Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 12 juli 2021, 10:31

Ga ik ook eens voor informeren😀!
De ltste dagen wat ziekjes geweest en ook meer last van de buik. Binnen een weekje terug een echo, kijk er al naar uit!

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 12 juli 2021, 22:43

Dag dames,
het is weer even geleden dat ik zelf nog iets schreef, maar ik blijf wel meelezen. Ik had nog een echo vorige maandag en die kleine deugniet wou maar niet op de foto :lol: Die liet gewoon zijn poep zien en hield zijn handjes voor z'n gezicht. En zo beweeglijk! Hij is flink gegroeid, al bijna 12cm. En alles zit op zijn plaats, wat heel geruststellend is voor ons.Hij zit blijkbaar altijd een beetje voor. Volgens de berekening met gewicht en lengte zou ik 17 weken en een paar dagen zijn, maar het zijn er maar 16 en een paar dagen. Dat wordt een flinke jongen, denk ik dan.
Sinds een paar dagen had ik last van sinusitis. De huisdokter zei toch te testen, maar gelukkig geen covid. Wel bijna een longontsteking. Ik hoest als een oude hond, dus kreeg ik toch antibiotica: amoxicilline. Dat wordt als veilig beschouwd blijkbaar. Het stelde me een beetje gerust dat dit eigenlijk gewoon penicilline is, maar ik ben geen fan. Toch moet je de afweging maken: het risico lopen dat het echt een longontsteking wordt met ook risico's voor je baby of toch antibiotica nemen en sneller genezen met een klein berekend risico voor je baby. Want dat is er toch altijd, denk ik.
Daarnaast is onze kampeertrip dus in het water gevallen, want gaan kamperen in mijn fysieke toestand zou niet verstandig zijn.Ik heb dan maar 2 kasten gekocht voor dezelfde prijs :lol:
O ja, ik kreeg ook zo'n roze doos en een roze zakje erbij met een papflesje. Hoe schattig! En tepelcrème, minder schattig.
En nu loop ik fier met mijn buikje te pronken. Alle collega's zijn op de hoogte en vrienden ook. Het is zo waar wat ze zeggen over het 2de trimester. Zalig om zo te kunnen genieten van zwanger zijn. Zelfs de reflux is al veel minder.
Ik hoop dat die baby even zen is als ik nu.
Ik wens iedereen veel zwangerschapsgenot en vanaf volgende week wordt het weer even zomer, dus dan is het nog eens genieten van de zon :D
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 13 juli 2021, 10:14

Hey iedereen, hier een beetje hetzelfde als Kerensa: even geleden dat ik hier iets vertelde maar heb wel meegelezen. Zo te lezen begint het bij iedereen nu toch heel vlot te lopen! Als ik het goed voor heb, zitten we nu allemaal in semester 2 en heeft iedereen de uitslag van de NIPT. Hoe leuk he!

Wij hebben intussen ook nog wat onderzoeken achter de rug. Omwille van het grootteverschil tussen onze tweeling, hadden wij vorige week een extra afspraak in Gasthuisberg bij de experts meerlingenzwangerschappen. Bij prof Lewi, kijkers van Topdokters kennen haar misschien. Zij heeft de twee baby's helemaal gecontroleerd en alles zit erop en eraan. En... het grootteverschil is weg! De 'kleinste' van de twee heeft een inhaalbeweging gedaan en momenteel lopen ze gelijk!

Wij leidden al twee karaktertjes af. De ene baby is een showbeest en liet zich langs alle kanten zien en is héél beweeglijk. We konden zelfs zien dat die aan het drinken was. Té cute, ik heb weer traantjes gelaten :D . En de andere baby is koppig. Ook heel beweeglijk, maar die bleef met de rug naar het echoapparaat liggen. De dokter wilde een zijaanzicht en eens tussen de beentjes kijken maar... hoe ik mij ook draaide (3 posities moeten aannemen), welk apparaat de dokter ook gebruikte (3 kopjes op die echo gezet), en hoe ze ook op mijn buik duwde... de baby draaide telkens mee en toonde enkel de rug. Of stak een voetje of handje tussen de beentjes :D.

Hebben jullie dat ook, dat je precies al mini karaktertjes begint te zien of voelen? Ik vind het zalig, hier is het aftellen (19w 5d dus met een tweeling zeker over de helft) en het genieten écht begonnen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 16 juli 2021, 14:49

Hoi dames!
Kerensa wat fijn dat alles goed gaat, hopelijk ben je al helemaal hersteld vh hoesten inmiddels? Fijn he dat pronken met je zwangere buikje!!
Ennas, zo tof dat je bij prof Lewi zit, zij is me altijd bijgebleven uit Topdokters inderdaad, zo'n lieve vrouw zeg, en dan zelf geen kids kunnen krijgen en zo'n job doen, respect voor haar..
Mooi dat de tweeling helemaal ontwikkelt zoals 't hoort, en dat je verschillende karaktertjes al kan merken.
Ik kan het niet vergelijken met een 2e baby nu maar ik vind dat ons kereltje toch een wild en beweeglijk ventje is haha, ongelofelijk hoe m'n buik soms tekeer gaat, kan er vaker niet van slapen. En je ziet ook echt vaak gewoon m'n buik bewegen langs de buitenkant, super grappig.

Vanmorgen controle gehad + suikertest. Inderdaad niet de lekkerste drank zeg 😂🙈 werd er beetje misselijk van. Ben nu 25 weken ver en de kleine weegt al 897gram 😄😱👌 beetje voor op schema dus maar ik ben er enkel blij om. Als ik maandag geen telefoon gehad heb is de suikertest geslaagd dus nog even fingers crossed.
Relationeel begint het ook wat beter te lopen allemaal thuis, en ook de verbouwingen gaan vooruit nu.

Fijn weekend allemaal ! Zo spijtig dat we hier geen foto's kunnen delen eig he, ben wel benieuwd jullie buikjes eens te zien (en jullie gewoon zelf 😄)
Oh en 10 aug krijg ik een pretecho (3D) Ben enorm benieuwd dan al een glimps van zijn gezichtje te krijgen!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 17 juli 2021, 12:36

Kerensa: Wat fijn dat je jongeman goed groeit en dat je kan je buik kan showen. Ik hoop dat de sinusitis snel weg is.
Ennas: Je bent precies heel goed omringd door professionels😀, goed om te horen dat beide het goed doen. Wel fijn dat je al een mooi onderscheid kan maken tussen de 2 kindje😀!
Pindanootje: Ik hoop dat je suikertest negatief is. Wel fijn om te horen dat de verbouwingen wat vooruitgang.
Spannend de pretecho😀, normaal zou je al wat gezichtscontouren moeten herkennen.

Hier ook al voorbij de 28 weken, volgende week terug een controle. Wel al een week last van een verkoudheid die niet overgaat, geen corona, 2negatieve testen verder… wel vervelend. Sinds ik met verlof ben heb ik minder last van mijn rug. Het voortdurend zitten is dus echt de boosdoener.
Het aftellen is toch al wat begonnen… Spannend allemaal.
voor iedereen een goed verlof😀

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 20 juli 2021, 9:58

Minosh, wat fijn dat je verlof is begonnen en je daardoor minder last hebt van je rug. Het aftellen is echt begonnen he, ik ben nu 30 weken en werk er nog 5, dan ga ik ook op verlof. Vind het wel wat raar om me in te beelden dat ik straks al die vrije tijd heb voor de baby komt 😀
Pindanootje, ik hoop dat je gisteren niet gebeld bent en dat de suikertest dus negatief is! Onze kleine loopt ook altijd een klein beetje voor op schema maar das alleen maar goed ☺️ Blij te horen dat het thuis ook vlotter verloopt, dan zal het genieten wat makkelijker gaan nu.
Ennas, wat knap dat jij twee karakters onderscheidt! Ons dochtertje is ook onwijs beweeglijk en wilt niet graag op de foto, vaak een handje of voetje voor haar gezicht. Verder voel ik de laatste tijd dat ze soms de hik heeft, super schattig is dat!
Kerensa, helemaal met jou eens, het tweede trimester is echt genieten he! Hopelijk is je sinusitis inmiddels gebeterd?
Dames geniet van de zomer en de zwangerschap, fijn dat het met velen nu stukken beter gaat 🙂
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 juli 2021, 18:50

Hihi dat lijkt me enorm schattig als je voelt dat ze de hik hebben!! Zo leuk !
Zijn jullie al naar de bevalling toe aan het leven? Ik krijg nu steeds meer verhalen op me afgevuurd van vrouwen over hoe hun bevalling was en ben er precies angstiger door aant worden dan ik eerst was 🙈 niet handig..

We zijn gister heel wat koopjes gaan doen. Co-sleeper, badje, eetstoel, draagzak, etc. Zo leuk allemaal ! En dat speelgoed en die kleine kleertjes :)

Heb niks gehoord vd suikertest dus ik mag er idd vanuit gaan dat die prima was, joepie !
Tot slot nog een delicaat vraagje 😂Hoe doen jullie het met de dikke buik als je je vanonder wil scheren 😬? Ik zie niks meer en geraak er amper nog aan. Hoe gaat dat over 3 maand zijn als 't nu al niet meer lukt 🤔
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 21 juli 2021, 20:11

Ik probeer de gedachten van de bevalling nog even weg te duwen. Mijn vriendinnen hadden me in het verleden al in geuren en kleuren hun bevalling(horror)verhalen verteld, en deze zijn me nog levendig bij gebleven, dus ik ben er sowieso wat angstig voor… Ik ga wel zo cursus volgen rond bevalling, dus ik hoop dat dit een beetje zal helpen.

Leuk he, shoppen voor de baby. Wij hebben ook een cosleeper aangeschaft, na lang twijfelen.

Inderdaad het scheren, ik neem een spiegeltje waardoor ik terug iets kan zien😅! Ik denk wel dat binnenkort mijn vriend mij zal moeten helpen😅.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 21 juli 2021, 21:34

Ik heb al twee bevallingen achter de rug en zeker geen horror verhalen hier hoor ! Ik kijk er enorm naar uit! Het enige waar ik schrik voor heb is dat ik niet op tijd in het ziekenhuis geraak :D

Een cursusrond bevalling helpt wel heel hard! Maar laat allew gewoon op jullie afkomen. Ik had altijd in gedachten: er hebben het al zoveel voor mij gedaan dus het zal mij ook wel lukken!

Co-sleeper is echt zalig! De baby lekker dicht bij jou en er niet steeds uit moeten ´s nachts!

En ja dikke buik en scheren (zelfs je benen wordt op den duur een hele klus...) hier geen praktische tips - ik doe het een beetje op het gevoel... wel had ik altijd een scheermesje mee naar het ziekenhuis - dan voelde ik mij na de bevalling terug normaler..

Ik ga blij zijn als de dikke buik weg is. Zwanger zijn ,het is niets voor mij! Gelukkig de laatste keer hier! Volgende week nog eens op controle - spannend!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 22 juli 2021, 9:31

Waar gaan jullie zo'n bevallingscursus volgen? In het ZH of via vroedvrouw ofzo? Heb er hier nog niks over gehoord. Zou dat ook wel graag willen.
Ik krijg wel al wat info over borstvoeding volgende week vrijdag vd vroedvrouw. Normaal doen ze daar een groeps - workshop rond maar vanwege corona zijn die nog niet herstart zei ze.

Gaan jullie borstvoeding geven? Ik wil dat wel graag, indien het lukt. Ben eens aan 't kijken naar afkolf apparaten maar ken er te weinig van merk ik. Iets wat jullie zouden aanraden?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Sara1987 » 22 juli 2021, 9:58

Pindanootje schreef:
22 juli 2021, 9:31
Waar gaan jullie zo'n bevallingscursus volgen? In het ZH of via vroedvrouw ofzo? Heb er hier nog niks over gehoord. Zou dat ook wel graag willen.
Ik krijg wel al wat info over borstvoeding volgende week vrijdag vd vroedvrouw. Normaal doen ze daar een groeps - workshop rond maar vanwege corona zijn die nog niet herstart zei ze.

Gaan jullie borstvoeding geven? Ik wil dat wel graag, indien het lukt. Ben eens aan 't kijken naar afkolf apparaten maar ken er te weinig van merk ik. Iets wat jullie zouden aanraden?
Ik val even binnen over kolfapparaten. Ik zou er pas eentje in huis halen na de bevalling. Het is erg persoonlijk wat werkt en tijdens je zwangerschap kan je niet goed testen. Ik raad iig een kolfconsult aan als je zeker wil zijn dat het geen miskoop wordt. Meestal heb je de kolf toch pas nodig tegen dat je wil gaan werken en mocht het toch eerder zijn, dan kan je er bij de meeste mutualiteiten ook 1 huren.

Zelf ben ik door omstandigheden fulltime moeten gaan kolven. Ondanks alle mama's die goed zijn met een medela kolf, doen die voor mij niets...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 22 juli 2021, 10:35

Sara1987 schreef:
22 juli 2021, 9:58
Pindanootje schreef:
22 juli 2021, 9:31
Waar gaan jullie zo'n bevallingscursus volgen? In het ZH of via vroedvrouw ofzo? Heb er hier nog niks over gehoord. Zou dat ook wel graag willen.
Ik krijg wel al wat info over borstvoeding volgende week vrijdag vd vroedvrouw. Normaal doen ze daar een groeps - workshop rond maar vanwege corona zijn die nog niet herstart zei ze.

Gaan jullie borstvoeding geven? Ik wil dat wel graag, indien het lukt. Ben eens aan 't kijken naar afkolf apparaten maar ken er te weinig van merk ik. Iets wat jullie zouden aanraden?
Ik val even binnen over kolfapparaten. Ik zou er pas eentje in huis halen na de bevalling. Het is erg persoonlijk wat werkt en tijdens je zwangerschap kan je niet goed testen. Ik raad iig een kolfconsult aan als je zeker wil zijn dat het geen miskoop wordt. Meestal heb je de kolf toch pas nodig tegen dat je wil gaan werken en mocht het toch eerder zijn, dan kan je er bij de meeste mutualiteiten ook 1 huren.

Zelf ben ik door omstandigheden fulltime moeten gaan kolven. Ondanks alle mama's die goed zijn met een medela kolf, doen die voor mij niets...

Voor mij zou het meer zijn dat m'n vriend ook vanaf het begin al eens een paar keer per week kan voeden.
Een kolfconsult lijkt me wel handig enerzijds, maar eigenlijk als ik nu terugkijk op het draagconsult wat we kregen, hield dat enkel in dat de vrouw vd winkel zei "oké deze is de beste" (toevallig ook de duurste) en dan heeft laten zien hoe je dat aantrekt, en dan mochten we zelf het stofje kiezen en door.
Dus hebben eigenlijk niks kunnen vergelijken. Als ze volgende keer weer gewoon zegt "pak deze maar" dan weet ik niet hoe handig zo'n consult eig is.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 22 juli 2021, 11:45

Momopfgd: Enkele vriendinnen hebben een spoedkeizersnede moeten ondergaan met heel wat trekwerk blijkbaar, maar door deze verhalen weet ik dat het ook anders kan lopen😅.

Ik ga de cursussen volgen via de vroedvrouw, wel online, maar ze gaan wel door. De vroedvrouw gaat ook al wat info geven, maar ik denk dat zo cursus wel handig is.

Ivm kolfapparaat, onze vroedvrouw vertelde om inderdaad te wachten tot na de bevalling omdat je niet weet hoe je productie zal zijn, wat wel belangrijk is dat je wel al je maat van borst weet, moest je toch al snel ene moeten gaan halen dan ken je dat al.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 22 juli 2021, 12:25

Pindanootje ik begin zeker meer naar de bevalling toe te leven! Wij hebben laatst een hypnobirthing cursus gedaan, dat klinkt misschien heel zweverig maar komt er op neer dat je beter begrijpt hoe een bevalling in zijn werk gaat en zo je lichaam en ademhaling gebruikt om het goed te laten verlopen - met een positieve mindset. Ik hoor ook veel horror verhalen en alhoewel ik realistisch wil zijn, probeer ik ook zoals momofpgd te denken: zo veel vrouwen hebben dit al voor mij gedaan, ons lichaam is hiervoor gemaakt. Dus de kennis en tools en voorbereiding helpen mij om wat kalmer te zijn ☺️ Een voorbeeld is dat zij yoga oefeningen gebruiken om de geboorte makkelijker te laten verlopen, en ademhalingsoefeningen gebruiken om weeën op te vangen. Hier vind je meer info: https://www.hypnosepraktijk.be/hypnobirthing-antwerpen
Trouwens komt heel veel van deze info overeen met die wij van de vroedvrouw kregen, alleen was het veel uitgebreider en met meer hands-on oefeningen en tips.

Oh en dat scheren: ik doe het nu ook op gevoel 😅
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Sara1987 » 22 juli 2021, 13:37

Pindanootje schreef:
22 juli 2021, 10:35
Sara1987 schreef:
22 juli 2021, 9:58
Pindanootje schreef:
22 juli 2021, 9:31
Waar gaan jullie zo'n bevallingscursus volgen? In het ZH of via vroedvrouw ofzo? Heb er hier nog niks over gehoord. Zou dat ook wel graag willen.
Ik krijg wel al wat info over borstvoeding volgende week vrijdag vd vroedvrouw. Normaal doen ze daar een groeps - workshop rond maar vanwege corona zijn die nog niet herstart zei ze.

Gaan jullie borstvoeding geven? Ik wil dat wel graag, indien het lukt. Ben eens aan 't kijken naar afkolf apparaten maar ken er te weinig van merk ik. Iets wat jullie zouden aanraden?
Ik val even binnen over kolfapparaten. Ik zou er pas eentje in huis halen na de bevalling. Het is erg persoonlijk wat werkt en tijdens je zwangerschap kan je niet goed testen. Ik raad iig een kolfconsult aan als je zeker wil zijn dat het geen miskoop wordt. Meestal heb je de kolf toch pas nodig tegen dat je wil gaan werken en mocht het toch eerder zijn, dan kan je er bij de meeste mutualiteiten ook 1 huren.

Zelf ben ik door omstandigheden fulltime moeten gaan kolven. Ondanks alle mama's die goed zijn met een medela kolf, doen die voor mij niets...

Voor mij zou het meer zijn dat m'n vriend ook vanaf het begin al eens een paar keer per week kan voeden.
Een kolfconsult lijkt me wel handig enerzijds, maar eigenlijk als ik nu terugkijk op het draagconsult wat we kregen, hield dat enkel in dat de vrouw vd winkel zei "oké deze is de beste" (toevallig ook de duurste) en dan heeft laten zien hoe je dat aantrekt, en dan mochten we zelf het stofje kiezen en door.
Dus hebben eigenlijk niks kunnen vergelijken. Als ze volgende keer weer gewoon zegt "pak deze maar" dan weet ik niet hoe handig zo'n consult eig is.
Oh nee, mijn ervaring is helemaal anders! Ik heb in totaal een 6-tal toestellen getest en met de goedkoopste buiten gegaan.

Ze keek na welke maat borstschild je nodig hebt en dan krijg je er ook een paar wegwerp om te testen. Je kan zelf voelen of de kolf geen pijn doet. En ziet wat de opbrengst is. De grootte van borst is niet zo van belang, wel de grootte van tepel. Ik heb pech - die van mij zijn nogal groot. Ze is toch een uur bezig geweest. Ik ben bij Mamma Latte in Ekeren bij Antwerpen geweest. Als je niets aankoopt, kost het consult 30 euro. Voor mij wel de moeite waard

Ook als je maar af en toe wil kolven, is de juiste maat borstschild van belang. 1 keer verkeerd kan al genoeg zijn voor kloven.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten