Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 september 2021, 12:38

Spannend Elvira, fijn dat dit zo geregeld kan worden!

Goed dat je nog extra weekje voor jezelf neemt, pindanootje!
Ik heb geen contact genomen omdat ik de werking ken ( werk in de hulpverlening) maar kan zeker geen kwaad.
Heb wel al cursus arbeid en bevalling/ borstvoeding gevolgd, wel interessant eigenlijk. Het geeft toch wel wat rust eigenlijk 😀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 september 2021, 19:20

Hoi dames. Hoe ist ermee ? Ik heb vanmiddag van m'n vriendinnen een enorm leuke babyshower gekregen, met heerlijke hapjes, babyboy-versieringen overal, en Little goose cadeaus die ik graag wou 😍 zo leuk om zo int zonnetje gezet te worden, een middag die helemaal om jou en je baby draait, echt tof. Zeker na alle miserie die er ook wel is geweest dit jaar. En op 't einde vertelde een vriendin, bij 't afscheid nemen, dat ook zij 11 weken zwanger is nu😄 super leuk!
Ben afgelopen week ook naar zwangerschapszwemmen geweest voor 't eerst, en ga dat elke woensdag blijven doen, zolang mogelijk nog. Allerlei oefeningen in (verwarmd) water met nog 19 andere toekomstige mama's. Heel tof !
En komende week nog 2 massages op de planning dus ik mag me gelukkig prijzen.. Kan wel zeggen dat ik nu echt aan 't genieten ben vh zwanger zijn!!! Ondanks 't slechte slapen, gestampt en gebokst worden in m'n ribben en organen, kortademig zijn om de haverklap,.. 😅
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 12 september 2021, 10:58

Pindanootje, wat leuk dat je een baby shower hebt gehad, echt genieten is dat he? Inderdaad welverdiend na alle miserie die je hebt meegemaakt dit jaar. Dat zwangerschapszwemmen klinkt ook heel fijn, ik wist niet eens dat het bestond. Geniet nog van al die beweging in je buik, ik ben me er ook erg van bewust dat dit binnenkort gedaan is... Ga het zwanger zijn soms wel missen denk ik, altijd de baby veilig in mijn buik. Vanavond gaan wij naar het ziekenhuis, dus mijn volgende update zal gaan over de bevalling en het ontmoeten van onze kleine meid 🥰
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 12 september 2021, 11:06

@Pindanootje: groot gelijk, laat je nog maar even in de watten leggen! Klinkt alvast zalig, zo’n babyshower, gaan zwemmen en dan nog massages in het vooruitzicht ☺️.

@Elvira: héél veel succes gewenst! Ik kijk er al naar uit om het bevallingsverhaal te lezen. Geniet van de laatste zwangere momenten en uiteraard de eerste ontmoeting met je kindje 🥰!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 september 2021, 11:23

@pindanootje: Geniet er maar met volle teugen van :D

@Elvira: Heel veel succes, ik ben super benieuwd :D ! Geniet van de laatste momentjes en straks de 1ste met jullie dochter, :D

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 september 2021, 13:09

@Elvira : heel veel succes!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 12 september 2021, 15:06

Oh Elvira wat spannend meid, héél veel succes!!! Ben je er klaar voor? We gaan duimen voor je ❤️ Dat je een vlotte bevalling mag hebben en een zalige ontmoeting met jullie dochter!!! Ben zo benieuwd !!! Geniet van jullie kleine dame en als je bekomen bent horen we enorm graag hoe het is gegaan, en hoe jullie het stellen natuurlijk. 🍀🍀🍀


Wij zijn vandaag bezig met wat spullen ineen zetten, de co-sleeper, de kinderwagen, eetstoel,.. M'n vriend is er vooral mee bezig en ik shop online terwijl voor wat accessoires 😅 wat voor lakentjes/dekens hebben jullie gekozen? Ik zie zoveel keuze van merken.. Koekie, cottonbaby, briljant baby, Nijntje, Jollein, baby's only, meyco,... 🤷‍♀️ Zijn er aanraders?
Zelfde vraagje voor shampoo en lotion, zoveel merken dat ik door de bomen 't bos niet meer zie, wat is nu het juiste, Zwitsal ken ik maar al de rest.... 😅🙈Geen idee.
Verder nog op 't lijstje staan slaapzakken en babynestjes.. 🤔
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 september 2021, 19:42

Pindanootje schreef:
12 september 2021, 15:06
Oh Elvira wat spannend meid, héél veel succes!!! Ben je er klaar voor? We gaan duimen voor je ❤️ Dat je een vlotte bevalling mag hebben en een zalige ontmoeting met jullie dochter!!! Ben zo benieuwd !!! Geniet van jullie kleine dame en als je bekomen bent horen we enorm graag hoe het is gegaan, en hoe jullie het stellen natuurlijk. 🍀🍀🍀


Wij zijn vandaag bezig met wat spullen ineen zetten, de co-sleeper, de kinderwagen, eetstoel,.. M'n vriend is er vooral mee bezig en ik shop online terwijl voor wat accessoires 😅 wat voor lakentjes/dekens hebben jullie gekozen? Ik zie zoveel keuze van merken.. Koekie, cottonbaby, briljant baby, Nijntje, Jollein, baby's only, meyco,... 🤷‍♀️ Zijn er aanraders?
Zelfde vraagje voor shampoo en lotion, zoveel merken dat ik door de bomen 't bos niet meer zie, wat is nu het juiste, Zwitsal ken ik maar al de rest.... 😅🙈Geen idee.
Verder nog op 't lijstje staan slaapzakken en babynestjes.. 🤔
Lakentjes enz.. heb ik op mijn geboortelijst staan. Ik start met een slaapzakje en ik heb ee gekregen van vriendinnen😅.
Lotion enz heb ik van Naif gekocht, zitten minder chemische dingen in en is natuurlijker, maar dat is natuurlijk een eigen keuze.

Hier staat ook alles klaar 😀! Nu is het aftellen wel begonnen.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 12 september 2021, 19:54

Hier is de co-sleeper ook van zolder gehaald! Mijn To Do lijst wordt toch al een beetje korter zo..

Wat lakentjes betreft: ik heb gewoon een katoenen laken met een gehaakt deken (van ons mama) en een slaapzak. Haal zeker niet teveel in huis want het weer is soms heel raar en je bent snel genoeg naar de winkel gereden (of online)...
Voor het babybed hebben we een bamboe-deken - een aanrader!

Wat douchegel: wij hebben zelf gewoon zwitsal gebruikt en nooit problemen gehad maar dat is inderdaad een persoonlijke keuze wat je belangrijk vindt. Ook hier : koop niet teveel want mochten ze toch reageren op een of ander product..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 13 september 2021, 9:12

Thanks dames!
Nog een andere tip die ik wou delen ivm geboorte lijst : blijkbaar is er ook een website waar je je kan registreren, waar je niet aan 1 winkel gebonden bent voor al je spullen, maar je alle winkels en zelfs 2de hands websites kan gebruiken om aan te geven welke spullen je allemaal wil of al gekocht hebt, en mensen dan zelf kunnen kiezen wat ze daarvan willen betalen, ook de duurdere dingen kunnen ofwel in z'n geheel ofwel in schijven ofzo dat ze enkel een deeltje ervan bijdragen. Leek me wel handig. Website is jegeboortelijst.be
Benieuwd hoe het Elvira momenteel vergaat :)
Droomde vannacht al dat ik zelf ook moest bevallen 😅 khad m'n hondje meegenomen naar 't ziekenhuis en verder dan 2 infuzen in m'n handen steken kwamen ze niet haha 🙈

Ps: ook een toffe online winkel die ik zag heet "zoen voor gust" mooie spulletjes 😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door snuggly » 14 september 2021, 14:08

Hoe gaat het nog met iedereen? Elvira, ben wel benieuwd hoor!

Hier alles goed. Ondertussen 30 weken ver. Buik begint door te wegen en alles is vermoeiend. Net terug aan het werk na 2 weekjes verlof en dat is toch terug wennen.

Ondertussen eindelijk begonnen aan de echte voorbereidingen: park en luiertafel opzetten, kleertjes die ik heb te leen heb gekregen beginnen wassen en sorteren op grootte, toekomstige babykamer (nu bureau) leeg maken zodat die kan geschilderd worden, meubels zouden ook bijna geleverd worden. Beslissingen mbt naam, geboortekaartje en doopsuiker zijn ook gemaakt.

Ik begin wel wat nerveus te worden ivm de bevalling. De navelstreng zou net naast de placenta uitkomen, wat mogelijk voor groeiachterstand en complicaties bij de bevalling kan zorgen. Heb er nogal tegenstrijdige info rond gekregen van gyn vs. vroedvrouw vs. internet. Probeer me geen zorgen te maken en er van uit te gaan dat de gyn wel zal doen wat het beste is voor het kindje.

Gisteren infoavond gevolgd ivm borstvoeding in het ziekenhuis. Ik weet niet zeker of ik het nu meer of minder zie zitten :P

Wel echt raar dat het nu écht begint te korten. Kan het nog altijd moeilijk geloven soms.
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 14 september 2021, 16:17

Hier nu 35 weken. Nog 1,5w werken en ik kan aan mijn verlof beginnen-dan komt het heel dicht bij.. en wat ga ik blij zijn als het zover is! Zwanger zijn , het is niets voor mij. Gelukkig de laatste keer!

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 14 september 2021, 17:06

Momopfgd, ik snap je gevoel volledig, de fase zwanger zijn wil ik best ook wel overslagen😅. Wij zijn er nog niet uit of we voor een 2de zouden gaan, sowieso zouden we het snel elkaar willen, maar dat zijn zorgen voor later🙈!

Amaai Snuggly, niet zo fijn nieuws, maar vertrouw inderdaad maar op de gynecoloog.. Nog 10 weekjes en het zit erop…

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 14 september 2021, 17:56

Het is mijn derde zwangerschap- het is het dus allemaal wel waard!

Snuggly : ik zou ook eerder vertrouwen op de gynaecoloog/vroedvrouw als op internet. Laat het gewoon op je afkomen. Je kan er toch niets aan veranderen...
En borstvoeding: ik vind dit het mooiste wat er is! Daar kijk ik het meest naar uit. Niet dat het soms niet zwaar, pijnlijk en vermoeiend is maar doorbijten en het schitterend!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 15 september 2021, 15:10

Hey dames! Onze dochter is afgelopen maandag geboren; en we maken het allemaal goed 🥰 ik werd om 23 u op zondag ingeleid, heb dan een uur lichte weeën gehad, en een uur vrij zware - die heb ik opgevangen in bad met ademhalings oefeningen. Dan was het inmiddels al echt een weeën storm geworden, er zat amper pauze tussen dus vroeg ik om controle om te weten hoe ver ik stond. 3 centimeter pas, dus ik had nog een lange weg te gaan! Dan epidurale gevraagd, tegen dat die geplaatst was en werkte had ik inmiddels vier uur weeën zelf opgevangen en was ik wel kapot 😅 met epidurale dan de nacht uitgezeten, en ‘s ochtends vorderde mijn ontsluiting ineens snel. Om kwart na 1 beginnen persen, en om 13.43 was ze er 💛 ik wilde zo natuurlijk mogelijk bevallen wat niet gelukt is, maar het was toch een super bijzondere ervaring en heel erg positief. Ik ben blij dat we de bevalling hadden ingepland want mijn vrouw voelde zich goed en heeft alles kunnen meemaken, ook de eerste dagen heeft ze al super veel kunnen doen met de baby. Alle artsen en verplegers vangen ons super op en we gaan morgen naar huis.
Verder lukt de borstvoeding ook gelukkig, sta soms op ontploffen dus de productie is op gang 😀 ook al wat kraam traantjes gehad maar vooral heel gelukkig met onze kleine meid. Wat een bijzondere ervaring. Ze zeggen: ‘slaap als de baby slaapt’, maar ik wil alleen maar naar haar kijken en genieten 🥰
Ik lees dat het met jullie ook goed gaat: de laatste voorbereidingen zijn in gang gezet! Geniet ervan, ik mis de schopjes in mijn buik wel maar ben blij dat ik mijn lichaam al wat terug heb en onze prachtige dochter naast mij in het wiegje nu!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten