Uitgerekend okt-nov-dec 2021

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 25 oktober 2021, 20:21

Hier ook nooit problemen gehad qua slapen, dus soms wel een beetje schrik dat het nu anders gaat zijn, ook wel 2 van de 3 dat buikslapertjes waren, maar dat is pas na enkele weken begonnen.

En ik kan ze ook niet laten huilen als ze zo klein zijn. In het ziekenhuis had ik ze bij de eerste kik al vast, ik wou niet dat de anderen dames op de afdeling dachten dat ik een bleiterke had. De laatste keer had ik vrij veel last van het huilen van de baby in de kamer naast ons, ook 's nachts, kwam ook wel doordat de ramen openstonden omdat het zo warm was.

Niet te veel stressen op voorhand en zelf proberen rustig te blijven en je partner ook. Bij de tweeling en zeker ons zoontje merkte ik dat als mijn man stress had dat het kleintje dit overnam, dus dan maar een beetje troost bij mama die helemaal voor zen gaat.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 25 oktober 2021, 20:23

AnieN schreef:
25 oktober 2021, 19:01
Ik kom even binnengevallen... Ons meisje sliep de eerste 7 weken op mijn buik. Ik vertrouwde mijn eigen lichaam wel en reageerde direct wanneer ze wakker werd. Tegen de 9 weken werd ze wat te zwaar. Na enkele weken sukkelen met slapen heb ik haar overdag op haar buik gelegd. Blijkbaar is ons meisje een buikslapertje. Hoeveel mama's hier al hebben gezegd, ohja ik deed dat ook zo maar shhhh dat mag eigenlijk niet hé. Maar iedereen wslaapt hier wel en ik houd ze erg goed in het oog :)
Bedankt om dit te delen ☺️ Idd, buik slapen is echt taboe hè, net als de baby niet op je kamer laten slapen.
Slaapt jouw dochter dan overdag op haar buik en s nachts op haar rug? Of nu altijd op haar buik? Ik wil het ook eens proberen maar ben bang dat ze dan niet anders meer wil 😉
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 25 oktober 2021, 20:47

Pindanootje schreef:
25 oktober 2021, 18:55
momofpgd schreef:
25 oktober 2021, 18:52
Ik durf het haast niet zeggen, maat hier een drool9mbaby. Slaapt overdag braaf in zijn parkje en ´s nachts in zijn bedje langs mij. Overdag is hij af en toe wakker en zit hij in het wippertje rond te kijken ´s avonds meestal ee knuffeluurtje maar komt dan lekker uit om gezellig samen in de zetel te zitten..
Hopelijk blijft dit zo...
Hij is ook al terug boven zijn geboortegewicht.
Wauw 😱😍 hoe heb je dat voor elkaar gekregen haha? Heb je m vanaf 't begin minder op je laten slapen ofzo of hoe doe je dat? Was dat bij die vorige 2 ook zo? Heerlijk zeg meid!! Zo voel je jezelf ook fitter wss?
Niets speciaals gedaan hoor - hij sliep in het ziekenhuis al gewoon braaf in zijn bedje :D .
Bij nummer 1 was dit helemaal niet het geval - die moesten we ook heel veel pakken..
Nummer 2 was ook hetzelfde als nu - direct mooi slapen en geen last van.
Maar misschien ben ik zelf ook gewoon veel relaxer want de baby's nemen inderdaad je stress wel over.
Hier is natuurlijk ook veel lawaai overdag als de twee andere thuis zijn dus misschien voelt hij zich niet zo alleen.

En ja ik voel me 100x beter dan voor mijn bevalling- wat een verademing!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 oktober 2021, 20:50

Is op de kamer slapen ook taboe? Want er bestaat toch ook veel advies dat ze juist het eerste half jaar bij je langs je bed mogen liggen ? Ik kijk er nu al naar uit dat 't kleintje in die Co sleeper naast me ligt. Bij m'n broer thuis hebben ze zelfs een periode 2 grote matrassen naast elkaar gehad in hun slaapkamer, zodat hun 3 kleine kids erbij konden liggen eender wanneer ze wouden. Kregen ze ook wel commentaar op. Maar die kids hebben ook vanzelf de leeftijd bereikt dat ze 't niet meer wilden of nodig hadden en op hun eigen kamertje bleven. Mij lijkt daarmee niks mis. En met 't op de borst slapen overigens ook niet behalve dan dat 't voor jezelf gewoon zo onpraktisch en onhaalbaar is, en je je rust nodig hebt..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 25 oktober 2021, 21:09

Pindanootje schreef:
25 oktober 2021, 20:50
Is op de kamer slapen ook taboe? Want er bestaat toch ook veel advies dat ze juist het eerste half jaar bij je langs je bed mogen liggen ? Ik kijk er nu al naar uit dat 't kleintje in die Co sleeper naast me ligt. Bij m'n broer thuis hebben ze zelfs een periode 2 grote matrassen naast elkaar gehad in hun slaapkamer, zodat hun 3 kleine kids erbij konden liggen eender wanneer ze wouden. Kregen ze ook wel commentaar op. Maar die kids hebben ook vanzelf de leeftijd bereikt dat ze 't niet meer wilden of nodig hadden en op hun eigen kamertje bleven. Mij lijkt daarmee niks mis. En met 't op de borst slapen overigens ook niet behalve dan dat 't voor jezelf gewoon zo onpraktisch en onhaalbaar is, en je je rust nodig hebt..
Er is taboe op apart slapen- kind en gezin raadt aan om 6 tot 12 maanden op dezelfde kamer te slapen als de baby. Onze dochter maakt echt veel geluidjes in haar slaap dus ik weet niet hoe lang ik het ga volhouden op dezelfde kamer als zij. Ik slaap nu 4 uur per nacht of zo 😅 Ik vroeg al eens aan de vroedvrouw in verband met eerder apart te slapen, en ik voelde mij meteen een slechte moeder, aan de hand van haar reactie. Ik vind het ook super fijn om bij haar op een kamer te slapen, maar ik denk niet dat ik zo lang zonder slaap kan, tot zes maanden of een jaar!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 oktober 2021, 21:16

AnieN schreef:
25 oktober 2021, 19:01
Ik kom even binnengevallen... Ons meisje sliep de eerste 7 weken op mijn buik. Ik vertrouwde mijn eigen lichaam wel en reageerde direct wanneer ze wakker werd. Tegen de 9 weken werd ze wat te zwaar. Na enkele weken sukkelen met slapen heb ik haar overdag op haar buik gelegd. Blijkbaar is ons meisje een buikslapertje. Hoeveel mama's hier al hebben gezegd, ohja ik deed dat ook zo maar shhhh dat mag eigenlijk niet hé. Maar iedereen slaapt hier wel en ik houd ze erg goed in het oog :)
De vroedvrouw stelde het daarstraks ook voor om ze eens op haar buik te leggen en miss heeft zo net 2 uur alleen geslapen, dus wij hebben ook een buikslaper😅!
in principe mag het niet, maar zo lang je in de buurt blijft kan het minder kwaad😅!
s nachts kan ze voorlopig nog bij mij slapen, ik slaap met het voedingskussen rond mij, mijn armen leunen hierop, moest ze vallen, dan valt ze op mijn arm.

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 oktober 2021, 21:18

momofpgd schreef:
25 oktober 2021, 18:52
Ik durf het haast niet zeggen, maat hier een droombaby. Slaapt overdag braaf in zijn parkje en ´s nachts in zijn bedje langs mij. Overdag is hij af en toe wakker en zit hij in het wippertje rond te kijken ´s avonds meestal ee knuffeluurtje maar komt dan lekker uit om gezellig samen in de zetel te zitten..
Hopelijk blijft dit zo...
Hij is ook al terug boven zijn geboortegewicht.
Amaai kei tof! Ik ben blij dat het zo goed gaat😀! Geniet er maar van 😀

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 oktober 2021, 21:20

Pindanootje schreef:
25 oktober 2021, 20:50
Is op de kamer slapen ook taboe? Want er bestaat toch ook veel advies dat ze juist het eerste half jaar bij je langs je bed mogen liggen ? Ik kijk er nu al naar uit dat 't kleintje in die Co sleeper naast me ligt. Bij m'n broer thuis hebben ze zelfs een periode 2 grote matrassen naast elkaar gehad in hun slaapkamer, zodat hun 3 kleine kids erbij konden liggen eender wanneer ze wouden. Kregen ze ook wel commentaar op. Maar die kids hebben ook vanzelf de leeftijd bereikt dat ze 't niet meer wilden of nodig hadden en op hun eigen kamertje bleven. Mij lijkt daarmee niks mis. En met 't op de borst slapen overigens ook niet behalve dan dat 't voor jezelf gewoon zo onpraktisch en onhaalbaar is, en je je rust nodig hebt..
op de kamer is geen taboe, enkel is het niet veilig als ze op jouw zouden slapen…
Ik heb ook een cosleeper en hopelijk wil ze daar binnenkort in slapen…

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 oktober 2021, 21:21

mich75 schreef:
25 oktober 2021, 20:21
Hier ook nooit problemen gehad qua slapen, dus soms wel een beetje schrik dat het nu anders gaat zijn, ook wel 2 van de 3 dat buikslapertjes waren, maar dat is pas na enkele weken begonnen.

En ik kan ze ook niet laten huilen als ze zo klein zijn. In het ziekenhuis had ik ze bij de eerste kik al vast, ik wou niet dat de anderen dames op de afdeling dachten dat ik een bleiterke had. De laatste keer had ik vrij veel last van het huilen van de baby in de kamer naast ons, ook 's nachts, kwam ook wel doordat de ramen openstonden omdat het zo warm was.

Niet te veel stressen op voorhand en zelf proberen rustig te blijven en je partner ook. Bij de tweeling en zeker ons zoontje merkte ik dat als mijn man stress had dat het kleintje dit overnam, dus dan maar een beetje troost bij mama die helemaal voor zen gaat.
Inderdaad stress is niet goed! Wij hebben dit ook gemerkt, daarmee dat de ene het dan moet overnemen van de andere en vandaag is ons dit wel gelukt.

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 25 oktober 2021, 21:35

Elvira schreef:
25 oktober 2021, 20:23
AnieN schreef:
25 oktober 2021, 19:01
Ik kom even binnengevallen... Ons meisje sliep de eerste 7 weken op mijn buik. Ik vertrouwde mijn eigen lichaam wel en reageerde direct wanneer ze wakker werd. Tegen de 9 weken werd ze wat te zwaar. Na enkele weken sukkelen met slapen heb ik haar overdag op haar buik gelegd. Blijkbaar is ons meisje een buikslapertje. Hoeveel mama's hier al hebben gezegd, ohja ik deed dat ook zo maar shhhh dat mag eigenlijk niet hé. Maar iedereen wslaapt hier wel en ik houd ze erg goed in het oog :)
Bedankt om dit te delen ☺️ Idd, buik slapen is echt taboe hè, net als de baby niet op je kamer laten slapen.
Slaapt jouw dochter dan overdag op haar buik en s nachts op haar rug? Of nu altijd op haar buik? Ik wil het ook eens proberen maar ben bang dat ze dan niet anders meer wil 😉
Elvira

Overdag op haar buik, s nachts zonder problemen op haar rug. Overdag slaapt ze anders amper, s nachts slaapt ze goed door. Ons meisje slaapt in de co sleeper tot aan haar eerste pap (12u tot ca 6uur) en daarna leg ik ze hoog in ons eigen bed met de lakens naar achter. Zo genieten :) je kan het eens proberen hé. Ik zie wel constant dat haar neusje naar opzij ligt en dat ze ademt.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 25 oktober 2021, 21:45

AnieN schreef:
25 oktober 2021, 21:35

Elvira

Overdag op haar buik, s nachts zonder problemen op haar rug. Overdag slaapt ze anders amper, s nachts slaapt ze goed door. Ons meisje slaapt in de co sleeper tot aan haar eerste pap (12u tot ca 6uur) en daarna leg ik ze hoog in ons eigen bed met de lakens naar achter. Zo genieten :) je kan het eens proberen hé. Ik zie wel constant dat haar neusje naar opzij ligt en dat ze ademt.
Oh dat klinkt super zeg, 12 tot 6 uur 🤩 dan ga ik morgen overdag ook eens proberen haar op de buik een dutje te laten doen. Dankjewel 🙏
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 oktober 2021, 23:03

Amai nooit geweten zoveel buikslaap-babys. Ik neem 't alvast mee in m'n achterhoofd 😅💪 en bestaan er ook niet van die detectie apparaatjes die je erbij kan leggen die je waarschuwen als er iets met de ademhaling is trouwens? M'n vriend z'n neef heeft zoiets eens gezegd... Zouden 't krijgen van m maar nog niks gezien helaas 😅

En Elvira, je moet je totaal geen slechte mama voelen als je haar eerder apart legt hoor, voor iedere situatie geldt weer iets anders en als dat voor jullie beter gaat werken is dat de enige juiste keuze en die kan enkel jij als mama aanvoelen en maken. Niks van anderen aantrekken, tis jouw baby ! En niemand kan op 4u nachtrust functioneren tenslotte. Goed voor jezelf zorgen is ook een goed voorbeeld voor je dochter later dus ook een goede mama zijn
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 26 oktober 2021, 10:28

Pindanootje schreef:
25 oktober 2021, 23:03
Amai nooit geweten zoveel buikslaap-babys. Ik neem 't alvast mee in m'n achterhoofd 😅💪 en bestaan er ook niet van die detectie apparaatjes die je erbij kan leggen die je waarschuwen als er iets met de ademhaling is trouwens? M'n vriend z'n neef heeft zoiets eens gezegd... Zouden 't krijgen van m maar nog niks gezien helaas 😅

En Elvira, je moet je totaal geen slechte mama voelen als je haar eerder apart legt hoor, voor iedere situatie geldt weer iets anders en als dat voor jullie beter gaat werken is dat de enige juiste keuze en die kan enkel jij als mama aanvoelen en maken. Niks van anderen aantrekken, tis jouw baby ! En niemand kan op 4u nachtrust functioneren tenslotte. Goed voor jezelf zorgen is ook een goed voorbeeld voor je dochter later dus ook een goede mama zijn
Dankjewel 🙏 ik bekeek net opnieuw de stories van snuggles & dream op insta… zij zegt dat het echt normaal is om je baby in slaap te helpen, tot 7-8 weken doet zij zelf niks aan slaap coachen. Dus ik denk dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben en het slaapgebrek er bij moet nemen.
Had inderdaad ook gelezen van die apparaatjes die de hartslag of ademhaling bijhouden! Wel handig als je die effectief mag lenen van iemand, je blijft kopen met een baby 😅
Nog twee dagen tot je uitgerekende datum, je zal wel ongeduldiger worden nu? Ik hoop dat jullie zoontje snel mag komen!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 26 oktober 2021, 10:55

Dames, ik denk, maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk, dat jullie kindje op zijn/haar buikje ligt als het op jullie ligt, dus niet onlogisch dat op de buik slapen dan fijn aanvoelt.

Vroeger was het net goed om ze op de buik te laten slapen en nu mag het zogezegd niet meer, ik dacht dat de reden was dan ze dan dieper slapen en zo zouden kunnen vergeten te ademen met wiegendood tot gevolg, maar er bestaan inderdaad sensormatjes die dit detecteren.

Verder inderdaad goed verdelen of regelen zodat toch 1 iemand een deftige nachtrust heeft.
Ik heb de nachten altijd alleen gedaan en mijn man slaapt met oordopjes. Ook heeft hij zijn vaderschapsverlof niet volledig opgenomen vlak na de bevalling, enkel de eerste dagen en de rest na 2-3 maanden, zo hadden we al wat routine en konden we op stap, oa een midweek bungalowpark.

Het gevolg van een goede nachtrust te krijgen was wel dat hij mij dan moest laten uitslapen wanneer het kon en andere dingen op zich nemen.

Deze keer denkt hij wel al zijn verlof ineens op te nemen, maar ik zie dit niet zitten, tenzij ik echt niet uit de voeten kan en hij de kindjes naar school moet brengen en halen, maar anders mag hij vlug terug gaan werken.
Ik hoor dat hij zoiets heeft van joepie verlof en voor hem wil dit zeggen op stap gaan en zelf wat luieren, nee dank u 😅
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 26 oktober 2021, 11:45

@elvira ja ben echt mega ongeduldig, ben precies elke ochtend als ik wakker word ergens ontgoocheld van Allez nog geen baby😂🙈 net weer een wandeling gaan doen in de hoop dat 't begint maar alles mega rustig 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten