Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 23 augustus 2021, 8:59

Oh Elvira, wat een hartverscheurend nieuws :(. Ik wens je vrouw en jou enorm veel sterkte en goeie moed. We duimen allemaal dat de behandeling vlot aanslaat. En zoals je weet: alle begrip als je hier wat minder wil posten, maar dit forum draait om meer dan alleen zwanger zijn. Als je eens over iets anders stoom wil aflaten, zeker ook welkom om het aan ons te vertellen, we zijn er voor je. Dikke knuffel!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 augustus 2021, 10:16

@Ennas: Hoe gaat het met jou? Is de pijn ondertussen wat verminderd?

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 23 augustus 2021, 10:26

Minosh schreef:
23 augustus 2021, 10:16
@Ennas: Hoe gaat het met jou? Is de pijn ondertussen wat verminderd?
Dat gaat met ups en downs, maar ik ben er intussen wel wat 'geruster' op. Sinds we het nieuws kregen van op te letten met de lengte van mijn baarmoederhals, is die nog twee keer opgemeten en blijft het precies stabiel en nog boven de 2,5cm. Dus mijn 'semi-platte rust' blijkt wel te werken :).

En ik heb uiteindelijk tóch geen telefoontje gekregen over mijn suikertest. Ik ben wel langs de huisarts geweest voor extra tips & let nu nog iets meer op welke suikers ik binnen krijg, maar voor het ziekenhuis is het blijkbaar dan wel oké.

Maar in 't algemeen: best goed! De schrik dat er iets misgaat blijft er een beetje in, maar da's niet verwonderlijk met ons traject en met 't feit dat het er twee zijn, maar met elke week zijn wij geruster dat het allemaal goed zal komen :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 augustus 2021, 11:15

Ennas schreef:
23 augustus 2021, 10:26
Minosh schreef:
23 augustus 2021, 10:16
@Ennas: Hoe gaat het met jou? Is de pijn ondertussen wat verminderd?
Dat gaat met ups en downs, maar ik ben er intussen wel wat 'geruster' op. Sinds we het nieuws kregen van op te letten met de lengte van mijn baarmoederhals, is die nog twee keer opgemeten en blijft het precies stabiel en nog boven de 2,5cm. Dus mijn 'semi-platte rust' blijkt wel te werken :).

En ik heb uiteindelijk tóch geen telefoontje gekregen over mijn suikertest. Ik ben wel langs de huisarts geweest voor extra tips & let nu nog iets meer op welke suikers ik binnen krijg, maar voor het ziekenhuis is het blijkbaar dan wel oké.

Maar in 't algemeen: best goed! De schrik dat er iets misgaat blijft er een beetje in, maar da's niet verwonderlijk met ons traject en met 't feit dat het er twee zijn, maar met elke week zijn wij geruster dat het allemaal goed zal komen :).
Fijn om te horen dat het wat gestabiliseerd is en dat de 'semi' platte rust toch wat helpt.
Dat is keigoed nieuws dat je waarden goed zijn ivm de suikertest :-)
Natuurlijk heb je altijd ietsje minder schrik met een tweeling, en zeker met de omstandigheden, maar wel goed dat je meer een meer gerustgesteld bent naarmate de tijd vordert :-). Hou je goed he!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 23 augustus 2021, 15:51

Minosh schreef:
23 augustus 2021, 11:15
Fijn om te horen dat het wat gestabiliseerd is en dat de 'semi' platte rust toch wat helpt.
Dat is keigoed nieuws dat je waarden goed zijn ivm de suikertest :-)
Natuurlijk heb je altijd ietsje minder schrik met een tweeling, en zeker met de omstandigheden, maar wel goed dat je meer een meer gerustgesteld bent naarmate de tijd vordert :-). Hou je goed he!
De waarden voor die suikertest zijn niet super, maar als ze niets laten horen neem ik aan dat het 'net goed genoeg' is ;). Zelf wat monitoren en gezond verstand gebruiken it is! Qua geruststelling helpt 't ook dat de baby's heel beweeglijk zijn en mijn buik echt zienderogen groeit. Dan zullen ze het wel goed hebben daarbinnen ;).

Hoe is 't intussen met jou? En de rest? Iedereen begint nu toch richting dat derde trimester te gaan, of zit er al middenin. 't Wordt weer wat spannender!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 23 augustus 2021, 17:50

Oh Ennas gelukkig helpt de semi platte rust idd en blijf je stabiel nu! Krijg je de tijd wat om of verveel je je veel met al dat plat liggen? Fijn dat de suiker waarden ook nog net binnen de acceptabele waarden vielen :)
Hier cava wel. Erg druk moet k zeggen. Zo'n verbouwing en drukte in huis als je al zo dik bent is niet evident. Ben totaal niet mobiel meer, constant moe, en toch wil ik zoveel mogelijk mee volgen en doen dus ga ik wel eens over m'n eigen grenzen :/
Vrijdag de 30 weken controle goed, alles helemaal goed, baby is nu 1,7kg al. Gyn zei dat als ie zo verder groeit dat ie tussen de 3,5 en 3,9 bij geboorte gaat zijn schatte ze in 😱 een hele kadee dus!
Vandaag ben ik jarig, 33 geworden, voor 't eerst zonder m'n papa dus toch wel heel dubbel zo'n dag. De volgende verjaardag is ons kleine ventje erbij dus zal weer helemaal anders zijn..
Oh hebben jullie ook dat je navel helemaal "weg" is precies? Is helemaal klein en plat geworden. En zie zowat aders lopen op m'n borsten ook precies..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 23 augustus 2021, 18:26

Doordat het nog geen échte platte rust is, ben ik nog niet moeten stoppen met werken. Ik heb wel met mijn bazen afgesproken om niet meer naar kantoor te gaan, en mijn taken zijn enorm verlicht. Ik doe schrijfwerk, dus ik kan nu vanuit mijn zetel werken. En ik doe overdag geregeld een dutje of leg mij even neer, door glijdende uren kan dat bij ons 😊.

Kan geloven dat zo’n verbouwing in combinatie met zo’n dikke buik niet evident is! Klinkt ook als een flinke kerel, jouw zoontje. ‘t Zal er de komende tijd niet op beteren met vermoeidheid 😅. Mijn navel is ook veranderd intussen, niet vlak maar begint er ‘uit’ te komen 😀. En die aders op mijn borsten had ik al effe.

Zal wel een aparte verjaardag zijn nu. Ik hoop dat je er toch wat van kan genieten, van mij alvast gefeliciteerd.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 23 augustus 2021, 21:30

Wat verschrikkelijk nieuws Elvira. Laat ons maar weten hoe het verder loopt als je daar zelf de energie/zin voor hebt. En ontzettend veel sterkte <3

Ik zit nog niet zo ver als de meesten van jullie dus nog niet zoveel te vertellen, niet zo'n erg dikke buik, er zit nog niets echt in de weg. Vannacht wel voor het eerst kramp gehad in mijn been en dat gevoel gaat precies niet weg, ik had beter een wandelingetje gemaakt vandaag, maar ook totaal geen zin in met dit weer. Vorige week hadden we onze 21-weken echo, toch raar dat het twee maanden geleden was dat we hem gezien hadden, en we hebben hem niet eens "volledig" gezien, alleen ingezoomd op alles :p Maar het duurde maar een kwartiertje eigenlijk, alles was in orde. Ze gokten op een gewicht van 500 gram en een bevallingsdatum van 18/12, iets eerder dan 25/12 dus. Maar zo vroeg heb ik niet de indruk dat ze dat echt al kunnen voorspellen... Voor die suikertest heb ik wel schrik, aangezien ik na mijn overgeefperiode echt wel veel koeken ben beginnen eten tussendoor, iets wat ik de laatste jaren net wat had geminderd. Nadat ik iets zoets heb gegeten, voel ik hem ook altijd bewegen. Glucose rush... waarschijnlijk niet zo goed. De gynae zei ook dat hij met zijn hoofdje naar beneden lag en dat dat goed was... ik had zoiets van: dat kan toch nog veranderen dus zegt helemaal niets, maar blijkbaar is het goed als de baby het al 'kent' om met zijn hoofdje zo te liggen.

Ik ben ook altijd een stresskip op vakantie en onze vakantie begint volgende week pas, met corona hebben we nog niets geboekt, ook omdat ik mijn enkel had verstuikt en ik niet goed kan inschatten hoe ver ik kan wandelen. En mijn partner zit wel een beetje te pushen van nog een laatste keer vanalles te kunnen doen op vakantie zonder een kind, wat mij soms wel stoort... ik weet ook niet wat mijn grenzen zijn, als ik thuiswerk zit ik toch maar heel de tijd op een zetel/stoel.

Oh en happy birthday Pindanootje :) :)
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 24 augustus 2021, 7:36

Inderdaad Ennas zolang ze niet bellen zullen de waarden wel goed genoeg zijn. Hier is ze met suiker of zonder zeer bewegelijk😅! Het is fijn om ze zo te voelen he!

Een late gelukkige verjaardag 🎂, pindanootje! Het moet inderdaad wel heel dubbel geweest zijn!
Amaai verbouwen en zwanger zijn, geen evidentie, rust maar voldoende!
Wat een goed nieuws dat je ventje goed aan het groeien is, ons prutske woog 1,8 op 31 weken en volgens de gynaecoloog net in het midden op de schaal, zal de volgende x vragen hoeveel ze wordt geschat!

Wat super nieuws johanna dat de 20 weken echo goed was, terug een mijlpaal! De buik zal nu lichtjes beginnen groeien, dat is bij mij toch gebeurt rond die periode!
Misschien is het wel goed om even met jullie 2tjes weg te gaan, maar je moet doen waar je goed bij voelt!

Hier gaat alles goed, enkel heel veel wakker ‘s nachts, last van slapeloosheid precies😅, maar wel kei moe opstaan.
Voor de rest ok, buiten de rugklachten, maar die zijn door het kussen en de oefening gelukkige wat minder.
Wel nog steeds rustig aan het sporten, maar het zullen de laatste 2 weekjes worden, het voortdurend opstaan van een matje begint wat lastig te worden😅!
Ik ben blij dat alles goed met jullie kleintjes! Op naar de volgende goede echo🍀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 augustus 2021, 8:05

Goodmorning ladies.
Oh wat leuk Minosh, dan gaan onze kleine prutskes precies toch ongeveer gelijkop qua gewichtje he :)
Johanna fijn dat je controle goed was!! Ik had laatst een pretecho en toen zei de echografiste dat ie al met hoofdje naar beneden lag, maar bij de 30w controle was ie alweer gedraaid dus ligt nu in stuit. Hopelijk draait ie nog, er is nog even tijd, maar ook niet kei veel 😅🙈
Krijg 7 september de volgende check up weer.
Vannacht van een nieuw kwaaltje last gekregen plots, brandend maagzuur. Werd gwn wakker met 't gevoel boertje te moeten laten, kwam precies stroom lava naar boven 😅🙈 nog nooit gehad.. Kon kei lang niet meer slapen, door 't gevoel dat 't weer opkwam dan.. Nu flink moe want half 8 stonden de werkmannen weer voor de deur natuurlijk. Van rust komt er veel te weinig 🙄 verlang nu al echt naar verlof.. Maar toch, niet evident als zelfstandig om 't werk voor zolang Los te laten..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 24 augustus 2021, 10:00

Bah maagzuur, ik heb er ook enkele dagen last van gehad, maar probeer zo weinig mogelijk tomaten enzo te eten en dan is het precies beter. Misschien eens zien van wat je het krijgt ;-)
Inderdaad, als zelfstandige moet het echt niet evident zijn om het werk los te laten en ook financieel zal dit wel een impact hebben.
Ik moet nog 8 dagen werken en dan stop ik, ik prijs me echt gelukkige hiermee.
Hier ligt ze ook al naar beneden maar ook in stuit, maar blijkbaar kan je het zelf wat doen draaien door voorop je stoel te gaan hangen en te liggen op je zij waar hij of zij ligt, dat zei de vroedvrouw toch tegen ons :-)

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 24 augustus 2021, 10:36

Maagzuur heb ik ook wel eens last van. Hier zijn de boosdoeners zaken met bruis in, of iets vettiger eten. Het komt vooral 's avonds op, dus op die dagen slaap ik met een extra kussen zodat ik wat hoger lig. Dan heb ik dat gevoel dat het omhoog blijft komen al heel wat minder.

Voor de stuitliggers: ze hebben nog wat tijd om zich te draaien ;). Mijn kine gaf wel als tip dat je de zwaartekracht kan inzetten om de baby te helpen draaien, meer naar het einde van de zwangerschap toe. Je kan zoals Minosh zegt al beginnen met op een stoel te hangen. Of als je meer acrobatische toeren nog aan zou kunnen, kan je op ellebogen en knieën gaan zitten zodat je poep hoger zit dan je schouders.

Nog een tip van mijn kine: op het einde van de zwangerschap lig je net iets beter op je linkerzij dan op je rechter. Daarmee zou je een iets kleinere kans hebben op een sterrenkijker. Baby's moeten bij de geboorte een draaiing maken door je bekken heen en 't zou het eenvoudigst zijn als de baby langs links aan die draaiing begint.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 28 augustus 2021, 16:47

Hey dames. Ik zal binnekort eens navragen hoe ik dat precies moet doen dan, om de kleine te helpen omdraaien en juist liggen! Ik zie eruit alsof ik al haast aan bevallen toe ben, zo dik, mensen die me niet kennen en vragen hoelang nog zijn erg verbaasd als ik zeg nog een week of 8 - 9. M'n energie is kei laag en krijg ook weinig lucht... Vanmorgen m'n tweede corona prik gehad. Nu die van kinkhoest nog over 2weken.
Thuis gaat 't alles behalve goed. Relationeel met m'n vriend is echt klote gewoon. Hij steunt of helpt me totaal nergens bij, bezorgt me enkel een hoop extra stress meestal, heb er ook met m'n vriendinnen en mama al over gepraat. Ik voel me steeds depressiever worden. Het is echt teveel voor me, de zw.hormonen die door m'n lijf gieren, het gemis en verdriet om m'n papa, het huis op stelten, en een partner die me niet helpt maar met zichzelf bezig is vnl. Hij is nergens bij betrokken vd voorbereidingen voor de baby, kraamzorg of erkenning regelen of alles wat erbij komt zien eigenlijk, heeft hij geen benul van. Heb vorige week me er boos over gemaakt en hele to do lijst gemaakt vd baby maar hij heeft er nog steeds niet naar gekeken zelfs. Ik heb rust nodig thuis maar kom er niet aan toe. Voel me ongelukkig.. Het is constant iets, en hij snapt niet dat ie m'n stress juist zou moeten vermijden en me ontzien. Als ik aangeef dat ik 't ergens niet over wil/kan hebben omdat 't me echt overstuur maakt en ik dat er niet meer kan bij hebben, dan gaat ie alsnog volledig over m'n grenzen en draaft erover door tot ik stijf vd stress sta en jankend en hyperventilerend ben. En dan ist nog m'n eigen schuld dat ik me niet kalm hou. Ik heb er enorm bang voor dat ik er helemaal alleen voor ga staan als de kleine er is, ik 0 emotionele steun ga krijgen, en dat we niet lang daarna uiteen zullen gaan. Trek 't gewoon niet meer zo 😪
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 28 augustus 2021, 21:40

@pindanootje : wat vreselijk dat je je zo voelt!
Maar om de ligging van de baby zou ik mij niet teveel zorgen maken - ik ken iemand waarbij de baby op 39 weken nog goed is gaan liggen dus nog tijd genoeg! Hier is hij/zij een week of 2 geleden goed gaan liggen(of toch al hoofd naar beneden) terwijl de baby ervoor dwars lag.. dus daar echt niet teveel zorgen uit maken!
Wat je vriend betreft; heel jammer dat je je niet gesteund voelt maar je hebt ook veel meegemaakt op korte tijd natuurlijk- en die horrmone helpen ook niet mee natuurlijk. Ook zeggen ze dat vrouwen mama worden wanneer ze zwanger zijn en mannen pas papa als de baby er is... dus geef hem misschien ook de tijd nog - voor die mannen lijkt het somsnog heel ver weg terwijl het voor ons heel dichtbij komt...

Hier helaas nog geen beterschap... gisteren nog eens op controle geweest - om de 2 min een harde buik maar gelukkig (nog) geen effect op mijn baarmoederhals
. Conclusie gynaecoloog; vervelend maar niets aan te doen... gelukkig volgende week terug controle. Mijn huisarts zei ook dat ik om de week een controle kan vragen als ik mij daar geruster bij voel, misschien toch eens hiervoor horen...
3de zwangerschap dus ik weet wel hoe weeën voelen maar heb gewoon schrik dat het allemaal plots gaat gebeuren...ben nu ook maar halftijds thuis aan het werken maar de rust helpt helaas niets

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 29 augustus 2021, 10:25

@pindanootje: Bij mij denken ze ook al sinds enkele weken dat ik op bevallen sta, maar waarschijnlijk heb je gewoon meer vruchtwater, de ene toont nu wat zwaarder als de andere, maar fijn is het niet als mensen er commentaar over geven.
Wat jammer dat je zo voelt, het is voor jouw inderdaad helemaal geen gemakkelijk periode geweest, en de stress met de verbouwing zullen er geen goed aan doen. Zoals momopfgd wel zegt, het klopt dat mannen pas papa worden op het moment de baby er is, mijn vriend heeft nog niet echt dat gevoel en die denkt ook dat we nog zeeën vn tijd hebben. Als ik niet in actie schiet, hij ook niet hoor. Babylijst, pamperrekening, … heb ik gewoon geregeld, minder stress en minder ruzie zls we samen zouden moeten doen😅!
Ga je nog met iemand praten, misschien helpt het om met iemand te praten over hoe je nu voelt!

@Momopfgd: Wat erg dat je niet beter voelt en dat de rust niet echt helpt! Ik zou zeker vragen voor die wekelijks controle, liever ene te veel als ene te weinig!
Ik hoop dat je kleintje toch nog lang genoeg er in blijft zitten en dat het maar voorweeën zijn!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten