Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 19 september 2021, 12:11

Ik had een enorme angst voor een ks door de verhalen van anderen, die achteraf bekeken maar 1 bevalling hebben gehad en dus niet weten wat een vaginale bevalling is.

Mijn 1e bevalling was een vaginale bevalling met (gelukkig) een epidurale, gevolg was dus wel een blaassonde, maar als je hier gemakkelijk een ontsteking door krijgt, dan geef je dit best op voorhand al aan.

Bij de tweeling werd een ks aangeraden, maar ik was hier nog steeds angstig voor. Op 35,5w had ik een afspraak bij de gyn en dan zou een al dan niet ks besproken en beslist worden, maar de nacht ervoor is mijn water gebroken en dan is het allemaal heel snel gegaan. Er werd buiten mijn weten om beslist dat het een spoed ks werd en voor de epudurale die ik ging krijgen was het plots te laat.

Op het moment zelf heb ik het allemaal over mij laten komen, maar omg wat is het allemaal meegevallen.
De verhalen van dames die 4 dagen aan hun bed gekluisterd waren en amper voor hun kindje konden zorgen, helemaal geen last van.
Ik heb ze de eerste 24u niet bij mij gehad wegens plaatsgebrek op de afdeling, maar daarna dus wel en heb ik er gewoon voor kunnen zorgen.

Na 2 weken voelde ik me 10x beter dan 6 maanden na mijn 1e bevalling omdat ik daar toch wel wat complicaties heb gehad.

Nu twijfel ik enorm voor deze bevalling, ik krijg een ks als ik dat wil, maar het blijft een operatie en elke operatie heeft risico's
Ik zou, als alles gunstig is, graag proberen gewoon te bevallen, maar in geval van stuitligging, sterrekijker,...dan kies ik voor een ks.

Voorlopig heb ik nog een placenta praevia en als dit niet verdwenen is over 2 maanden dan wordt het sowieso een ks, maar daar maak ik me dus niet druk in.

En bij thuiskomst is het een beetje afwachten, ik had bij mijn 1e zwangerschap hier verhalen gelezen van dames die amper naar het toilet konden, enkel konden douchen als hun man er was of de kraamhulp, maar ook andere verhalen van tijd zat, lekker genieten....

Ik vond het uiteindelijk best meevallen en het lastigste is inderdaad het bezoek, maar dat vond ik in het zh ook, mensen blijven precies graag 'plakken'.

Ook de tweeling viel enorm goed mee, het was de combo met de dochter die het zwaar maakte.

Tegen dat ons meisje er is gaan ze normaal gezien allemaal naar school, dus enkel het brengen en halen zal wat vermoeiend zijn als mijn man er niet is, maar daar tegenover staat dat het overdag vrij rustig is.

Als je partner denkt dat hij elke dag een boek kan lezen, dit is misschien wel mogelijk, maar dan kan hij beter gaan werken en zijn verlof wat later opnemen zodat jullie er met z'n drietjes op uit kunnen trekken.
Zo zijn wij een midweekje naar een bungalowpark geweest toen onze dochter 3 maanden was.

Met de tweeling hebben we dat ook gedaan, alleen was mijn schoonmoeder en mijn man zijn nichtje mee, ook niet het beste idee.

En nu is mijn man al aan het kijken voor een midweek, maar op mijn aandringen zal het enkel met ons gezin zijn. Al ben ik momenteel nog wat terughoudend omdat ik nog niet weet hoe de verbouwingen gaan verlopen.
Maar last minute boeken kan ook nog 😉

@minosh, ik vind het geweldig dat je rustig ben en geen stres hebt. Ik zou telkens als iemand er een opmerking over maakt vragen wat het exact is waarvoor je stress zou moeten hebben, veel kans dat ze niet eens iets concreets antwoorden, eerder iets als het is toch spannend, of het is de 1e keer dat je dit meemaakt,...
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 19 september 2021, 13:38

Dank je wel Mich en Annie voor jullie ervaringen, inderdaad, ks kan enorm verschillen bij de ene of de andere persoon en moet het gewoon wat op me af laten komen :)
Had gisteravond en vannacht echt wel flink last vh buikje en rugpijn, en kleintje die ineens zo kalm leek vanochtend, dus werd ff ongerust, maar als ik dan zelf zowat tegen m'n buik begon te duwen kwam er toch direct reactie 😄 vind 't wel leuk dat we toch dus al soort van interactie kunnen hebben ook al zit ie nog in de buik :p meteen gerustgesteld daardoor ook. Denk dat ik de weinige inspanningen die ik nog doe nog verder ga beperken om die pijntjes wat voor te zijn.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 20 september 2021, 13:57

Merci voor de tip Mich, heb ik daarstraks al gebruikt en inderdaad er komt weinig zinnigs uit😅!
Ik ben voor mezelf gewoon klaar voor een kindje, dus ik hoef hier niet voor te stressen en bevallen dat moeten we toch, dus we zien wel😀!

De echo was in orde, ze is al een beetje ingedaald, vruchtwater nog voldoende, ze weegt nu 2,8 kg…
Volgende week terug, dan 39 w 😀

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 20 september 2021, 15:03

Spannend! Het kan echt voor elk moment zijn nu :)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 20 september 2021, 18:06

Minosh schreef:
20 september 2021, 13:57
Merci voor de tip Mich, heb ik daarstraks al gebruikt en inderdaad er komt weinig zinnigs uit😅!
Ik ben voor mezelf gewoon klaar voor een kindje, dus ik hoef hier niet voor te stressen en bevallen dat moeten we toch, dus we zien wel😀!

De echo was in orde, ze is al een beetje ingedaald, vruchtwater nog voldoende, ze weegt nu 2,8 kg…
Volgende week terug, dan 39 w 😀

Amai wat fijn!! En zo tof dat ze 't gewicht nog meten. M'n vroedvrouw zei dat de gyn dat wss niet meer zou doen op deze termijn.. 6 oktober heb ik de volgende controle pas.
Rijden jullie nog met de auto? Ik wel nog, maar is echt kei onhandig ah worden. Kleine stukjes, langer dan 15min rij ik niet meer. Vraag me af of ik dit tot 't einde nog kan doen 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 20 september 2021, 18:37

Ze vermeldt dit bij iedere echo😅, zo kan ik me voorbereiden hoeveeyik eruit moet duwen🙈!

Ik rij nog met de auto, voorlopig lukt dat nog goed. Enkel als ik moe ben, moet ik oppassen omdat mijn concentratie dan wel een pak minder is.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 september 2021, 17:32

Nog een vraagje :p ik heb een heleboel tuttertjes gekocht, van verschillende merken (speentjes), die moet je toch altijd eerst even in pannetje kokend water doen voor 1ste gebruik he? Want op een vd verpakkingen staat "do not cook" Maja hoe maak je dat dan wel steriel 🤔
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 22 september 2021, 13:10

Pindanootje: Ik heb eerst water gekookt en die nadien even in dat koker water gelegd, zo kook je ze niet maar, zijn ze wel gesteriliseerd. Ik heb dit advies gekregen van mijn vriendinnen.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 22 september 2021, 14:33

Zo doe ik het ook : water koken met een waterkoker en dan de tutjes er 10min in laten liggen...

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 september 2021, 9:50

Momopfgd: hoe was jouw echo deze week😀?

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 23 september 2021, 11:25

Deze morgen echo gehad : alles zag er prima uit :-) bijna 3kg dus mooi op de curve voor zijn/haar gewicht.
Baarmoederhals was al week maar de baby was (nog) niet ingedaald - nu ja dat indalen is bij mijn vorige twee zwangerschappen ook niet gebeurd dus daar wacht ik ook niet op.

Kan voor elk moment zijn, kan nog 4 weken (of meer ;-) ) duren.
Nu begint het toch wel spannend te worden. Laatste 3 dagen werken en dan kunnen we ons rustig voorbereiden :-)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 23 september 2021, 12:55

Oh wat fijn Momo!! Nu maar wachten dus😄 hoe voel je je?
Ik voel me toch steeds meer belabberd eig 🥴 herken dat buik=voetbal gevoel steeds vaker, en ook pijnlijke buiken gewoon, steken /krampen ofzo, echt niet leuk. Misschien duwt ie te hard overal tegenaan. Weet me geen houding te geven, zitten, liggen staan, niks helpt.
Begin 't dit soort momenten echt beu te worden 🙈
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 september 2021, 14:56

Momopfgd, wat spannend seg, fijn dat alles goed is…
3 kg is een mooi gewicht 😀! Hopelijk kan je wel nog even wat rusten vooraleer hij/zij komt😀.

Pindanootje, de ltste loodjes zijn helemaal niet fijn he, hier ook moeilijker om op bepaalde manier te gaan liggen.

Buiten geen houding aan te nemen, heb ik enkel indalingsweeen, steken aan mijn lies, voor de rest kan ik nog alles, waar ik heel blij om ben…

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 23 september 2021, 16:30

Zoals in heel mijn zwangerschap blijven de laatste weken een lijdensweg... vocht ophouden, harde buiken, pijnlijke heupen, reflux , noem maar op ! Voor mijn heupen ga ik wel naar de kinesist: helpt enorm en ze geeft ook tips van hoe zitten/liggen..

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 23 september 2021, 17:03

Hey iedereen, ik ben wat minder actief geweest op het forum… Het is bij ons namelijk een helse week geweest. Ik kan hier niet alles uit de doeken doen, maar… vorige week woensdag werd ik wakker gemaakt met het nieuws dat mijn papa plots in zijn slaap overleden was. Helemaal uit het niets, we hadden hem de avond ervoor nog gezien en er was niks aan de hand. Volgens de dokter is zijn hart ‘gewoon’ gestopt met kloppen.

Ik ben die ochtend naar het huis van mijn ouders gegaan, maar van de emoties kreeg ik plots enorm veel harde buiken. Terwijl mijn mama en broer dus alle zaken met de begrafenisondernemer moesten regelen, heb ik naar het verloskwartier gebeld. Conclusie: dringend naar daar gaan ter observatie.

Toen ik daar woensdagmiddag aankwam, bleek ik om de 6 minuten harde buiken te krijgen, die in kracht toenamen. Gelukkig bleek mijn baarmoederhals nog hetzelfde te zijn en waren de baby’s niet in nood, dus ze concludeerden dat de bevalling allicht niet in gang zou schieten, zo lang die harde buiken geen pijn zouden veroorzaken. Ik heb wel twee spuitjes longrijping gekregen, voor het geval dat. We zijn tot donderdagavond gebleven, tegen dan bleken de harde buiken in intensiteit en frequentie afgenomen te zijn.

Op vrijdag heb ik dan nog eventjes in mijn eentje mijn papa mogen zien bij de begrafenisondernemer. Ik heb hem nog kunnen vertellen hoe we onze baby’s gaan noemen, zaterdag was de afscheidsceremonie. Zaterdagavond heb ik de weerslag van alles goed gevoeld, toen effe gecrasht. Zondag, maandag en dinsdag heb ik daardoor volledig in bed doorgebracht, om zowel fysiek als mentaal wat te bekomen van de dagen ervoor.

En gisteren had ik opnieuw controle bij de gyn. Dat was al eerder gepland, voor de 30w. Opluchting alom dat zowel ikzelf als de baby’s volledig goedgekeurd zijn, want ik had natuurlijk enorm veel schrik dat het ‘mijn schuld’ zou zijn moest de bevalling door mijn emoties op gang komen. De beebjes wegen al 1,6kg en 1,3kg, wat blijkbaar heel goed is voor een tweeling aan 30 weken. Nu dus hopen dat ze nog een hele poos willen blijven zitten.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten