Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 24 november 2021, 11:04

@pindanootje, welke druppels gebruik je nu?

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 24 november 2021, 12:10

Hier een vreselijke nacht : vanaf 1u elk half uur wakker en ontroostbaar wenen. Om 7u30 eindelijk in slaap gevallen voor een 3tal uurtjes..
Hopelijk volgende nacgt beter..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 november 2021, 12:53

mich75 schreef: ↑
24 november 2021, 11:04
@pindanootje, welke druppels gebruik je nu?
Die van mama natura coli nog. Zodra hij ze proeft in z'n mondje stopt hij al met wenen πŸ€·β€β™€οΈπŸ˜„πŸ‘

Zijn net voor t eerst wandeling met de draagzak gaan maken. Zo heerlijk is dat!! Super schattig.
Alleen dacht ik, als ik binnenkort met de auto naar t bos rij om de hond uit te laten, dan moet ik dus eerst de kleine in de maxi cosi zetten (autostoel) om naar daar te rijden, daar m'n jas uitdoen en die zak aantrekken en dan de kleine erin steken en jas weer erover, toch ? Of hoe kan dat praktischer?

Oh wat erg Elvira en Momo vd slechte nachten daar πŸ˜–πŸ₯΄ dat hakt er serieus in dan de ganse dag he... Succes vandaag πŸ€πŸ’ͺ
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 24 november 2021, 13:19

Pindanootje schreef: ↑
24 november 2021, 12:53
mich75 schreef: ↑
24 november 2021, 11:04
@pindanootje, welke druppels gebruik je nu?
Die van mama natura coli nog. Zodra hij ze proeft in z'n mondje stopt hij al met wenen πŸ€·β€β™€οΈπŸ˜„πŸ‘

Zijn net voor t eerst wandeling met de draagzak gaan maken. Zo heerlijk is dat!! Super schattig.
Alleen dacht ik, als ik binnenkort met de auto naar t bos rij om de hond uit te laten, dan moet ik dus eerst de kleine in de maxi cosi zetten (autostoel) om naar daar te rijden, daar m'n jas uitdoen en die zak aantrekken en dan de kleine erin steken en jas weer erover, toch ? Of hoe kan dat praktischer?

Oh wat erg Elvira en Momo vd slechte nachten daar πŸ˜–πŸ₯΄ dat hakt er serieus in dan de ganse dag he... Succes vandaag πŸ€πŸ’ͺ
Normaal is het haalbaar om auto te rijden met de draagzak al aan. In het begin gebruik ik een draagdoek, als ze wat groter zijn een draagzak.

Ik gebruik het ook om naar de winkel te gaan als ze nog te klein zijn om in het winkelwagentje te zitten en dan doe ik de draagzak/doek meestal ook op voorhand aan, zelfs in de zomer als ik geen jas draag.
Ik vind het gewoon praktischer dan het nog ter plaatse te moeten doen doen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 november 2021, 13:34

mich75 schreef: ↑
24 november 2021, 13:19
Pindanootje schreef: ↑
24 november 2021, 12:53
mich75 schreef: ↑
24 november 2021, 11:04
@pindanootje, welke druppels gebruik je nu?
Die van mama natura coli nog. Zodra hij ze proeft in z'n mondje stopt hij al met wenen πŸ€·β€β™€οΈπŸ˜„πŸ‘

Zijn net voor t eerst wandeling met de draagzak gaan maken. Zo heerlijk is dat!! Super schattig.
Alleen dacht ik, als ik binnenkort met de auto naar t bos rij om de hond uit te laten, dan moet ik dus eerst de kleine in de maxi cosi zetten (autostoel) om naar daar te rijden, daar m'n jas uitdoen en die zak aantrekken en dan de kleine erin steken en jas weer erover, toch ? Of hoe kan dat praktischer?

Oh wat erg Elvira en Momo vd slechte nachten daar πŸ˜–πŸ₯΄ dat hakt er serieus in dan de ganse dag he... Succes vandaag πŸ€πŸ’ͺ
Normaal is het haalbaar om auto te rijden met de draagzak al aan. In het begin gebruik ik een draagdoek, als ze wat groter zijn een draagzak.

Ik gebruik het ook om naar de winkel te gaan als ze nog te klein zijn om in het winkelwagentje te zitten en dan doe ik de draagzak/doek meestal ook op voorhand aan, zelfs in de zomer als ik geen jas draag.
Ik vind het gewoon praktischer dan het nog ter plaatse te moeten doen doen.
Maar dan zit de kleine er nog niet in toch? Of mag je die dragen achter het stuur? Lijkt me niet toch?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 24 november 2021, 13:42

Nee, de kleine mag er niet in, niet achter het stuur en ook niet als jij passagier bent, al is dat bij ons al wel eens gebeurd voor een klein stukje 🀫

Maar je hoeft op die manier je jas niet uit te doen en de draagzak aan te doen.

Je kan de draagzak aan 1 kant loslaten, bij aankomst de keine uit de stoel halen in de zak steken, vastklikken en klaar.

Ik ging zo ook naar de dr en k&g.

Minosh
Berichten: 1361
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 24 november 2021, 13:46

Je mag kindje niet dragen tijdens het rijden, het zou een levende airbage zijn!

Die slapeloze nachten zijn verschrikkelijk, ik hoop dat de volgende nachten wat beter verlopen.
Hier is de vooravond super moeilijk verlopen, half uur geslapen op 5 uur😏, maar wel nadien 4 uur en 5 uur geslapen πŸ˜€! Wat zeer mooi isπŸ˜€!

we hebben vandaag haar 1ste lachje gezien, zo mooi en zo verliefd πŸ’˜ op ons meisje

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 november 2021, 13:49

mich75 schreef: ↑
24 november 2021, 13:42
Nee, de kleine mag er niet in, niet achter het stuur en ook niet als jij passagier bent, al is dat bij ons al wel eens gebeurd voor een klein stukje 🀫

Maar je hoeft op die manier je jas niet uit te doen en de draagzak aan te doen.

Je kan de draagzak aan 1 kant loslaten, bij aankomst de keine uit de stoel halen in de zak steken, vastklikken en klaar.

Ik ging zo ook naar de dr en k&g.
Ah zo ja nu snap ik het! Alleen ik weet niet of dat lukt met de draagzak wat ik heb. Hebben die van Isara, the one. Ik draag m zo gekruist langs achter. Maar met m'n jas al aan weet ik niet of ik die bandjes nog goed krijg πŸ€” Hm ik ga er eens mee oefenen sffs en zien wat lukt πŸ˜… thanks iig!
Hoelang moet jij eig nog aftellen tot de bevalling nu? En heb je veel kwaaltjes of gaat het vlot?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 24 november 2021, 14:08

Pindanootje schreef: ↑
24 november 2021, 13:49
Hoelang moet jij eig nog aftellen tot de bevalling nu? En heb je veel kwaaltjes of gaat het vlot?
In theorie nog 9,5w maar we zullen zien wat het werkelijk wordt, bij de dochter over tijd gegaan en bij de tweeling te vroeg, dus het kan de 2 kanten uit.

Niet echt kwaaltjes, bukken en iets oprapen wordt moeilijker en af en toe eens een bloeddrukval waardoor ik me dan wat slap voel.
Ik mag dus zeker niet klagen, maar het zwaarste moet nog komen natuurlijk. Bij de vorige zwangerschappen was het toch ook vooral de mobiliteit naar het einde toe, overdag een eend en 's nachts een walvis 🀣🀣🀣

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 november 2021, 15:16

mich75 schreef: ↑
24 november 2021, 14:08
Pindanootje schreef: ↑
24 november 2021, 13:49
Hoelang moet jij eig nog aftellen tot de bevalling nu? En heb je veel kwaaltjes of gaat het vlot?
In theorie nog 9,5w maar we zullen zien wat het werkelijk wordt, bij de dochter over tijd gegaan en bij de tweeling te vroeg, dus het kan de 2 kanten uit.

Niet echt kwaaltjes, bukken en iets oprapen wordt moeilijker en af en toe eens een bloeddrukval waardoor ik me dan wat slap voel.
Ik mag dus zeker niet klagen, maar het zwaarste moet nog komen natuurlijk. Bij de vorige zwangerschappen was het toch ook vooral de mobiliteit naar het einde toe, overdag een eend en 's nachts een walvis 🀣🀣🀣
Amai dat is snel vooruit gegaan! Ja de laatste loodjes zijn t zwaarst idd hΓ© maar die ken jij al! Hopelijk valt het mee en binnenkort een nieuw lief klein schatje in je armen 😍 dat eend en walvis gevoel kan ik me nog levendig herinneren ja πŸ˜‚
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 november 2021, 11:40

Hi dames! Minosh wat lief dat je kleine meisje al lacht nu, lijkt me zalig moment 😍
Elvira wat zei de arts van je vrouw nog?

Vragje : we hebben de kleine dus ingeschreven bij de gemeente waar ie geboren is, en daar de geboorte akte etc gekregen. Nu vernam ik dat we alsnog de kleine "bij 1 vd 2 ouders" moeten inschrijven voor fiscale dingen oid. Hoe of waar moet dat dan?
En dan nog daar bovenop een ziekenfonds kiezen, die van m'n vriend of die van mij waar de kleine aan toegevoegd word.. Hij is bij de voorzorg en ik bij CM. Maar denk dat de voordelen wel ongeveer zelfde zullen zijn zeker. Het handigste lijkt mij de kleine bij mij te zetten, hoe kiezen jullie dat?
En had ons ingeschreven bij Fons voor t groeipakket en kinderbijslag in augustus al maar nog altijd niks van gehoord of ontvangen, duurde dat bij jullie ook zolang?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 25 november 2021, 11:51

Wij zijn getrouwd, dus op het gebied van bij wie inschrijven, geen idee.

Ik heb mijn man van ziekenfonds laten veranderen, zodat we hetzelfde hebben, dus ook daar geen probleem.

Ik dacht dat jij zelfstandige was, dus misschien dat er dan wel een verschil zit? Als 1 van jullie bij het ziekenfonds extra verzekeringen heeft, zoals een hospitalisatieverzekering, tandverzekering,...dan kan je kundje vaak gratis of voor een klein bedrag meeverzekerd worden.

Als je je kraamgeld nog niet hebt ontvangen, direct reclameren en eventueel overstappen naar een andere.
Kindergeld begint vanaf de eerste volledige maand en wordt in het begin van de maand erna betaald.
Dus jij krijgt de eerste betaling begin januari, op voorwaarde dat ze de juiste documenten hebben. Bij mij is er toen vanalles misgelopen en heeft het 4 maanden geduurd.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 25 november 2021, 12:00

Ziekenfonds kan je inderdaad kiezen. Bij mij zitten ze bij mijn man omdat hij bij de spoorwegen werkt en hier zijn de voorwaarden beter. Dus bij beiden kan perfect!

Kraamgeld zou je inderdaad al gehad moeten hebben, eventueel eens horen hiervoor!

Hier krijg ik ook al mooie lachjes te zien. Gisteren in bad bijvoorbeeld: duidelijk zijn genietmomentje!

Deze nacht was gelukkig iets beter maar nu weer koorts (varieert tussen 37,7 en 38) dus even op controle bij de dokter. Hij heeft wel last van zijn darmpjes en als hij een explosieve pamper heeft gehad, is de koorts weer weg - hopelijk ligt het daaraan.. de jongste dochter heeft ook wat last van haar darmpjes...
Ik moet nog gaan geloven dat jongens sneller ziek zijn :shock:

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 25 november 2021, 12:49

Ik ben idd zelfstandig en m'n vriend arbeider. Hij heeft via z'n werk wel hospitalisatieverzekering maar hij is volop ah solliciteren voor iets anders nu dus daar hoeven we geen rekening mee te houden πŸ™ˆ
Ah okΓ© dan ga ik eens van m'n tak maken over dat kraamgeld πŸ€”
Ocharme Momo, hier ook heel veel krampjes weer gisteravond en van ochtend. Ondanks de druppels.. Hoorde nu dat tomaat, paprika, bloemkool, koemelk en kruiden nu allemaal extra krampen zouden kunnen geven. Weten jullie nog zo'n dingen? Of dingen die juist goed zijn voor mij om te eten om zijn krampen te verminderen? Mama zei amandelen bijvoorbeeld..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 25 november 2021, 15:50

De dokter heeft protectis druppels voorgeschreven voor zijn darmpjes, hopelijk brengt dit wat verlichting voor hem..

Venkelthee schijnt ook te helpen tegen krampjes. En inderdaad kruiden: bij mijn eerste dochter was curry heel nefast..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten