracetamol voor baby's, een suppo) maar ik ben wat bang om dat te geven. Ik zie nu hoe groot die dingen zijn. Hoe moet je dat in zo'n klein kontje duwen 🤔 lijkt me ook weer onaangenaam voor hem.. En hoe ver duw je dat? Online staat "tot je 't niet meer kan voelen met je vinger" Jezus dat vindk wel beetje heftig eig..

Elvira hoe was de zee geweest?
Jij moet zeker al haast voor de 12 weken prikjes gaan?
Dit is de methode https://youtu.be/dqXZaUnLdi8 maar werkt voorlopig niet bij ons.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 januari 2022, 10:40

Thanks voor de link Minosh, sffs eens kijken!
Elvira gelukkig geen corona maar ook een zware verkoudheid is vervelend hé, beterschap 💋 wat leuk die speelmat en dat ze er zo van geniet. Ik heb hier zo'n baby gym van little Dutch, kleintje kijkt wel naar de speeltjes maar daar blijft 't bij.
Ik heb voor de albums gewoon via Kruidvat website, je kan software downloaden en heel makkelijk maken wat je wil vind ik. Vorige boekje is mooi geworden iig.

Zn voeding schema was hier weer volledig in de soep gelopen.. Tussen kerst en NY hield ik op papier netjes bij wanneer hij at en was 6x per 24u. Om de een of andere reden is dat geleidelijk weer steeds chaotischer geworden tot ie gister weer ganse dag van kleine beetjes slaap en eten afwisselde constant 🤦‍♀️ vandaag ga ik 't ritme weer proberen herintroduceren.. Die combi van bv en fles maakt 't wel lastig moetk zeggen. Wanneer geef je wat, en hoeveel etc 🙄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 januari 2022, 12:24

Ooch Elvira, dat er nog bovenop! Gelukkig dat jij geen corona hebt en dat je tante je nog kan komen helpen.
Ik kijk er ook naar uit om terug te koken, mis dat wel.

Ik antwoord wat in stukken want ik probeer haar consequent terug in haar bedje te leggen, voorlopig al slapend, maar is altijd kort en dan terug in slaap wiegen😅, hopelijk slaapt ze binnenkort ietsje langer dan 20 min😅.

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 7 januari 2022, 16:46

Ik kom hier binnenvallen als pas bevallen mama terwijl iedereen zijn kinderen hier precies al zo groot zijn :lol:

Ik was dus uitgerekend voor Kerstmis, 28/12 moest ik 's ochtends aan de monitor voor het eerst, ik voelde toen nog niks eigenlijk. Maar bloeddruk was wat hoog en dan heeft de gynaecoloog gestript (wat ik wel hoopte dat ze sowieso gingen doen, want was het echt kotsbeu) en zijn mijn vliezen daar op tafel meteen gebroken. Dus toen moest ik daar blijven en zien of de weeën spontaan op gang kwamen. Het was superdruk dus heb echt lang moeten wachten, rond 15u zijn ze dan toch oxytocine beginnen bijgeven en om 22u15 is hij geboren. 52cm en 3,6 kilo, een flinke baby dus terwijl ik nooit een erg dikke buik had. Ik had gelukkig op voorhand al 3cm ontsluiting, ik denk dat veel wandelen wel geholpen heeft. Ik had me voorgenomen, door de lessen bij de vroedvrouw, om te proberen veel rond te lopen en zitbal etc, maar ik werd heel rillerig en koortsachtig, steeds warm en koud, en heb dus niet veel anders gedaan dan op bed en in bad te zitten en dan epidurale gevraagd toen ik 7cm had. Gelukkig had ik dat gedaan, want ik had een klein scheurtje, een grote knip voor de zuignap, en de placenta hebben ze nadien er manueel moeten uithalen en dat lukte pas na drie kwartier. Ik wil niet weten wat dat geweest was zonder epidurale. Uiteindelijk ben ik wel trots dat een eerste bevalling "slechts" 7 uur geduurd heeft bij mij, maar het zal wel nog even duren voor ik helemaal hersteld ben. Ik voel het nu, op dag 10, toch nog steeds allemaal :') Het laatste wat ik verwacht had, was dat mijn buik onmiddellijk terug plat was en mijn gewicht onmiddellijk terug hetgene van voor de zwangerschap was, maar dat is dus wel gebeurd. Misschien omdat ze zo hard hebben zitten duwen om die placenta eruit te krijgen :')
Vlak na de bevalling voelde ik me eigenlijk redelijk goed, ik kon vlot praten met de gynaecoloog en alles volgen wat er gebeurde, maar daarna begon ik me heel flauw te voelen. Ik had zwaar ijzertekort en kon de eerste zes uur ook niet plassen, dus ik heb de dag erna twee bloedzakken bijgekregen en een blaassonde tot donderdagochtend. Dat heeft mij mentaal toch wel een beetje gekraakt. Ik kon niks doen, mijn partner moest het eerste badje doen, de eerste pamper, hij kon dan gelukkig drie nachten blijven slapen, ik weet echt niet hoe anderen dat doen zonder partner. Op Oudejaarsavond mochten we dan gelukkig naar huis, want ik was dat slecht slapen in het ziekenhuisbed en elke vroedvrouw die iets anders zei over geligheid of borstvoeding ook wel een beetje beu.

Thuis is alles toch veel comfortabeler vind ik, onze eigen spullen en ons ritme een beetje proberen zoeken. Maar ik vind wel dat de borstvoedingsmiserie allesoverheersend is tot nu toe. De tweede nacht in het ziekenhuis hebben we al een klein flesje bijgegeven en een tut geïntroduceerd omdat hij niet stopte met schreeuwen. Van overal hoor je dat dat niet goed is: geen flesjes bijgeven, geen tut geven voor speenverwarring, je melkproductie gaat verminderen, etc... dus we hebben geprobeerd zoveel mogelijk op borstvoeding in te zetten, wat resulteerde in drie nachten krijsen van 20 uur tot 2 uur 's nachts, en wij dachten eerst: het is een baby, normaal dat hij weent... de vierde nacht was ik het beu, zei ik dat ik hem een flesje wou geven om 21u om mij ook even wat borstvoedingsrust te geven, en wat gebeurde er? Hij sliep gewoon flink 4 uur aan een stuk. Voor mij het ultieme bewijs dat ik gewoon niet genoeg melk heb en je je kind niet moet zitten uithongeren omdat iedereen die borstvoeding zo heilig vind. Net als die tepelhoedjes, als ik die niet zou gebruiken, was ik op dag 2 al gestopt met borstvoeding, maar owee als je dat gebruikt, dan krijgt hij misschien krampjes... We hebben nu met de vroedvrouw afgesproken om borstvoeding, afkolven en flesjes te combineren zodat hij toch zeker genoeg binnen heeft, maar ik weet niet hoe lang ik het mentaal nog volhoud met die drie dingen tegelijk. Ik heb nog steeds geen enkele pamper helemaal alleen gedaan, zeker niet midden in de nacht, omdat ik nog steeds niet zo mobiel ben. En het ergste vind ik dat ik hem alleen vastheb om borstvoeding te geven, wat ik zelf met iets negatief associeer, en zo ook geen band met hem opbouw. Verder ligt hij gewoon in zijn wieg. Ik weet niet goed of ik nu al veel met hem moet doen, je kan nog niet echt spelen of zo.

Maandag komt de vroedvrouw terug en de kraamzorg ben ik ook wel blij mee, ook al is het huishouden voorlopig nog redelijk onder controle omdat mijn partner veel doet, zij weet wel veel van die kleine trucjes en heeft ook gekookt nu.

Ik hoop dat het een beetje herkenbaar is wat ik hier schrijf, ook al zitten jullie al veel verder. Door die lichamelijke ongemakken heb ik het gevoel dat ik teveel met mezelf bezig ben en te weinig met hem. De vroedvrouw zegt ook wel dat ik veel te streng ben voor mezelf, maar je wilt gewoon een goeie ouder zijn he.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 januari 2022, 18:12

Hey Johanna, proficiat!!! Weer een mama erbij hier🤩😀 knap gedaan zeg, en idd geloof ik dat 't een tijdje herstellen is na zo'n scheur en knip.. Gewoon je tijd voor nemen en naar je lichaam luisteren! Wij hebben ook al heel snel een tut gegeven, flesjes gecombineerd en nog altijd Tepelhoedjes in gebruik. Alle adviezen zijn leuk en welkom maar niet voor 100% vd situaties aangewezen natuurlijk. Wel goed in de gaten houden hoe je je erbij voelt, als de borstvoeding niet zo lukt en je je er psychisch ook niet fijn bij voelt moet je niet eindeloos jezelf forceren door te gaan ermee he. Hij gaat 't ook overleven op enkel flesjes :) kzou m wel precies vaker uit de wieg halen om te knuffelen en fletsen en je hechting goed te starten, maja ik ben dan weer iemand die m juist amper in de wieg legt en continu zit te fletsen en doen 😂🙈
Kom je wat aan slapen enzo toe?
Geniet er goed van iig ❤️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 7 januari 2022, 20:05

@Elvira : wat corona betreft : ik heb al veel verhalen gehoord van mensen die negatief getest zijn en een dag later toch positief testen dus bij twijfel zou ik mij precies terug laten testen. Hopelijk ben je snel beter - wat het ook is. Ik merk zelf dat mijn immuunsysteem nog niet terug 100% is wat het moet zijn : elke verkoudheid, buikgriep... pik ik op van mijn kinderen..

@johanna : dikke proficiat!! De bevalling klinkt wel heftig dus wees inderdaad niet zo hard voor jezelf! En wou je gewicht al terug - wat een droom..hier moet er nog 5 kg af :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 januari 2022, 22:18

Hier is 't voor de zoveelste keer ellende.. Relationeel dan toch. M'n vriend doet gewoon zn goesting, neemt z'n verantwoordelijkheden niet en als ik m erop aanspreek ist ruzie. Moet 't even van me afschrijven.. Die nacht na z'n vaccinaties sliep ik kei weinig door z'n koorts en huilen dus was stikop de dag erna (gister) maar hij laat me dan ganse dag alleen om te gaan gamen met z'n broer. Komt savonds zat thuis dus ook dan kan ik de kleine niet ff aan hem geven. Ik heel erg kwaad geworden en dan zegt ie dat ie 't snapt en meer zal helpen maar uiteindelijk heeft ie vandaag alsnog tot 12u in bed gelegen en niks gedaan buiten ff gekookt savonds. Het werd me terug teveel dus, maar dan begint hij meteen dingen te zeggen als "dan gaan we gwn uiteen en is de kleine helft vd tijd bij mij en doe ik wat ik wil zonder uw gezaag"... Kon er niet meer tegen en heb m'n mama me laten komen ophalen. Logeer nu ff bij haar. Weet niet of ik nog zo verder kan met hem. Mn zoontje ist mooiste wat er is maar tis echt met de verkeerde papa..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 januari 2022, 6:39

Proficiat Johanna!
Amaai wat een zware bevalling.
War fijn dat je al terug op gewicht bent, hier ook nog 4 kg te gaan😅.
ivm borstvoeding, schakel op tijd een lactatiekunde in als je wilr verder gaan. Hier ook noodgedwongen moeten overstappen en nu hier wel meer rust door gevonden.

ooch pindanootje wat heftig seg, ik hoop dat jullie hier samen uitkomen. Neem maar even je tijd bij je mama. ❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 januari 2022, 8:29

Johanna, proficiat met de geboorte van jullie zoontje!! 💛 Het klinkt inderdaad als een zware bevalling, en nadien dan met het ijzertekort en de sonde... dat is toch allemaal lichamelijk en emotioneel zwaar he. Zeker omdat je dan je partner zo veel moet laten doen met jullie zoontje. Ik hoop dat je je weg wat vindt met het voeden (welke manier dan ook!), en goed dat je je gevoel al hebt gevolgd daarin!! Want inderdaad, al die adviezen zijn totaal niet realistisch. En ik weet ook nog dat ik echt moe werd van alle verschillende adviezen in het ziekenhuis. Elke shift een ander persoon met ander advies... Dan weet je het toch niet meer! Moederschap komt nu eenmaal met veel onzekerheden dus schrijf het gerust van je af hier.

Momo: ja ik heb dat ook al veel gehoord, valse negatieve testen (zelfs PCR) dus ik blijf nog ff binnen de komende dagen... Ik heb nog steeds klachten en ik ben normaal echt weinig ziek/ verkouden. Wat vervelend dat je immuunsysteem nog niet helemaal terug is zeg. Want kindjes nemen natuurlijk gemakkelijk de microben mee van school of creche.

Pindanootje, wat enorm heftig allemaal. Na het zware traject eindelijk jullie zoontje, en dan zo een twijfel over je relatie. Denk je dat hij die dreigementen meent, of is dat meer 'in the heat of the moment', van frustratie? En hoe denk jij dat je je relatie nog een tweede kans kan geven? Ik hoop dat je even wat rust en perspectief vindt bij je mama - helpt zij je wat met je zoontje ook? Hele dikke knuffel

Minosh, die hazenslaapjes hoor ik wel vaker, dat kan naar het schijnt echt normaal zijn en groeien ze vaak vanzelf uit. Dus ik duim dat het bij jou ook binnenkort zo mag zijn.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 januari 2022, 15:12

Mama helpt idd heel goed met kleintje, hij heeft daar een prachtige babykamer en hij moet lachen als hij haar ziet :) Ik denk niet dat ie zn dreigementen 100% meent maar me vooral wil raken met 't perspectief van m'n kind af te moeten geven. Ik weet zelf niet hoe k erin sta, vind t erg moeilijk om nog samen te zijn maar idd t verdriet van m'n zoontje missen houdt me tegen nog...

Trouwens idd ferm Johanna dat je buik direct terug naar normaal is. Ik denk qua gewicht ik ook maar heb een flubberbuik, soort huidoverschot lijkt t. Had ook echt n mega buik. Hoor nu vaker van vriendinnen dat ze zich zorgen gemaakt hadden over hoe dat moest bij de bevalling omdat k zo giga was, maar ze 't toen niet durfden zeggen😄 En heb ook nog altijd zo'n pigment streep lopen.. Maarja intussen maakt 't me niks meer uit. M'n lijf heeft m'n zoontje gedragen en ben t er dankbaar voor
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 9 januari 2022, 19:08

Geen leuke situatie pindanootje! Ik hoop dat tijd raad brengt!

Ik wou mijn succesje toch even delen😅, toch ff doorgezet met de sssht methode en vandaag heb ik ze allemaal toegepast op ieder dutje in haar bedje en ze viel telkens in slaap, 1 cyclus maar wel een volledige en nu heb ik haar half slaperig in de cosleeper gelegd en ze viel verder in slaap 🙈! Het is de 3 de nacht dat ze in haar cosleeper slaapt, nog geen volledige nacht, maar wel al enkele uren!
We maken progressie, hopelijk kan ze tegen volgende maand slapen want dan start ze ik de opvang😁, en kan ik terug gaan sporten!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 10 januari 2022, 9:23

Wat een prestatie! Je mag er heel trots op zijn - leuk als iets eindelijk lukt!

Hier nog twee weekjes en het werken begint weer. Ik had gehoopt dat mijn zoontje tegen dan door ging slapen- zoals bij de andere twee het geval was - maar hij wordt ´s nachts nog altijd een keertje wakker om te eten ( hij valt wel direct in slaap dus ik klaag zeker niet!). Een keertje was het om 3u30 dus ging het de goede kant uit maar nu twee nachten op rij 2u15 terug... achja we zien wel! Nu terug rust in huis : de meisjes zijn terug naar school :D

Ik zie er wel een beetje tegenop om terug te gaan werken want dan komt de coronastress weer terug : blijven de scholen open, en de crèche en hopelijk worden de kinderen niet ziek.. pffpff

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 10 januari 2022, 9:51

Oh wat fijn Minosh, dat is echt heerlijk voor je 😀 goed gedaan!!! En heb je ook dat droomschaap en inbakerdoek uit de film enzo? En hoelang ben je gemiddeld bezig met ssh en cuppen? Vind 't heel knap en ga 't sffs ook eens doen met int wiegje krijgen. Die positie ligt ie sowieso al graag om in slaap te vallen dus is bekend, en white noise via de gsm kent ie ook al. Ik zet dat dus idd altijd wel te stil, wist niet dat dat in de buik zo hard klonk😂🙈

Momo spijtig dat die nacht voeding idd nog niet weg is voor je werk herstart. Ben je er lang wakker van? Ik hoorde ve vriendin dat ze veel op haar zij lag en zo eten gaf en dan direct terug in slaap viel zelf. Ik durf zelf zo niet liggen maar mss ist iets voor jou? Hopelijk valt 't idd mee met corona voor de scholen en crèches. Ga je je dochtertjes elke week zo'n zelftest geven? Vind dat wel erg zielig voor kindjes zeg, is toch niet bepaald aangenaam die stok in je neus en dan alle weken omg.. Zou dat kei zielig vinden alsk dat later m'n zoontje zou moeten opleggen :(
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 10 januari 2022, 11:56

@pindanootje: het is gewoon eten geven - wat ik inderdaad lekker op mijn zij doe zodat ik ´rust´ - en dan even rechthouden en terug bed in - alles bij elkaar ben ik een half uurtje bezig dus ik klaag niet hoor!

En nee, zelftesten bij mijn kinderen ga ik niet doen.. volkomen nutteloos om je kind zo te martelen vind ik persoonlijk - mijn mening natuurlijk. Ooit zullen ze het toch moeten krijgen denk ik dan... vandaag krijg ik mijn booster en mijn man heeft de zijne al gehad dusja..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten