Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 23 september 2021, 17:16

Ennas schreef:
23 september 2021, 17:03
Hey iedereen, ik ben wat minder actief geweest op het forum… Het is bij ons namelijk een helse week geweest. Ik kan hier niet alles uit de doeken doen, maar… vorige week woensdag werd ik wakker gemaakt met het nieuws dat mijn papa plots in zijn slaap overleden was. Helemaal uit het niets, we hadden hem de avond ervoor nog gezien en er was niks aan de hand. Volgens de dokter is zijn hart ‘gewoon’ gestopt met kloppen.

Ik ben die ochtend naar het huis van mijn ouders gegaan, maar van de emoties kreeg ik plots enorm veel harde buiken. Terwijl mijn mama en broer dus alle zaken met de begrafenisondernemer moesten regelen, heb ik naar het verloskwartier gebeld. Conclusie: dringend naar daar gaan ter observatie.

Toen ik daar woensdagmiddag aankwam, bleek ik om de 6 minuten harde buiken te krijgen, die in kracht toenamen. Gelukkig bleek mijn baarmoederhals nog hetzelfde te zijn en waren de baby’s niet in nood, dus ze concludeerden dat de bevalling allicht niet in gang zou schieten, zo lang die harde buiken geen pijn zouden veroorzaken. Ik heb wel twee spuitjes longrijping gekregen, voor het geval dat. We zijn tot donderdagavond gebleven, tegen dan bleken de harde buiken in intensiteit en frequentie afgenomen te zijn.

Op vrijdag heb ik dan nog eventjes in mijn eentje mijn papa mogen zien bij de begrafenisondernemer. Ik heb hem nog kunnen vertellen hoe we onze baby’s gaan noemen, zaterdag was de afscheidsceremonie. Zaterdagavond heb ik de weerslag van alles goed gevoeld, toen effe gecrasht. Zondag, maandag en dinsdag heb ik daardoor volledig in bed doorgebracht, om zowel fysiek als mentaal wat te bekomen van de dagen ervoor.

En gisteren had ik opnieuw controle bij de gyn. Dat was al eerder gepland, voor de 30w. Opluchting alom dat zowel ikzelf als de baby’s volledig goedgekeurd zijn, want ik had natuurlijk enorm veel schrik dat het ‘mijn schuld’ zou zijn moest de bevalling door mijn emoties op gang komen. De beebjes wegen al 1,6kg en 1,3kg, wat blijkbaar heel goed is voor een tweeling aan 30 weken. Nu dus hopen dat ze nog een hele poos willen blijven zitten.

Ennas lieve meid, wat is dit schrikken, ik lees je bericht met tranen in m'n ogen.. Innige deelneming.. Wat een ongelofelijk schok is dat om hem zomaar uit het niks te verliezen in z'n slaap. Een drama😪 vind het super erg voor je, en ook de hele ziekenhuis opname die je moest doorstaan van de emotie. Gelukkig is alles oké met jou en de baby's. Hoop ook dat ze nog even een poosje willen blijven zitten. Ook al had je verdriet al weeën op gang gebracht oid was dat absoluut niet jouw schuld overigens!!
Bij mij is het vandaag 20 weken geleden sinds papa overleed. Ik kan me zeker verplaatsen in wat je voelt en wat er nog allemaal op je af zal komen. Als ik iets voor je kan doen, laat het zeker weten, je mag ook privé sturen of als je wil bellen of eender wat.. Wens je enorm veel sterkte. Het rouwen zal tijd en energie van je vergen en de kleintjes natuurlijk ook. Een hele hoop heftige gevoelens en gebeurtenissen tegelijk. Toch kunnen ze naast elkaar bestaan merk ik. Neem alle ruimte die je nodig hebt ❤️ hele dikke knuffel..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 23 september 2021, 20:09

@Ennas : wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte en veel goede moed! Ik zou er zelf ook echt kapot van zijn dus de harde buiken zijn zeker niet jou schuld! Je doet alles voor jou baby´s! Ik weet niet goex wat zeggen behalve dat we er zijn als je ons nodig hebt! Voor steun, een klaaguurtje of gewoon wat herinneringen aan je papa. We duimen dat de baby´s nog lekker lang bij jou mogen blijven...
De bevalling zal mentaal wel zwaar worden maar ook daar red je je er wel door!

@pindanootje : voor jou zal dit ook wel weer nare herinneringen boven brengen!

Ik ga mijn ouders toch nog maar eens dik knuffelen binnenkort!

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 september 2021, 20:29

Wat een verschrikkelijk nieuws Ennas, heel veel sterkte met dit verlies. Zoals momopfgd schreef jij bent niet verantwoordelijk voor die harde buiken.
Ik hoop heel hard mee, dat ze nog heel lang mogen blijven zitten…
Kom zeker wanneer je er nood aan hebt, hier maar neerpennen..
Veel succes! ❤️❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 24 september 2021, 16:19

Ennas wat afschuwelijk, ik heb er kippenvel van terwijl ik je verhaal lees. Gecondoleerd met het verlies van je papa en heel veel sterkte gewenst de komende tijd. Dat is echt bizar hoe geluk en verdriet zich hier afwisselen he, zo moeilijk om dat door te maken. En dan zo onverwacht ook 🥺 Zorg goed voor jezelf, ik hoop dat de baby's voorlopig nog blijven zitten. Fijn dat je zo wordt opgevolgd en dat alles er nu goed uitziet. Ik hoop dat de harde buiken lang uitblijven en dat de babytjes goed blijven groeien.
Je kan onze situaties natuurlijk niet vergelijken maar ik merk wel dat de baby ons enorm veel kracht en hoop geeft tijdens mijn vrouw haar chemo behandelingen. Ik hoop dat dit voor jou ook een beetje het geval is, en probeer jezelf echt niks te verwijten. Makkelijker gezegd dat gedaan, ik weet het. Veel sterkte 💛
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 september 2021, 16:20

Hoi dames, kom net van het ziekenhuis want voelde me toch wat belabberd laatste dagen, vroedvrouw dacht indalingspijn en adviseerde even aan de monitor te liggen. Controle bleek goed gelukkig, en tegen alle verwachtingen in is de baby gedraaid 😄 ben er eig heel blij mee!! Dus 't keizersnede plan vervalt voorlopig. En hij woog al 2,8kg nu (35w). Spannend afwachten tot ie vanzelf komt nu, hopelijk niet te snel
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 24 september 2021, 17:31

@pindanootje : waarschijnlijk heb je dan het draaien wat gevoeld. Wel goed nieuws! Spannend nu...

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 24 september 2021, 19:42

Pindanootje schreef:
24 september 2021, 16:20
Hoi dames, kom net van het ziekenhuis want voelde me toch wat belabberd laatste dagen, vroedvrouw dacht indalingspijn en adviseerde even aan de monitor te liggen. Controle bleek goed gelukkig, en tegen alle verwachtingen in is de baby gedraaid 😄 ben er eig heel blij mee!! Dus 't keizersnede plan vervalt voorlopig. En hij woog al 2,8kg nu (35w). Spannend afwachten tot ie vanzelf komt nu, hopelijk niet te snel
Oh wat spannend!! Zo zie je maar dat dat toch nog kan veranderen ☺️ Ben heel benieuwd wanneer het zo ver gaat zijn. Baby’tje is al mooi gegroeid, onze dochter woog 3,050 kg en was 50 cm bij de geboorte. Ze werd op de laatste echo trouwens geschat op 3,3 kg dus dat klopte niet helemaal 😉 Ze is nu vandaag weer gewogen en ze is boven haar geboorte gewicht 💪 wel super fijn, zeker omdat ik borstvoeding geef. Wat trouwens echt wonderbaarlijk is ook, ons vrouwenlichaam kan toch enorm veel! Wel veel last gehad van stuwing dus al gekolfd om de pijn te verlichten, maar nu gaat het eigenlijk heel goed.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 september 2021, 0:55

Ja dat zei de gyn ook inderdaad, het zal door z'n draaien geweest zijn dat ik me zo belabberd en prikkelbaar voelde en pijntjes merkte. Nu 't keizersnede plan van tafel is, is 't eigenlijk weer een complete verrassing wanneer hij komt. Ze zei wel, hou geen plan in je hoofd want 't kan altijd anders lopen. Kan ook zijn dat m'n bekken te klein blijkt en we halverwege de arbeid alsnog keizersnede moeten doen maarja dan is het zo 🤷‍♀️ ik hoop dat m'n lichaam het gewoon zal kunnen!
Wat fijn dat het goed loopt Elvira met jullie kleine dame!! Ook met de borstvoeding, en ook hoeveel kracht het jullie geeft ivm de chemo van je vrouw. Is het inderdaad de extreme vermoeidheid waar iedereen voor waarschuwt vind je, of kan je wat slapen hier en daar?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 september 2021, 7:45

Blij om te horen hoe het met jullie gaat Elvira. Wat mooi dat je kleintje zo kan voeden❤️! Geniet maar van deze periode samen en dat dit jullie alle kracht kan geven dat jullie nodig hebben.

Pindanootje: wat super nieuws dat hij nog gedraaid is. Nu is het inderdaad spannend afwachten tot wanneer hij wil komen🙈!
De gynaecoloog heeft gelijk, een spoedkeizersnede kan altijd, maar daar moet je nu niet over stressen, je zal het moment wel zien.

Hier veel last van indalingsweeen, steken aan de lies, op zich goed, want dan kzn ze zich niet meer draaien 🤪🙈.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 25 september 2021, 9:39

@Elvira: inderdaad blij om te horen dat alles goed met julliz gaat! Hopelijk geeft jullie meisje jullie ook veel kracht.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 25 september 2021, 13:10

Ja ik had ook een plan maar we zijn daar totaal van moeten afwijken met de bevalling 😅 Voor mij was het toch een enorm positieve ervaring, doordat ik mijn gynae had gevraagd me op de hoogte te houden van veranderingen of ingrepen, en uit te leggen waarom ze dit ging doen. Daardoor voelde ik me goed geïnformeerd en dit gaf enorm veel vertrouwen. Dus voor mij werkte het wel om na te denken over wat ik wilde (in the best case scenario) maar ook hoe ik met minder ideale omstandigheden wilde omgaan.
Ik ben nu wel bekend met de extreme vermoeidheid, maar kan een combinatie zijn van verschillende dingen 😀 Natuurlijk heeft mijn vrouw deze week minder gedaan door de chemo, dus de nacht doe ik volledig alleen en ook overdag sta ik er soms alleen voor. Plus dat ze in het ziekenhuis hadden gezegd dat we de baby best op onze borst mochten laten slapen - wat er in resulteerde dat ze echt niet anders meer wilde, ook 's nachts 😬 Dat was niet haalbaar natuurlijk, dus de afgelopen dagen hebben we gewerkt aan haar in het bedje te laten slapen. Dat lukt nu best goed dus het slapen gaat ook voor ons beter! Maar slapen wanneer de baby slaapt kan ik niet de hele tijd, ik wil soms ook eens douchen, rustig eten (in plaats van wanneer ik borstvoeding geef 😂), enz. Maar, alle clichés zijn waar! Dan kijk je een keer naar je baby'tje en dan is het het allemaal meer dan waard! Verder voor alle nieuwe mama's to-be, ik heb dus ook echt wel last gehad van kraamtranen - een vriendin waarschuwde me hier voor en dat was wel fijn om te weten dat dit normaal is. Ik huil soms echt om niks, als jullie dit ook hebben straks - wees lief voor jezelf, we hebben zoveel meegemaakt de afgelopen 9 maanden!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 september 2021, 14:39

Zo fijn om te lezen Elvira! Goed bezig zeg daar 🙏 En die kraamtranen denk ik dat ik ook sowieso ga hebben, heb dat nu precies al 😂🙈 zullen de hormoontjes nog wel zijn en het samenleven met een mega slordige partner terwijl ik m'n weinige energie probeer te spenderen aan 't huis bij te houden 🤦‍♀️🙄
Hoe hebben jullie 't voor elkaar gekregen om haar niet meer op de borst maar in 't eigen bedje te laten slapen? Een kennis van mij haar baby is al paar maandjes maar die zijn helemaal op van vermoeidheid omdat hun kleintje idd ook enkel zo wil slapen. Die zijn helemaal ten einde raad. Toen ik dat hoorde durfde ik dat precies al niet meer gaan doen, op de borst of aan de borst in slaap laten vallen, uit angst dat ik 't m'n zoontje ook niet meer afgeleerd zou krijgen :/ terwijl me dat juist kei tof lijkt om te kunnen doen ook soms 😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 26 september 2021, 12:25

Wat voor ons werkt is het volgende😊 zorgen dat ze na het voeden meteen in bed kan, dus aangekleed hoe ze gaat moeten slapen. Als ze is uitgedronken even oppakken voor een boertje. Dan inbakeren (wij gebruiken een grote tetra doek) en dan vooral s avonds in een verwarmd bedje leggen dmv een warm water kruik. En dan is het een kwestie van volhouden 😅 als ze wat lastig is dan praat ik wat tegen haar of zing een liedje. Maar zolang het een rustig huiltje is, laat ik ze even liggen. Soms helpt het ook om een shirt met jouw geur in het bedje te leggen ipv tetra doek om eventueel spuug op te vangen. We laten haar nu soms nog bij ons slapen overdag maar er is veel meer balans 😉
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 26 september 2021, 13:06

Bij ons liep het zo... In het ziekenhuis wilde J al constant bij mij zijn dus ze veel op mijn buik geslapen. Ik slaap zelf ook dan. Thuis leg ik haar tussen 12 en 7 in haar eigen co sleepertje. De ochtend slaapt ze op mijn buik of naast mij tot 10 a 11uur. In de dag draag ik haar veel en ligt ze bij mij in de zetel. Als ik haar even weg leg is dat in haar park, wel op haar buik. Als ik haar op haar rug leg, gaan haar ogen direct open en kan ik niets anders doen. Ik houd haar wel erg goed in de gaten. Het is een beetje zoeken in het begin. Elk baby'tje heeft zo zijn eigen voorkeuren. Mijn ene zoon had helemaal niet zoveel huidcontact nodig, mijn ander zoontje sliep dan weer enkel in een schommeltje...
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 27 september 2021, 19:51

Wat een fijne tips alvast dames, dank !!
Het gaat zo snel allemaal he, benieuwd wie de volgende gaat zijn die stuurt dat de kleine gearriveerd is 😍
De huisarts vandaag nog even gezien, heeft m'n ziekteverlof verlengd tot de baby er is, geeft wel rust, moet nog steeds paar dingen afronden voor 't werk wel (thuis administratie) maar al te weten dat 't daarmee stopt is erg fijn. Voor veel meer dan 1 taak per dag heb ik toch geen energie momenteel of m'n buik wordt zo hard als een basketbal dus doseren en rusten is m'n plan.

Ennas hoe gaat het met jou :(? Hoewel we elkaar enkel via hier kennen zit ik toch veel in m'n hoofd met jou. Het is zo intens pijnlijk he😪 hopelijk vind je manieren om soms even naar adem te happen en jezelf af te leiden. Ik had enorme neiging me te isoleren in 't begin, maar als je maar een paar mensen ziet af en toe die het snappen is dat al goed, het maakt toch verschil..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten