Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 10 januari 2022, 12:40

Nee, ik gebruik enkel de techniek, leg haar op haar zij ( slaapzakje aan) klop op haar poep en zeg luid sshh tot ze wegdommelt, en leg haar terug, gisteren duurde het 7 min, vandaag nog 4 min,… nu ga ik proberen om voor haar nieuwe cyclus eens witte ruis op te zetten en kijken of ze hiermee haar cyclus kan verlengen. Het doet deugd dat er eens iets werkt, want op den duur is dit niet meer leuk, ieder dutje was een hel aan worden, met gehuil en dwang…
Ik heb nog geen witte ruis toestel, moest dit werken koop ik dit wel…
Gisteren heeft ze 7 uur aan 1 stuk geslapen, tijdens haar voeding heeft ze zelf niet wakker gekomen!

Amaai momo dat begint te korten, snap dat je heel onzeker kijkt naar wat er misschien mogelijks beslist wordt.. Ik duim mee dat alles open kan en mag blijven…

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 10 januari 2022, 16:27

Minosh schreef:
10 januari 2022, 12:40
Nee, ik gebruik enkel de techniek, leg haar op haar zij ( slaapzakje aan) klop op haar poep en zeg luid sshh tot ze wegdommelt, en leg haar terug, gisteren duurde het 7 min, vandaag nog 4 min,… nu ga ik proberen om voor haar nieuwe cyclus eens witte ruis op te zetten en kijken of ze hiermee haar cyclus kan verlengen. Het doet deugd dat er eens iets werkt, want op den duur is dit niet meer leuk, ieder dutje was een hel aan worden, met gehuil en dwang…
Ik heb nog geen witte ruis toestel, moest dit werken koop ik dit wel…
Gisteren heeft ze 7 uur aan 1 stuk geslapen, tijdens haar voeding heeft ze zelf niet wakker gekomen!

Amaai momo dat begint te korten, snap dat je heel onzeker kijkt naar wat er misschien mogelijks beslist wordt.. Ik duim mee dat alles open kan en mag blijven…
Heb het daarstraks ook gedaan. Heb white noise luid opgezet en op z'n poep geklopt, hij dommelde wel snel in op de arm maar zodra ik hem neerleg wakker en wenen. 2x geprobeerd. Toen maar op schoot in de zetel gepakt en zijn we zo samen in slaap gevallen voor dutje 🙈 morgen nog eens proberen samen met de kraamphulp...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 10 januari 2022, 18:24

Johanna, hoe is het met jou inmiddels na een paar dagen mama te zijn? 🥰

Minosh, wat goed dat er vooruitgang is!! Ben echt blij dat te lezen, want ik weet nog goed hoe vermoeiend het was toen onze dochter ook niet sliep. Witte ruis helpt hier ook, ik moet thuis dan ook niet zo voorzichtig zijn met lawaai te maken in aangrenzende kamers enzo. Ik gebruikte eerst een app (WhiteNoiseDeep) en heb nu een apparaatje gekocht met een knuffel (Moonie). Ik heb de Shh Pat methode ook geprobeerd (voor ze haar duimpje had gevonden) en het werkte bij ons niet. Ik legde haar al in bedje, op haar zij, maar zelfs als ik haar dan heeeeel zachtjes omdraaide op haar rug, werd ze meteen wakker. Dus ik heb dat opgegeven, maar fijn dat het voor jou werkt 💪

Momo ik hoop ook dat de nachten beter zijn tegen dat ik weer begin te werken - binnen 2 weken ook! Ze komt niet meer voor een voeding, maar is toch minstens een keer even wakker een babbelt dan soms 🤷‍♀️ Dus ook nog onderbroken nachten, al klaag ik niet hoor want zonder voeding te geven val ik snel weer in slaap zodra ze klaar is met haar verhaal te doen 😅

Pindanootje ben je nog bij je mama? Of terug thuis, en wat verbetering met je vriend?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 10 januari 2022, 19:48

Haha grappig het nachtelijke gebabbel :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 10 januari 2022, 22:22

Elvira schreef:
10 januari 2022, 18:24
Johanna, hoe is het met jou inmiddels na een paar dagen mama te zijn? 🥰

Minosh, wat goed dat er vooruitgang is!! Ben echt blij dat te lezen, want ik weet nog goed hoe vermoeiend het was toen onze dochter ook niet sliep. Witte ruis helpt hier ook, ik moet thuis dan ook niet zo voorzichtig zijn met lawaai te maken in aangrenzende kamers enzo. Ik gebruikte eerst een app (WhiteNoiseDeep) en heb nu een apparaatje gekocht met een knuffel (Moonie). Ik heb de Shh Pat methode ook geprobeerd (voor ze haar duimpje had gevonden) en het werkte bij ons niet. Ik legde haar al in bedje, op haar zij, maar zelfs als ik haar dan heeeeel zachtjes omdraaide op haar rug, werd ze meteen wakker. Dus ik heb dat opgegeven, maar fijn dat het voor jou werkt 💪

Momo ik hoop ook dat de nachten beter zijn tegen dat ik weer begin te werken - binnen 2 weken ook! Ze komt niet meer voor een voeding, maar is toch minstens een keer even wakker een babbelt dan soms 🤷‍♀️ Dus ook nog onderbroken nachten, al klaag ik niet hoor want zonder voeding te geven val ik snel weer in slaap zodra ze klaar is met haar verhaal te doen 😅

Pindanootje ben je nog bij je mama? Of terug thuis, en wat verbetering met je vriend?

Hihi wat schattig dat je dochtertje snachts wakker word om te babbelen tegen je😅 vind het gebabbel van m'n zoontje ook 't leukste wat er is🤩
Ja ben inderdaad terug thuis, en gepraat alweer eens. Of er echt verbetering gaat komen valt nog af te wachten en vrees k eig van niet zelfs, maar 't alternatief van Co ouderschap met zo'n kleintje is nog erger momenteel denk k.. Om m'n zoontje dag&nacht bij me te knn blijven hebben ben k toch hoop bereid te verdragen. Hopen opt beste zeker 🤷‍♀️ maar eenvoudig is t niet..


Gisteravond had ik links in m'n borst weer een steen zitten precies, gember compres gelegd en gekolfd maar hielp nx maar de kleine heeft t met te drinken gewoon opgelost, was zo blij, en vandaag hetzelfde rechts, kwam ook weer n flinke bol en duurde ff maar ook los gedronken 😂 hij heeft me serieus geholpen en leed bespaard dus❤️ hopelijk gaat dat nu niet elke dag zo blijven...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 12 januari 2022, 12:43

Hoi iedereen, wij zijn vandaag weer eens gaan wegen en meten bij K&g, hij is nu 5,6kg en 61cm (morgen 10 weken) qua gewicht net ietsje onder de p50 nog altijd en lengte net boven de p75. Kga m wat grotere flesjes geven na elke borstvoeding denk ik om dat gewicht nog wat hoger te krijgen, maar op zich cava. Hij ziet er zeker niet uit alsof ie te weinig eet, integendeel 😂 en is super vrolijk en alert dus zal wel goed zijn..
Op de terugweg van K&g was ie lekker in slaap gevallen in de koets en ligt nu thuis al 1,5u te slapen nog altijd in de koets 😱 een record!!! Anders altijd na enkele minuten wakker als ik m slapend neerleg en nu dit. Kheb mega veel in huis kunnen bijwerken ineens haha😅 en straks of morgen ga ik toch ook zn cosleeper weer eens terugzetten en proberen :p

Hoe ist met jullie? Werpt de sht méthode nog altijd z'n vruchten af voor je Minosh? En Elvira ben je alweer wat genezen, en is je tante veel bij je om te helpen? 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 januari 2022, 13:37

Hier gisteren toevallig ook naar k en g geweest. Ook 61cm en 5480g. Gewicht iets onder de curve maar dat was te verwachten omdat hij een terugval heeft gehad toen hij een paar daagjes ziek is geweest. Maar we maken ons geen zorgen : hij is sterk (zit heel graag op mijn schoot) en kijkt goed rond.
Gisteren naar dd crèche geweest om hem in te schrijven en volgende week de wendagen!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 januari 2022, 13:41

Ook de eerste keer een flesje afkolfde melk gegeven - een heel verbaasd snoetje dat er melk uitkwam :D . 150 ml netjes en snel opgedronken - klaar om naar de crèche te gaan .. :(

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 januari 2022, 13:45

Amaai mooi gegroeid 😀, pindanootje en momo
Spannend momo😅!
De mijne zit wat beter in het vlees 60 cm en 6,330 kg 😅!
De methode heeft 6 x gewerkt en nu is weer vanaf…
Frustrerend 😅 en vermoeid! Begint door te wegen en volgens mijne vriend moet ik naar psycholoog of psychiater, je gevoelens uiten mag hier blijkbaar niet meer, dus gaan we dat ook niet meer doen…

Johanna1991
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 12 januari 2022, 14:04

Ons zoontje zit vandaag eindelijk boven zijn geboortegewicht, het is nu dag 15. Toch wel een opluchting, al wist ik eigenlijk van in het begin dat bijvoeden met flesjes de oplossing zou zijn, maar dan stimuleer je je borstvoeding niet en blabla :roll: We doen nu al ongeveer een week hetzelfde: overdag om de 3 uur voeden en 's nachts om de 4 uur, altijd eerst aan de borst en dan minstens 30 ml nog erbij in flesjesvoeding, behalve om 8u en om 21u, dan kolf ik volledig en geven we hem een volledig flesje. Eigenlijk is dat gewoon wat ik zelf het handigst vind, dus voel ik me alweer schuldig dat ik niet doe wat hij misschien het handigst vindt, maar dat kan hij me niet vertellen... ik denk dat we nu eerder op het omgekeerde moeten letten, dat hij niet teveel bijkomt, want met borstvoeding kan je niet overvoeden, en met flesjesvoeding wel. Ik zit nog steeds de dagen af te tellen tot al dat gedoe niet meer hoeft, ik heb alleen wel schrik hoe ik hem dan moet kalmeren, want nu kan ik hem wel kalmeren door hem aan de borst te hangen. Ik kan hem ook niet echt wakker op mijn buik leggen, dan begint hij onmiddellijk te zoeken naar een tepel, zelfs als hij al gegeten heeft. Enkel 's avonds, als hij wat huilerig is of misschien wat krampjes, ligt hij nu soms in mijn armen te slapen, omdat ik het ook zielig vind om hem de hele tijd in die wieg te laten liggen. Maar nu ligt hij bijvoorbeeld weer al een uur in zijn wieg braaf te slapen, en dan denk ik ook... ik kan wat huishouden doen en hij slaapt, dus dan zal het wel goed zijn zeker?

De kraamzorg maakt nu ook altijd fruitsla als ze hier is, wat een prachtidee eigenlijk :p Zoiets simpels maar ik heb nooit zin om dat zelf te maken, en om toch een beetje gezond te doen, want ik merk dat ik door de drukte van de baby wel veel naar gemakkelijke koekjes grijp.
Vandaag is ook de eerste dag dat ik me gewoon in een stoel of zetel kan "ploffen" zonder dat het pijn doet daar vanonder. Dus ik hoop dat het stilaan allemaal aan het genezen is :p

Morgen moeten wij voor het eerst naar Kind & Gezin voor de gehoortest. Ik vind het al stressy, hoe gaan we er naartoe (het is echt niet zo ver en we zouden kunnen wandelen, maar het is om 9 uur en het is koud enzo), we moeten er voor zorgen dat hij zeker genoeg gegeten heeft... ik ben eigenlijk nog niet echt klaar om elk weekend naar familie of zo te zitten rijden met hem. Dan zit ik liever nog een beetje in mijn coconnetje.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 12 januari 2022, 16:25

Momo wat grappig dat onze boys allebei 61cm lang zijn nu, hoe oud is leon nu ook alweer? Ik heb nu dus 2x vandaag na de borst 90ml fles bij gegeven nadien en wat merk ik (tot nu toe) dat ie nadien dus langer slaapt en langer wacht tot ie opnieuw eten wil. Ik vraag me dus af of 't ritme erin krijgen zo moeilijk was voorheen, omdat ie gewoon iets te weinig int buikje had.. Had k eerder grotere flessen gegeven ging 't mss al beter en was ie ook boven de 6kg die k wou 🙄🤦‍♀️ mja tis nu zo..

Oei Minosh is het alweer over met slapen 😖 zo ontmoedigend.. Je hebt al zoveel geprobeerd, snap je frustratie heel goed! En wat kl*te dat je vriend er zo commentaar op geeft als je je gevoelens uit. Blijf dat hier dan vooral maar doen, is echt niks mis mee..
Ik heb gister mijn psycholoog gesproken en heeft wel wat goede inzichten gebracht in onze relatie troubles dus wie weet krijgen we 't weer beetje op de rit komende tijd, kweet 't niet, hoop t.

Johanna klinkt alsof t erg goed gaat daar hoor, super fijn en goed bezig! En dat ie zo makkelijk in de wieg slaapt en jij je eigen ding kan doen is zalig he. Die gehoor test valt goed mee, hier mocht ie gewoon in z'n kinderwagen blijven liggen en is amper wakker geworden. Is op 2 minuten gepiept 😄 en begrijp je gevoel heel goed van niet uit je cocon willen komen, amai khad dat ook echt enorm. Maar 't geeft anderzijds ook wel een fijn gevoel als je buiten geweest bent en tis goed gegaan, nu doe ik dat wel graag al inmiddels, even 't Centrum inlopen met m, langs paar winkeltjes enz, is leuk geworden zelfs. Het enige is dat nu met die kou het een eeuw duurt voor ie helemaal ingepakt is voor buiten en als ie dan net iets in de pamper doet of wat melk terug geeft kan je weer van voren af aan beginnen 😅🙈 mja geen haast, gwn je tijd nemen en genieten van alle momentjes.
Voor z'n krampjes savonds kan je mama natura coli druppels proberen, is hier nog altijd een enorme hulp.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 januari 2022, 18:38

Mijn zoontje is nu 12 weken.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 12 januari 2022, 19:09

momofpgd schreef:
12 januari 2022, 18:38
Mijn zoontje is nu 12 weken.
Oh scheelt echt weinig dus he :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 13 januari 2022, 20:36

Slapen blijft een probleem, vermoeidheid stapelt zich oo😳, vanacht 2 uur geslapen, ze wou niet slapen, honger, geween,… vandaag dan wel 4 korte dutjes gedaan en redelijk snel in slaap gevallen!
We blijven proberen😬😅, hopelijk is er ooit wat licht aan het einde van de tunnel.
Gewoon eens 3 a 4 uurtje na elkaar slapen zou al deugd doen😁.

Goed pindanootje dat je naar psycholoog bent gegaan.

Wat fijn seg johanna! Ik hoop dat je eerste tripje goed verlopen is!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 14 januari 2022, 7:07

Minosh schreef:
13 januari 2022, 20:36
Slapen blijft een probleem, vermoeidheid stapelt zich oo😳, vanacht 2 uur geslapen, ze wou niet slapen, honger, geween,… vandaag dan wel 4 korte dutjes gedaan en redelijk snel in slaap gevallen!
We blijven proberen😬😅, hopelijk is er ooit wat licht aan het einde van de tunnel.
Gewoon eens 3 a 4 uurtje na elkaar slapen zou al deugd doen😁.

Goed pindanootje dat je naar psycholoog bent gegaan.

Wat fijn seg johanna! Ik hoop dat je eerste tripje goed verlopen is!
2 uurtjes slaap op een hele nacht 😱? Omg hoe hou je dat vol... En als je ze terug op jou pakt slaapt ze dan wel door of ook gebroken? Je hebt idd echt wel wat uren achtereen nodig om overdag fit te zijn voor alles wat ze dan weer vraagt he. Hoe is deze nacht gegaan? Leg je maar lekker neer elke x dat zij ook dutje doet, indien mogelijk he.. 🍀 Krijg je nog kraamhulp?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten