Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 10 augustus 2021, 12:50

Amai daar heb ik nog niet eens bij stilgestaan, wanneer ze met schooltje moeten beginnen 😱😄🤔
Wel handig om te weten hoe dat zit met die data..
Er is paar straten verder hier wel al een kleuterschooltje. Hoe ver op voorhand moet je daar een plaatsje gaan regelen eig?

De pretecho was super leuk!! Heel veel goede beelden van ons kleine mannetje. Ik herkende er direct de neus van m'n vriend in haha. Hij is nu 1,3kg en ongeveer 35cm zei ze. Een mooi en schattig gezichtje, en lag lekker te bewegen. Heel bijzonder om al eens zo'n glimps mee te mogen maken zo. En hoewel ik de foto's niet aan m'n papa meer kan laten zien had ik echt 't gevoel dat ie erbij was :)

Ja dat laat doorwerken als zelfstandige is niet ideaal. Maar m'n huisarts heeft al gezegd dat ik gewoon mag aangeven als ik eerder rust wil, dan schrijft ze me ziek tot m'n verlof begint.. Dusja zullen zien 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Ennas » 10 augustus 2021, 13:04

Elvira schreef:
10 augustus 2021, 12:33
Ah da's wel fijn dat je steun hebt van de schoonouders, dat verandert de zaak natuurlijk! 🙂 Maar idd zoals Mich zegt, het is makkelijker om de creche in te korten dan te verlengen, dus dat hebben wij ook gedaan.
Ik bedoelde natuurlijk grootouders, dus eigen ouders plus schoonouders. Is inderdaad heel handig dat ze graag en zoveel willen bijspringen!

@Pindanootje: Het lijkt nog zo veraf he, naar school gaan! 't Is dat ze in de crèche dus een einddatum vroegen en dan hebben wij maar voor de datum gekozen waarop ze naar school kunnen.

Moment van inschrijven voor school weet ik niet precies. Veel hangt af van de school die je wil. In een klein dorpsschooltje is vaak sneller plaats en kan je later inschrijven, in een grotere stadsschool zit je soms met wachtlijsten waar broertjes/zusjes van oudere kindjes voorrang krijgen.

Dat zal wel bijzonder geweest zijn, zo'n pretecho! Leuk dat je echt al kan zien dat je zoontje op je partner lijkt. En wel bijzonder dat je de connectie met je papa blijft voelen.

Bij ons hebben ze het echoapparaat al wel eens even op 3D-beeld gezet, maar daar is (nog) niet veel van te maken omdat de baby's zo beweeglijk zijn dat we enkel wazige beelden kregen. Of dan zaten de baby's zo dicht in elkaars buurt dat we precies één baby met twee hoofden of te veel ledematen hadden :D.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door snuggly » 10 augustus 2021, 13:27

Fijn om al jullie updates zo te lezen.

Hier alles goed. 3de NIPT was de goede NIPT met deze keer wel het juiste geslacht. Op de 20 weken echo was ook alles oké. Later deze week heb ik nog een echo, op 25 weken. Dan is het wachten tot 32 weken (!) dus heb tussenin nog een pretecho gepland.

Wat betreft start van de bevallingsrust: ik werk gewoon als bediende en van mij wordt ook verwacht dat ik tot één van de laatste weken doorwerk hoor. Anders heb je toch te weinig verlof voor achteraf?

Voorlopige plan is om 2 weken voor de uitgerekende datum te stoppen, maar dan moet ik dus al terug gaan werken op 21/2 terwijl er geen plek was in de creche tot 18/4. En omdat ik 4/5 werk kan ik geen deeltijds ouderschapsverlof opnemen, en bvb 1 of 2 maand voltijds ouderschapsverlof gaat te moeilijk te regelen zijn op het werk :-( het idee zou zijn dat mijn vriend halftijds ouderschapsverlof op gaat nemen tussen midden februari en midden april, dan krijgen we de opvang wel geregeld mits wat extra verlofdagen en hulp van schoonouders.

Zou eigenlijk wel echt graag wat vroeger kunnen stoppen met werken, maar ik denk niet dat ik mijn gyn zal kunnen overtuigen om me thuis te schrijven tenzij het écht medisch noodzakelijk is.
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 10 augustus 2021, 13:59

Sinds vorig jaar is de regeling voor bevallingsverlof veranderd voor werknemers.
Vroeger had je 8 weken na je bevalling en 1 week ervoor, je had ook nog 6 weken die je ervoor mocht nemen of doorschuiven naar na de bevalling, waardoor je aan 14 weken kwam.

Met de nieuwe regeling heb je sowieso je 14 weken, ook als je eerder thuis wordt gezet om welke reden ook. Je huisarts kan je ook ziek schrijven wegens rugpijn, vermoeidheid,.....

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 10 augustus 2021, 20:47

Nog even over die school start : heb intussen ook via de overheid site uitgeteld wat start datum zou zijn. Medio mei 2024 komen we dan uit. Is toch eigenlijk vlak voordat een schooljaartje ten einde is.. Handiger vanaf september te laten starten lijkt me dan. Lees hier dat jullie ze ook liever ietsje later laten starten, wat zijn jullie bedenkingen of overwegingen daarbij?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1373
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 10 augustus 2021, 21:19

Eigenlijk hebben wij er niet bij stilgestaan over de schoolstart en misschien laten overbruggen in
de opvang. Voor ons zou de overweging ook een stuk met de kostprijs te maken hebben, wij hebben een opvang met vaste prijs, maar anderzijds 1 vakantie niet hoeven te overbruggen is ook fijn. Soms heb je ook echt wel kinderen die klaar zijn in de opvang en waar het goed is op school te starten. Ik zou de marge in bouwen, want vroeger stoppen kan, maar verlenging zal niet mogelijk zijn.

We hebben ook een goede echo gehad vandaag, ze zit echt in het midden op de curve, en ligt al in de juiste houding 😀! nog steeds geen gezichtje gezien want ze heeft altijd iets voor haar gezicht😅 Ze wordt al op 44 cm geschat en 1900 gram!(31w +5d)

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 10 augustus 2021, 21:31

Je merkt wel als je kindje klaar is voor school en in de opvang valt dat ook op, ze zijn moeilijker te entertainen en willen meer.
Andere kindjes hebben dat niet en gaan zich op school misschien nog niet goed voelen.

Ik denk dat de tweeling al naar school wil sinds ze 18m zijn, misschien willen ze alleen maar bij grote zus zijn, dat kan ook.
Ze zijn nu 26m en in de opvang zeggen ze ook dat ze er klaar voor zijn. Ze zijn nog niet droog, maar dat is tegenwoordig geen vereiste meer, maar ze gaan wel al af en toe op het potje.

Wij kiezen ervoor om ze pas na de kerstvakantie te laten starten omdat ze anders 2 weken school hebben en dan 2 weken vakantie.
Dit zou bij jullie dus 6 weken school zijn en dan 2 maanden vakantie en dan is uitstel tot september misschien geen slecht idee.

Maar dit zijn dingen die je nu helemaal nog niet moet beslissen, in de opvang gewoon een latere datum doorgeven en dan kan je nog zien hoe het loopt en wat je dan doet.

Dat zijn alle zorgen voor morgen, of eerder voor binnen een kleine 3 jaar ;)

Geniet maar eerst van jullie zwangerschap en jullie kleintje, het is een cliché, maar ze worden echt veel te snel groot.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 10 augustus 2021, 22:24

Ja je hebt helemaal gelijk mich, het is nog niet nodig die bedenkingen of laat staan beslissingen te maken nu, dat is iets voor tzt kijken hoe z'n behoeften liggen, moet dat verre vooruit denken soms nog wat meer loslaten 😄 Eerst idd even genieten van het laatste deeltje zwanger zijn en dan het begin van ons ventje bij ons.. 💕

Minosh wat fijn vd goede echo vandaag, zo spijtig dat ze haar gezichtje niet wil tonen, nog eventjes en je kan het in 't echt zien natuurlijk :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 11 augustus 2021, 8:51

Denk maar niet teveel aan school hoor! Neem het gewoon zoals ze komt en geniet maar eerst van de baby-tijd!

@minosh: een goede echo is altijd leuk om te horen!

Hier helaas nog geen beterschap- misselijk, permanent harde buiken, pijn in mijn onderbuik... gisteren nog eens op controle geweest dan maar : op de monitor om de 2 minuten een harde buik... nog eens een baarmoederhals-meting maar gelukkig hebben de harde buiken geen effect...
Nog maar eens andere pillen maar ik weet niet of ze effect gaan hebben... het gaan nog een lange 10 weken worden denk ik...

Minosh
Berichten: 1373
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 11 augustus 2021, 12:20

Inderdaad, laten we maar eerst genieten van de eerste fase;-)

Ooch nee Momopfgd, dat klinkt niet fijn seg. Wel jammer dat de medicatie niet helpt, ik hoop dat de nieuwe pilletjes wel hun werk doen, want 10 weken is echt nog wel lang zeker met zoveel ongemakken.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 augustus 2021, 12:44

Oei momo dat is minder fijn zeg! Ik heb ook wel wat last vd onderbuik soms maar geen idee wanneer je van "harde buiken" moet spreken? Klinkt niet prettig iig... Hopelijk helpen je nieuwe pilletjes toch wat, en gun jezelf super veel rust, want tien weken is idd echt nog lang!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 11 augustus 2021, 13:45

Harde buiken is zoals het woord het zegt : je buik wordt echt keihard...Bij mij helaas ook redelijk pijnlijk en vermoeiend. Natuurlijk ook baby nr 3 dus alles zal ook wat verzwakt zijn.. hopelijk kan ik volgende week toch halve dagen terug gaan werken..

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 11 augustus 2021, 14:35

Wat fijn, Minosh, een goed echo is altijd heel leuk nieuws :-)
Momof, zo jammer dat je nog altijd zoveel last hebt. Ik hoop dat het snel betert, want idd 10 weken is toch nog even en als je je niet goed voelt, duurt het 2 keer zo lang.

Ik maak me nog helemaal geen zorgen over welke school en wanneer. Het zal wel september 2024 zijn. Ik zal wel zien hoe "klaar" ons ventje is als het zover is :-)
Intussen krijg ik meer en meer de indruk dat het een eigenwijs ventje is. :lol: Of het zal projectie zijn ;-)
Bij Yoga en massage is hij wel rustig.
Volgende echo is op 23/08. Hopelijk toont hij dan eens zijn gezichtje.
Dus, Minosh, je bent niet alleen.
Het enige dat speelt hier, is dat de placenta echt laag ligt. Net niet over de baarmoederhals, maar het moet in de gaten worden gehouden. Als het problematisch wordt, dan krijg ik sowieso een keizersnede. Ik zou dat wel jammer vinden.
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 11 augustus 2021, 16:19

Ik krijg net zo'n herinnering dat ik het kraamgeld of startbedrag al zou kunnen aanvragen. Waar vraag je dat best bij aan? Zijn er tegenwoordig meerdere fondsen voor kinderbijslag en hoe kies je dan welke je neemt? 🤔
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1373
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 11 augustus 2021, 18:37

Alle fondsen zijn hetzelfde, ze verschillen enkel qua bereikbaarheid, maar voor de rest id het hetzelfde!
Ik heb het vandaag net ontvangen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten