Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 11 oktober 2021, 5:29

Pff moest het even van me afschrijven: Super lieve dochter, maar borstvoeding is toch niet zo evident, qua aanhappen geen enkel probleem, maar de duurtijd die ze vraagt per voeding, is echt verschrikkelijk 😥 3 uur per x , en iedere 2 u, ik ben nu al kapot… een bevalling is er niets tegen, daar is een einde aan, hier voorlopig niet zolang mijn prodctie niet ophang komt.. deze info hadden ze me toch mogen zeggen😥

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 11 oktober 2021, 8:42

Gefeliciteerd Minosh!!! Blij om te horen dat de bevalling toch goed is gegaan :)

Ik heb nog geen oudere kinderen dus kan me er allemaal nog niet zoveel bij voorstellen, maar ik ben zo dankbaar voor de 5 online lessen die we bij de vroedvrouw hebben gehad. Daar zijn we echt wel gewaarschuwd geweest voor alles, die borstvoeding inderdaad, het lijkt me vooral vervelend dat de melkproductie in het begin nog niet top is, maar net die eerste momenten je eigenlijk je kleintje zoveel mogelijk wilt voeden. Ik heb heel wat vriendinnen waarbij ze uiteindelijk hebben beslist om bij te voeden met een flesje, maar als je dan echt absoluut alleen borstvoeding wou geven... het is allemaal niet zo simpel.
Maar over die lessen: het belangrijkste vind ik dat al die "termen" me niet meer vreemd zijn. Een bevalling is al een ervaring op zich; als er dan nog allemaal dingen gebeuren waar je niks van weet... dat wil ik allemaal vermijden. Dus ik weet nu alles over APGAR-score en hielprik en de fase van de weeën en de stuwing op dag 3 en al die dingen... "Mijn baby" van mamabaas is ook wel een goed boek daarvoor vind ik. We hebben ook geleerd hoe je een draagdoek moet knopen en zo van die dingen.

Ik zit nu in week 29 en heb nog niet zoveel last behalve... mijn blaas. Ik ga naar het wc en moet onmiddellijk terug. De huisarts had in mijn laatste urine van twee weken geleden een infectie gezien, maar toen ik nadien belde voor de laboresultaten zat de waarde toch onder een bepaalde limiet waardoor ik niets moest doen. Maar ik heb het gevoel dat het sindsdien erger is geworden... iedereen reageert echter dat het normaal is dat de baby op je blaas duwt en ik niks moet doen zolang ik geen branderig gevoel heb... nog even afwachten dus, ik heb pas over twee weken een echo en dan is het twee maanden geleden dat we bij de gynaecoloog zijn geweest. Veel te lang als je het mij vraagt!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 oktober 2021, 8:51

Oh Minosh amai meid dat klinkt pittig zeg 😱😵 dat kan ik geloven dat je helemaal kapot bent.. Ocharme! Hoop echt voor je dat 't snel zal verbeteren, je productie om gang komt en je wat rust krijgt.. Want dit is kapot makerij en zo kan je ook niet van jullie begin fase samen genieten. Ik kan heel goed begrijpen dat sommige vrouwen ervoor kiezen te stoppen als 't zo moeizaam loopt en zoveel vergt. Goede moed meid, wie weet straks of morgen vlotter. Schrijf 't gerust van je af hier. Je bent goed bezig mama💐
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 11 oktober 2021, 9:00

@minosh : bij mijn eerste ging het ook heel moeizaam in het begin maar als het lukt, bijt door - de mooie momenten komen evht nog! Maar verwijt je ook niets als het niet meer lukt..
Blijf het vooral hier van je afschrijven!
Komt er een vroedvrouw aan huis? Vraag daar zeker raad en tips aan.
Er komt een einde aan hoor! De start is echt het moeilijkste- het is nieuw voor zowel jou als de baby..

Hopelijk vlot het vandaag wat beter en probeer zeker ook ontspanning te zoeken tussendoor!

@Johanna : als je twijfelt, gewoon even teruggaan voor een urine-test hoor! En in die tussenperiode zijn de bezoekjes aan de gynaecoloog steeds iets om naar uit te kijken!

@pindanootje : hoe gaat het nu bij jou?

Hier deze nacht weer een uur weeën maar na het uur trekken ze steeds weer weg...Vreselijk vervelend. Hij/zij weigert precies om eruit te komen. Ik ga wel een super getrainde baarmoeder hebben met al die harde buiken en voorweeën :? :?

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 oktober 2021, 10:48

Johanna, wat naar van het vele plassen, als je blijkbaar net onder de waarde zit voor ze antibiotica willen schrijven voor een ontsteking, kan je mogelijk wel Uricran of Vacramal halen, dat helpt ook en is zo verkrijgbaar in apotheek of online bestellen. Sterkte!!

Momo oh ik kan me echt voorstellen dat je 't beu bent zeg. Ik dacht laatst al toen je zei dat de ontsluiting begonnen was dat 't ieder moment kon zijn voor jou maar je geduld word precies goed op de proef gesteld.. Hopelijk wil het kleintje er toch eens gaan uitkomen vandaag of morgen. Hou vol ❤️

Met mij cava wel weer. De krampen van gisteravond zijn vandaag weer weg. Wel harde buik toen ik even met de hond ging wandelen maar valt nu ik weer op de zetel lig ook alweer mee. Zal nog niet voor meteen zijn hier.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 11 oktober 2021, 11:08

@Minosh, eerst en vooral proficiat met jullie dochter.

Ik denk dat je vroedvrouw of lactatiedeskundige je sneller of makkelijker kan helpen dan ik hier met een geschreven uitleg, maar ik ga het toch maar doen, misschien dat jij of iemand anders er iets aan heeft.

Jouw productie is waarschijnlijk wel voldoende, anders had ke dochter zich al wel laten horen, bijna geen enkel kindje gaat 3u drinken om dan pas genoeg te hebben.

Wat je kan doen is (proberen te) kijken of ze effectief drinkt, ze hapt wel goed aan, dus dat is al top, volgende stap is, zuigt ze effectief (kan je zien aan het mondje en de wangetjes) en dan de belangrijkste stap, slikt ze en daarbij moet je naar de hals/keel kijken.
Er zijn genoeg kindjes die het superfijn vinden bij mama en de borst als tutje gebruiken.

Afkolven stimuleert de productie, maar jij hebt geen tijd om dit tussen de voedingen door nog te doen, dus misschien kan je proberen 1 borst te kolven terwijl je meisje aan de andere drinkt. Als dit lukt zal ze het flesje waarschijnlijk vlugger leeg hebben dan aan de borst, waardoor jij ook weer iets meer tijd en rust hebt.

Verzorg je tepels goed, na elke voeding insmeren met wat moedermelk, zo voorkom en genees je kloven. Als het al zo moeizaam gaat wil je die kloven er echt niet bij.

En tot slot als het echt niet meer moest lukken moet je dit zeker niet bekijken als falen, je kan je best doen, maar je mag er zelf niet aan ten onder gaan, daar heeft niemand iets aan.

Succes en zeker niet stressen wan dat werkt contraproductief.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 oktober 2021, 13:40

Nu je dat zegt mich, ik heb dat idd ook in een filmpje te zien gekregen bij de vroedvrouw, het verschil tussen dat ze echt aant drinken en slikken zijn, en gewoon maar een beetje eraan hangen voor 't knusse gevoel. En dat ze zeker int begin eigenlijk super weinig hoeveelheid binnen krijgen, ik geloof op dag 1 maar de hoeveelheid van een kersje, meer kan je zelf nog niet voorzien en meer hebben zij nog niet nodig, dus ook na paar dagen denk ik dat die hoeveelheid echt nog gering is. Moest ze effectief àl die uren elke keer aant drinken zijn zou ze super veel binnen krijgen wat in deze fase nog onmogelijk en onnodig is. Dus misschien heb je daar iets aan Minosh en kan je haar neerleggen als je ziet dat ze toch niet ah drinken is🤷‍♀️? Met wat hulp vd vroedvrouw enzo. Succes!!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 11 oktober 2021, 17:13

Merci voor de steun dames en de uitleg Mich.
Ze hangt er inderdaad vaker aan voor genegenheid en niet voor de voeding alleen. Ik had dit al een paar x gesignaleerd, maar niemand die zij dat dit een probleem was… Vanmorgen was er oudere ervaren vroedvrouw die direct zei, dit is niet oke… en haae gewichtje was toch wat meer gezakt dan dat ze graag zien gebeuren, dus ik kolf nu even bij om mijn productie wat sneller op hang te laten komen en wat bijvoeding en hopelijk 🙏🏻 lukt het zo.
Ze kan heel goed slikken, maar ze valt zo snel in slaap dat ze te weinig binnen heeft…
Maar dikke merci voor de reacties, ik had ze nodig😀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 oktober 2021, 18:28

Goed om te horen Minosh, geef niet op zou ik zeggen dus, alle begin is lastig soms maar deze horde gaan jullie ook overwinnen samen.
Hoe groot en zwaar was je meisje bij geboorte eig?
En heb je het zonder knipje of scheur doorstaan?

Ik heb de laatste 3 avonden telkens zo'n ambetant gevoel op me hangen. Fysieke ongemakken maar ook echt onherkenbaar prikkelbaar. Kan zelfs niet veel van m'n dieren verdragen terwijl die normaal eender wat kunnen doen bij mij. Voel me zelf precies zo'n zwanger dier wat moet bevallen en daar rust voor wil dus iedereen van zich af bijt ofzo🙈
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 11 oktober 2021, 18:42

Inderdaad het is een horde die we moeten nemen😀!
Ze woog 3,4 kg en 50 cm groot. 2 kleine scheurtjes maar ik heb geen last meer van die wondes, plassen en stoelgang is al volledig hersteld enkel nog mijn bekkenbodem, maar dat moet ik nu trainen…

Ik was ook wel wat prikkelbaarder voor ik weeën kreeg en de fysieke ongemakken die groeien steeds meer naar het einde toe. Ik vond dat niet het meest aangename stuk vn de zwangerschap. Veel succes meid.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 12 oktober 2021, 17:07

Minosh dat is toch echt een challenge he, je denkt dat het zware deel er na de bevalling op zit en dan krijg je nog dit soort dingen op je bord 😬 Fijn dat je andere tips hebt gekregen van de ervaren vroedvrouw, ik hoop echt dat het snel beter gaat voor jou en je dochter! Hier is het ook niet altijd van een leien dakje, vannacht hebben wij 2 uur geslapen.... dochter veel huilen en onrustig, vaak drinken (steeds weinig) en krampjes 😥 Ik zal dit ook eens aan de vroedvrouw vragen want lijkt me toch niet goed voor de baby ook, zo weinig slapen en eten.
Pindanootje ik ben benieuwd of je klachten betekenen dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten?? Spannend toch he die laatste weekjes.
momofpgd hoe is het bij jou? 🤞
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 oktober 2021, 17:18

Hier nog steeds hetzelfde helaas... een uurtje weeën die steeds terug wegzakken...spannend wanneer ze echt gaan doorzetten.. de 39w zijn we weer voorbij.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 12 oktober 2021, 17:44

Oh pittig Elvira, 2u slaap op een nacht 😨😭 jullie meisje is morgen al 1 maandje oud he? Vroeg me al af hoe het inmiddels liep met voeden en slapen enzo. Hopelijk gaat het snel wat beter.. Inderdaad apart hoe iedereen ons sterkte wenst voor de geboorte en de grootste uitdagingen eigenlijk nog maar pas erna komen natuurlijk.
Momo ocharme meid, lang kan het niet meer duren nu iig! Mag je om inleiden vragen als je het echt zat bent eventueel?
Met mij gaat het. Vrijdag weer op controle pas.. Heb 't echt wel gehad stilaan maar moet geduld hebben he.

Loop beetje te piekeren over een stom probleem over het wiegje 🙄 ik heb alles tijdig in huis gehaald hier en voorzien, wiegje wat in de living staat al ver op voorhand met een vriendin geregeld dat ik dat mocht lenen, dus alles stond netjes. En tis een mooie, moderne. Eind september is m'n vriend ff langs z'n ouders op bezoek en stuurde hij mij plots dat we die niet meer nodig hebben want z'n ma heeft nog wel een wiegje voor ons uit de familie. Ik had zoiets van ja, dat is vrij laat en niet meer nodig dus nee bedankt. Maar nu staan zij daar dus op want tis een wiegje wat al lang in de familie is 🤦‍♀️ m'n vriend en zn broers hebben daar als baby in geslapen maar dus ook hun vader zelfs nog, allerlei neefjes en nichten etc. Had om een foto gevraagd vorige week en het is echt een enorm oud lelijk ding. Stond nog bij een nicht en die had 't al klaar gezet voor 't stort, zeer jammer dat ze dit niet gedaan heeft... Nu is m'n schoonma dus dat oud ding gaan op poetsen en matrasje voor besteld en allerlei tierlantijntjes. Terwijl ik zoiets heb van ja, dus hetgeen ik al voorzien heb en mooi vind moet ik nu maar wegdoen omdat zij op 't laatste moment met zo'n spuuglelijk oud ding afkomen? Jaag me daar best over op. En m'n vriend wil dat dan graag nu vanwege 't sentimentele idee dat er dan 3 generaties in geslapen hebben. En zegt dat ik al de andere spullen toch al gekozen heb. Wat niet fair is eigenlijk, want hij heeft zich gewoon nx aangetrokken van al de rest en mij 't laten uitzoeken uit gemakzucht. Omdat we naast ons bed al een co-sleeper hebben staan en geen babykamer af hebben is er nergens anders in huis plek waar ik dat oud ding kan dumpen, wat moet ik daar nu mee 🤦‍♀️?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 oktober 2021, 17:53

Haha wat een probleem :D. Kan je niet vragen om het bij jou schoonouders te laten staan zodat je daar ook een wiegje hebt? Dan ben jij er vanaf en wordt het toch gebruikt..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 12 oktober 2021, 18:03

momofpgd schreef:
12 oktober 2021, 17:53
Haha wat een probleem :D. Kan je niet vragen om het bij jou schoonouders te laten staan zodat je daar ook een wiegje hebt? Dan ben jij er vanaf en wordt het toch gebruikt..
Ja dat idee had ik ook al. Maar heb de indruk dat ze precies geen baby spullen daar willen hebben 🤷‍♀️ ze hebben ook al gezegd dat ze niet gaan oppassen enzo. Laatst bracht ze zelfs een baby badje mee, terwijl ik heb gezegd dat wij er zelf al een gekocht hebben maanden geleden, en er bij mijn mama ook al een staat (die wél gaat oppassen). Leek mij ook handig dat er wat spullen bij hun zouden staan voor als we daar eens zijn. Maar is blijkbaar lastig lastig allemaal 🙄 Maar kga er idd toch nog eens op aandringen.. Ook omdat ze 't nog niet eens af heeft, eind volgende week ofzo zei ze, ja dan is m'n baby er mss al. Gaat ze dan als ze op kraamvisite komt ff m'n living her arrangeren of wat 🤔
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten