Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 september 2021, 12:28

@pindanootje: Wat erg dat het thuis niet beter gaat, misschien is het inderdaad niet slecht om ff de pauze knop in te drukken voor jullie beiden. Het is voor beiden absoluut geen gemakkelijk periode door alles wat jullie samen hebben meegemaakt! Misschien kan inderdaad een koppeltherapie misschien wat helpen… ik hoop dat jullie er samen uitkomen!
Ivm de ziekenhuiskosten, 300 is indd vr 2 persoonskamer en normaal is 1500 vr een 1 persoonskamer. Dit zijn de prijzen meestal ( 2 ziekenhuizen in mijn buurt vragen deze prijzen) .

Elvira: Het is inderdaad wel fijn dat ze je inleiden zodat je samen met je vriendin de geboorte kan delen! Veel succes!

Ik ga ook eens beginnen aan mijn kraamtas want je weet nooit hoe snel het kan gaan.

Amaai mompfgd 3 in 1 auto is inderdaad geen evidentie!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 september 2021, 10:30

Thx dames, hebben gisteravond veel geprobeerd uit te praten, hij ziet ook dat hij zich anders moet gaan opstellen, en stress gaan vermijden. Hij is van nature al geen prater of iemand die goed met emoties om kan dus mij zien vastlopen in dingen en hulp vragen is dan extra lastig voor hem om goed op te reageren wanneer ie zelf al vol stress zit. Bovendien is ook nog een melanoom ontdekt bij hem gister dus dat maakt 't er ook allemaal niet leuker op 🙄
Koppeltherapie zou inderdaad ook een zinnig idee kunnen zijn!

Ik ben vandaag een lijstje voor die zh-tas aant maken. Veel dingen zijn logisch die ik online lees, sommige zou ik niet snel aan gedacht hebben, zoals muntjes voor de rolstoel die eventueel nodig is, of een zwembroek voor je partner als je een ontspanningsbad op je kamer hebt en hij mee erin gaat om je rug te masseren oid. Aquarius zei m'n vroedvrouw ook nog en druivensuiker, voor als je wat flauw begint te worden na uren puffen maar niet kan eten.
Hebben jullie nog tips? En welke pampertjes nemen jullie 🤷‍♀️? Ze zullen die int ZH vast ook wel hebben voor in 't begin, maar toch. Kan nooit kwaad wat extra bij te hebben zeker. En is kraamverband hetzelfde als maandverband?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 5 september 2021, 11:05

Pindanootje, wat erg van die melanoom 😥 Kan dat ook goedaardig zijn, of wat zijn de volgende stappen voor je vriend? Moet super eng zijn en ook veel extra stress opleveren, ik weet wat het is en leef met jullie mee. Zou zeker eens kijken naar therapie, wij hebben aankomende week weer een sessie en kijk er wel naar uit om eerlijk te zijn.
Een vriendin van mij zei laatst: de duivel schijt op een hoop, nou dat kan je bij ons wel zeggen he. Het blijft allemaal maar komen...
Voor de ziekenhuis tas, goed idee van die Aquarius en druivensuiker! Onze vroedvrouw komt morgen nog eens langs, zal eens vragen of zij ook nog tips heeft. Ik geloof dat kraamverband wat dikker is dan gewoon maandverband, dus heb daar een pak van aangeschaft. Verder hebben wij newborn pampers (maat 1, voor 2-5 kilo). Ik neem ook nog wat andere handige dingen mee, zoals een oogmasker, boxje voor muziek, kersenpit kussen, badjas, slippers (voor in de douche), en droogshampoo 😅
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 5 september 2021, 11:15

Pampertjes en kraamverband krijg je in het zh en je moet maar bijvragen wanneer nodig.

Normaal gezien krijg je nog wel een rondleiding in het zh met uitleg en kan je nog vragen stellen.
Ik kreeg trouwens een lijst van het zh, zowel voor de bevallingstas als voor het verblijf.

Bij mijn 1e bevalling kon ik kiezen om verzorgingsproducten aan te kopen tegen een voordelig tarief of zelf meebrengen, bij de 2e bevalling (in hetzelfde zh) werd dit niet gevraagd en kreeg ik gewoon een hoop producten.

Het is ook soms moeilijk in te schatten wat mee moet, de ene bevalt na enige uren bij de andere duurt het een paar dagen.

En tijdens de kraamtijd kan je partner nog altijd dingen gaan halen, tijdens de arbeid ook als het lang duurt.
Mijn schoonbroer is nog 2 dagen gaan werken 🤣

Wat ik wel handig vond was een nachtlampje, vooral voor de bv 's nachts.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 september 2021, 12:16

Ja maar die rondleiding is denk ik vanwege covid afgeschaft nu. Er staan op hun site wel 3 presentaties die wat info geven. Heb er 2 gezien nu. En daarin zeiden ze inderdaad ook dat er voor 10 euro zo'n verz.pakketje aangeboden kan worden, ga ik wel doen dan.
Droogshampoo ook zeer goed idee 😄
Ja hij heeft een plekje in z'n nek, achter het oor, is al paar keer bij dermatoloog weggehaald laatste jaren maar bleef terugkeren en nu zag het echt wel heel slecht uit, is kwaadaardig inderdaad, maar zoiets is natuurlijk niet vergelijkbaar met wat jouw vriendin nu meemaakt Elvira. Dit is relatief snel en makkelijk te bestrijden lijkt me. Hij is er wel oké onder, maarja ook nu is het geen prater, dus helemaal zeker ben ik er niet van. Komt vast wel goed..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 5 september 2021, 19:57

Zeker eens vragen wat ze in het ziekenhuis wel/niet geven. Je kan hier normaal ook gewoon een afspraak voor maken bij de vroedvrouw. Donderdag heb ik een afspraak bij de vroedvrouw om het geboorteplan te bespreken- daar kijk ik wel naar uit.

Bij ons in her ziekenhuis krijg je kraamverband maar Pampers moet je zelf meebrengen of kan je daar kopen. Idem voor verzorgingsproducten. Ik neem deze gewoon zelf mee.
En inderdaad druivensuiker en aquarius zaten ook steeds standaard in mijn kraamtas - moet ik er nu nog insteken.
Vergeet zeker geen gsm lader, iets om te lezen...en vooral voor de bevalling alles meenemen. De spulletjes voor erna kan je je partner laten halen. Ik leg wel al alles klaar in de babykamer- anders vindt hij het nooit :lol:

Denk ook aan kleren voor je partner : een reserve-t shirt, een pyjama...

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 september 2021, 17:45

Ja kleding voor partner is idd ook wel een goed idee. Alhoewel, het ziet er alsnog naar uit dat ik een gemeenschappelijke kamer ga moeten kiezen dus dan mag m'n vriend toch niet daar blijven, enkel tussen 8 en 20u. En hij zal ook eens naar huis moeten om ons hondje uit te laten dus kan m zich dan wel omkleden.
Blijkbaar moet ik alsnog rond de duizend euro zelf betalen voor privé kamer, ongeacht of ik 0 of 4 nachten blijf, blijkt na overleg met de cm hosp.verz en de facturatie dienst vh ZH. Enkel wanneer volgende week ofzo blijkt dat kleintje in stuit blijft liggen en er keizersnede wordt gepland wil ik misschien toch de kosten overwegen.
Heb wel al fijne 't shirts en onderbroeken aangekregen van bamboe stof, is super zacht, ademt nog beter dan katoen, en is hypoallergeen. Die gaan met als bevallingskleding alvast :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 7 september 2021, 14:33

Ik kreeg bij mijn prenatale kine een checklist mee voor het bevallingskoffertje. Ik zal het hier ook effe delen, wie weet hebben jullie er ook iets aan 😉.

KOFFERTJE VERLOSKAMER
Kledij voor tijdens de bevalling, bv een lange t-shirt met knoopjes (knoopjes zodat je na de geboorte de baby op je blote borst kan leggen)
Warme sokken
Slippers (die tegen vruchtwater kunnen)
Bikinitop als je graag in bad wil
Extra onderbroek
2-3 handdoeken en washandjes, handig voor als je nog vruchtwater verliest of om nat op je hoofd of rug te leggen
Eerste kleertjes baby, bv body, kruippakje of pyjama, mutsje en dekentje. Handig in een doorzichtig zakje zodat de vroedvrouw of je partner het zakje snel vindt
Gemakkelijke kledij voor na de bevalling
Eten/drinken, bv druivensuiker, aquarius, muntjes en droge koekjes
Oplader gsm
Geboorteplan
Toiletpapier met tandenborstel, deo, douchegel, shampoo, conditioner, kam…
Haarrekjes/speldjes
Iets om mee te ontspannen, bv sfeerlampje, massage-olie, kersenpittenkussen, hotpacks, muziek, boek, laptop…
Zwangerschapsboekje
Bloedgroepkaart, ID, hospitalisatieverzekeringskaart
Erkenningspapieren baby als je niet getrouwd bent

KOFFERTJE MATERNITEIT
(Dit kan je partner nog thuis gaan aanvullen indien nodig)
6-8 rompertjes
3-6 pyjama’s/kruippakjes
Tetradoeken
2 paar babysokjes tenzij je pyjama’s met voetjes hebt
Kleine slabbetjes
Wantjes
Mutsje
Iets warm bv omslagdoek om je baby warm te houden wanneer je naar huis mag
Voor jezelf een pyjama waar je gemakkelijk borstvoeding in kan geven als je dat wil doen
Donkere onderbroeken (donker omwille van bloedvlekjes)
2-3 borstvoedingsbeha’s
Kousen
Kamerjas
Slippers/pantoffels
Verzorgingsproducten baby bv shampoo, zeep, olie (normaal ook te koop in je ziekenhuis)
2 handdoeken en washandjes
Snacks
Zak voor vuile was
Schrijfgerei
Evt. Eigen hoofdkussen, borstvoedingskussen, slaapmasker

In het ziekenhuis krijg je normaal gezien ook een thermometer, kraamverband, luiers en billendoekjes. Zaken zoals tepelzalf, borstcompressen, pijnstillers enz kan je tijdens je verblijf ook extra vragen.

KOFFERTJE PARTNER
(Voor tijdens de bevalling, hij/zij kan thuis achteraf nog zaken halen)
Kledij, bv t-shirt, reserve outfit of zwemkledij. Sta je niet altijd bij stil maar hij/zij kan vruchtwater, bloed of badwater op zich krijgen bij de bevalling
Toiletgerief
Handdoek en washandje
Snacks/eten, het eten voor de partner is normaal niet inbegrepen & de cafetaria is ook niet altijd open
Oplader gsm
Fototoestel
Bezigheidstherapie bv boek of laptop

En nog een tip: zet je maxi cosi al op voorhand in je auto, zeker als je een isofix hebt. Dan moet je partner daar thuis niet meer mee knoeien wanneer jullie naar huis mogen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 september 2021, 17:44

Dank je Ennas!!
Hoe voel jij je intussen?
Ik heb vanmiddag weer controle gehad bij de gyn. Ze zei dat de kans klein is dat de baby nog op tijd gaat draaien dus heeft al een datum ingepland voor keizersnede! 20 oktober is dat geworden. Dus nog 6 weken (en 1 dag) aftellen nu en het is zover!! Zo spannend!!
En ze stelde me al gerust dat ze tegenwoordig ook het skin to skin gedeelte bij de keizersnede echt in acht nemen, dus de baby ligt onmiddellijk bij mij tijdens de ingreep, half uurtje ofzo, dan even half uur apart (met m'n partner mee) en dan al terug bij mij op de recovery. Dus dat stelde me al gerust.
Ongelofelijk, vorig jaar 27 okt was m'n pickup en dan zou dit jaar de kleine al een week oud zijn 😅
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 7 september 2021, 18:36

@Pindanootje: Spannend dat jij al weet wanneer je zoontje (normaal gezien) geboren zal worden! 6 weken, het zal snel daar zijn. Wie weet draait hij toch nog, maar dan weet je alvast waar je aan toe bent als hij zo wil blijven zitten ☺️.

Ik heb er nu echt deugd van dat ik vroeger ben moeten stoppen met werken. Mijn kwaaltjes zoals bandenpijn, rugpijn & harde buiken nemen nu wel goed toe. Maar de omvang van mijn buik neemt nu ook in sneltempo toe, dus ik zie meer klachten als iets ‘positiefs’, de baby’s groeien goed en natuurlijk horen daar ongemakken bij 😊. Ik ben ook wel echt aan het aftellen. Daar heeft de schrik voor vroeggeboorte ook wat mee te maken natuurlijk. Wij hopen op nog 8 weken, dan zijn ze 36w ver. Alles daarna zou bonus zijn!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 7 september 2021, 18:45

@ennas : bedankt - is inderdaad een nuttig lijstje! Bij bevalling nr 3 weet ik het wel maar zeer nuttig.
En mijn buik zit hier al serieus in de weg bij 1 baby dus met twee!!! Rust maar goed en mijn gynaecoloog zei dat als de baby op 34w zou komen dat dit geen ramp zou zijn dus ik ben nu iets geruster, maar inderdaad liever nog 3 weekjes blijven zitten...

@pindanootje : spannend maar hopelijk draait de baby nog tegen dan!

Hier heb ik vandaag even met mijn verlof en mijn halfdaagse ziekteverlof gekeken en ik moet na deze week nog 2 weekjes werken! Weer een stapje dichter..

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 september 2021, 19:37

@Ennas: het klopt ongeveer met het lijstje dat wij gekregen hebben ;-)
Ik hoop alvast mee dat ze zeker tot 36 weken blijven zitten.

@Pindanoootje, wel goed dat je een data hebt gekregen en hopelijk draait hij toch nog he

@Momopfgd: De laatste loodjes, veel succes, ik hoop dat je ondertussen al beter voelt.

Hier nu 35 weken en ik voel toch ook dat het zwaarder wordt, maar de nestdrang is echt opgetreden en mijn vriend wordt al wat zot ;-). Ik ben ondertussen al thuis en dat doet wel deugd ;-), stilletjes aan het aftellen nu :-)

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 september 2021, 11:20

Minosh, fijn dat je ook niet meer werkt nu, dan kan je je volledig focussen op het huis in orde maken 😉 Iets waar ik nu bijna klaar mee ben, dat geeft wel een rustig gevoel!

Momofpdg: succes met de laatste 2 weekjes, hopelijk gaan ze snel voorbij.

Ennas: ik duim dat ze ook nog 8 weken blijven zitten, dan ben je toch geruster he.

Pindanootje: succes met je vriend, hopelijk kan hij de emoties toch ook wat verwerken want zulk nieuws is toch schrikken. En jullie hebben al zoveel meegemaakt. Wel spannend dat je een datum hebt voor de keizersnede!!

Ik ga uiteindelijk ook worden ingeleid, zodat mijn vrouw tussen 2 chemo's zit en zich goed voelt om de bevalling bij te wonen. Volgende week is het zo ver!! Kan het eigenlijk niet geloven dat we ze dan eindelijk gaan ontmoeten 😍 Ik heb a.s. vrijdag nog een controle en dan zal alles worden vastgelegd. Spannend!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 september 2021, 11:23

@Elvira : wat fijn dat je vrouw erbij kan zijn dan! Toch een klein lichtpuntje... en wat spannend allemaal - voor jou komt het heel dicht nu!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 september 2021, 11:39

Ooh Elvira volgende week al!!! Wat spannend ! Wauw 😍🤩 jij bent de eerste uit ons groepje die eraan kan beginnen! Hoe voel je je eronder? We zullen allemaal aan je denken iig! Fijn dat het zo gepland kon worden ivm haar chemo.
Minosh voor jou ook heerlijk dat het werk erop zit en je nu kan gaan aftellen he!
Ik ga nog 1 weekje ziekteverlof verlengen denk ik, en dan nog even 2 weken werken om dingen af te ronden, en dan ook verder rustig thuis aftellen naar de kleine..
Hebben jullie allemaal al een gesprek met K&G gehad eig? Blijkbaar doen ze dat tijdens de zwangerschap maar heb nog niks gehoord. Zelf eens bellen komende week.. 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten