Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 13 mei 2021, 12:22

We hebben het hartje zien kloppen ja (of flikkeren eerder :)), niet gehoord. Kan het dat dat nog niet duidelijk genoeg te horen zou zijn op 7 weken? Geen idee maar ik was op de moment zelf zo opgelucht dat ik er niet naar gevraagd heb... :)

Ik heb verder echt geen flauw idee wat ik ga doen; nog eens naar de huisarts, naar de homeopaat... een vroedvrouw zou ik ook supergraag onder de arm nemen maar wil ik toch mee wachten tot ik 12 weken ben... Ik denk de volgende dagen even afwachten. Gisteren heb ik 1x Antimetil genomen en gemberthee gedronken en dat was het. In principe is het "doenbaar", maar ik ben toch mezelf niet. Ik hoop echt dat dat betert na 12 weken!

Het is nu wel veel ineens vind ik... spannende weken, omdat het nog zo pril is, omdat ik van werk ga veranderen (ben ook gisteren te weten gekomen dat ik dan helemaal geen recht heb op ouderschapsverlof omdat je daarvoor 12 maanden anciënniteit moet hebben... oeps), omdat die hormonen worden afgebouwd, en dan dat vaccin. Ik heb mijn uitnodiging gisteren gehad. Ik krijg m'n eerste prik als ik net geen 10 weken ben. Er zijn mensen in mijn omgeving die zeiden dat ik best zou wachten tot na week 12... maar waarom... ik heb eigenlijk wel vertrouwen in dat vaccin. En bij de tweede prik ben ik dan toch al voorbij 12 weken.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 13 mei 2021, 21:22

@johanna : wel heel goed nieuws van de hartslag hoor! En mijn gynaecoloog zei toen ik 7 weken was dat ze dit nog niet lang mochten laten horen de hartslag , - reden weet ik ook niet maar dus niets om je zorgen over te maken.
Hopelijk betert de misselijkheid snel. Bij mij hielp/helpt ook niets en duurt het altijd de volle 9 maanden dus zwanger zijn of voor mij echt vreselijk.. hopelijk betert het bij jou wel snel!

Spannend voor het vaccin : ik zou ook niet wachten als ik jou was! Ik zit vol spanning te wachten op mijn uitnodiging..

PS : ik ben ook van werk verandert ( begin op 1 juni op mijn nieuwe job) en inderdaad het eerste jaar kan je geen ouderschapsverlof opnemen - domme regel. Ikzelf ga dan de eerste periode zorgverlof voor mijn oma nemen - dit kan blijkbaar wel direct.. ik ben al sinds mijn eerste dochter thuis op woensdag dus ik zag het ook niet zitten om voltijds terug te werken 🤭

@celine ; hoe was het bij de dokter?

Bij mij ook met utrogestan gestopt op 12 weken zonder controle bloedname... Blij dat ik ervan af was!!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door irisbloem » 14 mei 2021, 6:40

Johanna1991 schreef:
13 mei 2021, 12:22
We hebben het hartje zien kloppen ja (of flikkeren eerder :)), niet gehoord. Kan het dat dat nog niet duidelijk genoeg te horen zou zijn op 7 weken? Geen idee maar ik was op de moment zelf zo opgelucht dat ik er niet naar gevraagd heb... :)

Ik heb verder echt geen flauw idee wat ik ga doen; nog eens naar de huisarts, naar de homeopaat... een vroedvrouw zou ik ook supergraag onder de arm nemen maar wil ik toch mee wachten tot ik 12 weken ben... Ik denk de volgende dagen even afwachten. Gisteren heb ik 1x Antimetil genomen en gemberthee gedronken en dat was het. In principe is het "doenbaar", maar ik ben toch mezelf niet. Ik hoop echt dat dat betert na 12 weken!

Het is nu wel veel ineens vind ik... spannende weken, omdat het nog zo pril is, omdat ik van werk ga veranderen (ben ook gisteren te weten gekomen dat ik dan helemaal geen recht heb op ouderschapsverlof omdat je daarvoor 12 maanden anciënniteit moet hebben... oeps), omdat die hormonen worden afgebouwd, en dan dat vaccin. Ik heb mijn uitnodiging gisteren gehad. Ik krijg m'n eerste prik als ik net geen 10 weken ben. Er zijn mensen in mijn omgeving die zeiden dat ik best zou wachten tot na week 12... maar waarom... ik heb eigenlijk wel vertrouwen in dat vaccin. En bij de tweede prik ben ik dan toch al voorbij 12 weken.
Ik hoorde de hartslag al op 6 weken Het is niet dat je het niet kan horen maar ze mogen dit niet lang doen in het begin en sommige doen het daarom helemaal niet
Ik ben ook misselijk geweest gedurende mijn hele zwangerschap maar in het tweede trimester was het tijdelijk minder erg

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 14 mei 2021, 7:53

@Johanna: Ik heb het hartje pas gehoord op 12 weken, zoals irisbloem schrijft is het afhankelijk van gynaecoloog.
Wel super dat je een goede echo hebt gehad.

@Pindanootje: Ik duim mee dat de gynaecoloog een echo voor je maakt❤️❤️❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 14 mei 2021, 18:04

Hoi dames, vandaag een geruststellend bezoekje aan de gyn gebracht, die ook heel lief met me gepraat heeft over papa eerst, en toen een echo maakte. Kleintje lijkt helemaal in orde, 14cm al nu (16weken ver) , en dit keer op de echo ook goed zichtbaar dat het een jongetje is 😄
Ik ga me op haar advies ook nu eens aanmelden bij de vroedvrouw, en ook met de huisarts eens spreken over het Pfizer vaccin.

Ik ga proberen weer wat actiever hier mee te volgen met iedereen komende tijd. Hopelijk maakt iedereen 't goed 😘
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 14 mei 2021, 18:53

Wat lief van je gynaecoloog! Blij dat het met je kleintje goed gaat! ❤️

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 14 mei 2021, 19:58

Fijn om hier te lezen van alle goeie echo's :)

Zelf ook woensdag een top 12w echo gehad! Nu nog wachten op de nipt uitslag en dan hopelijk wat minder ongerust.
Ik vond de gynea wel heel koel. Was eerste keer in 3j mn eigen gynea terug gehad en viel toch wat tegen. Mn man vond het ook. Om dan te weten dat je daarbij moet bevallen, dat is altijd een gok he hoe dat gaat meevallen? We zullen wel zien zeker.... ik was trouwens helemaal id war dat ik mn broek ni moest uitdoen voor de echo :lol: ik had nog nooit een echo op mn buik gehad.
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 14 mei 2021, 20:06

Ooch kei goed nieuws pompelmoes❤️. ik duim mee voor de goede Nipt.
Wat jammer van de gynaecoloog, ik hoop dat de volgende consultatie beter mee valt, anders misschien iemand anders zoeken.
Hihi, ik wist het ook niet van de echo op de buik! Ik was ook verbaasd 😦! Een nieuwe mijlpaal l😅

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 14 mei 2021, 21:09

Grappig 🤭 inderdaad eindelijk op de buik nu! Veel aangenamer toch wel. Leuk om te horen dat de echo's goed waren en Pompelmoes : we duimen voor een goede NIPT! Was bij mij ook het moment dat ik eindelijk durfde denken dat ik zwanger was.

Jammer van je gynaecoloog maar bij de bevalling is het meestal wel gewoon de vroedvrouw die je het meeste bijstaan. Bij mijn eerste was de gynaecoloog juist op tijd , bij mijn tweede te laat - wel alletwee s nachts...

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door malu » 14 mei 2021, 22:26

@pompelmoes: als je echt niet tevreden bent van je eigen gynaecoloog, kan je nog altijd een andere gynaecoloog kiezen. Wel jammer dat het zo tegen viel.
De vraag is ook of je eigen gynaecoloog je bevalling zal doen. 's nachts en in het weekend heb je toch de gynaecoloog van wacht.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 16 mei 2021, 15:52

Is er iemand wat online zwangerschapsyoga doet? Ik wil daar graag mee beginnen. Nog liever had ik dat int echt gedaan natuurlijk, ergens in de buurt, maar voorlopig dan maar online..
Als iemand er eentje kan aanraden..?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 16 mei 2021, 17:35

Pindanootje schreef:
16 mei 2021, 15:52
Is er iemand wat online zwangerschapsyoga doet? Ik wil daar graag mee beginnen. Nog liever had ik dat int echt gedaan natuurlijk, ergens in de buurt, maar voorlopig dan maar online..
Als iemand er eentje kan aanraden..?
Ik heb net naar eentje gemaild maar nog geen reactie gekregen.
Vanaf 9 juni mogen ze normaal terug binnen opstarten, misschien kan het dan.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 16 mei 2021, 19:13

Pindanootje schreef:
16 mei 2021, 15:52
Is er iemand wat online zwangerschapsyoga doet? Ik wil daar graag mee beginnen. Nog liever had ik dat int echt gedaan natuurlijk, ergens in de buurt, maar voorlopig dan maar online..
Als iemand er eentje kan aanraden..?
Ik heb vandaag een sessie gedaan via de app Alo Moves, vond die wel heel goed. Hebben per trimester verschillende video’s. De app is wel betalend, ik heb vroeger ook Yoga with Adrienne gedaan op YouTube en naar het schijnt heeft zij ook zwangerschaps yoga.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 16 mei 2021, 20:10

Ik ben yoga beginnen doen zo'n 9 of 10 maanden voor ik zwanger werd. Ik deed het iedere dag met 'yoga with adriene' en dat deed me echt super goed! Ik sloeg echt nooit over behalve na mn pickup, en als ik een terugplaatsing had paste ik me aan omdat ik zeker nix verkeerd wou doen. Stom eignk want in het begin mag eigenlijk alles. Maarja iedereen kent het hier wel, te ongerust. Hierdoor is helaas de yoga sterk vermindert sinds ik zwanger ben, ben nu ook vaak moe 's avonds en het zit niet meer in mn gewoontepatroon. Vind het zelf erg jammer want ik voel gwn dat yoga goed is voor mn lichaam. Maar ik vind ook niet zo'n toffe filmpjes specifiek voor zwangerschap. Yoga with adriene heeft op haar (betalende) app idd zwangerschapsyoga, maar zeer beperkt! Dus wel fijn om te horen Elvira dat jij Alo movies leuk vind gezien je ywa goed vind, mss vindt ik het dan ook tof, ik zal het eens bekijken :) ik wil er graag terug invliegen en liefst idd ook binnenkort ook live lessen, daar kijk ik ook naar uit!
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 16 mei 2021, 20:22

Pompelmoes, de vermoeidheid beter voorbij de 12 weken😀!
Merci voor de tips Elvira!

Ik sport wel nog, maar ik zou graag combineren met de yoga. Blijkbaar helpt het ook voor een vlottere bevalling...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten