Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door CelineB » 16 mei 2021, 21:21

Minosh, welke sport doe jij? Ik durf momenteel niet te sporten, zoveel schrik dat daardoor iets fout zou gaan! Ik zou wel heel graag terug starten, misschien na 12 weken...

Zo interessant die info rond yoga! Ik doe al jaren yoga en leef er echt naar toe om weer naar de lessen te mogen gaan! Zalig is dat, die ontspanning in mijn hoofd en in mijn lichaam... Ik mis het enorm. Misschien probeer ik ook eens online uit.

Johanna, zo'n goed nieuws! Ik heb nu woensdag de 8 weken echo,
hoop stiekem toch het hartje te horen nu. Of zou dit nog te vroeg zijn? Mijn bn bij huisarts was heel goed! HCG 86000 en progesteron 20. Heel blij. Ik ga nu denk ik stoppen met die bloedafname's en proberen wat te vertrouwen in mijn lichaam. Zo spannend allemaal he ..
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door michellefee2020 » 16 mei 2021, 21:41

Sorry ik ben hier de laatste tijd wat afwezig geweest, ik was heel erg moe en continue last van hoofdpijn gehad. Inmiddels de termijn echo gehad en alles is goed.. nu ook bekend gemaakt naar meerdere. Allemaal leuke reacties 🧸🎊🤰 blij om te lezen dat hier veel goeie echo's zijn. Ik ben super blij voor jullie en het is zo gegund.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 16 mei 2021, 22:15

@Michelle: Wat een goed nieuws dar je termijnecho goed was😀!

@CelineB: Ik ga zwemmen en doe crossfit ( ik pas mijn oefeningen aan en doe alles rustig nu, ik ben op 10 weken terug gestart. De trainer weet ook van mijn zwangerschap en heeft me soms andere oefeningen). Het is belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren, dan lukt het meestal wel 😀
Yoga heb ik zelf nooit gedaan, waardoor ik opteer voor fysieke lessen, maar moest dat niet lukken zijn de online opties zeker een goede tip😀
Ps succes met de echo woensdag ❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 17 mei 2021, 9:43

Ik ben yoga beginnen doen toen we gestart zijn met het hele traject. Gelukkig doet mijn yoga lerares ook een 'rustige' yoga die ik perfect meekan volgen. ze wist ook vrij snel dat ik zwanger was zodat ze hier rekening mee kon houden. De andere keren heb ik dit vrij lang volgehouden 😊 vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsyoga gedaan : ook zeker een aanrader! Vooral met life-lessen : ik vond het vooral leuk om contact te hebben met andere mama's en mij voor te bereiden op de bevalling - had ik eigenlijk bij de eerste al moeten doen...

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 17 mei 2021, 9:50

Pompelmoes, ik wist niet dat Adrienne ook betalend was inmiddels... Ik keek die vroeger gewoon op YouTube en dat was dan gratis. Zal het eens bekijken want op Alo Moves staan er ook niet mega veel voor zwangere vrouwen. Ik snap jou en CelineB volledig trouwens, ik heb in het eerste trimester ook geen yoga gedaan omdat ik bang was dat er iets mis zou gaan, en ik voelde me doodmoe. Nu gaat het goed qua energie en ik merk dat de yoga me echt goed doet!
CelineB succes deze woensdag, volgens mij kunnen ze normaal het hartje horen bij 8 weken, bij mij was dit in elk geval wel zo maar weet niet of dit altijd zo moet zijn.
Michelle, fijn dat je echo helemaal in orde was!!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 17 mei 2021, 10:06

Zo tof dat zovelen onder ons yoga leuk vinden :D. Ik deed voor corona ook yoga in een studio, ik heb (milde) scoliose dus zo'n oefeningen deden mij echt deugd. Nu probeer ik thuis gewone oefeningen te doen maar ik merk dat ik me er echt aan moet zetten & dat de energie er vaak voor ontbreekt. Dus hier ook aan het uitkijken om terug naar de yogastudio te kunnen gaan, dit keer om aan te sluiten bij de zwangerschapsyoga :D.

@michelle, welkom terug ;). Heel begrijpelijk dat het je even aan energie ontbrak. Proficiat met de goeie echo! Weer een mijlpaal bereikt.

@CelineB, heel veel succes met de echo! Ik had op 8w en op 9w een echo. Bij die van 8w hebben ze bij ons enkel de hartactiviteit laten zien, bij 9w hebben we het gezien & gehoord. Maar in principe kunnen ze het op 8 weken ook al even laten horen!

Hier was het mij wel het weekendje... Normaal gezien hadden wij vrijdag afspraak met de vroedvrouw, maar die belde 's ochtends dat ze opgeroepen was voor een bevalling. Afspraak dus geannuleerd. We waren een beetje teleurgesteld dat we de kindjes niet konden zien, maar een bevalling laat zich niet tegenhouden dus natuurlijk alle begrip voor;). Zaterdag dan onverwachts tóch echo gehad... Ik stond zaterdag op met hele pijnlijke krampen, eventjes in de darmen en daarna 2u lang precies in de baarmoeder. Toen ik naar de dienst gynaecologie belde, zeiden ze dat ik best toch even via spoed binnen kwam voor een extra controle. Met de kindjes bleek alles gelukkig oké te zijn! De dokter vermoedt dat ik last had van de progesteron die mijn darmen en daarna mijn baarmoeder geprikkeld heeft. En geheel onverwachts vroeg ze... 'Willen jullie het geslacht weten?'. Ze is niet 100% zeker omdat het nog best vroeg is, maar bij beiden kindjes had ze een vermoeden wat het wordt. Als ze het juist gezien heeft, dan klopte mijn voorgevoel :D. We gaan wel proberen om het tot op het einde voor ons te houden :P.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 17 mei 2021, 14:56

Elvira schreef:
17 mei 2021, 9:50
Pompelmoes, ik wist niet dat Adrienne ook betalend was inmiddels... Ik keek die vroeger gewoon op YouTube en dat was dan gratis. Zal het eens bekijken want op Alo Moves staan er ook niet mega veel voor zwangere vrouwen. Ik snap jou en CelineB volledig trouwens, ik heb in het eerste trimester ook geen yoga gedaan omdat ik bang was dat er iets mis zou gaan, en ik voelde me doodmoe. Nu gaat het goed qua energie en ik merk dat de yoga me echt goed doet!
CelineB succes deze woensdag, volgens mij kunnen ze normaal het hartje horen bij 8 weken, bij mij was dit in elk geval wel zo maar weet niet of dit altijd zo moet zijn.
Michelle, fijn dat je echo helemaal in orde was!!
Adriene heeft gigantisch veel gratis filmpjes op youtube idd waar ik grote fan van ben, maar ze heeft ook een betalende app (9 euro p/m ofzo), waar je nog meer filmpjes kan vinden alsook een 'zwangerschapsreeks' die leuk is maar uiteindelijk wat teleurstellend omdat het maar 4 of 5 yoga filmpjes ofzo zijn. 1 voor elk trimester en dan nog wat extra maar het blijft dus beperkt.
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 17 mei 2021, 15:42

Pompelmoes schreef:
17 mei 2021, 14:56
Adriene heeft gigantisch veel gratis filmpjes op youtube idd waar ik grote fan van ben, maar ze heeft ook een betalende app (9 euro p/m ofzo), waar je nog meer filmpjes kan vinden alsook een 'zwangerschapsreeks' die leuk is maar uiteindelijk wat teleurstellend omdat het maar 4 of 5 yoga filmpjes ofzo zijn. 1 voor elk trimester en dan nog wat extra maar het blijft dus beperkt.
Ah ja bij Alo is dat ook zo 😟 Zijn maar 7 filmpjes in totaal voor zwangere vrouwen, ik had de app al (abonnement was een cadeautje van mijn werk) dus zou er ook niet speciaal voor betalen dan... de zoektocht gaat verder! Elke keer hetzelfde is ook zo saai he 😉
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 17 mei 2021, 18:53

Merci voor de tips lieve dames ik ga Adrienne morgen meteen eens uitproberen ♥️♥️♥️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 18 mei 2021, 11:30

Dag dames,
ik wil gewoon even een beetje ventileren. Jullie zijn zo ongeveer de enigen die kunnen begrijpen hoe ik me voel.
Ik zou mega gelukkig moeten zijn dat ik zwanger ben en soms ben ik dat ook, maar de schrik zit er zo hard in dat dit ook fout gaat lopen.
Nu zit ik in de 10de week. Mijn vorige zwangerschap liep fout zo ongeveer rond deze week. Ik ben nog steeds misselijk al is dat onder controle met de Primperan. 's Avonds een beetje gaviscon en ik slaap weer redelijk. Maar ik voel me al weken echt niet goed en ik weet dat dat wel zal over gaan (hopelijk toch) en dat het er nu eenmaal erbij hoort. Maar de stress dat het zou misgaan is nu zo aanwezig dat ik bijna aan niets anders meer kan denken. En de misselijkheid verergerd erdoor.
Morgen terug een echo...Ik durf bijna niet gaan uit schrik voor slecht nieuws. Mijn partner is zo geduldig, maar hij lijdt ook onder mijn misselijkheid. Mijn libido is naar 0 gezakt. Ik zou me weer wat beter willen voelen zodat ik tenminste weer normaal kan functioneren. Alles is zo lastig. En ik wil niet klagen, want ik heb dit zo hard gewild. Wat een tweestrijd. Is dat herkenbaar voor iemand?
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 18 mei 2021, 11:42

Kerensa schreef:
18 mei 2021, 11:30
Dag dames,
ik wil gewoon even een beetje ventileren. Jullie zijn zo ongeveer de enigen die kunnen begrijpen hoe ik me voel.
Ik zou mega gelukkig moeten zijn dat ik zwanger ben en soms ben ik dat ook, maar de schrik zit er zo hard in dat dit ook fout gaat lopen.
Nu zit ik in de 10de week. Mijn vorige zwangerschap liep fout zo ongeveer rond deze week. Ik ben nog steeds misselijk al is dat onder controle met de Primperan. 's Avonds een beetje gaviscon en ik slaap weer redelijk. Maar ik voel me al weken echt niet goed en ik weet dat dat wel zal over gaan (hopelijk toch) en dat het er nu eenmaal erbij hoort. Maar de stress dat het zou misgaan is nu zo aanwezig dat ik bijna aan niets anders meer kan denken. En de misselijkheid verergerd erdoor.
Morgen terug een echo...Ik durf bijna niet gaan uit schrik voor slecht nieuws. Mijn partner is zo geduldig, maar hij lijdt ook onder mijn misselijkheid. Mijn libido is naar 0 gezakt. Ik zou me weer wat beter willen voelen zodat ik tenminste weer normaal kan functioneren. Alles is zo lastig. En ik wil niet klagen, want ik heb dit zo hard gewild. Wat een tweestrijd. Is dat herkenbaar voor iemand?
Hey Kerensa, ik herken jouw gevoelens helemaal. Ik denk dat het ook wel begrijpelijk is, met jouw achtergrond. Je hebt al eens het slechtste nieuws moeten verwerken, dat laat zijn sporen na hè. Da's perfect te verstaan dat je gevoel daarom nu dubbel is.

Ik had dat ook, vorig jaar in maart hadden wij een miskraam op 8 weken. Toen ik bij deze zwangerschap 8 weken was, was het voor mij ook de hel. Aan alles twijfelen, niet blij durven of kunnen zijn, ik ken het. Ondertussen ben ik bijna 12 weken ver en begint die paniekreactie en schrik eindelijk een beetje te minderen (hoewel ik vorig weekend nog op spoed beland ben met het gedacht 'er is iets grondig mis'). Ik kan je dus vertellen: die schrik gaat er misschien wel heel de zwangerschap een beetje zijn. Maar ik heb het gedacht dat, hoe verder we geraken, hoe meer we 'gerust' mogen zijn en dat de schrik plaats kan maken voor blijheid met en genieten van de zwangerschap.

Heel veel goeie moed voor de echo morgen!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 18 mei 2021, 12:19

Merci Ennas. ik ben blij dat ik niet alleen ben.
Elke keer ik misselijk ben, stelt het me een beetje gerust, maar dan is het alsof ik mezelf op de vingers tik. Niet te gelukkig zijn, want straks loopt het mis en dan komt het nog harder aan.
Het is ook onze laatste kans. Ik word 43 eind juli. Als ik een miskraam zou krijgen, dan is er amper genoeg tijd om een nieuwe poging te starten. Of het zou ons duizenden euros kosten.
Ik was ook al naar yoga aan het kijken en ik denk dat ik daar morgen eens tijd voor maak. Na de echo ben ik een hele dag thuis. In plaats van te slapen. :roll:
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 18 mei 2021, 13:45

Kerensa, de eerste 12 weken zijn emotioneel heel zwaar om te dragen, zeker in dit traject. Iedere symptoom heeft die zekerheid voor even... Ik hoop dat je doorheen de zwangerschap wat meer vertrouwen kan krijgen.
Ik ben nu 20 weken en nu pas heb ik vertrouwen dat het wel goed komt, iedere week beter dit.
Ik hoop dat je snel wat minder misselijk voelt, veel sterkte.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 18 mei 2021, 15:16

Het traject is heel zwaar - zeker na een miskraam. ik ben nu 17 weken ver en denk nog regelmatig : wat als het nu misloopt... Maar dit betert wel na de Nipt vond ik zelf.
En de misselijkheid wordt bij mij erger bij stress dus zal er ook wel mee te maken hebben..
We duimen mee voor een goede echo : hopelijk ben je dan weer wat gerustgesteld...

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 18 mei 2021, 19:58

Zo lief dat jullie meeduimen 🥰 Ik hoop echt de de scampi (zo noemen we haar/hem nu) flink gegroeid is.
Ergens had ik gelezen dat de nipt al vanaf 10 weken kon, dus daar ga ik morgen zeker naar vragen. Als die goed is, dan zal ik pas geruster zijn. Zoals wij allemaal 😊
Ik begin er naar uit te kijken, naar morgen. Dankzij jullie positieve vibes. Dankjewel!
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten